Е, с дисиденти като Васко Кръпката, Милена, Маричков и сие... Заслужена "демокрация"... ---------------------------- Сайтът на Генек |
Наистина, много внимателни трябваше да бъдем с комсомолците, пък ние им се подигравахме и не ги брояхме за хора през осемдесетте. И стана тя, каквато стана- след 25 г.нацвъкаха с курешките си навсякъде- от президенство до Паисиевци, пишещи историята на рокдисидентите.ГНУС. Пукнатини в главите, а? Пукнатини по устите от свирки имате всички, дето в момента управлявлявате и пренаписвате историята. |
- Истинската история на рокендрола започва от делтата на Мисисипи, където се е зародил блусът. Една правилна и недисидентска спрямо робовладелската истина формулировка... Ще доуточня, че явно се одобрява робовладелската истина, че (цитирам!) : `делтата на Мисисипи, където се е зародил блусът`, което допълвам с `от белите робовладелци`, което пък е хептен в унисон с робовладелската истина, щото някои балъци могат да си помислят, че роденият в делтата на Мисисипи блус е дело на черните роби, което си е една неправилна, вредна и дисидентска лъжа... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Ганий |
Joe, смесил си желателното със реалното. Политиката е едно, музиката - друго, блусът - трето, българските музиканти - четвърто, а "цветята"от края на 60-те - нямат нищо общо със нашите "цветя-адепти". През 80-те нашите "цветя" бяха бая поувехнали... Нашите музиканти търсеха признание за качествата си на всяка цена, даже и с компромиси. Политическата им дейност (дисидентство) е случайно наслагване върху политическата неотменност на развитието ни. Със задна дата - "Всички мачки нощем са сиви!" Бъди жив и най-паче здрав! |
Т.нар. "български рок дисиденти" биват два вида - наивни глупаци, които изобщо нямат представа за какви цели се борят и защо някой им плаща да пеят против това и онова, и не по-малко наивни "хитреци", които си мислят, че всичко разбират, докато пак работят за постигане на планове, за които си нямат понятие. Дори едно единствено логическо противоречие не могат да си обяснят - как хем имало страховита Държавна сигурност, хем изнасяли концерти. В главите им преобладава футболното мислене - те, заедно с добрите Съединени щати, са се борили да свалят една омразна подтисническа система, наречена комунизъм, и да донесат на българите Свободата. Идея си нямат обаче защо, след победата на Свободата, нещата са добре само за 5-10% от българите, докато за останалите Свободата се превърна в същата мизерия, подтисничество и експлоатация, до която ги беше довел социализЪма, срещу който толкова се бяха борили. И никой от тях не пее срещу тези неща, защото не може да си ги обясни. Вместо това предпочитат да се наливат с бира и да си спомнят с носталгия добрите стари времена, в които врагът беше ясен и светът - лесен за осмисляне. И да, иска им се да имат мъничко привилегии, ей така, за благодарност от държавата, че са я освободили от комунизма, колкото и да мразеха активните борци. Да им пуска повече песните, да има малко повечко пари... такива неща. Май никога няма да разберат кой и за какво ги използваше толкова време... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Han |
Не може да говори за рок, без да спомене Сигнал. Както и да е. Представяте ли си какво ще бъде, когато раповете вземат властта?!? |
Тъжно. Човекът си вярва. Евгений Дайнов също си вярва, че като номенклатурен син е носел плочи на Цепелин е рушал системата. |
А ние извън номенклатурата си слушахме румънски Метроном всеки ден в 10 и в 14 ч. Имаше всичко. Останалито носеха ТИРаджиите |
А Дайнов и Кръпката подкрепяха тези, които продадоха СОМАТ за стотинки - а беше фирма № 1 Европа. Златна кокошка за България |
Е, с дисиденти като Васко Кръпката, Милена, Маричков и сие... Заслужена "демокрация"... Жалко, че Грациан го няма вече тук. Има какво да каже. |
Един от най-запомнящите се моменти на българското дисидентство е изпълнението на "Интернационала" на фестивала Ален мак с участието на Кирил Маричков... |
шизофренно, наистина си вярва. прилича ми на един от фф, съвсем пресен пенсионер (взел петцифрена сума за "невзети" 20 години отпуски), който със сериозна физиономия ми обясняваше, че е станал доносник на дс с единствената цел да предпази колегите си от същата непоносима участ. |
Успокойте сърцетупа , другаре партийни секретаре. Добри - лоши , рокмузикантите от онова време даваха глътка свобода и определено не се вписваха в системата. И със сигурност нямат нищо общо с наложеният политикономически модел Луканов. Конструиран и внесен по линия на КГБ. Апропо , Луканов да не е бил рокзвезда на определен етап ??? |
Блусът бил създаден в делтата на Мисисипи, а комунизмът в лозето на Габровски, БГ рокендролът в жилището на някакви Бъндараци и Синьото кафе. Става ясно, че когато се обвържеш с ДС е доживотно, доказателствата са десетки хиляди и навсякъде. |
Дорис, Грациан не е забравен, но е от поп-новите генерации. Дори понастоящем поддържа малко училище за музиканти с много добри изпълнения по сцените. Господинът не ми е познат, инак бих му разправил някой неща, явно неизвестни за него. Подредбата на българските Групи започва от Бандараците, прелели се в Шурците. Но къде са другите? Втората голяма група "Сребърните гривни" също е забравена? Къде е трета по ред на създаване - "Особняците" от Варна, завършили "кариерата си" чак 1970г. под името "Коралите" (наложено от Концертна дирекция) след участията в серия НГ и Пролетни концерти в Спортната зала там? Навремето и трите посочени тук се познаваха добре... Съмнявам се, че един добър писател и претендент за Доайен едвам ли не на българските рок-групи, би писал без сериозни проучвания. Защото излиза, че в същност само в София е ставало "нещо", докато другаде - нищо? Но тя не е България. И другият огромен пропуск във фактологията тук, е изместване тежестта от краят на 60-те към т.н. пред-"демократични" години - краят на 80-те. Защо аФторът забравя за епохалният през м. август 1968г. IX световен фестивал на младежта и студентите? Та тогава бе пълно с отлични, във всяко отношение, соц. групи. Бяхме на 10-тото небе от щастие тогава и само тичахме от сцена на сцена. Не е ли чувал скандиранията на чехите "Хайде София - като нас". После дойде нахлуването в ЧССР. Тогава авторът е бил на 18 год. и все пак би трябвало да си спомня поне нещо от тогава. Вярно е, че групите по същество бяха про западно ориентирани, но на тях не може да се отреди така лелеяната дисидентска роля. В България нямаше "дисиденти" - колкото сега има, толкоз и тогава! Групите бяха допускани, с ограничения в репертоара, до сцените: - Но в същност им беше направено добро заради спиране донякъде изпълненията на английски, та те да започнат със собствени песни и български текстове. което водеше и до истинският успех. Пример е Георги Минчев и Щурците. И нека не забравяме, че съществуванието на малкото групи бе в голямата си част възможно единствено поради поддръжката на близки и роднини с Връзки за получаване поле на изява и поради финансови възможности за доставка на оборудване от Запада. Инак, най-многото имаше уредби "Регент" и китари местно производство. Както и да е - бе време Бешело! Отпуснах се повечко от желанието ми да почета паметта на Гого от Русе - последната соло китара на "Особняците". Почина там през м. август 2014г. Сбогом Гого! |
Дрън, дрън, ярини! Българските рок музиканти станаха дисиденти след свалянето на Тодор Живков, преди това само оригиналничеха и подражаваха! |
Групите бяха допускани, с ограничения в репертоара, до сцените: - Но в същност им беше направено добро заради спиране донякъде изпълненията на английски, Ограниченията бяха: 40% български песни, 40% ссср и страни от СИВ, 20% другоезични, ясно ли е сега за какво ограничение и допускане ставаше въпрос? Ама, че червена йезуитщина вирее наоколо... |