Вижте, аз само се радвам, че синода не призна цар Киро за цар на българите - щото и той има горе-долу същата легитимност. |
Абе тези хора направиха Слави Бинев архонт и удряха камбаните за сватбата на Бареков гаче война е избухнала, вие сега за някакъв цар издребнявате, за някаква Конституция |
църквата, или поне висшият клир, отдавна приема Симеон за цар на българите. Как точно - не е ясно. Крайно време е да се спре с тези простотии за изучаване на вероучение в училище. Не вероучение – история на религиите! Защото това е обща култура! |
wreckage 05 Май 2015 10:47 В такъв случай Сакса е длъжен да отиде като единственият оцелял от онова време държавен глава. Мисля, че това би било силен знак и ясен сигнал. |
Царската власт е от Бога ; президентската - от Боко и Костинброд. Царската власт е от Бога! Президентската от републиката! В новата история, републиката е масонска идея, за задкулисен контрол над временните президенти и над новоколонизираните бивши суверенни монархии! |
В такъв случай Сакса е длъжен да отиде като единственият оцелял от онова време държавен глава. Символ на някога реална суверенност! |
АВАКУМ 05 Май 2015 09:06 Най големият грях на Стамболов за който и той съжалявал и му разцепиха главата. Грях породен от тъпа и упорита русофобия а последиците ги виждаме във времето. До днес ! Преди да има русофобия - руснаците измислиха и приложиха българофобията. Така и до днес. |
Yantar 05 Май 2015 12:10 Вижте, аз само се радвам, че синода не призна цар Киро за цар на българите - щото и той има горе-долу същата легитимност. Споко бе , момче. Не бързай. че си плати цар Киро, ще му четат името и на него в църквите. Ама най-напред ще го признай мешерето, па тогай старците от Синода. |
Царската власт е от Бога! Ъхъ... и затова всеки един християнски монарх бива коронован и миропомазан, а тези които са монарси не само по Божия милост, но и по волята на народа, се кълнат публично. |
БОНГО, Като специалист и вярващ, моля те обясни от къде иде това "царската власт е от Бога". До колкото знам Бог е препоръчал само един цар - Саул. Пък той се оказал побъркан. Спасителят е казал "Дайте кесарю кесревото а божието - Богу". Т.е. кесаревото не е божие. На какво основание някои люде говорят от божие име? Признавам, по теологични въпроси съм профан и за това се обръщам към компетентните. |
http://www.pravoslavieto.com/docs/zashto_vlast_carja_otBoga.htm Малко пристрастно и политически ангажирано, но горе-долу коректно изложение. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
БОНГО, Разбрах. Единоначалието, независимо как се нарича началникът, е дадено от Бога. Не случайно Сталин е учил семинария. Всяка власт е от Бога. Затова някои клирици сътрудничали на ДС. Благодаря! |
Единоначалието, независимо как се нарича началникът, е дадено от Бога. Абцолютно! ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИСЛЯМА, ИЗЗЕТИ ОТ ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ВЛАСТВАЩИЯ И ПОДВЛАСТНИЯ Застъпничеството за мюсюлманите се счита за едно от най-великите задължения на религията. Затова мюсюлманите трябва да имат имам – водач, който да изпълнява задълженията на религията, да помага на угнетения и да изпълнява наказанията. Това го доказва Свещения Коран, Сунната, Иджма и шериатските правила. Всевишният казва: “О, вярващи, покорявайте се на Аллах и се покорявайте на Пратеника и на удостоените с власт сред вас!” (ан-Ниса: 59) Пречистият Аллах е задължил мюсюлманите да се подчиняват на удостоените с власт, а това са имамите – водачи. Заповедтта за покорност е доказателство за задължителното избиране на властващ водач. Това е задължение (ваджип) на всички мюсюлмани. В Суннета има много хадиси, доказващи избирането на имам-водач. От тях са: “Не е позволено на трима друго, когато са на изоставено място на земята, освен да изберат един от тях за водач.” Един от учените казва: “След като избирането на водач е задължително в най-малките групи и събирания, това е намек за задължителното избиране на водач, когато са повече от това.” Иджма (единодушното мнение на учените) също потвърждава това. Един учен казва: “Учените са на едно становище - че е задължение на мюсюлманите да си изберат халиф.” А друг казва: “Избирането на имам-водач е задължение (ваджип), това задължение се знаеше в шериата от всички сехабета и табиун, защото сехабетата на Пратеника на Аллах (с.а.с) при смъртта му побързаха да изберат Ебу Бекр (р.а.) и му дадоха пълно право той да отговаря за тях. Това е така за всяко време и остава твърдо становище на всички учени - че избирането на имам-водач е задължение.” Избирането на имам-водач се доказва и от следното шериатско правило: “Когато едно задължение (ваджип) не може да се осъществи, освен чрез нещо друго, то това нещо друго също е задължение (ваджип).” В потвърждение на това, Али ибн Ебу Талиб е казал: “Задължително хората трябва да имат водач - добър или лош.” Рекоха: “О, емире, добрия водач вече го знаем, но как ще стане с лошия?” Той отговори: “С него ще се изпълняват наказанията, пътищата ще са мирни, с него ще се воюва с врага и ще се разделя придобитото във война и плячката.” Избирането на имам-водач се доказва също и с това, че той отстранява вредите на хаоса и затваря вратата на покварата, защото, когато няма определен имам, ще има само вреди и развала. Запазването на петте задължителни неща – религията, душата, семейството, имота и разума – е задължение и цел на шериата. Това не може да се осъществи по друг начин, освен чрез избирането на имам-водач на мюсюлманите. Един учен казва: “Покварата е, когато няма имам-водач, който да решава проблемите на хората.” А друг казва: “Ако нямаме водачи, няма да има спокойствие по пътищата и слабият от нас ще е жертва на силния.” Благините на общността не могат да се реализират, нито подредят, освен с взаимопомощ между властващия, който заповядва, и подвластния, който изпълнява, и всеки от тях трябва да извършва задълженията, с които е натоварен с честност и отговорност. Имам-водачът не е господар на неговите подвластни, та да се възползва от тях, нито е пратеник на Аллах, за да бъде посредник между тях и религията на Аллах, а напротив, и той и неговите подвластни са съдружници, взаимно си помагат за доброто на религията в земния живот. Базирайки се на всичко това, и властващия и подвластния са пастири на стадото и имат задължения, които трябва да съблюдават. |
Едно е ясно - БПЦ знае какво прави и никога не прави случайни неща. Амин! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: KOKO |
избирането на имам-водач е задължение.” Ако това е единствената разлика от християните вероятно ще се потурча |
Единоначалието, независимо как се нарича началникът, е дадено от Бога. Не случайно Сталин е учил семинария. Всяка власт е от Бога. Затова някои клирици сътрудничали на ДС. Всяка власт е от Бога, което което, обаче, не пречи валстта в различни места и времена да е била в ръцете на антихристи и безбожници. |