Когато човек, който според представянето му разбира много от опера и музика изобщо, говори очевинди неистини, той явно лъже нарочно. Което си е характерно за голяма част от родните "културни работници" - все гледат пари да изпросят по всякакъв начин, включително и с лъжи. И Верди, и Пучини са работели за пари, за много пари и в много случаи след като са били известни и са имали много предложения, са избирали за кой театър и какво да пишат според парите - например Верди със "Силата на съдбата" за Петербург и "Аида" за откриването на Суецкия канал, а Пучини с "Момичето от запад" за американците. Но наистина в Европа ги няма много от нашенските неща - не знам да има толкова много държавни театри, опери и оркестри и да са толкова много субсидирани от държавата. В Австрия има 3 (словом три) държавни театъра - Щатсопер, Фолксопер и Бургтеатер във Виена (отделно има провинциални и общински, разбира се). И са под обща административна шапка и получават държавна субсидия около 50% от бюджета си, а не до 80-90% като у нас. Обаче дават и качество, и количество - по около 300 спектакъла годишно при пълни салони, а не по 20-30 при празни като някои опери у нас. И симфоничните оркестри в много случаи не са самостоятелни - Виенската филхармония всъщност е част от оркестъра на Щатсопер - и това не ѝ сваля качеството. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Manrico |
Имам чувство от думите на този човечец, че живеем преди 90 година. Нищо не се е променило и всичко си е същото. Дайте пари! Дайте па-а-ари-и! Пари ни дайте! Да-айте! Е хубаво бе претенциозна шапко, ами че да върнем всичко назад и да си я караме както си беше. Даже сега ще сте по-опитни, обиграни, ще изиграете убедителни роли, пред себе си главно, каква сте голям работа и как честността и смелостта ви приливат че и другите около вас да се окъпят в нея... Ей че смешни хора! |
От друга страна, "делегираните абсурди" съкратиха до минимум симфоничните концерти и сега дори в градове като Русе и Пловдив броят им е минимален. Една от най-големите бели на байТошовото време беше фактът, че се създаде т.нар. "творческа" интелигенция и тя се хрантутеше само за да се създаде облик на дадения строй. Вярно, направиха се много хубави неща, но се създадохя няколко поколения "културни" дейци, които смятат, че държавата и всички хора в нея са им задължение. Ами правете представления, които да събират хора. Издавайте дискове, които да се купуват тук, а и зад граница. Уреждайте си концерти извън България. Ама не можете. Срам и резил за всички тези уж "културни" дейци е това, че Слави и хората му пълнят стадиони и зали, че Графът продава дискове, а те - не. И не е в това, че българинът не ходел на такива концерти или не купувал дискове. Проблемът е в качеството на продукцията, която ни се предлага да се купим за исканите пари. Съжелявам ги всички от творческата интелигенция за невъзможността да "родят" нещо хубаво и комерсиално. Не може за последната година основната тема при отразяване на нови постановки е колко време на сцена са били голи артистите и колко се е виждало от тази голота от публиката. И това се представя като "авангардност". Пфу ! |
По феодално време придворните културни дейци навсякъде са си били много добре. Феодалите са им давали хляб, художествено-творческата интелигенция е била достатъчно умна да не лае по властта. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: nikolay_rs |