Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Мерките за сигурност увеличиха двойките на матурите
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:29 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
akira78
05 Юни 2015 19:14
Мнения: 2,449
От: Bulgaria
От МОН бяха твърде предпазливи в коментарите си за причините, довели до срива в знанията на зрелостниците от тези градове.
Ловкия
05 Юни 2015 19:19
Мнения: 56,087
От: Ghana
Лъсна нелепицата, че няма как турчетата, които едва артикулират на български, да получат високи оценки по този предмет.
Това миналата година беше поредната подигравка на депесарските боклуци към нас, българите.
67AF
05 Юни 2015 19:35
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Зам.-министър Ваня Кастрева обясни, че трудно би казала на какво се дължат толкова лошите резултати, но предположи, че редица фактори като монтираните камери във всяка изпитна зала и инспекторите от МОН, които са били на място, вероятно са повлияли на представянето на дванадесетокласниците.

Надявам се това да е просто лошо предаване на думите на зам.-министърката. Защото не виждам как камерите в изпитната зала и инспекторите от МОН ще могат да повлияят на представянето , освен ако вторите не са налагали с първите горките дечица.
len
05 Юни 2015 19:39
Мнения: 5,045
От: Bulgaria
Пък ако оценяваха на 50 процента, както си требе, двойките щяха да са двойно повече...в цялата татковина...
Bebito
05 Юни 2015 19:47
Мнения: 712
От: Andorra
Oт МОН са винаги предпазливи, когато трябва да се каже истината!
Ловкия
05 Юни 2015 19:53
Мнения: 56,087
От: Ghana

67AF
05 Юни 2015 19:35

Гледай репортажите за Ихтиман, как учителки са били принуждавани да дават верните отговори на учениците, как са водили фиктивни дневници за присъствията, как не са писали отсъствия и пр.
Същото се е случило в Кърджали и Ардино.
Лично съм чувал и знам, че в районите с компактно турско население нивото на владеене на говорим български език при учащите деца е същото като на безпросветните циганета от гетата там, та какво остава за книжовния и за българската литература.
Slava
05 Юни 2015 20:21
Мнения: 10,564
От: Bulgaria
Най-шоково, с цели две единици, е намалението на средния успех в Ардино - от отличен 5.62 на добър 3.67. От МОН бяха твърде предпазливи в коментарите си за причините, довели до срива в знанията на зрелостниците от тези градове. Зам.-министър Ваня Кастрева обясни, че трудно би казала на какво се дължат толкова лошите резултати, но предположи, че редица фактори като монтираните камери във всяка изпитна зала и инспекторите от МОН, които са били на място, вероятно са повлияли на представянето на дванадесетокласниците. Преди две седмици шефът на дирекцията по контрол и инспектиране в МОН Лазар Додев директно заяви, че резултатите от тазгодишните матури ще покажат дали старите оценки са достоверни. По думите му не може да се твърди, че навсякъде в област Кърджали резултатите са подправени, но в голяма част според него сегашните резултати ще са показателни.

Тази защо се прави на малоумна? Не й ли е неудобно? Родени и израснали в чужда езикова среда, с речник по български, който се състои от стотина дума, най - после показаха реалните си знания. Омръзна ми министерски шмекерки, които са готови на черното да кажат бяло, синьо, червено, готови са да си плюят на лицето, само и само да не кажат - да, години наред в Кърджали, Ардино, Айтос, Карнобат и в куп други градове и градчета учителите даваха на учениците отговорите на матурите. Години наред се правеха на улави и с кеф обявяваха, че софийските, пловдивските, варненските, бургаските и т. н. гимназии за ПО - ЗЛЕ от кърджалийските. Е, денят на истината рано или късно идва. За някои "предпазливо", за други - с гръм и трясък. Сега да сложат работещи камери през цялата учебна година в училищата в Кърджали и Ардино и да следят целия учебен процес. Всичката "предпазливост" на Кастрева ще изчезне само за ден, още на 16.09.2015 г. Защото ще установи със 100% сигурност, че и половината даскали там СЪЩО не знаят български.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Slava
Tenko
05 Юни 2015 21:06
Мнения: 87
От: Spain
***
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sybil
Han
05 Юни 2015 21:11
Мнения: 18,932
От: Bulgaria
Това миналата година беше поредната подигравка на депесарските боклуци към нас, българите.
Ловкий, като разпалваш междуетническа омраза, прави го по-ловко де...

Ivaya
05 Юни 2015 21:24
Мнения: 848
От: Bulgaria
Tenko
05 Юни 2015 21:06
Мнения: 8
От: Spain
Скрий: Име,IP
Де ги НПО - амебите да ни обяснят от гледна точка на евроатлантическите ценности , как след 26 години демокрация , българските деца с хиляди не могат да изкарат и по една тройка дори?
В смесените райони, не абитуриенти или 7-мо класници, а дори чиновниците по класификатора на ДПС не могат да пишат и говорят правилен български......


Три са етапите, когато всички родители говорят за себе си в множествено число, като сравняват своите мъки с тези на отрочето: "растат ни зъби"; "учим се на гърне" и "тази година кандидатстваме за гимназия". Аз съм в третия.
И аз питам да де са НПО-тата.
Целият образователен материал е едно безумие. Примерите са ми стотици, но ето един-не доказват теореми поматематика. Приемат ги като аксиомите. А решават доказателствени задачи.
Училището дава ориентири само как да бъде заобиколена системата, как да бъде прецакана – било с пълно безхаберие и преписване, или с доплащане за висока категория частни преподаватели.
„Ниските резултати са следствие на ниската мотивация“ – обясняват не само експертите, но и самите деца. Те не искат да учат, защото не разбират какъв е смисълът от ученето, от писането, от стихотворенията, от знаенето.
Тазгодишните резултати от изпита след седми клас с червени букви поставиха диагнозата на образованието, което е кухо, лишено от смисъл, от ценност. То е родителско-роднинско-частно-учителско-ученическа повинност, част от гадните неща в живота. И докато зографът, мамографът и ехографът ще са залог за цяло бъдеще, нищо добро няма да се случи в клас.
67AF
05 Юни 2015 21:26
Мнения: 17,775
От: Tuvalu

Tenko
05 Юни 2015 21:06
Де ги НПО - амебите да ни обяснят от гледна точка на евроатлантическите ценности , как след 26 години демокрация , българските деца с хиляди не могат да изкарат и по една тройка дори?
В смесените райони, не абитуриенти или 7-мо класници, а дори чиновниците по класификатора на ДПС не могат да пишат и говорят правилен български......

Божее, как на човек му просветват някои неща десетилетия по-късно! Като бях учениче и четях как китайците назначавали за държавни чиновници само хора, които можели да пишат красиво и поетично, как японците устройвали състезания за хайку сред жаждущите работа в императорския двор, все си виках, абе тия друга работа нямат ли си, че стихове пишат и краснопис упражняват. Което показва колко ми е била празна главата!
Сега в страшните ми сънища ми се привижда как бива организиран образователен преврат, въоръжени с речници и граматики мъже и жени превземат министерствата, президентството и Народното Събрание, после подлагат работещите там на нечувано мъчение - матура на място! С въпроси от, да речем годината, в която е завършил дядо ми гимназия, 1932-а. Ама и средствата за държане на матурата са като през 1932 - молив, гума, линия и транспортир. Телефоните се изземват капитално. Колко от народните избраници и назначенци ще останат по местата си и колко ще бъдат пратени в помощно училище? Вие какво мислите?
Weed361
05 Юни 2015 21:37
Мнения: 4,842
От: Bulgaria
поредната подигравка на депесарските боклуци


"депесар" етнос ли е?
Han
05 Юни 2015 22:00
Мнения: 18,932
От: Bulgaria
Целият образователен материал е едно безумие. Примерите са ми стотици, но ето един-не доказват теореми поматематика. Приемат ги като аксиомите. А решават доказателствени задачи.
При пазарната икономика е тъй - разходите за управление на безмозъчно стадо са много по-малки, отколкото разходите за управление на мислещи хора.

len
05 Юни 2015 23:02
Мнения: 5,045
От: Bulgaria
То с тези мерки за сигурност изпитите се превърнаха в игра на стражари и апаши - кой кого ще надхитри! С тези идиотски "матури" и други подобни изпити от втори клас та до 12 учат децата как се взема изпит, а не ги учат как да придобиват знания. И голяма част от децата хич не им пука - играят на тото, развиват преписваческата индустрия и... милата родна картинка е налице...
щурчо
06 Юни 2015 00:08
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
И що да се напинят да преписват. Сичките да един ша изкарат по едно вишу...
len
06 Юни 2015 10:32
Мнения: 5,045
От: Bulgaria
И що да се напинят да преписват. Сичките да един ша изкарат по едно вишу..


Аа, не си прав, преписването е нужно и за вишуто
Dedovec
06 Юни 2015 17:55
Мнения: 3,803
От: Bulgaria
Не само матурите са зле. Училището в този си вид както е сега, е за никъде. Макар че такава статистика официално не се води, казаха ми че около 10% от зрелостниците просто не могат да си напишат името без да допуснат грешка. И това след дванайсет дълги години на обучение. Самата идея на сегашната система е тотално фалшива и сбъркана. Само с пари не може, ценности трябват!
rorik
06 Юни 2015 18:14
Мнения: 15,950
От: Bulgaria
Само с пари не може, ценности трябват!


"Тояга" трябва. Никакви социални за такива родители.
fraxinus
06 Юни 2015 23:35
Мнения: 852
От: Bulgaria
Ама как зачесахте малките резнячета и удобно пропуснахте че и навсякъде другаде камерите са докарали спад - яко, а? Кърджали просто си дойде в златната среда и все още е напред от много чисто български (без цигани, без турци) места.

И споко - и при Тодор Живков беше така и нищо не е отишло на зле, само нещата почнаха да се наричат с истинските им имена. В университетите отличници от спортните и другите калпазански училища се съревноваваха с тройкаджиите от математически и езикови гимназии - познайте кои влизаха (влизаха първо тия по партийна линия де, ама след тях беше интригата). И оставете университетите. Накараш го средния българин от 1985г да напише с 5 изречения какво е правил вчера или да си сметне числата във фиша за заплатата и ела гледай цирк. Ама иначе бяхме нация образована. И още сме.

Толкова си можем. Не сме Финландия, не сме и други работи. И не ни е виновна демокрацията или социализЪма, ами толкова ни е тягата към просветата. Впрочем по османско сме били по-сериозни ама тогава не са трепали грамотните нарочно. Това после е дошло.
SvSophia
07 Юни 2015 05:31
Мнения: 36,140
От: Bulgaria
не си прав, преписването е нужно и за вишуто

Това беше и целта на демократичната промяна в Закона за висше образование - изпитите да бъдели предимно писмени (в икономиките примерно - лични наблюдения - са само писмени). Тоест ще му дадеш диплом за юрист, философ, учител и пр., без един път да си го чул, като си отвори устата, какви точно бисери/гущери започват да се сипят от нея.
Ела ги чуй на класически изпит - с билети и разходка по конспекта, дето никакви пищовчета и бръмбарчета в ушичките и гривничките не помагат.
П.П. Лично съм слушала - лятоска щото, на балкона, как едно детенце си взе всичките изпити по право в БСУ, като мамицата му му диктуваше въпросите от балкончето на апартаментчето им. И юристче е вече детенцето. Дипломирано. Та и с матурата подобно.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: SvSophia
Добави мнение   Мнения:29 Страница 1 от 2 1 2 Следваща