Ясно е, надявам се, че и фотографията е тракийско изобретение Не разбирам защо само се надяваш - когато трябва да си сигурен. Първите фотографии са на стъклени плочки, стъклото е получено от стопен пясък, вижда се огнената диря до варниците, а там плочки да искаш! Чисто тракийско си е, къде гледат патентните бюра! |
Тия двенките от бТВ имали блог ... и фейсбук Enjoy! | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Прочетохте ли, др. Мизийка? Защо така се спотаихте? Прочетох, мерси. Ми хубаво, поети пишат поетични текстове, вдъхновяват се от музи, от ват-ове. Коя съм аз да им търся сметка защо и как. Орфей е имал сексапил, това е безспорно. Той сексапила идва от дарбата, философията, чара и каризмата. Не само от физическите данни. Ако имахме негови лични спомени, щяхме да сме по-наясно как седят нещата, а така по 'той каза в стих', малко е обтекаемо. И Александър го изкараха гей, и какво от това? Не му е навредило ич биля. А колкото до ключа и квартирата, едно че няма ни пари, ни квартира (това добре го знаем), но ако сте на въпросния metronide, тов.Таргус, едно посещение би било излишен риск. It's a damn strong medicine that of yours. Прочее, get well. Valete! |
Кой да води бащина дружина? Кървава схватка в средите на патриотичната историческа ненаука! "Воини на Тангра" vs. руноложките Мила и Рени ... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Ако имахме негови лични спомени, щяхме да сме по-наясно как седят нещата, а така по 'той каза в стих', малко е обтекаемо Подобно нещо излиза от средите на щурчовците? Хехе, къде ви отиде широкоскроеността? Изведнъж на тексткритика го обърнахме, тц тц ... |
Двете руноложки имали и други ТВ изяви, при това по-забавни! Натисни тук |
бонго-бонго, 28 Сеп 2016 15:48 ПП. Всъщност авторът, макар неубедителен на някои места, в случая май има право, че препратките за хомосексуализма на Орфей може да са късни добавки. Не ми изглежда толкова неубедителен. Jan Bremmer (p. 22-23): "Both in Leiberthra and Dium, then, the women were supposed to have objection to Orpheus taking away their males from them, not against his being a misogynist or a pederast. It is this tradition which we also find on some of our earlier sources, the Attic red-figured vases, which from the 480s onwards display Orpheus surrounded by males only. A misogynistic and, consequently, pederastic Orpheus only becomes historically credible in the fourth century and after when the man-wife relationship became more burgeois. The changing emphasis on Orpheus' lovelife is an interesting example of how the Hellenistic period kept myths alive by shifting the accents of the narration away from its religious and social aspects towards a more psychological approach towards its protagonists. |
Виж ти, виж ти, как евентуалният хомосексуализъм Орфеев накара щурчовците да станат критични към изворовата база и да започнат някак да членят времепространствения континуум, че и причинно-следствени връзки да търсят. Какво стана с полета на духа? Я по тоя повод пак нещо за 151 псалм да кажете, или там всичко е точно? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Предводител на команчите, 28 Сеп 2016 17:05 Виж ти, виж ти, как евентуалният хомосексуализъм Орфеев накара щурчовците* да станат критични към изворовата база и да започнат някак да членят времепространствения континуум, че и причинно-следствени връзки да търсят. Я по тоя повод пак нещо за 151 псалм да кажете**, или там всичко е точно? Заяждате се на дребно (не за пръв път). Защо вместо това не коментирате написаното от Jan Bremer, чийто текст сам посочихте? Или бяхте видели само "Gay or Guru" в подзаглавието и решихте веднага да го използвате? Колкото до сексуалната ориентация на Орфей, позволете да попитам: А каква беше Вашата цел с въвеждането на тоя елемент в дискусията? Да се облагороди образът на Орфей, perhaps? *щурчовците - Всеки, изразяващ нещо различно от Вашето мнение? ** Специалисти, писали за псалма - колкото щете. Ами прочетете работите им. Или не сте съгласен тук да се посочват работи, разглеждащи Орфей, Давид, Исус и псалма? |
Ми що не разгледате тези работи под лупа? Така, критичничко ... И не аз въведох орфеевия хомосексуализъм в дискусията, сменете си очилата. Не, че имам нещо против него, оказа се много полезен. И каква е тази хомофобия? Мислех ви за по-разкрепостени ... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
"Both in Leiberthra and Dium, then, the women were supposed to have objection to Orpheus taking away their males from them, not against his being a misogynist or a pederast. Точно това е единият от неубедителните аргументи. (Почти) немислимо е Орфей да съхрани каквато и да е положителна репутация, ако той, бидейки вече мъж за женене, отнемал на тракийките техните мъже. По античните стандарти, това би го превърнало в смехотворен швестер, подобно на другите такива, описани в античната литература, които скубели брадите си и се представяли за юноши, че да можели да привличат мъже. В патриархалните общества педерастията, а не хомосексуализмът между зрели мъже ( т.е. над 18-20 г, евентуално с изключението на някои воински общности) е била толерирана. Впрочем затова професорът съвсем резонно разглежда проблема за брадите в образа на Орфей. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
бонго-бонго, 28 Сеп 2016 17:47 "Both in Leiberthra and Dium, then, the women were supposed to have objection to Orpheus taking away their males from them, not against his being a misogynist or a pederast. Точно това е единият от неубедителните аргументи. (Почти) немислимо е Орфей да съхрани каквато и да е положителна репутация, ако той, бидейки вече мъж за женене, отнемал на тракийките техните мъже. По античните стандарти, това би го превърнало в смехотворен швестер, подобно на другите такива, описани в античната литература, които скубели брадите си и се представяли за юноши, че да можели да привличат мъже. В патриархалните общества педерастията, а не хомосексуализмът между зрели мъже ( т.е. над 18-20 г, евентуално с изключението на някои воински общности) е била толерирана. Впрочем затова професорът съвсем резонно разглежда проблема за брадите в образа на Орфей. бонго-бонго, малко преди това aвторът е обяснил какво има предвид с това "отнемане" на мъжете от жените им (вж. с. 22): "(...) the myth of the murdering women finds its origin in the exclusion of women from this sanctuary (...)" "(...) the exclusion of the women points to ancient men's associations with their rituals of initiation." От текста на Bremmer не личи Орфей да е "отнемал" мъжете, за да ги вкара в леглото си. Но нищо чудно дамите да са се гневили на това, че са изключени от ритуалите, посвещаването и т.н. Като си помисля, и британките от много по-късно време са недоволствали от забраната женски крак да стъпва на свещената територия на мъжките клубове. Човещинка ! |
Специалисти, писали за псалма - колкото щете. Ами прочетете работите им. Или не сте съгласен тук да се посочват работи, разглеждащи Орфей, Давид, Исус и псалма? Аз имам едно питане: да не би случайно този псалм 151 известен ни от раннохристиянски ръкописи (Corpus Sinaiticus и др.) и впоследствие потвърден от свитъците от Мъртво море, да е е изолиран от другите псалми на Давид воина? Да не би случайно някой от тях да е пропуснал историята , в която пастирът Давид убива лъв и мечка? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Предводител на команчите, 28 Сеп 2016 17:30 Ми що не разгледате тези работи под лупа? И не аз въведох орфеевия хомосексуализъм в дискусията, сменете си очилата. Не, че имам нещо против него, оказа се много полезен. И каква е тази хомофобия? Мислех ви за по-разкрепостени ... И защо да ги разглеждам "под лупа"? Всеки може да си прочете необходимото и да си състави мнение. Аз още в началото посочих, че сред публикациите по темата има доста такива с полемичен характер. Нямам желание да се изживявам като последна инстанция... Но явно имате нещо против изобщо към въвеждането на подобна нишка в дискусията. "Не бях аз, госпожо! На мен само ми хареса!" Хомофобия?!? |
Специалисти, писали за псалма - колкото щете. Ами прочетете работите им. Или не сте съгласен тук да се посочват работи, разглеждащи Орфей, Давид, Исус и псалма? Аз имам едно питане: да не би случайно този псалм 151 известен ни от раннохристиянски ръкописи (Corpus Sinaiticus и др.) и впоследствие потвърден от свитъците от Мъртво море, да е е изолиран от другите псалми на Давид воина? Да не би случайно някой от тях да е пропуснал историята , в която пастирът Давид убива лъв и мечка? бонго-бонго, на въпроса Ви, доколкото си спомням, ще отговорят (ако си направите труда да ги прочетете) специалистите по тази далечна за мен проблематика. На мен ми "скачат" тук не заради някакво твърдение, а защото изобщо посочих, че съществува такава тема, в която се разискват Орфей, Давид, Исус и псалм 151. |
151 апокрифен псалм е разказ как юдеите прецакват за пръв път палестинците-филистимци. Злостна националистична пропаганда, кремльовска, с цел да отрече изконното тракофригобугарско наследство на савската царица наречена Орфей. Липсата на родове в некои примитивни източници и нетракийски езИциса причина да се обърка промискуитета на Орфея с мъжеловство от дриг тип. В краен случай ще отбележим, че Орфея и Евродика са осноцоположноци на сафизма, феминизма и дриги хермафродитни фенности. Ако не пасват източниците- ще ги насилим като група съветски източници от Германия с полски произход и евроазойска приентация. Ако Щурча публикува монография - ще е източник и той. Стига се гъбаркахте |
Хомофобия?!? Ми да. Я как се протеснихте от възможността за Гей Орфей Много хомофобска позиция ... Давайте го по-gelassen ... |