Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Да не би да мислите, че Колизеумът е автентичен?
Добави мнение   Мнения:20 1
Stern
15 Окт 2015 19:14
Мнения: 10,462
От: Bulgaria
Да не би да мислите, че Колизеумът е автентичен?

Е, ако от него зависеше да пипнат европарите на всяка цена, щеше да стане това:
снимка - https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12108893_10206511194392496_1383299851742549672_n.jpg?oh=07ecafbc648b3839f5b8d35c14d5a5c8&oe=56965F10
nikolay_rs
15 Окт 2015 19:43
Мнения: 11,720
От: Bulgaria
Аз мисля, че зидовете са от антични кръчми. Редно е да ги възстановим и да заработят отново.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: nikolay_rs
steppenwolf
15 Окт 2015 20:19
Мнения: 4,887
От: New Zealand
Добре че минах лятото та снимах оригиналните темели без надстрояване. От всеки възможен ъгъл. Едва ли ще се върнат вече в тоя вид.
А иначе да сложат табели на 4-5 езика: дотук е оригинал, оттук - съвременно надстрояване. И точка.

P.S. На Овчаров да не му хрумне същото и за Перперикон. Не го съветвам...
aver4e
15 Окт 2015 21:05
Мнения: 12,201
От: Bulgaria
Аман с това Ларго ! За три-четири дуварчета... Ако бяха в Рудозем или Оряхово едва ли някой щеше да го е еня.
Han
15 Окт 2015 22:17
Мнения: 18,932
От: Bulgaria
Да не би да мислите, че Колизеумът е автентичен?
Има големи съмнения, че е строен значително по-късно, за да се замаже неудобната истина, че Рим възниква след Византия, а не преди нея.

rorik
15 Окт 2015 23:10
Мнения: 15,950
От: Bulgaria
Да не би да мислите, че Колизеумът е автентичен?

Правилно.
Да не мислите че Акропола е автентичен,или черепа на Александър Македонски.
Какво правят на дъното на средиземно море кораби, превозващи цели обработени колони?
Какво правят ситни дялани камъниот които е построен ЦЯЛ храм в Гърция,около една оцеляла стена от огромни квадри/
А Гърция , дели ги показва и даже повишавацените на билетите сиза да го направи още по автентично,а ние тук се дърляме за една арка.
Вървам на специалистите че са направили всичко възможно да го направят автентично.
Турците и италиянците били лицензирани майстори.А какво правят италиянците с нашите камъни дето им продаваме , турците направили нашите църкви джамии щото саспециалисти.

Цялата работа е злобата щоти ще го правиша не аз.А има и друго.Няма,няма по България огромни средновековни строежи,тук хората са живели в землянки,добре че са дошли дошляците и от изтоки от Рим да строят .Долината на царете ще им извади очите.Ама не виждат.В България всичко трябва да е ниско,като по турско..
urupuchi
16 Окт 2015 00:05
Мнения: 2,329
От: Holy See (Vatican City State)
След 50 години и нашите червени тухлички ще са стари.

То това ясно, спор няма. Античността ще я докарате някак на външен вид. Ама, пак ще е мижава работа. Размах трябва! Нещо от сорта на крайъгълните камъни от оснавата на пирамида, която след реставрацийката се оказва два (!) пъти по-обемна от най-обемната египетска. И няма да има проблеми с отводняването, както около Мари Луизе, защото водата на такива места по закон е свещена и добре се харчи.
67AF
16 Окт 2015 00:08
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Правилно.
Да не мислите че Акропола е автентичен,или черепа на Александър Македонски.

Четох някъде, че всяка божа сутрин, ама в много ранните часове, пред Акропола спира товарна кола, която изсипва и грижливо разхвърля няколко кубика мраморни парчетии, умело докарани до "древни". Щото туристите адски обичали да си вземат по едно малко камъче за спомен, независимо колко табели има да не се пипат камъните. Та така въпросът се решавал, щото всеки турист бил уверен, че като си изпусне носната кърпичка и я вдигне с камъче, то само той така прави. О, и неговото камъче е най-автентично! А с каменните парчетии и Акрополът цял, и туристите сити и доволни! Мъдър народ са понякога съседите византийци!
rorik
16 Окт 2015 00:38
Мнения: 15,950
От: Bulgaria
Аз пък направо прочетох , че си е построен по легенди и приказки през19-ти век..
За Италия е абсолютно вярно че купуват камък от България ,за Гърция ще питам. Цели блокове на открити влакови композиции заминават и на запад.
В Турция имат някакъв закон,който ограничава разкопките.
Четох застрожана крепостните стени на Цариград.
Тези пояси от тухлички са на покъсен етап при строителството,когато са започнали да строят по високи зидове, за да предпазват сриването на крепостта от земетресения.
щурчо
16 Окт 2015 01:26
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
Тези май само са минали покрай науката. От цялото проучване сал едно зидаро-мазачество е останало...
pigeon2
16 Окт 2015 08:57
Мнения: 1,180
От: Bulgaria
Както винаги българинът не вярва на специалистите и плюе ли плюе. Както винаги дори фактите и сравненията с други държави не са в състояние да пробият чугуна в нечии глави. А парадоксът е, че най- често критикарите не са сложили камък върху камък в живота си, обаче иначе са знаещи по всички въпроси.
аиг
16 Окт 2015 09:20
Мнения: 2,070
От: Bulgaria
Има достатъчно специалисти-повечето, които са против този кич, но с тях не се правят интервюта. А и е важно друго нещо, квалификацията, заинтересоваността и контролът върху самите строители и материалите, с които се работи.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: аиг
аиг
16 Окт 2015 09:30
Мнения: 2,070
От: Bulgaria
rorik

Интересно от къде ли Томас Елгин е взел известните фризове, които днес са изложени в Британския музей.
Yantar
16 Окт 2015 09:33
Мнения: 5,304
От: Bulgaria
Понеже гърците не обичат нищо римско и не им харесва, че са били под римска власт, те са премахнали тая част от театъра, която го прави амфитеатър.
A oт кога до кога гърците са били под "римска власт"? И знаете ли как точно се е наричала държавата, в която са живеели гърците през средновековието? Впрочем в Атина освен Акропола, има и една друга мащабна антична забележителност, с едни колони, на която специфично е посочено чий град е Атина според възложителя на този строеж.
*
Също не ми хареса коментара за Царевец - там няма какво човек да си криви душата и да отрича, че е направено максимално добрата възстановка. То Мачу Пикчу е възстановен, пък ние няма да възстановим българските средновековни крепости, като Царевец, Плиска и Преслав, ли? Естесвено трябва да се действа с акъл - като едно време. А не както при крепостта на Кракра в Перник - кич и опит за хитруване на дребно с евросредства - рефлектирайки цялото ни съвременно общество.
Bundy
16 Окт 2015 11:00
Мнения: 141
От: Bulgaria
Тези май само са минали покрай науката. От цялото проучване сал едно зидаро-мазачество е останало...

Главата му бе куха като орех през лоша година
Морис Дрюон
Големият Лебовски
16 Окт 2015 11:57
Мнения: 3,126
От: Antigua and Barbuda
67AF
16 Октомври 2015 00:08
Правилно.
Да не мислите че Акропола е автентичен,или черепа на Александър Македонски.

Четох някъде, че всяка божа сутрин, ама в много ранните часове, пред Акропола спира товарна кола, която изсипва и грижливо разхвърля няколко кубика мраморни парчетии, умело докарани до "древни". Щото туристите адски обичали да си вземат по едно малко камъче за спомен, независимо колко табели има да не се пипат камъните. Та така въпросът се решавал, щото всеки турист бил уверен, че като си изпусне носната кърпичка и я вдигне с камъче, то само той така прави. О, и неговото камъче е най-автентично! А с каменните парчетии и Акрополът цял, и туристите сити и доволни! Мъдър народ са понякога съседите византийци


Марк Твен, "Глупаци в чужбина", пътепис от 1867 г. "Товарната кола" е била каруца.
Големият Лебовски
16 Окт 2015 12:02
Мнения: 3,126
От: Antigua and Barbuda
Иначе трябва да се поучим от мАкедонците. Имат в Охрид една изцяло съградена църква, май "Св. Климент" беше, където оловно въже показва до къде е автентичният зид и от къде почва новият. Не дразни.
Никой не отваря тема и за "Св. 40 мъченици" в Търново, 3/4 от която си е нов градеж с "гробове" на царе.
щурчо
16 Окт 2015 12:21
Мнения: 23,365
От: Bulgaria
Има малце разлика.
В Търново барем са знаели какво правят, за разлика от тези сеги в антична Сердика...
dementor
16 Окт 2015 17:23
Мнения: 3,992
От: Bulgaria
Тези сега в София не знаят какво правят. Но резултатите са видими, дупки и пропадания навсякъде. Най-добре е да бутнат правителството и ЦУМ, президентството и хотела и да се открие истинското лице на днешна София. Красиво и некорумпирано С малко дупки, но завинаги . . .
67AF
16 Окт 2015 19:42
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Най-добре е да бутнат правителството и ЦУМ, президентството и хотела и да се открие истинското лице на днешна София. Красиво и некорумпирано С малко дупки, но завинаги . . .

Току виж стигнали до някой качествено направен римски път, без дупки и пропадания! И ще може и из София да се кара без ремонти!
Благодаря, Големият Лебовски, предполагам, че вече техниката се е усъвършенствала и имат и товарна кола съседите византийци!
Добави мнение   Мнения:20 1