Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
9 май /следобед/
Отиди на страница:
  Мнения:48 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща
карагьозов
09 Май 2015 12:44
Мнения: 3,770
От: Bulgaria
В отговор на бездарния и възмутителен пасквил на Иван Сульов в рубриката "Наблюдател" в любимия ми в-к "Сега", в коментар към текста пуснах линк към статията на доц. Николай Гочев от СУ "Св. Кл. Охридски". Един силен и превъзходен текст. Обаче линкът бе оставен без внимание - мисля си, ако беше прочетен, то щеше да породи буря от коментари и внимание, както от враговете на нормалността, така и от приятелите, стоящи зад нормалността. Нейсе...
Пускам в тази тема част от текста на доц. Гочев както и линк към целия текст. Да видим какви за и против ще има, а и колко коментари ще има! Накрая ще обобщя


Девети май
2015-05-08 10:30:04
Автор: Николай Гочев

България няма да бъде представена на празника за победата над фашизма (и нацизма). Какво значи това? Че отново, 74 години по-късно, сме сателити на държава, управлявана от фашизирана олигархия?
Отсъствието от това събитие на първите лица в държавата (президент, министър-председател, председател на Народно събрание) значи, че българското общество е зле представено в управленските органи на собствената си държава.
Или – че е несвободно (окупирано). Защото е известна причината за отказа им: на тях просто им е забранено да идат в Москва. Ако идат, ще се разделят с постовете си много бързо. А те не искат да се разделят с тях.
Но за тях няма и какво толкова да се говори. Поведението им показва – случайни хора, поставени, за да изпълняват, каквото им се заповяда.
Но ние, които имаме грижа за страната си (колкото и да сме), какво ще правим? И най-напред – какво ще мислим? Кое е добре за България?
Първо ни е нужна идеология - при това наша и независима. Такава днес няма, или ако има, то тя много старателно се укрива. А не мисля, че е трудно да се посочат неща, от които не бива да отстъпваме, ако изобщо мислим и занапред да съществуваме като някои, които са тук и заедно повече от хиляда години.
Ето едно от тях: България вярва, че както човеците, така и народите и расите, а и държавите, са равноценни; не може едни да бъдат привилегировани като „първо качество хора (държави)“, а останалите просто да ги обслужват. Но точно това твърдят всички фашисти – все едно дали ще ги наричаме расисти, нацисти или „златен милиард“. Преди 70 години Европа беше фашистка или поне под властта на фашизма – и е добре, че загуби тази война. Значи загубата й трябва да се помни и при това да се празнува.
Ако един висш държавен чиновник е съгласен с принципа на равноценността, то неговото място на 9 май е в Москва. А ако не е съгласен или няма мнение по такива въпроси, той не би трябвало да заема висш държавен пост.
Но щели да му устроят „протести“, да го свалят – ами нека да го свалят. Достатъчно ще е, че е дал пример как действа един държавник. А ако в Москва отидат мнозина, то и на фашизираната олигархия, която иска да се разпорежда по целия свят, няма да й стигнат силите, за да отстрани всички.
Ще кажа нещо, което е адресирано не до тези лица, които очевидно си гледат личните и групови дела, а до онези, които ги е грижа за България.
Ние, като народ и общество, трябва да имаме идеология и съобразено с нея поведение: и то не какви да е, а такива, които да са пример за целия свят. Мненията и действията, зад които не стои идеология, са безполезни, защото обслужват само разни нищожни сметки, които времето отнася; а за онези, които са си ги правели, не остава нищо, освен презрение.
И тъй, какво да правим? България е член на някакъв политико-икономически съюз? Подписани са договори, приети са закони? Да, така е. Това е днешното положение. Но ще има и утрешно, и то може да е различно.
Така че когато става дума не за днешното и утрешно положение, а за самата страна – тогава не може да се хитрува.
Били сме християни с такава Църква? Такива и ще останем. Това ни обединява духовно с други народи? Да, така е. Били сме векове зависими, унижавани, роби – ще го помним и ще го казваме. Били сме атакувани с безбожни, еретически, античовешки учения – и това ще помним; и от ученията ще се отказваме, но от историята си, от страната си, която ни е дом – не.
Не е ли казвал това и Васил Левски, единственият, за чиято добродетел не се спори?


ЦЕЛИЯТ ТЕКСТ И КОМЕНТАРИТЕ ТУК - В-К "гЛАСОВЕ" /САЙТ/

Натисни тук


Да живее побадата над Хитлер и нацизма! Да живее победата над "спомосъществувателите" на Хитлер и нацизма, онези, чрез чиито финансови инжекции, нацизмът потопи в кръв Европа! Слава на Русия! Да живее вечно България! Да пребъде Православната вяра!
Редактирано: 5 пъти. Последна промяна от: карагьозов
карагьозов
09 Май 2015 13:01
Мнения: 3,770
От: Bulgaria


Парцалите на орките от нацистка Западна Европа в краката на Сталин! /И вечно ще е така!/
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: карагьозов
von_Newmann
09 Май 2015 13:28
Мнения: 3,182
От: Belgium
Тоа Гоча, афторът де, се е погелпил от световъртеш.
Комундетата са в паника, а ние пием бира на сефалък и барбекюто ухае от аромата на чарколс и шишкебапи.

Като гледам туземците как се веселят и приказват, па се сещам и за изгладнелите празнуващи "този светъл празник", който им дава стимул за следващия манш на изгладняване по време на НЕвойна.
карагьозов
09 Май 2015 13:37
Мнения: 3,770
От: Bulgaria
von_Newmann
09 Май 2015 13:28


Батка, хайде в деня на Празника да се . Благодаря ти -
проф. дървингов
09 Май 2015 14:30
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
Карагьозов, аз, атеистът се питам дали църквата днес, събота, 9 май 2015 е споменала падналите през онази война както и загиналите цивилни?
А иначе Денят на Победата не бива да бъде забравен.
маргаритка2
09 Май 2015 14:35
Мнения: 21,348
От: Bulgaria
По-скоро - не трябва да бъде подменен.

Това се прави в момента.
Св. Валентин vs Трифон Зарезан, светия също.

Нашите говеда, начело с Нищото, решиха да поставят въпроса "или-или".
Интересно досега как нямаше проблем, че датата съвпада?

карагьозов
09 Май 2015 14:39
Мнения: 3,770
От: Bulgaria



9 МАЯ — ПОМИНОВЕНИЕ УСОПШИХ ВОИНОВ

Архиерейский собор Русской Православной Церкви в 1994 году установил служить в День Победы поминовение воинов, отдавших свою жизнь за веру, Отечество и народ, а также всех страдальчески погибших во время Великой Отечественной войны 1941-1945 гг.

По благословению Святейшего Патриарха Кирилла в этот день во время Божественной Литургии на заупокойной ектении произносится особое прошение: «Еще молимся о упокоении душ приснопамятных вождей и воинов за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных и всех Победы ради потрудившихся, и о еже проститися им всякому прегрешению вольному и невольному».

По окончании Литургии совершается благодарственный молебен ко Господу за дарование Победы в Великой Отечественной войне.

По завершении молебна служится заупокойная лития о почивших воинах.

Также по благословению Святейшего Патриарха Кирилла, начиная с этого года, 9 мая с 12:00 до 12:15 будет ежегодно совершаться колокольный звон в память о погибших в годы Великой Отечественной войны.

«В полдень в течение 15 минут на всех колокольнях будет совершаться заупокойный колокольный звон — погребальный перебор — медленный поочередный звон каждого колокола, от самого малого до самого большого в память о людях, погибших в годы войны», — сообщает главный звонарь Екатеринбургской епархии протодиакон Димитрий Бажанов.


А също и Натисни тук
67AF
09 Май 2015 16:55
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Така де, в повечето случаи уговорката е била да се срещат я пред Болшой Театър, я на някой площад в шест следобед след войната, в деня на Победата. Предполагало се е, че ще е мирен работен ден, до пет, пък после докато се добереш до мястото на срещата.
fierce
09 Май 2015 17:27
Мнения: 10,605
От: Bulgaria
von_Newmann
09 Май 2015 13:28

не те знам фон ли си или грамфон, ама да те питам,
ако го нямаше 9-ти май, на барбекю ли щеше да си пак,
или в барбекюто?!?
Gan(ю)гоТрий
09 Май 2015 17:47
Мнения: 20,679
От: Bulgaria
фон ли си или грамфон

Питаш, ама той дали знае?
карагьозов
09 Май 2015 18:01
Мнения: 3,770
От: Bulgaria
Колеги, по текста нещо да кажете, той фона е ясен
Simplified Solutions
09 Май 2015 18:21
Мнения: 35,462
От: Bulgaria
ако го нямаше 9-ти май, на барбекю ли щеше да си пак,
или в барбекюто?!?

На барбекю. Нагаждачите сътрудничат на всяка власт.
67AF
09 Май 2015 18:23
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Ами по текста. В Монреал има автопробег в памет на Деня на Победата. И ще има самолет с георгиевска лентичка три на осем метра. И муниципалитетът е одобрил плана.
http://www.facebook.com/events/938036859570206/
Натисни тук
67AF
09 Май 2015 18:24
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Натисни тук
http://www.youtube.com/watch?v=OY9B4q7V-vo
fierce
09 Май 2015 18:45
Мнения: 10,605
От: Bulgaria
какво по текста, карагьозов, там всичко е ясно и точно!
Gan(ю)гоТрий
09 Май 2015 19:00
Мнения: 20,679
От: Bulgaria
Карагьоз, по текста
Отсъствието от това събитие на първите лица в държавата .. .. им е забранено

само бих коригирал "им е забранено" с "не им е разрешено". Не им е разрешено от Конака и не може. Няма кой да ги глези самите те да си решават - йок. Иначе ще си помислят, че са свободни, а не може.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Gan(ю)гоТрий
mercury
09 Май 2015 21:22
Мнения: 6,675
От: Bulgaria
управлявана от фашизирана олигархия?


- Да се даде определение на фашизирана олигархия.

Отсъствието от това събитие на първите лица в държавата значи, че българското общество е зле представено в управленските органи на собствената си държава


- На базата на какви статистически данни се прави този извод?

Преди 70 години Европа беше фашистка или поне под властта на фашизма – и е добре, че загуби тази война. Значи загубата й трябва да се помни и при това да се празнува.


- Това би трябвало да означава,че трябва да празнуваме победата на нацизма над европейската демокрация (изключвам Великобритания) през 1940 г., което означава да славим комунизма, защото в рамките на 4 години е успял да се "опъне" на нацизма с цената на огромни човешки жертви и да го изтика от източна Европа, т.е. комунизмът е по-добър от демокрацията.

Ако един висш държавен чиновник е съгласен с принципа на равноценността, то неговото място на 9 май е в Москва. А ако не е съгласен или няма мнение по такива въпроси, той не би трябвало да заема висш държавен пост.


- По време на войната, след 1941 г., западните демокрации и Съветския съюз са съюзници. Ако Европейският съюз реши да избере символен град, свързан с войната, и предложи всяка година там да се провежда честване на нейна годишнина със световно участие, Русия ще изрази ли съгласие да бъде равнопоставена на другите държави от Антихитлеристката коалиция, като участва в общ парад с тях там?
- Висшите държавни постове в една държава не се ли заемат според принципа на народовластието, т.е. избора на местните хора, ИЛИ ТОВА ТРЯБВА ДА ГО РЕШАВА МОСКВА (да отидем да там да се допитаме)?

Но щели да му устроят „протести“, да го свалят – ами нека да го свалят.


- Но нали по-горе в дописката е казано, че българският народ бил "ЗА" отиването на висшите държавни лица на Парада в Москва. Тогава за какви протести става дума, за кви пет лева?

А ако в Москва отидат мнозина, то и на фашизираната олигархия, която иска да се разпорежда по целия свят, няма да й стигнат силите, за да отстрани всички.


- Това би трябвало да означава, че борбата с корупцията и несправедливото разпределение на средствата за производство и препитание зависи от ... ХОДЕНЕТО ИЛИ НЕХОДЕНЕТО В МОСКВА.

Ние, като народ и общество, трябва да имаме идеология и съобразено с нея поведение: и то не какви да е, а такива, които да са пример за целия свят.


- Кво значи идеология, щото с тази думичка от 20 век насам доста се злоупотребява?

- Радва ме оптимизмът на автора, че със своя идеология България може да стане пример за целия свят - люлка на модерното Просвещение. Само че в контекста на темата на дописката основното съдържание на тази идеология излиза, че требе да е - ВСИЧКИ НА ХАДЖИЛЪК В МОСКВА ЗА ДА СЕ СПАСИТЕ ОТ ФАШИЗИРАНАТА ОЛИГАРХИЯ - ТАМ ЗНАЯТ КАК ДА Я НАПРАВЯТ НЕФАШИЗИРАНА!

И тъй, какво да правим? България е член на някакъв политико-икономически съюз? Подписани са договори, приети са закони? Да, така е. Това е днешното положение. Но ще има и утрешно, и то може да е различно


- Съгласна съм. Да чакаме утрешния ден, защото...Обичам Смирненски. Наистина обичам Смирненски!

Били сме християни с такава Църква? Такива и ще останем. Това ни обединява духовно с други народи? Да, така е. Били сме векове зависими, унижавани, роби – ще го помним и ще го казваме. Били сме атакувани с безбожни, еретически, античовешки учения – и това ще помним; и от ученията ще се отказваме, но от историята си, от страната си, която ни е дом – не.
Не е ли казвал това и Васил Левски, единственият, за чиято добродетел не се спори?


- Това пък какво общо има с темата "Девети май" - не е ясно. Обаче, че требе да се "пльосне" и Левски е ясно, защото е задължително. А е задължително, защото Иванчо Хаджипенчович едно време му е турнал портрет в стаята си.




С две думи - и този материал е боза, като оня в Наблюдател.
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: mercury
fierce
09 Май 2015 21:26
Мнения: 10,605
От: Bulgaria
С две думи - и този материал е боза, като оня в Наблюдател.


с една дума, твоят анализ е прокиснала боза - сори!
67AF
10 Май 2015 00:43
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Ако Европейският съюз реши да избере символен град, свързан с войната, и предложи всяка година там да се провежда честване на нейна годишнина със световно участие, Русия ще изрази ли съгласие да бъде равнопоставена на другите държави от Антихитлеристката коалиция, като участва в общ парад с тях там?

Докато Европейският съюз се натутка, Русия равнопоставено си слага цветята на паметниците в Берлин, Виена, София, Белград, Таллинн, Вилнюс и още много други символични градове, в освободените концлагери, днес например в Ашдот също така равнопоставено си провежда парад.
Виж, Меркюри, даже дивизия "Нормандия-Неман" си сложи обратно червена звезда на един от самолетите. Военните имат малко по-дълга памет, може би защото я пишат проклетата история със собствената си кръв. И докато мъдрите се намъдруват да има ли символичен град, свързан с войната, военните маршируват, включително в Москва - напълно символичен европейски град, свързан с войната, има опит с ежегодни паради, изобщо какво повече да му придиря човек.
!!+??=5
10 Май 2015 01:22
Мнения: 179
От: 0
НПО-тата ви оставиха на мира, с някои изключения, за да си отпразнувате съветския праздник.
В това не е проблемът.
Проблемът е далеч по-грандиозен.
Преди години за вашия ежегоден майски юбилей пишеха по сто души, а СЕГА агитката ви нещо е позатихнала.
Страхувам се, че след 10 години никой няма да се сеща за този ваш празник, а вашите деца, внуци и правнуци ще ви проклинат, че сте ги лъгали.
Тъжна констатация, но вие си знаете....
67AF
10 Май 2015 01:26
Мнения: 17,775
От: Tuvalu

!! ??=5
10 Май 2015 01:22
НПО-тата ви оставиха на мира, с някои изключения, за да си отпразнувате съветския праздник.
В това не е проблемът.
Проблемът е далеч по-грандиозен.
Преди години за вашия ежегоден майски юбилей пишеха по сто души, а СЕГА агитката ви нещо е позатихнала.
Страхувам се, че след 10 години никой няма да се сеща за този ваш празник, а вашите деца, внуци и правнуци ще ви проклинат, че сте ги лъгали.
Тъжна констатация, но вие си знаете....

Разрешавам ти да спреш да се страхуваш. Няма да стане, защото аз не си лъжа децата. Сега ти наливам сто грама фронтова водка, слагам ти една кисела краставичка и ти казвам "За Победу! До дна!"
Ти си знаеш...
  Мнения:48 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща