Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Минимална заплата - максимална безотговорност
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:29 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
hubavetza
01 Сеп 2014 20:43
Мнения: 3,500
От: Bulgaria
Да се вдигне минималната работна заплата е хубаво - но трябва и данъчните да правят повече и по-професионални проверки - трябва да започне преследване на некоректните работодатели...
Patriot1965
01 Сеп 2014 21:01
Мнения: 6,184
От: Cape Verde
Погрешна теза, развивана от автора. Или той никога не е правил бизнес, наемайки хора на трудов договор.
Бих му задал следния въпрос: ще намалее ли безработицата, и с колко процента, ако минималната работна заплата се намали наполовина (на 170 лв.)?
Няма съществен бизнес, който да пести от работни заплати. Високите заплати са основният фактор в привличането на хора, способни да създават високостойностни продукти. Останалото е Африка.
kaily
01 Сеп 2014 21:10
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Няма съществен бизнес, който да пести от работни заплати. Високите заплати са основният фактор в привличането на хора, способни да създават високостойностни продукти. Останалото е Африка.



Иняма далновидни бизнесмени, които да пестят от работни заплати.
Останалите са мутри.
Engels
01 Сеп 2014 22:03
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
Значи сваляме минималната заплата на 10 лева. Безработните стават Zero %. И всенародни празници.
Meat
01 Сеп 2014 22:05
Мнения: 10,675
От: Bulgaria
ще намалее ли безработицата, и с колко процента, ако минималната работна заплата се намали наполовина (на 170 лв.)?


Безработицата е неясно накъде ще тръгне, но много пенсии ще ударят тавана! Всъщност това е болката на онова човече Христосков, да остави събратята си пенсионери с по-малки пенсии, колкото МРЗ расте, толкова по-малки са новоизчислените пенсии.
Дежурния
01 Сеп 2014 22:30
Мнения: 5,993
От: Bulgaria
Значи сваляме минималната заплата на 10 лева. Безработните стават Zero %. И всенародни празници.

Безработните ще си останат пак толкова колкото и сега и всенародните празници се отлагат. Същото ще е и ако минималната заплата стане 2000 лева. Тогава пък 90% ще работят за сума по-малка от минималната заплата и пак няма да има тържества. "Десните" балъци смятат, че ако заплатата е 10 лева няма да има безработица. "Левите" балъци смятат, че ако минимумът написан в някаква хартия е 2000 лева ще вземат поне 3000-4000 при заработени 300-400. И двата типажа просто не могат да осъзнаят някои елементарни неща.
Патагонец
01 Сеп 2014 23:12
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Позволявам си да препостна един линк от другата статия за минималната заплата в България:
Натисни тук
Това, което се вижда е, че от 1991 до 1999 г. заплатата в левове е нарастнала повече от 100 пъти. Е, и? Да не би това да е направило българите 100 пъти по-богати?
След като България е във валутен борд пари не могат да се печатат, т.е. колкото се изкара, толкова се потребява. Ако излезем от борда и държавата започне да печата пари ще се повтори ситуацията от 1996 г.
Ако някой не си спомня 1996-7 г. да прочете "Черният обелиск" на Ремарк.
Knight Лонгин
02 Сеп 2014 01:38
Мнения: 746
От: 0
гледам пълно е с бизнесмени и разбирачи на икономиката тук - как па никой не се сети за едно доказано работещо решение : отпадане на МРЗ, и замяната и с минимална ставка на час...
пък който не му стига заплатата от 8 часа - никой не го спира да работи по 10, нито пък някой спира работодателя да наема хора за по 5 часа, за по една седмица, без обвързващи договори - ако няма работа за 8... Лесно прекратява, но и лесно назначава, и по малко бумащина и чиновническа дейност

или ще кажете че ще им плаща за пет, а ще ги кара да работят 8 ? Ама това е съвсем друг проблем - който не може да се реши с МРЗ
mick
02 Сеп 2014 07:30
Мнения: 8,588
От: Bulgaria

1. Вместо по-високи МРЗ и прагове, много по правилно е да отпадне банковата тайна за данъчните. Така НАП ще може да следи всички обороти на банките, а не както е в момента сигурно не повече от половината. Така ще се увеличи събираемостта на данъците, т.е. и тези които не плащат данъци ще започнат да плащат.

2. Нормализиране на данъчната система, щото в момента имаме голямо изкривяване в полза на собствениците на имоти - там данъците са символични, ако въобще ги има. От там минават почти всички незаконни пари и се изпират. И заради това изкривяване, парите стават не само чисти като сълза, ами и след това не подлежат на облагане/щото данък сгради е символичен, а данък върху земеделските земи няма/. Освен това заради ниският данък общините нямат пари за да поддържат инфраструктурата и не създават работни места... а пък селата, независимо, че имат много хиляди декари в землищата си - нямат пари за нищо.

--
Блог
Mrx++
02 Сеп 2014 08:15
Мнения: 20,876
От: Bulgaria
дащия се капитализъм. еми да увеличава прE това е то капитализЪМЪТ натиснеш го на едно място, то изкача на друго. Разбира се, че минималната заплата трябда съществува инак чорбаджиите ще си пълнят сметките в банките. А и това, което предлага mick съвсем не е лошо. Лошото е, че при либералния пазарен капитализъм един чорбаджия може да си пълни сметката без да се стреми да си увеличава производството, а от там да намалява безработицата. Няма ги стимулите на зараждащия се капитализъм. Сега забогатяването ставва с различни финансови механизми.
doomchant
02 Сеп 2014 08:33
Мнения: 5,611
От: Bulgaria
Knight Лонгин 02 Септември 2014 01:38
гледам пълно е с бизнесмени и разбирачи на икономиката тук - как па никой не се сети за едно доказано работещо решение : отпадане на МРЗ, и замяната и с минимална ставка на час...
пък който не му стига заплатата от 8 часа - никой не го спира да работи по 10, нито пък някой спира работодателя да наема хора за по 5 часа, за по една седмица, без обвързващи договори - ако няма работа за 8... Лесно прекратява, но и лесно назначава, и по малко бумащина и чиновническа дейност

или ще кажете че ще им плаща за пет, а ще ги кара да работят 8 ? Ама това е съвсем друг проблем - който не може да се реши с МРЗ


Щото като отпадне минималната работна заплата чорбаджията ще кара нещастниците да му работят за пет, а той ще им плаща за два - ходи го доказвай при липса на договор и други ненужни бумащини. И после защо още 2 млн българи са изчезнали от територията.

Пълна глупост е да се дава възможност на работодателите да намаляват разходите за труд в страната с най-ниски заплати и най-голям демографски проблем в ЕС.
mick
02 Сеп 2014 09:06
Мнения: 8,588
От: Bulgaria
doomchant
02 Септември 2014 08:33


Гледате на нещата само от вашата си кула на работници и то даже не такива дето работят на МРЗ. Погледнете и от другата страна - станете работодатели и давайте по 1000 лева минимална заплата ако искате. Тъкмо ще печелите толкова колкото искате.

Защо просто не се попитат хората в малките населени места какво искат? Да работят или да стоят гладни, но пък съседът им да работи за МРЗ? Щото в момента заради МРЗ и МОП в малките населени места никой и не си прави труда да открива работни места. Заради това там има един феодал който каквото иска това и прави с работниците. В момента нови предприемачи почти няма, щото при наемане на първите няколко човека разходите скачат непропорционално, рискът става огромен.

МРЗ и МОП пречи на новите малки предприемачи, тия които искат да са коректни към държавата.
mick
02 Сеп 2014 09:12
Мнения: 8,588
От: Bulgaria
Всички сте вперили очи в големите предприемачи тия дето дават заплати на 100-200 човека. Само, че за да стане един предприемач голям или трябва да е парашутист, демек назначен капиталист или трябва да започне първо като малък предприемач - обикновено наема 1-2-3-4-5 работника и гледа как ще потръгне работата едва след това, ако има достатъчно приходи се назначават повече хора.

В момента обаче държавата дефакто забранява съществъването на малките предприемачи. С МРЗ, МОП, какви ли не бюрокрации, глоби.

Всичко в името на назначените капиталисти и работниците, които не знаят какво искат.
Patriot1965
02 Сеп 2014 09:43
Мнения: 6,184
От: Cape Verde
Човек, който чака държавата да му реши проблемите с личните доходи, е сгрешил подхода!
doomchant
02 Сеп 2014 09:50
Мнения: 5,611
От: Bulgaria
mick 02 Септември 2014 09:12
Всички сте вперили очи в големите предприемачи тия дето дават заплати на 100-200 човека. Само, че за да стане един предприемач голям или трябва да е парашутист, демек назначен капиталист или трябва да започне първо като малък предприемач - обикновено наема 1-2-3-4-5 работника и гледа как ще потръгне работата едва след това, ако има достатъчно приходи се назначават повече хора.

В момента обаче държавата дефакто забранява съществъването на малките предприемачи. С МРЗ, МОП, какви ли не бюрокрации, глоби.

Всичко в името на назначените капиталисти и работниците, които не знаят какво искат.


Работниците много добре знаят какво искат и това е да продадат труда си на възможно най-високата цена. Поради тази причина предлаганата от "икономисти" като вас политика на минимални разходи за труд във вида "щом идва на работа, значи може и по-малко да му се дава", съчетана с възможността за емиграция доведе до обезлюдяването на страната. Ако вие не можете да осигурите необходимия капитал за автоматизацията на производството (а от там и намаляване разходите за труд) с налични средства, или заем, коопериране, акции или каквото там сте се сетили, то не ще да са 175те евро минимална месечна заплата проблемът ви.

За тия 25г на що народ му изцедиха живеца за да се закупят жилища в затворени селища, яхти и трансформации на българската зима в малдивско лято, а така и не се реши стандартния български чорбаджия да влага в машини, за да има какъвто и да е шанс на пазар, на който стоките му ще се конкурират с тези произведени в високо-автоматизираните индустрии на запад.

Лунатик
02 Сеп 2014 09:58
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Минималната заплата е въпиущо нужна, защото има много хора,които не знаят и не умеят да се продават на пазара на труда.
Тези хора трябва да бъдат поне донякъде законово защитени от произвола на дерибеите. Иначе няма кой да защити тези човешки останки от соц.-а
Защото синдикатите и синдикалистите са също останки от едно отминало време. Дори и "Подкрепа" е соц. тип профсъюз.

Отделно е темата, че с минималната заплата се спекулира с цел бързи политически дивиденти.

Но тезата, че вместо един за 300 лева ще работят 6 за по 50, демонстрира нагледно вакуум в черепната кухина при една атмосфера налягане.

Патагонец
02 Сеп 2014 10:21
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Ако вие не можете да осигурите необходимия капитал за автоматизацията на производството (а от там и намаляване разходите за труд) с налични средства, или заем, коопериране, акции или каквото там сте се сетили, то не ще да са 175те евро минимална месечна заплата проблемът ви.

Ако имаш малък автосервиз/фризьорски салон/мебелен цех/фирма за ремонти и довършителни работи в провинциален град и си наел макс. 3-4 работника откъде ще спечелиш толкова много от въпросните видове дейности, та да даваш на работниците си по 1000 лева заплата + осигуровки? И за каква автоматизация на производството говорим, след като става въпрос за фирми в сектора на услугите?
BaliBali
02 Сеп 2014 10:51
Мнения: 5,739
От: Bulgaria
- обикновено наема 1-2-3-4-5 работника и гледа как ще потръгне работата едва след това, ако има достатъчно приходи се назначават повече хора.

В момента обаче държавата дефакто забранява съществъването на малките предприемачи. С МРЗ, МОП, какви ли не бюрокрации, глоби.

Изобщо, ама изобщо не си прав... Живея точно в едно малко градче, мъжът ми има малък бизнес - той, освен шеф е и бачкатор наравно с другите двама. Рискът наистина е голям, двама трима клиенти да се окажат тарикати и да не му платят поръчките и той дефакто е вътре, получава като крайна "заплата" за предприемачеството си по-малко от работниците. Не може да се каже, че е съвсем изряден пред държавата, но такава е конюнктурата, парите наистина не стигат. Но не може, повтарям не може да си позволи да плаща на работниците си по-малко от 600-700 лв, защото тогава просто никой няма да работи за него. Или ще си търси другаде работа, или ще работи за себе си, или в краен случай - всеки има двор, градинка с зеленчуци, а лятото може и зидаро-мазач да се цани тук-там. Просто никой няма да работи за мизерните 340лв, абсурд. Или ще е някой изпаднал нещастен алкохолик и бездомник, за да дойде да работи за толкова, но на нас такива не ни вършат работа. Ти тва разбираш ли го?
doomchant
02 Сеп 2014 10:51
Мнения: 5,611
От: Bulgaria
Патагонец 02 Септември 2014 10:21
Ако вие не можете да осигурите необходимия капитал за автоматизацията на производството (а от там и намаляване разходите за труд) с налични средства, или заем, коопериране, акции или каквото там сте се сетили, то не ще да са 175те евро минимална месечна заплата проблемът ви.

Ако имаш малък автосервиз/фризьорски салон/мебелен цех/фирма за ремонти и довършителни работи в провинциален град и си наел макс. 3-4 работника откъде ще спечелиш толкова много от въпросните видове дейности, та да даваш на работниците си по 1000 лева заплата + осигуровки? И за каква автоматизация на производството говорим, след като става въпрос за фирми в сектора на услугите?



1) МРЗ е 340лв, не 1000лв
2) Коментарът ми е относно мнението за отпадане на МРЗ изобщо
3) Абсолютно всяка от изброените от теб дейности има степен на механизация или автоматизация.
4) Ако не можеш да плащаш дори и минималната работна заплата на работниците, замисли се дали си струва да продължаваш.
5) Не може заради проблеми на малките предприятия да се развързват ръцете на големите работодатели да издевателстват над работниците. Вместо това се създават програми за насърчаване на малките предприятия и им се осигуряват данъчни облекчения.
Патагонец
02 Сеп 2014 11:03
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
3) Абсолютно всяка от изброените от теб дейности има степен на механизация или автоматизация.
4) Ако не можеш да плащаш дори и минималната работна заплата на работниците, замисли се дали си струва да продължаваш.

Има да, но гореизброените дейности включват и много ръчен труд който не може повече да се механизира или автоматизира.
Ами хората продължават, но свиват дейността си и съкращават работници, като някои остават само като самонаети и при нужда наемат работници когато има работа, както вече се сещаш на черно. Така един работник може да работи за няколко души при когото има работа в моманта.
mick
02 Сеп 2014 11:18
Мнения: 8,588
От: Bulgaria
BaliBali
02 Септември 2014 10:51

Говорите за професии с квалификация.

"или в краен случай - всеки има двор, градинка с зеленчуци, а лятото може и зидаро-мазач да се цани тук-там. " - ами да така и става, реално това са доходи, но необлагаеми.

Ето тук съм писал за това: Натисни тук
Добави мнение   Мнения:29 Страница 1 от 2 1 2 Следваща