И аз мисля, че без кузнечика темата щеше да загуби много от колорита (и от мненията). Освен тва съм длъжен да го подкрепя като лоялен и смирен щурцианец |
Гевин > Тракский Институт им. "Кузнецова О.Щ.", да? Нищо лошо, преди 36 години видях в Киевския госуниверситет (оня, дето цар Николай го боядисал червен, та всяка година след това подновяваха боята) кафедра " Шевченковедения", съгласен съм, да живей! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: фелдкурат О. Кац |
Офтопик. Понеже вече няколко пъти историческият дебат тук се свежда до цитиране на източници аз, като лаик в тази област, който трябва да си състави мнение, по възможност (и с благодарност към пишещите тук) - информирано, се осмелявам да попитам следното: каква е достоверността на източниците, които цитирате. Като гледам тук учените колеги как поддържат диаметрално противоположни мнения за факти, как да имам доверие на колегите им през столетията и хилядолетията назад? Цитирания източник, очевидно, има привилегията да е ... оцелелият източник. Но това че е оцелял, прави ли го верен? Не сме ли загубили в годините далеч-далеч по-достоверни източници, СЕГА принудени да се задоволим с каквото останало? Тук мернах, струва ми се, веднъж твърде неласкав израз относно археологията и нейната научност. От историк ли бе това? Не помня. Но пък съм по-склонен да търся доказателства в материалното, което тя изучава, нежели в подкрепена с ... източник теза. |
труда на Георги Сотиров Разгледах го, напомня ми на трудовете на Мици - очаквам продължение с връзка между гръцката дума "терапия" и тракската "трепане". | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Banshee |
SgtTroy 01 Ное 2016 12:12 За това е неоходимо посочване на връзкаите към източниците - който иска, да провери добросъвестното цитиране (имаше достатъчно доказателства за обратното)Факт. Източниците (и линковете в тази връзка) не са напълно неоспорим аргумент. |
Разгледах го, напомня ми на трудовете на Мици - очаквам продължение с връзка между гръцката дума "терапия" и тракската "трепане". Връзката вече съществува- трепанация! ... Само да напомня нещо във връзка със снощния си постинг - в самото начало предупредих, че това си е локър руум история, в смисъла, с който Тръмп си разпрявя историите. Де факто, ако не исторически, то биологически и психоилогически, нешата са си така |
фелдкурат О. Кац 01 Ное 2016 13:23 SgtTroy 01 Ное 2016 12:12 Факт. Източниците (и линковете в тази връзка) не са напълно неоспорим аргумент. За това е неоходимо посочване на връзкаите към източниците - който иска, да провери добросъвестното цитиране (имаше достатъчно доказателства за обратното) Според мен, сержантът иска да каже друго - че наличието на някакъв източник и точното му цитиране не са неоспорим аргумент. И, според мен, е прав, както се вижда и по реакцията на други коментатори - някои източници се признават, други се обявяват за източници на Мици и се отхвърлят. Което прави точните цитати и линкове не особно смислена дейност. |
Само да напомня нещо във връзка със снощния си постинг - в самото начало предупредих, че това си е локър руум история, в смисъла, с който Тръмп си разпрявя историите. Де факто, ако не исторически, то биологически и психоилогически, нешата са си така Слънчо, изобщо не искам да чувам оправдания - само като се сетя при гръцките богове какви истории има, и то само в антропоморфните форми, да не говорим за разни лебеди, бикове и прочие, твоето ми изглежда подходящо за монахини. Да не приказваме изобщо, че Европа е кръстена на една таквази историческа фигура, дето с помощта на пришълеца Зевс подобрила генофонда на царски род на Крит. Абе да не задълбаваме, щото... |
разни лебеди, бикове и прочие, златния дъжд винаги ме е потрисал.Ходила си боса по росата момата,и ... |
Да не приказваме изобщо, че Европа е кръстена на една таквази историческа фигура, дето с помощта на пришълеца Зевс подобрила генофонда на царски род на Крит. Абе да не задълбаваме, щото... Що да не задълбаваме. Сестрата на Кадъм изобщо не е гъркиня, а Георги Сотиров е направил едно доста интересно изследване: По-сетнешната история на Кадъм и Хармония е не по-малко интригуваща. В съгласие с едно пророчество, енхелейците предлагат на Кадъм и Хармония да бъдат техни водачи в похода им срещу илирийците. Кадъм се съгласява и ги отвежда до победа, след което “той царува над илирийците и му се роди син - Илирий”. Кадъм и Хармония остават да живеят сред илирийците до смъртта си. Аполоний Родий говори за гробницата им в илирийската земя3. Калимах поставя тази гробница в Пола,Истрия4. Твърди се, че докато е бил жив, Кадъм е основал град Лихнида. Този град е бил в сърцето на Македония и все още си е там, само името му е променено: днес се нарича Охрид. Можем да се запитаме: дали Кадъм е учил децата си да четат и пишат, докато са живеели в Македония и сред илирийците? Дали е научил младия Илирий да ползва “буквите на Кадъм”, или пък не е? Отговорът с най-голяма степен на правдоподобност е, че го е научил. Само в историите за странстванията на Кадъм откриваме предостатъчно причини да вярваме, че не само трако-пеласгите от Самотраки, Беотия и Македония, но и илирийците чак до Пола са били грамотни векове преди Омир. Нямаме право да пропускаме факта, че Семеле, една от дъщерите на Кадъм, е била майката на Дионис (Бакхус),който е бил почитан от тракийците като бог и комуто е издигнат храм на най-високата тракийска планина. Ето така Херодот описва това място:“Сатрите, доколкото ни е известно, не са били покорявани от никого досега, а до наши дни живеят свободни и необезпокоявани, за разлика от други тракийци. Те живеят сред величествените планини, покрити със сняг, и са много храбри в битките. Същите са траките, които имат светилище на Дионис в страната си, което е разположено на най-високата планинска верига.Бесите, които са сатрийци, доставят пророчествата. Оракулът е жена, също като в Делфи, и нейните отговори не са по-трудни за разчитане.” Твърди се, че Александър Велики е посещавал тази обител, а години по-късно там е ходил и Октавий, бащата на Август. Някои биха предположили, че Александър се е допитвал до пророка на Дионис,защото се е приготвял да напада Персия и Индия – нещо,което самият Дионис е сторил хиляда години по-рано.Дион Касий, писал през 3 век сл. Хр., казва, че въпросното светилище е било на одрисите. Той изрично споменава Вологис, “бес от Тракия и жрец на Дионис, почитан от тези хора...”.А Макробий, който е творил около 400 г. сл. Хр., дори описва формата на храма .Трябва ли да предполагаме, че Кадъм не е научил собствения си внук Дионис на четмо и писмо? Или пък, че изкуството на писането не е било запазено от свещениците в храма на Дионис в последвалите години? Може би ще е новост за някои модерни елинисти, че както по времето на Херодот, така и в наши дни, в най-високата планина на Тракия продължава да има важен храм. Това е едно от местата, където е запазена глаголическа книжнина от последното хилядолетие. Името на манастира е“Свети Иван Рилски”.Когато авторът на тези редове ходи за последен път до този манастир, а именно през юли 1927 година, в околностите му все още можеше да се види как потомците на древните пеласги изкарват на паша овцете си. Тези хора все още носеха националните си костюми и говореха на различни архаични диалекти. На някои от тях народните имена днес звучат различно,но не до степен на неразпознаване. Днес те се наричат власи и българи. Това са същите хора, които са съставлявали армията на цар Иваница (Калоян) Български срещу кръстоносците и за които Villehardouin говори следното:“Et li marchis Bonifaces de Montferrat ot la teste colpee. Etla gent de la terre envoierent Johannis la teste; et ce fu une des granz joies que il aust onques.” Тоест казва се, че маркизът на Монферат изгубил главата си в сражение с “Bougres” и “Blaques”, сиреч българо-македонците, а това станало на 4 септември 1207г. и донесло на цар Калоян “една от най-големите радости, които някога е изпитвал”. |
@SgtTroy 01 Ное 2016 16:02 Въпреки че за източниците на Мици съм с особено мнение. Не закачайте Miziika -- she is my precious |
https://translate.google.com/#tr/bg/iyi "iyi" на тракотурски ще рече "добър" на тракобългарски. |