Малко много социален инжинеринг. Скоро се надявам да почнат да дават награди и латино часта в тази индустрия. Филмът на МакКарти е интересен, но нищо особено освен сцената с песента на полето, но при положение, че Франция реши да не издигне кандидатурата на "Синьото е най-топлият цвят", за да не се представя държавата им в лоша светлина, няма за какво да говорим за най-добър филм през 2013. Давайки наградата за режисьор и филм на различни филми за втора година подред, за мен говори че дори в Академията знаят, че просто няма кой и какво да отличат. МатЮ Маконахи си заслужи нагарадата, Лео колкото и да се опитва просто трябва да спре да прави филми за да получи награда, а такива дето му допадат, да речем. Най-голямата "кражба" стана в документалните филми. Нещо невзрачно, но хамериканско, взе наградата спрямо всеобщия фаворит за групите убийци от чистката над комунистите през 60те в Индонезия. Ех да имаше такива отряди и в Майка България. Филмът на Бигелоу не е за войната, а за това как действа човек под напрежение и как се спрява със стреса с работата си. Но съм съгласен, че Аватар с 3Д технологията заслужаваше приза. |
Статията е поне смислена, ако и да не блести с подобаващо пъстър език и да е напълно лишена от емоция - а все пак говорим за изкуство, за кино, и следователно може да се напише малко по-различно от прогноза за времето. Но пък точно този безчувствен тон добре пасва на репликите по адрес на плаката "12 години робство". Този филм и този избор трябва стилно да се игнорират. Най-много дразнят нелепите подигравки по адрес на Леонардо Ди Каприо. Тук коментирам вече коментара на Мумоко. Човек трябва да е напълно безчувствен, за да нарече неговата работа труд за награди. Особено пък "Вълкът от Уолстрийт", който е изцяло НЕГОВ филм. Той вилнее като бесен от първия кадър до последния, всяка тук иронийка е изкуствена и неуместна. Нищо де, филмът, слава Богу е направен, който иска да го харесва. Твърде малко внимание и за другия силен артефакт: HER. Моето заключение е за една силна филмова година. По-силен от всякога Холивуд, съвършена амалгама от образ, звук, послание. |