Склонна съм да им простя това, защото филмът им е фенски. Кинаджийски. Почти толкова кинаджийски, колкото музиката на ХХХ (попълнете по избор) е "музикантска"... И което винаги е крайно лош атестат за самото произведение. Шегите настрана - чуя ли някой български сценарист / режисьор да обяснява как от един момент нататък филмът почвал да го води (в случая - "магията на мястото"...), значи положението е отекло извън всякакъв контрол и накрая се е получило едно голямо... отичане... Със сигурност съм го чувал (чел) вече това обяснение преди време, при това неведнъж и то пак тук на страниците на "Сега", в отделни интервюта с различни родни творци. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Forza NATO |
Много е смело да направиш метауестърн, ако си от страна, чиято кинематография никога не е произвеждала уестърн, а и изобщо жанровото кино й куца. Ами!? "Съдията" с Георги Черкелов е типичен случай на уестърн. |
Поредният "шедьовър" на новото българско кино? "Много готин филм с много слаб сценарий"?! Е, няма такъв филм, както се казва в една истинска филмова класика. |
И къффф се пак му е уестърнът на българското кино. Да бяха отдали почит на "Селялинът с колелото". Примерно. Или на българската комедия - "Специалист по всичко", "Топло", "Бон шанс, инспекторе"..., списъкът е много, много, много дълъг. |
Уестърн в България няма как да има, поради географски причини. Виж, ийстърн по-може. Като такъв мисля, че се води "Осмият". |
Wrecage, изпреварил си ме. Всъщност ако разширим понятието "уестърн" и го нагодим към нашенските особености - "ийстърн" (братя Стругацки, благодаря) - можем да вкараме в тази категория и други български филми. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ИлияНиколов |
"Ийстърн" беше "Бялото слънце над пустинята" и разни други съветски, "Съдията", сигурно има и още. Ама имаше и наши, балкански, "уестърни" - "С цървули по дивия запад" - югославски и един наш, в копродукция с Куба, нещо за инките беше... |
"Ийстърн" беше "Бялото слънце над пустинята" и разни други съветски Eastern e суб-жанр на уестърна. Един от многото*. "Бялото слънце над пустинята" и "Съдията" се различават от, примерно, 3:10 to Yuma или The Outlaw Josey Wales единствено по местните културни специфики и костюмите, иначе всички жанрови клишета и тропи са си там. p.s. Най-добрият(според мен) уестърн от Unforgiven насам е австралийският The Proposition. Препоръчвам го. |
Румънците направиха готини уестърни, серията за "Трансилванците..." например. Мърджелату ли се казваше главния герой? На Серджиу Николаеску филмите за комисаря Молдован донякъде, ако разширим понятието "уестърн". Оопс, май се отплеснах, сега забелязах, че става дума за спагети - уестърн - италианският принос към класическия такъв. Между другото, след като "Съдията" мина на големия и го пуснаха на малкия екран, кинокритикът (не съм сигурен дали не беше Вл. Игнатовски?) спомена, че това може би е първият български спагети-уестърн, като допълни, че може да бъде наречен "боб-уестърн"; балкански особености все пак. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ИлияНиколов |