Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Големите вериги хипермаркети ще заобикалят България
Добави мнение   Мнения:19 1
Утринен зов
08 Мар 2015 20:51
Мнения: 1,538
От: Bulgaria
Нека се научат да си плащат данъците, да не товарят с измислени разходи и едва тогава може да се говори дали България има нужда и полза от тях.
Европеец45
08 Мар 2015 20:59
Мнения: 1,645
От: Bulgaria
За (почти) нулев пазар- почти нула внимание....
Село_
08 Мар 2015 21:04
Мнения: 5,494
От: Bulgaria
Мнооооого добра новина. Дано стане.
kaily
08 Мар 2015 21:14
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
и като си отидат, местният дерибей като намали цените и увеличи заплатите, щото сега веригите му пречат нали?
Weed361
08 Мар 2015 22:22
Мнения: 4,842
От: Bulgaria
и като си отидат, местният дерибей като намали цените и увеличи заплатите, щото сега веригите му пречат нали?


Кой местен дерибей - този, който държи производството на ябълки, круши, праскови, домати, краставици, чушки, картофи, фасул, лук, чесън, свинско или телешко месо, риба, мляко, масло, сирене, домакински принадлежности, дрехи, обувки, битова техника?
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Weed361
ДаНе
08 Мар 2015 22:23
Мнения: 44
От: Bulgaria
Големи вериги - България. Няма нито новина, нито драма. Покупателните способности тук не са високи, а вериги си има. В някои часове броят на клиентите превишава този на продавачите, какво да прави мега-мулти-вселенска верига, да фалира две-три други, за да се наложи - и къде - в най-бедната, но омотана с вериги страна. И България не е като да е загубила, веригите заплати ли плащат като за хора, произвеждат ли нещо по-смислено от собствени марки боклуци, продават ли поне малко по-евтино стоките си от магазините си в чужбина, поради ниските разходи у нас ? Засега верига за комплименти се очертава Фантастико, но тя ,въпреки агресивното нахлуване в София, действа само в прилежащия периметър.
segakomentar
09 Мар 2015 01:49
Мнения: 32
От: Bulgaria
Това е добра новина, защото ще даде възможност на местните малки магазинчета да живеят и да продават българското, което автоматично избягва пазарния монопол от няколко гиганта. Също така тези 'големи вериги' са аналогични на някой който забива голяма сламка в плод и му изпива сока, и захвърля опаковката след като остане празно съдържанието. Парите който изсмукват отиват някъде незнайно къде в космоса, а единственото което остаявт в БГ са трохички- малките заплати на техните служители и вносни боклуци.
SvSophia
09 Мар 2015 07:12
Мнения: 36,140
От: Bulgaria
Един от основните проблеми е несекващата кампания "анти" на някои български производители и опитите на популистки партии да "дисциплинират" с репресивни закони веригите, защото налагали "заробващи" условия на доставчиците си и лансирали вносни стоки за сметка на местните.

Кхъ-кхъ, благодарение на подобни "репресивни закони" (традиционно са им викали "протекционистки", щото не са познавали ойроценностния новоговор) в края на 19-ти и началото на 20-ти век българската индустрия и земеделие, всъщност цялото стопанство, рязко дръпват напред. Обаче кой да чете стопанска история, като може да припява до втръсване неолиберастки мантри.
agabaga
09 Мар 2015 08:13
Мнения: 2,145
От: Bulgaria
Това би трябвало да е една прекрасна новина.
Теню
09 Мар 2015 08:41
Мнения: 838
От: Bulgaria
И каква е ползата за българската икономика от големите вериги хипермаркети?
карагьозов
09 Мар 2015 08:58
Мнения: 3,770
От: Bulgaria
Не знам давате ли си сметка що за абсолютни боклуци предлагат в "Икея" на съвсем сериозни цени? Напр. столовете?
dementor
09 Мар 2015 09:43
Мнения: 3,992
От: Bulgaria
Да очакваме ли Лафка + Карфур + Пикадили = заедно сме по-силни.
Европа (веригата) вече се понесе в шеметен растеж
~~~~~~~~~
Не винаги е имало ток Това по повод инвестициите - инвестирайте в свещоливница - ще е по-изгодно.
http://www.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/pravitelstvoto-chaka-reshenieto-na-syda-za-ktb-190533/
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: dementor
indiec
09 Мар 2015 09:44
Мнения: 2,356
От: Bulgaria
Струва ми се, че темата не е осмислена от авторката. България е малък пазар и естествено много голяма част от големите вериги не могат да се вмвстят в него. Така че показаните проценти трябва да се съотнесат към потенциалния пазарен капацитет на България.
А и аз не се обиждам - мисля, че тези които имат магазини у нас грабят достатъчно.

Rambuteau
09 Мар 2015 10:10
Мнения: 303
От: Bulgaria
Това е добра новина, защото ще даде възможност на местните малки магазинчета да живеят и да продават българското, което автоматично избягва пазарния монопол от няколко гиганта.


Ти в България ли живееш или си говориш наизуст за "българското"? Всеки, който има минимално уважение към тялото и здравето си бяга от "българското". Показателен е примерът, че в България в Лидл (по принцип доста долнопробен магазин) храната е по-качествена от всеки един квартален псевдомагазин, които продава само тотални боклуци, закупени от местни мутри и бабаити, които са се вживяли в ролята на производители на хранителни продукти. Порблемът с веригите е актуален в Европа, защото там те наистина убиват качествени специализирани магазинчета - месарници, хлебарници, малки магазинчета за плод и зеленчук. Ама в България такова животно нема - малките магазинчета са символ да отвратителна храна (освен донякъде малките плод и зеленчук, където собствениците си избират стоката по-прилежно и е по-добра от големите вериги).
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Rambuteau
mini69
09 Мар 2015 11:11
Мнения: 1,562
От: Bulgaria
Не знам как е на други места,но у наше село докато не се появиха веригите (Билла,Кауфланд и Лидл)месните бакали се държаха като монополисти от Наркооп от 80-те години(то почти всички бяха кадри на тази престъпна организация)!Продаваха всевъзможни боклуци на смертелни цени!След появата на веригите всички започнаха да се съобразяват с тях-и цените поспаднаха и качетвото се подобри!Така,че аз съм фен на веригите и дано ги има и за напред!Щото без тях ще се върнем в добрите мутренски традиции от началото на 90-те!
XYZxyz
09 Мар 2015 12:26
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Rambuteau 09 Март 2015 10:10
Всеки, който има минимално уважение към тялото и здравето си бяга от "българското". Показателен е примерът, че в България в Лидл (по принцип доста долнопробен магазин) храната е по-качествена от всеки един квартален псевдомагазин, които продава само тотални боклуци, закупени от местни мутри и бабаити, които са се вживяли в ролята на производители на хранителни продукти.

Ти в България ли живееш или си говориш наизуст за българското и малките магазини? Точно обратното е на това, което пишеш - всеки, който има минимално уважение към тялото и здравето си бяга от вносното и търси "българското", особено за хранителните стоки. Не случайно рекламата за тях е - "български" еди-какво си. Съгласен съм, че Лидл не е на ниво, но да го сравняваш така с кварталните магазини е манипулация. Точно обратното е - кварталните магазини, за да се задържат на пазара се опитват да дадат едно добро ниво на качество и цени и то при ниската покупателна способност на българина.
Rambuteau
09 Мар 2015 13:40
Мнения: 303
От: Bulgaria
Rambuteau 09 Март 2015 10:10
Всеки, който има минимално уважение към тялото и здравето си бяга от "българското". Показателен е примерът, че в България в Лидл (по принцип доста долнопробен магазин) храната е по-качествена от всеки един квартален псевдомагазин, които продава само тотални боклуци, закупени от местни мутри и бабаити, които са се вживяли в ролята на производители на хранителни продукти.


Ти в България ли живееш или си говориш наизуст за българското и малките магазини? Точно обратното е на това, което пишеш - всеки, който има минимално уважение към тялото и здравето си бяга от вносното и търси "българското", особено за хранителните стоки. Не случайно рекламата за тях е - "български" еди-какво си. Съгласен съм, че Лидл не е на ниво, но да го сравняваш така с кварталните магазини е манипулация. Точно обратното е - кварталните магазини, за да се задържат на пазара се опитват да дадат едно добро ниво на качество и цени и то при ниската покупателна способност на българина.


В България живея. И хубава храна обичам. И супер вкусно гръцко сирене си купувам от Лидл. И истинско прошуто и италиански колбаси от Метро. Все неща дето ги няма в кварталния магазин - по простата причина, че са скъпи, малко хора ги купуват и няма как да се поддържа такава скъпа пък малкооборотна стока в малкото магазинче пред блока. Затова там преобладава гнусното подобие на сирене на 5 лв за килограм (гръцкото в Лидл струва 14 лв, ама си го купи и ще разбереш защо е толкова скъпо). Въпрос на търсене и предлагане. Друг е въпросът защо търсенето (демек доходите) са толкова трагични. Ама като цяло това не променя общата картина - кварталните магазини стават, само ако искаш да си напълниш стомаха с възможно най-много храна на възможно най-ниска цена.

А ти ми казваш рекламата каква била. Боже мой, на теб това ли ти е довода. Виж и mini по-горе какво ти е написал.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Rambuteau
kaily
09 Мар 2015 20:15
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Ти в България ли живееш или си говориш наизуст за българското и малките магазини? Точно обратното е на това, което пишеш - всеки, който има минимално уважение към тялото и здравето си бяга от вносното и търси "българското"

Изобщо не си в час и не си в играта. Познавам български производител на еко био и нам още какво чайове, сладка, мармалади на фантастични цени, щото са био. Понеже са брани от екологично чисти райони.
Всичките боровинки, борови връхчета и прочее ги купува от вестника от обяви, като купува от оня, който продава за най-малко пари. А есента купи доматено пюре, че излизало по-евтино от консервните домати, и сега продава и био кьополу.
Е нема апнем повече българско.
Кауфланд е срещу нас и купувам само чуждо.
Мужик
09 Мар 2015 21:17
Мнения: 7,383
От: Cocos (Keeling) Islands
Това би трябвало да е една прекрасна новина.

Не е. Добра новина за клиента е само повече търговци и повече конкуренция.
Добави мнение   Мнения:19 1