Видиш ли светещи вампирски очи значи Божо Вампира е наблозо. Петрински ако не си го писал "в съавторство" с някой амбициозен апирант - позравления. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: nikolay_rs |
Паметникът на цар Самуил не е подходящ за пространството, в което е поставен… Пространството – днешната държава, днешната политика, днешната култура… Пространство, в което вилнеят продажни соросоиди и платените им слуги във властта… Неподходящ е “Време разделно” – филм – паметник на погледа към историята… Неподходящ, защото хората гледат Караибрахим и сещат Доган… Неподходящ, защото българите виждат как в стремежа си за оцеляване, нечии деди са залагали българщината… Неподходящ, защото дава лош пример… Вместо да приемат новия господар, българи са се съпротивявали, борели, умирали… И “Козият рог” не е подходящ… Филм за отмъщението, погубило чистата душа на човека, за да може поне физически да накаже престъпниците… Паметници на времето и на нас… Натам - Натисни тук |
>>><<< Колкото повече противоречия, толкова повече известност и търсене на паметника ще падне. Има да обясняват ексурзоводите и по половин час да цитират Петрински, дори дословно, а паметника ще си стои и хитро ще отчита ...оборот! Накратко - дреме ми на мен за това, доколко Орфей е по-исторически пригоден от Самуил. Паметниците са за да извикват НЕЩО В ПАМЕТ НА..., А а не са място за експониране на етнографски и антропологически детайли. Гусин Петрински, изцяло съм съгласен с аргументацията за споменатите детайли, но не тя е тази, която ще определи физическото и духовното място на този паметник. И не е вярно, че този паметник разбутва с лакти околната среда. Той си е камък*, който ще си тежи на мястото! _______ * Да не се заяде някой, че е камък от бронз, сакън! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sluncho6 |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sluncho6 |
Аман от плювачи на всичко. Ако по нещо сме специалисти като национална черта, това е оплюването. Гад ме е да чета нещастници, които никога нищо не са създали, но оплюват наред. Хеле па световно неизвестни самозванци, или па малоумни "блогери", дето се изживяват като носители на "истината от последна инстанция". На мен пък ми харесва паметника, макар да съм резервиран към фамилия Хайтови. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: поп Кочо |
Е то щото пък досегашните паметници на ханове и царе са много детайлни и исторически "пригодни". Едни такива развлечени и аморфни като от разтопена скала, а някои направо от бетон. Петрински, що не ги изанализираш детайлно и тях. Щото май няма изобщо детайли, а? То се оприличават на човешки фигури, само ако ги гледаш от повече от 500 метра, а от близо си приличат на мелнишките пирамиди.... Ама давай да намираме кусури. Ами като не ви харесва унгарската корона, дай една детайлна рисунка на българска корона?? То и циците на Пагане едва ли са исторически достоверните, ама всички ги гледахме и никой нямаше забележки. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: cardinal |
Паметникът е ситуиран добре. Изработен е чудесно. Има силно въздействие. Всеки ден хиляди хора се стичат да го видят и да се снимат пред него. Статията е злобарска. |
Готвим се за промени в конституцията. В тази връзка не е лошо там да бъде записано кой може да прави паметници и как трябва да изглеждат. Мен пък ме е срам от дребнотемието в една държава със затихващи функции. |
този път сим съгласен с Петрински, доживях за всички, които не са съгласни с аргументите на Петрински, да обърна внимание на следното: това не е паметник на БЪЛГАРСКИ ЦАР, а на КОНКРЕТЕН цар - Самуил! и освен това не на Самуил, а на ЦАР САМУИЛ! поради което: 1. детайлите да са съобразени с горното, достатъчно артефакти има от епохата и изображения в писмените източници. 2. и за облеклото има достатъчно данни. 3. и за короната има достатъчно изображения. 4. символите на царската власт! партиаршеският жезъл е връх на безхаберието! добре е от тук нататък, за симетрия, патриарсите да се изобразяват с царски жезъл /или скъптър, според авторските виждания за конкретния случай/. 5. и т.н. ако по тези неща нямаме консенсус, следва от тук нататък паметниците на българските владетели да се правят по следния начин: постамент, на който има надпис БЪЛГАРСКИ ЦАР /може и с име/, а на постамента Мики Маус или вълкът от Ну погоди. според мнозинството на електората. освен всичко друго /универсалност на визията/ ще е съвсем лесно на електоралните групи да се обиждат един друг на "соросоид" и "рубладжия". е, за детайл може и по една сопа да им се сложи в ръката - не бива цар без оръжие, а за корона - някоя от конкурс за "Мис", все пак такива са познати по земите ни... а това, че много хора са отишли да видят паметника и светещите очи... ми те хората и на цирк много ходят. да се радват на мигащите лампички. и им харесва. което не прави видяното в цирка "паметник". та в заключение - съвсем малко е трябвало на един, с претенциите да е творец, да си свърши работата както трябва. за която най-малко му се заплаща. но в случая това може да е липса на талант? или безотговорното отношение към професията... и гилдията. не съм чул още мнението на негови голеги. а в заключение - ако си позволим по някаква причина да не сочим с пръст ЛОШО свършената работа /и не само в изкуството/, би означавало, че чалгата е победила. НЕОБРАТИМО! да закрием 24-ти май, след което да погребем ИЗКУСТВОТО и КУЛТУРАТА на територията. и да им направим ПАМЕТНИК. като за всеки случай за целта да поканим творец от странство. Черни например. защото покрай този паметник за неговата инсталация ми иде на ум. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: ruff |
Паметниците са за да извикват НЕЩО В ПАМЕТ НА..., А а не са място за експониране на етнографски и антропологически детайли. Друже, поне малко уважение към историята и детайла все пак... Нима хаотичното струпване на различни символи, които сами по себе си не са известни на широката публика ( респ. тяхното предполагаемо въздействие е предназначено само към знаещите ), ще спомогнат на хората да намерят в себе си определено физическо и духовно място на Самуил и неговото място в нашата история? Гусин Петрински, изцяло съм съгласен с аргументацията за споменатите детайли, но не тя е тази, която ще определи физическото и духовното място на този паметник. Така е. Проблемът е за средата у всеки от нас и нашите деца. И точно това вижда авторът и прави безпощадната си и вярна оценка в края на статията си: Тъжното в цялата тази случка е не толкова издигането на една исторически непригодна бронзова статуя, а това, че паметникът на цар Самуил е част от усърдно създаваната у нас безнадеждно невежествена историческа среда, в която ни налагат да пребиваваме. Това е крайният резултат от съществуването в България на явна мафиотска структура в областта на изучаването на миналото - нарекохме я преди време "Новото Аненербе", която се намира в престъпна симбиоза с политическите структури в държавата. Резултатите са безумни реставрации на исторически архитектурни обекти, непригодни паметници и фалшиви учебници по история. И всичко това съществува, защото ние го допускаме, не знам докога. Защото както е тръгнало какво ли ще намира духовно място в нашите наследници след 20-30 години... |
Колкото повече противоречия, толкова повече известност и търсене на паметника ще падне. Има да обясняват ексурзоводите и по половин час да цитират Петрински, дори дословно, а паметника ще си стои и хитро ще отчита ...оборот Ако му сменят скиптъра и короната, както предлага автора - ще влезе в историята като първия преправен паметник и тва ще е голяма атракция, мда. |
Хубаво е да имаме паметник на Самуил, както и на другите ни царе. Мястото е много подходящо, много повече е за паметник на български цар, отколкото за социалистическия паметник на Незнайния воин. Но това недоразумение, което стърчи и свети до Св. София е паметник на чиновническо и творческо скудоумие, неграмотност и бездарност. Той показва, че в държавата ни всичко може да се направи, стига да се съберат няколко подписа от т.нар. експерти. За съжаление това важи за всяка една сфера от живота ни. |
"Паметникът е ситуиран добре. Изработен е чудесно. Има силно въздействие. Всеки ден хиляди хора се стичат да го видят и да се снимат пред него." Ловки, Много си е хубав паметникът. |
Относно старите български владетелски корони намерих нещо интересно - тука /с автентични артефакти от епохата на първото и второто българско царство/: http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=3160 |
Паметникът е ситуиран добре. Изработен е чудесно. Има силно въздействие. Всеки ден хиляди хора се стичат да го видят и да се снимат пред него. Статията е злобарска. Ловки, паметникът е сравнително безвреден и доста забавен, но дотук. Иначе е ситуиран обратното на "добре", щото е ситуиран на тротоара, на 10 метра от паметника на Вазов и на 10 метра от входа на църквата, а на отсрещния тротоар пък стърчи некъф странен опълченец, башка голямата колекция от Далчеви фигури, посветени на разни неща, които са го вълнували навремето. Изработен е малко пет за четири, ръката дето държи патриаршеската точилка е по-къса от ръката, която стиска мънинкия меч, брадата е на фъндъ...кметици, а детайлите са квито ги описва Петрински, пълен сбиреток. И прилича на Йоло Денев, което е плюс, май. Има силно въздействие, в смисъл, че буди смях. А чак до хиляди хора не се е стигнало, пък и да беше, това би било само още един индикатор за масовото изветряване на населението. Според мен не е лошо общината да сключи договор с некой притежател на 3D принтер и да бичи малки бонсайчета на паметника с цел култура и отдих. |
ако приемем изложеното от Петрински за вярно, значи имаме достатъчно известни неща за това как е изглеждал цар Самуил. И щом това е паметник на цар Самуил, то той трябва да се доближава максимално като детайли до образа на царя. А сега представете си някой да вземе да направи паметник на Ботев, ама там Ботев да е без брада. Или пък паметник на Левски, ама там Левски с гъста брада. Или паметник на Софроний Врачански, в който той е изобразен с чифте пищове |