Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
МЗ засилва контрола в болниците заради черния пазар на лекарства
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:45 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща
Тимур и неговите командоси
20 Май 2015 12:24
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
Нали този, който я купува също е /за/ онкоболен, какво излиза, че някой си прави сам и тайно химиотерапия?!?

Може да се изнесе чрез фирма и да се продаде зад граница. В статията е казано.
Аз също се надявам да става дума за нарочно изписани излишни препарати, но не и за болни, лишени от необходимото.
Предполагам за какво става дума - след като ти влеят химикалите, накрая ти пускат една банка с чист физиологичен разтвор - "да промият вените". Предполагам, че някой е видял това и си е казал - "аха, глей ся ко става".
Много по-лесно е само да се изпише - и по-безопасно.
Тимур и неговите командоси
20 Май 2015 12:33
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
щом се вдига патардия и пушилка-значи някой далаверко е настъпен по мазола,за добро е...ама дали
Не, това е битка между малкия и големия далаверко. Онкодиспансерите са малкия, болниците - големия.
Никой не се запитва защо навремето тези диспансери бяха отделени от болниците. Смисълът беше точно такъв - да се ограничат далаверите. Когато диспансерът е отделен, много по-лесно можеш да го контролираш - ако искаш. А става дума на практика за безлимитно здравно заведение - ако парите за лекарства, не стигнат, бюджетът ще отпусне още. Няма как, иначе хората умират за два-три месеца. Затова трябва този вид лечение да е на отделен бюджет.
Минат ли към болниците - куче влачи, диря няма. Лекарствата за онкоболни ще са последен приоритет - едва когато свършат парите, понеже - "за тези държавата ще да де още". И се подхвърлят глупости за уж намаление на администрацията - та тя в един диспансер е няколко души на гишето, които ще останат и след обединението.
Всъщност се подготвя поредната жестока далавера за сметка на болните и държавата и ако министърът не го разбира, значи не е за тази позиция. А ако го разбира и продължава да настоява - значи е за бай Ставри, дето бил строг, но справедлив.
Чудно ми е само как Бойко не се усеща в какъв капан го вкарват и колко ще му струва това на изборите.
маргаритка2
20 Май 2015 12:37
Мнения: 21,348
От: Bulgaria
БратяГрим
20 Май 2015 12:41
Мнения: 1,893
От: Bulgaria
***
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: БратяГрим
Apolitichen
20 Май 2015 13:37
Мнения: 9,749
От: Bulgaria
Къде е проблемът, истинският
Че здравето не е стока, както някои се опитват да го изтъргуват през последните 18-25 години.

лекарите, започнат да ни лекуват както трябва нас обикновените хорица
Ти като знаеш как трябва да се лекуваш, що чакаш някой друг да те прави безсмъртен?

получават физиологичен разтвор вместо препарат за химиотерапия.
В случая с онкоболните това е равносилно на убийство. У нас прокуратура няма ли?
Нито е равносилно на убийство, защото и при "правилното" лекарство по-голямата част преминават в друг свят. Нито всичките онкоболни са онкоболни. Даже е по-добре на кандидатите за инвалидна пенсия да им се прелива само физиологичен разтвор, че да си ползват със здраве инвалидната пенсия.


Koгато моралът не е част от човешкия манталитет
Въвеждате излишни, неприсъщи понятия за свободната пазарна икономика. Нещата са прости: моралът е стока и трябва да бъде изтъргуван с цел печалба. Ако не беше така, бизнесмените щяха да работят ангария на работниците си.
4000 лева една банка препарат!
Има и ампули за ....22000 лв., които се вливат веднъж седмично. Ако знаеш колко грешки са допускали иноваторите докато стигнат до минимален лечебен ефект!? От 500 тествани (на сляпо) молекули, една стига до клинични изследвания. Грешките навсякъде струват скъпо!
Истинските проблеми в здравеопазването изобщо не се артикулират
А те са ...? Да не е едно артикулиране с преплъзване на показалеца под и към палеца? Защото здравната култура още няма ценоразпис за търгуване.
БратяГрим
20 Май 2015 14:07
Мнения: 1,893
От: Bulgaria
***
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: БратяГрим
Apolitichen
20 Май 2015 14:29
Мнения: 9,749
От: Bulgaria
Кои са истинските проблеми ? Гадната , долна , убийствена корупция в здравеопазването
Колега, корупцията е следствие, а не проблем. Там, където системата не е прозрачна, се заблатява. Каква е целта на здравеопазването? Не са нито заплатите на лекарите, нито печалбите на фармациите, нито "иновациите" в частните болници. Дори и здравето на пациента не е цел, защото, ако бъде изкаран болен/инвалид, ще се чувства по-здрав отколкото здрав здравословно, но без доходи. Затова здравният мениджмънт и измислил мантрата "качество на живот" - няма значение, че човекът остава "инвалид"/хронично болен, важното е "качеството на живот", че винаги ще бъде лекуван .... ако някой даде пари.
sega_007
20 Май 2015 14:44
Мнения: 3,510
От: Bulgaria
На много хора не им се иска да има ред.
Weed361
20 Май 2015 14:50
Мнения: 4,842
От: Bulgaria
Според мен преминаването на онкодиспансерите към областните болници е правилно. Онкологичните центове наистина не могат да предоставят цялостно лечение на пациентите си
1. Там не се провежда оперативно лечение на тумори на ЦНС (няма онкодиспансер с неврохирургия), както и такива на белите дробове и медиастинума (практически няма такъв с няма гръдна хирургия)
2. Там не се извършва лечение на злокачествени хематологични заболявания.
3. Трудни за оперативно лечение тумори, като тези на хранопровода, панкреаса и челния дроб по правило се оперират в (някои от) университетските болници.
4. Не се лекуват редки тумори (на очите например)
5. Не се приемат спешни случаи - често се оказва при едно кървене от гастроинтестиналния тракт или при перитонит, че причината е тумор. Често не поемат и лечението на сравнително ранни усложнения на пациенти, които са лекувани там преди месец например.
6. В тези центрове няма доста специалности, като кардиолози, ендокринолози, нефролози, невролози, което води до проблеми в лечението на придружаващите заболявания.
7. В повечето онкодиспансери след работно време и в почивните дни има 1 (един) дежурен лекар общо за всички отделения. Това не може да се нарече качествена грижа за пациентите. В областната или университетската болница във всяко отделение/клиника има дежурен лекар или екип и при усложнение може да се реагира веднага, а в онкодиспансера няма тази възможност.
8. Някои специалности (лъчетерапевти и онколози) вече се прехвърлят в големите частни болници.
9. Качеството и методите на оперативно лечение в онкодиспансерите по правило са на ниво 80- 90 години на 20 век. Почти никъде не се използват лапароскопска техника.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Weed361
БратяГрим
20 Май 2015 14:55
Мнения: 1,893
От: Bulgaria
***
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: БратяГрим
Apolitichen
20 Май 2015 15:50
Мнения: 9,749
От: Bulgaria
това "прозрачност" е един такъв чехльовизъм
Нарича се "лично здравно досие". Пише всичко: какви осигуровки си правил, от какво си боледувал, какво си похарчил и какъв лимит можеш да похарчиш текущата година. Ако искаш повече (златни рамки за очилата или златни зъби), увеличаваш осигурителната/застрахователна вноска.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Apolitichen
nbhris
20 Май 2015 15:55
Мнения: 9
От: Bulgaria
Хипократ2006, вие лекарите трябва да бъдете поставени под най-строг контрол! Какъв "каймак на обществото" сте вие лекарите като не можете да излекувате нито дори един човек! Ето сам казваш : " Колкото по-бързо освободят света от присъствието си - толкова по-добре!" Виждам, че и "т.нар. "съобщения за смърт" не те впечатляват! Вие какъв такъв лекар сте? Нима не желаете българската нация да е здрава?
БратяГрим
20 Май 2015 16:05
Мнения: 1,893
От: Bulgaria
***
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: БратяГрим
nbhris
20 Май 2015 16:12
Мнения: 9
От: Bulgaria
Братя Грим, аз не съм "народа се занимава с глупости и гербо-седерастки идиотизми", ако това се отнася за мен ! Каквото съм написал е абсолютно вярно и точно!
Напълно съм съгласен с коментара ви от 20 Май 2015 14:55 ч. Съгласен съм че : " Сменете системата ! Системата е гнила !" Тя не е само гнила, но и създава възможности за престъпни деяния - не само кражби, парични облаги, злоупотреба с власт, ненаказуемост, но води и до най - лошото : ВОДИ ДО НАЛИЧИЕТО НА ОГРОМЕН БРОЙ БОЛНИ ХОРА И ИНВАЛИДИ! И ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ СПРЕ!
БратяГрим
20 Май 2015 16:13
Мнения: 1,893
От: Bulgaria
***
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: БратяГрим
Тимур и неговите командоси
20 Май 2015 16:38
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
Нито е равносилно на убийство, защото и при "правилното" лекарство по-голямата част преминават в друг свят. Нито всичките онкоболни са онкоболни. Даже е по-добре на кандидатите за инвалидна пенсия да им се прелива само физиологичен разтвор, че да си ползват със здраве инвалидната пенсия.

Apoliticeh, освен че си малоумен, явно си и пълен боклук като човек. Все си повтарям, че в нета всякакви ги има, но все пак отвреме навреме нечия простащина успява да ме учуди.
А може би го приемам твърде лично, понеже вече втора година карам тежка химиотерапия. Добре, че медицината ни не се управлява от фашисти като теб, понеже иначе досега сто пъти да са ме разстреляли.

Но освен емоционалния момент пишеш пълни глупости. Не всички онкоболни били онкоболни. Така е, част са хремави, един миналият месец умря на съсседното легло по време на вливка - сигурно е кихнал.
...То бива идиоти в тази държава, но чак толкова не бива. Прав е премиерът за мат'риала.
Хипократ2006
20 Май 2015 16:42
Мнения: 1,564
От: Bulgaria
nbhris, мушмороко балкански непоръбен! Скрий се в дупката си и не се обаждай, молим ти се най-мило! Само за материал за клинични проучвания ставаш!
nbhris
20 Май 2015 16:43
Мнения: 9
От: Bulgaria
Да, лекарите трябва да лекуват хората! За каква реформа става въпрос? Само по отношение на онкологичните диспансери ли? Трябва да се направи сериозна реформа и сега действащата здравна система трябва да бъде премахната! На лекарите и на медицинския персонал трябва да им се плащат стабилни заплати по начина по който това ставаше преди тази сега действащата "здравна система"- стаж, години, степен на квалификация, заслуги...! Какво е то туй лекарите да се занимават с търговия, финанси и пари, политика, да пишат с часове здравни листи за пред касата за пари и да си правят сметката как да се изхитрят... РЕФОРМАТА ТРЯБВА ДА ПРОДЪЛЖИ, ДОКАТО В БЪЛГАРИЯ ИМА САМО ЗДРАВИ И СИЛНИ ХОРА, А ПО-МАЛКО БОЛНИЦИ, ЛЕЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ, МЕДИЦИНСКИ ПЕРСОНАЛ, АПТЕКИ, НО КАЧЕСТВОТО НА ЛЕЧЕНИЕ ДА Е НА СВЕТОВНО НИВО И ДА НЯМА КАКТО СЕГА УЖАСНО МНОГО БОЛНИ ХОРА И ИНВАЛИДИ! И ТОВА Е ХУБАВО ДА ГО ПРОЧЕТАТ ПРОФЕСОРИТЕ ПО МЕДИЦИНА, КОИТО ОБУЧАВАТ СТУДЕНТИТЕ И МЛАДИТЕ ЛЕКАРИ В МЕДИЦИНСКИТЕ НАУКИ И ДА НЕ НИ СЕ ПРЕДСТАВЯТ С МНОГО УМНАТА СИ ЛЕКАРСКА КЛЕТВА! ОСВЕН ТОВА ПРЕПОРЪЧВАМ МЕДИЦИТЕ ДА НЕ СЕ ЗАНИМАВАТ С ТЪРГОВИЯ, ПАРИ И ПОЛИТИКА, АМИ ДА СИ ГЛЕДАТ ХУБАВАТА ПРОФЕСИЯ. ДА НЕ ДОПУСКАТ ДА ИМА БОЛЕСТИ И БОЛНИ ХОРА И ДА СЕ РАДВАТ НА ЛЮБОВТА И ПРИЗНАТЕЛНОСТТА НА ХОРАТА.
Weed361
20 Май 2015 16:58
Мнения: 4,842
От: Bulgaria
На лекарите и на медицинския персонал трябва да им се плащат стабилни заплати по начина по който това ставаше преди тази сега действащата "здравна система"- стаж, години, степен на квалификация, заслуги...!


Нали - лекар започваше със стабилните 120 лева на месец, стругар (не че подценявам тази професия, и те са на изчезване) - 250 лева.

Лекарите трябва да лекуват хорат, както магистратите да съдят по закон и съвест, полицията да се бори с престъпността, политиците да управляват в интерес на народа. Абе ти в кой свят живееш?

Какво е то туй лекарите да се занимават с търговия, финанси и пари, политика, да пишат с часове здравни листи за пред касата за пари и да си правят сметката как да се изхитрят...


Ами гледаме от другите - бизнесмени, политици, магистрати - гледаме, че никой не е станал заможен с честен труд, само с рушвети и далавери. Нещо повече, нашето общество презира честните хора. Искате смяна на системата - сменяйте я, ама защо почвате от лекарите - почнете от министрите, народните представители, кметовете, банките, бизнеса...
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Weed361
Тимур и неговите командоси
20 Май 2015 17:01
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
На лекарите и на медицинския персонал трябва да им се плащат стабилни заплати по начина по който това ставаше преди тази сега действащата "здравна система"- стаж, години, степен на квалификация, заслуги...!

Мисля, че в диспансерите заплатите са по-високи. Вярвам, че е така, понеже там съм виждал по-добра организация, отколкото в болниците.
А в болниците има и един много неприятен момент, който много ни се иска г-н министърът да коментира: Ако отидеш за помощ в дежурен кабинет (след тежка онкологична операция, първият въпрос не е "от какво се оплаквате", а - "при нас ли се оперирахте?". И ако не е при нас - гледай си работата, друг е взел парите, оправяйте се помежду си (под "парите" имам предвид и по клинична пътека, и евентуално на ръка. Описал съм го малко иронично в статията "Болница в края на града", излизала е тук в "После".
А имах случай лекар да откаже да лекува ефективно усложнение след операция - макар че бях при него на платен прием. И когато го попитах какви са алтернативите, той обясни - "Ще те вкарам в болницата, ще полежиш..." И той ще вземе едни пари. А лечението беше само хапчета, друг лекар ме оправи за седмица.
Много, много се комерсиализира медицината ни. То не че другаде не е така, но тук бие малко на изнудване - ако не платиш на нас, кучета те яли. Да де, но има някои болести, които не търпят дълго отлагане на лечението и изобщо...
Обаче - на кого му пука? Още помня как в разгара на кампанията в помощ на Стилян Петров ромът Василчо, кой знае защо наричан Азис, се изцепи: "А стига бе, какво толкова се занимавате с него!" Тоест, виждаш ли - за ден-два вестниците спрели да пишат за задните части на звездата. Трагедия!
Какво тук значи някакъв си човешки живот?
Добави мнение   Мнения:45 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща