Истинската първична страст е омразата. А любовта е ненормално състояние. Затова именно е бил убит Христос: говорел е срещу природата. Безумието няма граници, защото явно е заразно! Ако някой между вас мисли, че е мъдър според тоя век, нека стане глупав за да бъде мъдър. 19 Защото мъдростта на тоя свят е глупост пред Бога, понеже е писано: "Улавя мъдрите в лукавството им"; 20 и пак: "Господ знае, че разсъжденията на мъдрите са суетни". В Библията няма думата природа, има "творение". Затова няма как Христос да говори срещу природата/Творението/, което Той е създал. Бог означава Творец/Елохим/. Той сътворява света, в това число и хората/по Свой образ и подобие/ и дава шанс на всеки човек да стане Божи син, а това е израз на съвършена любов, с измерения на вечен живот. Омразата е сатанинско чувство, целящо унищожението на човечеството. Съвършената любов изпъжда страха и омразата. Любовта ще спаси света, защото по дефиниция Бог е любов! Затова Той казва: Побеждавайте злото чрез доброто!!! Първична е любовта, а омразата е зло и грях. Покайте се и повярвайте, че след Божия съд ще остане само и едиствено любовта! |
1 Ако говоря с човешки и ангелски езици, а любов нямам, аз съм станал мед що звънти, или кимвал що дрънка. 2 И ако имам пророческа дарба, и зная всички тайни и всяко знание, и ако имам пълна вяра, тъй щото и планини да премествам, а любов нямам, нищо не съм. 3 И ако раздам всичкия си имот за прехрана на сиромасите, и ако предам тялото си на изгаряне, а любов нямам, никак не ме ползува. 4 Любовта дълго търпи и е милостива; любовта не завижда; любовта не се превъзнася, не се гордее, 5 не безобразничи, не търси своето, не се раздразнява, не държи сметка за зло, 6 не се радва на неправдата, а се радва заедно с истината, 7 всичко премълчава, на всичко хваща вяра, на всичко се надява, всичко търпи. 8 Любовта никога не отпада; другите дарби, обаче, пророчества ли са, ще се прекратят; езици ли са, ще престанат; знание ли е, ще се прекрати. 9 Защото отчасти знаем и отчасти пророкуваме; 10 но когато дойде съвършеното, това, което е частично, ще се прекрати. 11 Когато бях дете, като дете говорех, като дете чувствувах, като дете разсъждавах; откак станах мъж, напуснал съм детинското. 12 Защото сега виждаме нещата неясно, като в огледало, а тогава ще ги видим лице с лице; сега познавам отчасти, а тогава ще позная напълно, както и съм бил напълно познат. 13 И тъй, остават тия трите: вяра, надежда и любов; но най-голяма от тях е любовта. /Апостол Павел 1Коринтяни 13 глава/ |
eklesiast 29 Юли 2014 00:21 ... 13. И тъй, остават тия трите: вяра, надежда и любов; но най-голяма от тях е любовта... |
Вероятно огромната част от българите, гледали репортажите от злополучния лагер в Бургас, са били отвратени от приказките на украинския чиновник и възпитателката на украинчетата. Особено показателно беше загръщането с националния флаг. Веднага ми мина през главата - това лагер ли е или концлагер? Наистина, украинският национализъм се е превърнал в нещо като раково образувание и няма да ги доведе до нищо добро. Промиването на мозъците на децата върви с пълна сила...Пример за промит мозък (освен ако не е ирония или войнишки хумор), но този път у нас, е следното писание: "RumеnS Идеите на комунягите дет дуднеха че сички хора били братя и треало да имат равни възможности ги заплюхме, сега говорим за свободна конкуренция. Е, да го еба, как да се конкурираш /бориш/ с някого за ресурс, че и да го обичаш едновременно? Вечна борба, вечна омраза, напълно естествено.". Това е още един многознайко, за който дори общоприетите християнски ценности са измишльотина на "комунягите". Бойко Ламбовски за есето ! |
Авторът почи нищо не казва за случая (темата на текста), на напоително оплюва патриотизма. Аз казвам, обаче (като перифраза на неговата теза): Антипатриотизмът е последното убежище на негодника. |
По-добре умерен националист (и примерен съпруг и баща), нежели рубладжия, курварин, интернационалист или сръбско мекере. |
По-добре умерен националист (и примерен съпруг и баща) Каква прилика с Аз обаче искам да зная истината. Иначе защо да живея — не съм червей? — Наистина! — Артур се смее глупаво. — Това е въпрос за Пилат! Мене не ме засяга. Аз съм книжар, съпруг и баща; това ми стига. Гледам книжаря, съпруга и бащата. Вдясно от носа си той има една пъпка. — Значи това ви стига — казвам рязко. — Стига ми — отвръща твърдо Артур. — Понякога то може да се окаже дори твърде много. — А беше ли ви достатъчно, когато бяхте на двадесет и пет години? — Артур опулва до крайност сините си очи. — На двадесет и пет? Не. Тогава все още исках да стана нещо. — Какво? — питам, изпълнен с надежда. — Човек ли? — Собственик на тази книжарница, съпруг и баща. Човек съм и без това. "Черният обелиск" Е.М. Ремарк |
Наталия Петрович Каравелова е предала документи в сръбското консулство , а оттам са предадени на турските власти. Тя участва в русофилския бунт на майор Узунов и сетне Стамболов я гони от България. |
Борба за ресурси. Ако в борбата си за собствено добруване водеща е омразата то се връщаме някъде при първобитните хора. Техническата цивилизация само е сменила средствата. Малко не съм съгласен, че човек трябва да гради добруването си на база борбата с останалите хора. Между тази борба за своето добруване и неговата (онзи малкия с мустачките) борба няма никаква разлика. Няма приемливи или женевски конвенции за тази борба. Аз малко ще те бия, малко ще те изнасиля, малко ще те ограбя, ще те оставя да живееш в някой резерват ако имам в повече от нужните ми ресурси ако ли не в газовата камера. Май разковничето е колко ти е нужно!!! На мен много защото съм много умен а на тебе малко защото си глупав. Все си мисля че целта на цялото упражнение (нашето съществуване на тази планета) е как да намерим начин да живеем заедно без да се борим едни с други за ресурси. Дали е възможно ами от нас зависи иначе края е ясен и той е много горещ и май наближава. Избора е ваш. |
Ще ми се да попитам автора как определя участниците в национално-освободителното движение, героите от Априлското въстание и опълченците на Шипка - като ксенофоби стоплени от омразата, ходещи паметници, шовинисти,нацисти или нещо друго.... |
Ще ми се да попитам автора как определя участниците в национално-освободителното движение, героите от Априлското въстание и опълченците на Шипка Васил И. Кунчев: И турският чорбаджилък да даде място на съгласието, братството и съвършеното равенство между всички народности. Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение: било във вяра, било в народност, било в гражданско отношение, било в каквото и да е било. Всички ще спадат под един общ закон, който по вишегласие на всички народности ще се изработи. |
Избора е ваш. Ми не е, там е проблема. Се едно да фърлиш една ябълка към небето и да кажеш че тя има избор "да пада или да не пада". Няма избор щото има природни закони. |
В днешно време е много модерно, политкоректно (а вероятно и добре заплатено от незнайни източници) обругаването на национализма. Тези, които слушат твърде много брюкселски новговор, по-лесно възприемат това. Тези обаче, които правят справки в старите тълковни речници, не могат да вложат негативен смисъл в това понятие. А сега конкретно: големият авторитет Самуел Джонсън, на чието мнение се опира автора, наистина се е прочул с фразата "Национализмът е последното убежище на негодника". Но не тълкувайте превратно - смисълът е в думата убежище(прикритие)! Цитирам големия почитател на Самуел Джонсън и негов биограф Дж. Б.: "Трябва да смятаме, че той няма предвид реалната и дълбока любов към нашата страна, а има предвид този патриотизъм, който в много времена и във всички страни е служил за прикритие на личните интереси". По повод прекрасния еврейски творец: неговото преследване по политически не е проява на национализъм, това е глупост. За Лев Толстой няма да си правя труда да проверявам, ако някой друг може да напише нещо, ще бъде добре... |
повърхностен анализ.... една добра статия за украинския национализъм "отвътре" http://hvylya.org/analytics/society/chem-donbass-otlichaetsya-ot-ukrainyi-reaktsionnyiy-vzglyad-na-problemu.html Сегодня быть украинцем в Украине — значит находиться в национальной украинской мифологии, принимать ее риторику, антитезы, исторические оценки, героев, врагов, даже трактовку повседневности. Этническое происхождение не имеет значения. Негр-бандеровец на Евромайдане — это не неуклюжий мем, негр-бандеровец реально существовал. Ну, или мог бы существовать, не суть важно. Говоря «государство», условный украинец подразумевает «национальное государство», обязательным атрибутом которого является культурная идентичность общности людей образующих нацию. Он хочет, чтобы оно было таким, и он страдает от того, что оно не такое. Важна именно культурная идентичность, а не этническая и не языковая, это очень важный момент. В основе всего лежат фундаментальные ценности нации, а не национальность и язык, в которые упираются многие пустые дискуссии об Украине. ..... Сложилось так, что либо ты принимаешь и соглашаешься, что Украина понад усе, либо Украина делает тебе смерть ворогам (тоже условно, естественно). Это украинский национализм образца 2014 года. ....сейчас Украина пытается оформиться в мононациональное государство, в котором Крым оказался бы совершенно инородным телом, а Донбасс сродни опухоли, пока не ясно злокачественной ли. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: комар |
Твърдя, че без прецедента Косово и разрухата в Ирак, Либия, Сирия нямаше да има ни Северна Осетия, ни Крим, ни Донецк... Ни свален самолет. Твърдението е вярно - и малолетните сигурно го осъзнават. Но това е добрата част от статията - тая която не е оригинална. Оригиналната част - атаката срещу национализма изобщо - не е добра. И аз използувах цитат от д-р Джонсън. За да подчертая, че тая, втората част е абсолютно неуместна в страна като БГ, в която повече от двайсет години цари национален нихилизъм. |
Добре и точно казано, г-н Ламбовски. Бих само добавил, че и т.н. Кипърска турска репубклика е "прецедент". Колкото до украинската истерия за безобидния случай в България, нека си припомним колко руски и украински знамена се изгориха именно в Украйна. |