А който има държава, а няма уважение? А този, който е избягал от държавата си и директивно се опитва да налага неуважение към нея? А когато плакатно демонстрира верността си към новата държава? ---------------------- Сайтът на Генек |
А този, който е избягал от държавата си и директивно се опитва да налага неуважение към нея? А когато плакатно демонстрира верността си към новата държава? Нищо! Същият е като този, който директивно налага неуважение към държавата, в която живее, кланяйки се на друга такава (и най вече на нейния диктатор). И плакатно демонстрира вярност към линията на партията. |
Прав си!Една част поклонници сте "вънка", други се кланят от "вътре" и това няма никакво значение за нормалните човеци! |
"- Не бийте падналия, бе, у нас, в Русия, никога не бият падналия! Тук е Русия! Назад !" А с какъв кеф биеха депесарите падналия покушител срещу вожда им Доган, а ? Явно, тук НЕ е Русия ... Тогава какво е - Турция, Мутристан, или просто "територия" - това, което остана от гордото ни име и славната история на България ? |
...у нас, в Русия, никога не бият падналия За сметка на това у нас в България бият наред, случва се и писатели, с водопроводни тръби през коленете (задето не внимават какво пишат и как се държат по време на пиянски разправии) Гротескно е сравнението на канадските французи и техния нелеп квебекски шовинизъм с руснаците и тяхната непоносима надутост, снобизъм, презрение към по-слабия (под формата на покровителствена загриженост) или страх и завист пред по-големия и по-силния (маскирани като бабаитлък). Мьi това, мьi онова...Нашите ракети, нашите поети, широката руска душа, широка страна моя родная. Във Франция и в Кебек никой сериозно не говори за националното, поне не без известна доза скептицизъм и ирония. Същевременно не познавам по-големи индивидуалисти и конформисти от французите. |
Г-ин Ламбовски отново е в любимата си ничия земя. Бере цветя и следи с примрежен поглед полета на пеперудите. Преразказва части от „Зорба Гъркът“ (докато има Родина човек ще си остане звяр - да не цитирам ) и изчаква нещо си (за предпочитане – драматично) да стане, че тогава да заеме достойна позиция. И в предишното си писание, когато прави внезапни юношески задълбавания за смисъла на Живота , и в по- предишните - една такава нерешителност да каже: аз съм за еди кой си и за еди какво си. Гарнирано с прозрачни внушения, че правилната позиция (неговата) е да се чудиш цял живот. Няма как да има неутрална позиция: действие чрез бездействие, или мнение без мнение са различни неща. Както е да е - ще бъде добре да се определи и да каже един ден : „Момчета, с вас съм!!“ а не да и представя, че е Бог - самодоволно и надменно наблюдавайки действията човешки, с изкривеното съзнание . че видите ли, аз съм над това… Няма такова нещо – щом си на тази земя и член на човешкият вид - не можеш да бъдеш без позиция - ще те издуха вятъра. Да перефразирам грубоватото изказване (не знам дали принадлежи на Тед Търнър) – „или водиш, или следваш, или не се пречкаш по пътя |
пп. думата `казус`е толкова куца... много пъти я гледам отстрани... все ме дразни ... и за двукрако столче става, пък и за четирикрако. . |
„Светът преди вчера: Какво можем да научим от традиционните общества?“ на Джаред Даймънд (The World Until Yesterday: What Can We Learn from Traditional Societies? – Jared Diamond). Това е една популяризаторска книга която много добре описва случващото се. Каквото и да изкоментираме там вече е анализирано. Има една глава за изчезващите езици. Много поучителна. Даймънд, който е американец от LA, казва за изчезващите езици, ами да направим още една крачка и да учиме всички мандарин. Нещо тривиално: Путин не е отишъл в щата Тексас и Ню Мексико да разбутва испано говорящите. |