Каквото и да си говорим, в сравнение с ромеите, сме били малко дивички и "ръбати", и "чепати"... Еле, пък, сега си имаме нов Хан Омуртаг - другарят Бойко Борисов - но това не ни прави още "водеща сила" в света, въпреки всички строежи и нови пътища! |
Ще се върнем подробно към съдържанието на понятието "Златен век", но тук е задължително да се подчертае, че представата на средновековния българин, поне на този от средата на ХI в., съответства на античната представа за Златния век като безметежно време на благоденствие, духовност и разцвет. Ерго, българите през 11в. са имали представа що е то античност и има ли тя почва у нас. Та значи не са били диви азиатци с овчи кожуси, калпаци, шатри и конски опашки, дошли нейде от азиатските пущинаци... |
През Ранното Средновековие сме били съставени от племенни групи, организирани в "мобилна" държава; един конен народ, едва оцелял в войните с останалите конни народи; добре, че сме дошли тук, където е било "по-закътано" и Ромейската империя е била някакъв вид защита; воювали сме с нея, като победите във войните са горе-долу по равно..... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: hubavetza |
Златният век си е век - времето на царете Борис, Симеон и Петър... Останалото са... Последици от лошо историческо храносмилане... Котка - --------------------- Сайтът на Генек |
Миналото си е минало, но борбата за живот е вечна и трябва да ни интересува какво става в настоящето! За да съществуваме добре като държава - трябва да си възстановим селското стопанство, промишлеността, а в края на краищата и прираста на населението! |
във времето след приемането на християнството в България, т. е. след 865 г. Само дето християнството е прието много по-рано: "Богородице, помагай на цезаря Тервел." Това пише на един печат... |
Добър опит да се излезе от гъстата партиотарска мъгла. Петрински Но не е ли време от онзи "Златен век" да изпълзим към "Златният век" на мутрите на прехода, за да разберем по-добре що е възход и що е падение!? И що е е имперско мислене и що е дупедавско мислене на протекториата? |
Извадка от статията: "Някой поправки в първоначалното съдържание и в историческите граници на понятия, формулирани толкова отдавна, все пак се налагат. " Допусната е груба правописна грешка. |
За коя литература става вьпрос? За изгорената и разпиляна от гръцките владици и фанариоти, става въпрос... |
timbuktu прочети и това: http://www.monitor.bg/article?id=124230 |
във времето след приемането на християнството в България, т. е. след 865 г. Моята пра-пра-пра....баба Лидия е била кръстена во Христа от св. Павел, много преди 865 г. |
"....че дори вялото управление и военните неуспехи на неговия наследник цар Петър не могат да сложат край на Златния век...." Да се чуди човек как тази мърда цар Петър се е ползвал с такъв култов статус, и приживе, и няколко века след смъртта си. И защо точно "Петър" се превръща в класическото владетелско име на Първото ни царство, а не Симеон, например. Или има някаква персонална вина за това, че края неговото управление (най-дългото в цялата ни история, между другото) съвпада с възхода на Империята при Йоан Цимисхи - вероятно най-бележитият войн на епохата. |
Само дето християнството е прието много по-рано: "Богородице, помагай на цезаря Тервел." Това пише на един печат... Това го е писала некоя християнска фенка на Тервел. Имаш ли некой печат, на който пише: Богородице, помагай! подпис:Тервел |
Но не е ли време от онзи "Златен век" да изпълзим към "Златният век" на мутрите на прехода, за да разберем по-добре що е възход и що е падение!? "Туй, що, глупци, вий не знайте позор ли е, или слава." Между българския 9-ти и 19-ти век - две большие разницы. Затуй пък между втората половина на 19-ти и началото на 21-ви - разлики ню-ню. |
timbuktu прочети и това: Прочетох го - не разбрах защо обаче? Да се разберат с щурчо кой е унищожавал литературата дето никой не е видял.... |
Приемането на християнството, разбира се, както и великото дело на светите братя Кирил и Методий, внасят съществено ускорение в развитието на Българския златен век, но тези промени не са из корен, те усилват културното развитие неимоверно, облекчават хилядократно разпространението на старобългарската книжнина, извеждат на съвършено нов етап научната и образователната деятелност, но по своята същност всички те са продължение на процеси, които са вече започнали повече от половин век по-рано, в това ще се уверим, когато се вгледаме по-обстоятелствено във всеки един от тях поотделно. Чакам с нетърпение обосновката на тази теза, тя - вярвам - ще включва данни за разпространение на старобългарска книжнина и образователна деятелност в езическа България. |
Чакам с нетърпение обосновката на тази теза, тя - вярвам - ще включва данни за разпространение на старобългарска книжнина и образователна деятелност в езическа България. Нема кой да чете Георги Раковски по този въпрос: Самото прибежище на българската народна книжнина е било в пределите на Стара планина в непокръстените тогава българи, де се е съхранявала пренесената им от Азия старотракийска отпърво книжнина в древните времена, а няколко си века преди Христа, пренесената второ от гебрите (кимбрите) зандска книжнина. Но в кръщението Преславскаго двора (866) и тя пострада като нечестива! Доказателство необоримо при другите е и въпроса, когото отправя Борисовото посолство на папа НиколайI: „Що да сториме с нечестивите книги, които сме получили от саракините и ги имаме?" Папа же им отговорил: „Непременно да ги изгорите!" (Виж от тому въпрос 103 в "Responsa ad consulta Bulgarorum ed Hardouin, acta Conciliorum", 353—386.), както и имената на самите възпоменаеми в нея иста повременност книги: Гръмник, Коледник, Мисленик, Пътник, Пят-Дзведи и проч., които нямат ни най-малкое сходство ни с елинската, ни с латинската книжнина (Ние о тому щем говори обширно във вторая книга настоящеgо съчинения). |