Забраните карат хората да не мислят Подобни тези се нуждаят в своя подкрепа от нещо повече от стъписващи списъци с норми. Щото, нали се сещате, че списъкът с норми, които регламентират живота на българина чрез правила и ... да, забрани ... всъщност е от същия порядък като този на немеца. Е, и? Фундаменталният въпрос е как се държи система, на която се налагат нарастващ брой ограничения. Как това се отразява на адаптивните и способности - като цяло и на подсистемите и - както и на прилаганите в тази връзка схеми на (системно) поведение. По един начин реагира техническата система, по друг социо-техническата, а пък организмът или организмите по трети. И това е твърде, твърде опростено като деление, все пак. Забраните карат хората да не мислят ... Защо? Защото опростяват поведението и то не се нуждае от подкрепата на разума ли? Но това просто ... не е верно. Забраните (ограниченията) не отнемат, а добавят сложност. Особено при системи със способност за адаптация. Те затова и се наричат сложни адаптивни системи. Друг е въпросът, например, че ограниченията (забраните), въобще намесата при отъсъствие на обратна връзка или игнорираща обратната връзка, чрез бюрократично администриране, води до ... хаос, до турбулентност. Пък да оцеляваш в хаос и турбулентност изисква съвсем други ... схеми на поведение, както са отбелязали още древните. |
Да не би да ви харесват разхвърляните дворове по нашенските села? Не ми харесват, разбира се. Но докато разхвърляният двор не пречи на другите хора (ако например нещо там се разлага и може да разнесе зарази), не е редно обществото да кара насила собственика да си го оправи. |
Но докато разхвърляният двор не пречи на другите хора (ако например нещо там се разлага и може да разнесе зарази), не е редно обществото да кара насила собственика да си го оправи. Много спорно. И мръсната кола не пречи на никого, но в много страни глобяват. И окъсаните (но чисти) дрехи не пречат, но я иди като бай Ганьо по бозава жилетка на театър? Щом живееш сред обществото, трябва да спазваш правилата му. Иначе - като един мой познат, дъновист. Препитава се с каквото му падне. Данъци не плаща. Обяснява ми че на човек малко му трябвало - паница супа, парче хляб и нещо да облече. Другото било от лукаваго. Обаче като се разболее, иска лекар да го лекува. Иска децата му да ходят на училище и някой да плаща заплати на учителите, отопление и т.н. Иска, ако го нападнат, да дойде полицията да го спаси. Иска да ходи по улици и тротоари, направени с парите на другите. И - ко0ето е най-куриозното - много се обижда, когато го съветвам да се пресели в гетото. Там хората не спазвали правилата от мърлящина и мързел, а той бил "идеен". Почти нов Иван Рилски, калпазанинът му с калпазанин. |
Ако му е по-лесно на човека да кара мръсна кола - нека си е мръсна. номера е да не стават катастрофи. |
И мръсната кола не пречи на никого, но в много страни глобяват. Глобяват ако се кара при другите. Ако си стои в собствения двор или гараж не глобяват. Същото и с дрехите, каквито и да са, в къщи е безпроблемно да си ги носиш. Правилата въвеждащи ограничения имат смисъл само когато става въпрос за взаимодействие с другите. И по тази логика може да се стигне далеч, например да те накарат да не пребоядисваш къщата си с цветове неприятни за усещанията на съседите, но няма как при огромния брой взаимодействия на хора с различни интереси да няма регулация. |
Всяко едно от тези "безсмислени" правила си има своя логика и основание..... "Децата" над 14 години вече не са деца, летните кънки и скейтбордове са опасни на малко пространство при наличието на малки деца, велосипедите също, децата под 6 години са много ниски за уредите (има си градинки и за тях), след 20.00 се вдига шум, а хората искат да почиват и т.н.Какво всъщност иска авторът? Да има много логика, в Германия децата не трябва да си играят а от малки да се учат на ред и дисциплина! Да маршируват, да се строяват...Онзи с мустачките наблягаше много на младите и физическата им и стреява подготовка! Не че от него е почнало де, и преди него са били същите изроди, и Бисмарк, и Вилхелм, та чак до главатарите на племената населявали северните провинции на Римската империя. |
Много спорно. И мръсната кола не пречи на никого, но в много страни глобяват. И окъсаните (но чисти) дрехи не пречат, но я иди като бай Ганьо по бозава жилетка на театър? Щом живееш сред обществото, трябва да спазваш правилата му. Дай с униформи да тръгнем тогава, една за работа, една за театър, една за почивка... |
карагьозов 20 Април 2015 10:24 Много злоба си натрупал срещу германците, защо така? Защото са алчни, злобни, бездушни, завистливи и похотливи и защото предадоха немската класическа философия за сит и грухтящ живот, подчинен на англосаксите. Немците трябваше да преклонят глава пред Велика Русия, а не да целуват американски ботуши. Мъкааа. Нещат германците да грухтят по шрьоделски и тва е. |
Пак започва безумният спор личността ли трябва да е на преден план, или общността. Никога не трябва да се забравя, че всяка личност принадлежи към цял спектър колективни идентичности: национална, професионална, религиозна, културна, етническа, и какви ли не още. Така например всеки французин задължително произхожда от дадена област, да предположим, че в нашия случай той е бургундец; същият човек обаче неминуемо притежава редица сходни черти с всички европейци: следователно е част от бургундската, френската и европейската култури. От друга страна, дори в рамките на всяка една географска единица съществуват многобройни културни стратификации: там са културите на юношите и пенсионерите, на лекарите и метачите, на жените и мъжете, на богатите и бедните. Същевременно разглежданият от нас индивид е част от средиземноморската, християнската и европейската култури. (Цветан Тодоров, "Страхът от варварите". Не може да има просперитет на личността в ущърб на обществото и обратно - на обществото в ущърб на личността. Между едното и другото трябва да има хармония. |
И мръсната кола не пречи на никого, но в много страни глобяват. Ти да видиш ... Before the introduction of this theory by Wilson and Kelling, Philip Zimbardo, a Stanford psychologist, arranged an experiment testing the broken-window theory in 1969. Zimbardo arranged for an automobile with no license plates and the hood up to be parked idle in a Bronx neighbourhood and a second automobile in the same condition to be set up in Palo Alto, California. The car in the Bronx was attacked within minutes of its abandonment. Zimbardo noted that the first "vandals" to arrive were a family – a father, mother and a young son – who removed the radiator and battery. Within twenty four hours of its abandonment, everything of value had been stripped from the vehicle. After that, the car's windows were smashed in, parts torn, upholstery ripped, and children were using the car as a playground. At the same time, the vehicle sitting idle in Palo Alto, California sat untouched for more than a week. Then Zimbardo himself went up to the vehicle and deliberately smashed it with a sledgehammer. Soon after, people joined in for the destruction. Zimbardo observed that majority of the adult "vandals" in both cases were primarily well dressed, clean-cut and respectable whites. It is believed that in a neighborhood such as the Bronx where the history of abandoned property and theft are more prevalent, vandalism occurs much more quickly as the community generally seems apathetic. Similar events can occur in any civilized community when communal barriers – the sense of mutual regard and obligations of civility – are lowered by actions that suggests apathy Ха СЕГА речи коя кола ще изкара по-дълго цяла - измитата или мръсната (при нас - митата гори. Щото, ако е мита, значи е поддържана с грижа, ако е поддържана с грижа, значи е изправна, ако е изправна, дай да я крадна ) |
Не може да има просперитет на личността в ущърб на обществото Обществото само по себе си е множество от личности, а не някакво божество.Така че от памтивека в ущърб на обществото си е просто в ущърб на определена група хора. Но по важното е друго, понятието за просперитет не е някакво висше благо униформирано за всички под формата на американска мечта ли, всеки си го разбира както си иска, на вкус и цвят приятели няма.Един жител на Нова Каледония или Таити (Франция си е, ЕС) живее в пъти, в пъти по добре и по щастливо от малоумният дисциплиниран германец и само би му се присмял на заплатата, на глупавата му кола и къща.Факт. |
Защото са алчни, злобни, бездушни, завистливи и похотливи и защото предадоха немската класическа философия... И Лудвиг Фойербах с нея. Не знаех, че във форума имаме толкова извисени личности, направо Висасуалий Лоханкин. То затова бившият соцлагер я докара дотук - всеки иска да философства, а на никого не му се работи. Колега, в Гърция много биха ти се зарадвали, тук няма да те оценят. Ние сме малко еснафски народ и гледаме да имаме повечко пари, нова кола, млада любовница, да прескачаме чат-пат до Англия и Франция и да хапваме сръбска скара. Пък кое на какво е субективно/обективно отражение - извинявай, ама с отлежала гроздова не върви. Дори и аз, дето не съм от най-простите българи, предпочетох вчера да гледам Челси-Манчестер Юнайтед, пред това да чуя поредния дърдорко да ми обяснява за вредата от глобализма. Та и немците така... |