Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Да гласуваш без доверие
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:41 Предишна Страница 2 от 2 1 2
america1332002
03 Окт 2014 08:39
Мнения: 5,137
От: Bulgaria
а в белене и ловеч и там ли ходеха с песни да гласуват?
Минавам от тук
03 Окт 2014 10:13
Мнения: 5,214
От: Bulgaria
Да, разбира се, ниската активност оставя в парламента три партии с малко приложение от ББЦ Но тези заклинания за отвръщение вече са закъсняли И не е права авторката Днес именно т.н. малки партии успяват да се мобилизират и това ще е най-голямата изненада Те, а не тройката познати ще събере хората. Но с едно съм съгласен и това е безнадежден избор - специфичен вариант на все същото желание за чудо!
Danibus
03 Окт 2014 10:20
Мнения: 4,832
От: Bulgaria
"Без доверие няма взаимност. Липсата на доверие освобождава от всякаква отговорност. Аз се преструвам, че ти вярвам, ти ме лъжеш, че ти пука за мен. Това двусмислие руши необратимо обществената тъкан, в това число и политическата. Живеем в постоянна лъжа, в страната на вечно прецаканите тарикати. Обръщаме в пари дори доверието. Викаме му "търговия с вот"."
Г.Горанова
дъртреалист
03 Окт 2014 10:41
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
Вярно, че според статията ситуацията е параграф 22. Но е така само в контекста на тарикатското спекулативно мислене, на което ни научиха, че за малките партии гласът ти се губи. За което причина е тъпият изборен закон. Което напълно обезсмисля изборите, защото рано или късно партиите монополисти разбират, че пеелят само с присъствие, а не с политика.
Единственият изход от патовата ситуация са малките партии.
След като не харесваш "големите" партии си избираш една от малките, която ти е най-близо до вкуса.
Rakita
03 Окт 2014 11:10
Мнения: 22,828
От: Bulgaria
Това е бързата рецепта. Бавната, но далеч по-солидна е да си възвърнем доверието. Процесът е продължителен, минава през осъзнаването на политическия елит - повече пряка демокрация, приобщаване на гражданите към взимането на управленски решения, постоянно гласуване на доверие. Способни ли са да го направят?
Браво, Галя! Сега обаче апологетите на партийно-политическото начало, познато ни от злощастните години на прехода - които най-често имат някакъв личен или корпоративен интерес от съществуването му - ще те наплюят под този твой анализ.
Вечните стойности се налагат при нужда със силата и строгостта на закона, за който не ги е схванал и не ги спазва. Затова няма просперираща страна, в която законите да са пожелателни. Оттам трябва да се започне: върховенството на закона. Така се защитава обществения интерес.

Към морал чрез законност!
Обстановката у нас бавно но сигурно се нажежава. Оставен без шанс да подбере свестни управители, народът неизбежно ще стигне до качествен скок в общественото си устройство. Соцът се издъни, капитализмът ни не струва. Търси се нов баланс на системата "давам - взимам", и то в този ред. Сегашното - живот на кредит при липса на нормален жизнен стандарт не даде искания резултат. Надежда не остана. Примирението е на изчерпване. В тази ситуация е без значение дали гласувате или "ходите за гъби". Липсата на избор нагнетява възникването на "нов избор", различен от досегашните. Трябва да се четат класиците. Там всичко е изяснено до детайл. Просто искрата се явява непредсказана.
А иде зима...
Така е, Ганю, заформя се нещо, но няма да е социалистическа революция, както на мнозина червеношийки тук им се иска.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Rakita
Пенчо бре
03 Окт 2014 12:21
Мнения: 20,364
От: Bulgaria
Галя
Както на много от нас не ни се гласува, така и на бъдещите избранници не им се управлява. Да черпят блага в парламента - да, но да поемат отговорности - . И най-вероятния победител, Бочко е "втреперал баджаците" (по Николай Хайтов) и не не му се ще да се главоболи, даже с 121+. Но тези около него са наострили зъбки и са турили салфетките.
Bobby_gBG
03 Окт 2014 12:44
Мнения: 206
От: Bulgaria
Абе тази какви глупости плещи?
Никакво негласуване!

Това което обаче трябва да направят отвратените е да отидат да пуснат по една празна, или задраскана отгоре до долу бюлетина!

Защото по един начин се гледа на 40% избирателна активност, но по съвсем друг начин се гледа на 60% активност, от която 20% са празни бюлетини, и само 40% са реален вот!
дъртреалист
03 Окт 2014 13:39
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
И най-вероятния победител, Бочко

Тц... Няма да е победител.
Бойко не умее да играе в коалиция.
Rakita
03 Окт 2014 13:46
Мнения: 22,828
От: Bulgaria
Но тези около него са наострили зъбки и са турили салфетките.
Кои са те?
Защото по един начин се гледа на 40% избирателна активност, но по съвсем друг начин се гледа на 60% активност, от която 20% са празни бюлетини, и само 40% са реален вот!
Каква е разликата? И в единия, и в другия случай властта е все така нелегитимна и нетрайна, видно от предния парламент.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Rakita
rorik
03 Окт 2014 14:21
Мнения: 15,950
От: Bulgaria
Ммм даа,
с лупа търсих тема за изборите, а те са "утр"
Още миналата година казах че единствения изход за България е коалиция на ГЕРБ с БСП. Някъде из нета прочетох че гербаджийте са казали че не са постигнали съгласие със БСП.
Има ли БСП очи да поставя условия на ГЕРБ.
Станишката и от Европа съсипва БСП.
Всеки който гласува за малки партии гласува за ДПС. .
Firmin
03 Окт 2014 15:00
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Някъде из нета прочетох че гербаджийте са казали че не са постигнали съгласие със БСП.
Има ли БСП очи да поставя условия на ГЕРБ.


С престъпници не преговаряме. Как да изпълнят това ни условие?

От друга страна, интересно ще е за нас, в БСП, кои все пак са склонни да преговарят с престъпници и кои не. Много интересно!
бонго-бонго
03 Окт 2014 15:06
Мнения: 26,313
От: Swaziland
При бракуването на "социалистическите" ценности заедно с "дръзновението" и "плановата икономика" изпратихме на боклука и вечни стойности като "солидарност", "доверие", "почтеност", "скромност". Отхвърлихме ги като неконвертируеми в победилия свят на егоизма, парите и вещоманията, който цени само онова, което може да се купи и продаде. Подронихме собствените си морални устои, а сега недоумяваме защо сме толкова огорчени.


Глупости.Морал не се отхвърля ей така. До вчера си бил с един морал и хоп - днес имаш друг. Какви морални устои имаше в соца: почтеност - крадеше се масово от всяка фабрика и предприятие, доверие - хората се страхуваха да кажат какво мислят, защото не знаеха жертва на чий донос можеха да станат; скромност - правеха се хвалебствени филми, пишеха се книги за управляващата върхушка, а безценните мисли на Първия се публикуваха в многотомници на луксозна хартия. Е реликти от онова време като сем. Славкови (баща+ и син) - символ на скромността; Партията водеше безмилостна идеологическа борба с "еснафското мислене", ама без особен успех.
Но имаше контрол, закони и страх от нарушаването на законите за огромното мнозинство. Наистина една малка клика беше недосегаема и това беше ясно, но на хората беше наложено да приемат положението "Quod licet Iovi, non licet bovi"". А сега чувството за безнаказаност е обзело всички, защото едно е да подочуваш, че там нейде във върховете има хора, които могат да си позволят всичко, а друго е да видиш съседа си, ей същият като теб, да го прави.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго
bloody mary
03 Окт 2014 15:28
Мнения: 4,698
От: Bulgaria
Верно много сме паднали щом и видни представители на перото минаха в лагера на най-долнопробния лумпениат с призиви за негласуване.
А що за идиот трябва да си, че да не разбираш че наказанието за партиите чрез негласуване минава първо през наказание за самия тебе, родители, деца чрез държавните системи, които ще се скапят преди партиите.
Даже простото момче Витков намери по-интелигентен начин да яхне отвращението.
Ма молявиса съвземете се.
rorik
03 Окт 2014 17:49
Мнения: 15,950
От: Bulgaria
С престъпници не преговаряме. Как да изпълнят това ни условие?


Верно. Направо им подарявате властта на 100 процента и се извинявате и се целувате по Орлов мост. .
booklearned
03 Окт 2014 18:14
Мнения: 2,529
От: United States
Ей,хора ,гласувайте,щото вижте какво се задава:

Натисни тук
дъртреалист
03 Окт 2014 18:37
Мнения: 11,678
От: Bulgaria
Всеки който гласува за малки партии гласува за ДПС.

...глупости... гласуваш за всички, които влизат...
VOCI
03 Окт 2014 22:29
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Когато отиваме до урните с отвращение, обикновено получаваме отвратителен резултат

И с кръчмите е същото.
Пипиlota
04 Окт 2014 02:30
Мнения: 212
От: Saint Kitts and Nevis
поздравления за статията!

Негласуването също е избор!
Понякога е нужно да направим няколко стъпки назад, да се отдалечим повече от това, което ни занимава, да излезнем от матрицата и да си зададем въпроса: харесва ли ни системата, в която живеем! Втурачени в това да изберем най-малкото партиино зло, ние не си задаваме по-генералният въпрос: трябва ли непремено да избирам между това да имам въшки или да имам бълхи... и накрая да получа и двете. Ами ако кажа "не", какво ще се случи, ако в неделя отидат само 20% от избирателите до урните?
Ясно е, че резултатът ще бъде легитимен, защото не се изисква кворум за парламентарни избори (странно е, че има кворум само за референдуми), но дали
избраниците ще се чувстват комфортно с подобни резултати , как ще тълкуват това послание политическите им " партньори" в ЕС и САЩ?
Негласуването за мен е форма на протест. Протест срещу цялата покварена система на представителната демокрация, изродила се в антипод на това, което проповядва и не е вярно, че тя е покварена само в държави като България или САЩ!
Корупция и задкулисие има и в западна Европа, там те просто на са така вулгарни. И в родината на демокрацията-Гърция ги има и то от десетилетия.
И не съм съгласна, че трябва просто да се примиряваме с избора, който ни оставят да направим, защото всичко вече е решено от други, а ние сме отново жертвата! Жертва е този, който сам се съгласява да стане такава.
Четох току-що нещо от френския философ Албер Камю, което ми хареса и ще се опитам да го преведа:
" Съзнанието за абсурдността ( Камю говори за това, че човекът, като търсещ винаги смисъл, живее в един безмислен свят, което той нарича "абсурдност" ) ни разкрива същевременно свободата. Ние осъзнаваме, че няма какво да загубим....Осъзналият се човек е "господар на дните си". Той живее самоопределящ се, буден, любознателен...и той винаги се възпротивява на абсурдната си съдба " Няма съдба, която да не може да бъде преодоляна с презрение".
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Пипиlota
генек
04 Окт 2014 07:44
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
А по какъв начин се гледа на НАД 50% НЕЖЕЛАЕЩИ ДА ЛЕГАЛИЗИРАТ СТАТУКВОТО?
Изборът е право, не е наша работа д аобсъждаме или упрекваме решилите да гласуват или да не гласуват...
В битпазарната демокрация изборите са също пазарни: има сергия, има политическа стока. Харесваш - плащаш с гласа си, не харесваш - подминаваш. И никой не може да те задължи да "купиш" ненужна, некачествена, грозна стока...
А коментарите и упреците в стил "ма гласувайте, бе!" са просто злоба и опит за самоуспокоение. Нормално е - и за Хитлер, и за Сталин, и за родните отпадъци са гласували с мисълта, че се избира "по-малкото зло". А по-малко зло няма. Има ЗЛО...
------------------------------
Сайтът на Генек
/\\eko
04 Окт 2014 08:45
Мнения: 4,397
От: Bulgaria
Разбира се,че трябва да се гласува.Но с брадвите,не с бюлетините.
Добави мнение   Мнения:41 Предишна Страница 2 от 2 1 2