Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Досега математиката ни носеше гордост. Ще я заменим със срам
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:33 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
Firmin
27 Ное 2016 19:28
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Прекрасен пример! Прекрасен пример за това защо младите ни таланти предпочитат и ще предпочитат да теглят една яка майна на всичко тук и да си тръгнат без да се обръщат. А вий ... вий, останете тук. Да си скубете академичните бради и да се кълнете на ченгета, плагиати и некадърници. И над всичко това - МОН, краят, увенчаващ делото.

Скоро, съвсем скоро ще излязат резултатите от PISA, природни науки. Тогава пак ще си поговорим докъде сме се докарали. Щото, види се, и златните, сребърни и бронзови листа на наградените в олимпиадите по математика, физика, химия и биология, не могат ни скри срамотиите.
Han
27 Ное 2016 19:37
Мнения: 18,932
От: Bulgaria
Встрани от спора между математиците, да обърнем внимание на следния пасаж:
Благодарение на мащаба и качеството на състезанието добро представяне на МОМ е универсална визитна картичка в математиката, и в частност почти гарантира прием във водещите университети в света - Кеймбридж, Оксфорд, Станфорд, Харвард...
Тема за размисъл - може би някои хора използват всичките тия състезания като един голям подбор на способните деца по света, които да бъдат отнети като кръвен данък от държавите им (вкл. и от България) и да бъдат използвани за други цели, след като минат през въпросните университети.

Най-скъпото нещо на тоя свят са способните хора и ловът на такива започва от най-ранна възраст, по целия свят.

А всъщност не подпомагаме ли тоя лов, за да платим (без и да разберем) кръвния данък?

Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Han
Billy-Joe Winchester
27 Ное 2016 19:47
Мнения: 2,255
От: Bulgaria
България само веднъж е била шампион на МОМ - през 2003. Треньор на отбора ни тогава е бил проф. Сава Гроздев. Фактите са си факти.
https://www.imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2003
Billy-Joe Winchester
27 Ное 2016 19:54
Мнения: 2,255
От: Bulgaria
p.s. След като проф. Гроздев престава да е треньор на националния отбор се сриваме до 29-37то място. http://www.imo-official.org/country_team_r.aspx?code=BGR
LeDoyen
27 Ное 2016 20:02
Мнения: 1,860
От: Bulgaria
Сава Гроздев е нещо като "Вечната Амбър" в областта на подбора и подготовката на представителите ни в международните олимпиади по физика и математика за учници. Заслугите му са безспорни. Акад. Кендеров е много по-силен математик от Гроздев (който се самоопределя по-скоро като специалист по методика на обучението по математика) и не виждам защо намесва в спора сътрудничеството на акад.Кендеров с ДС? ДС му е писала математическите трудове? Недостойно! Имах добро мнение за Сава Гроздев, но вече - не.
Асол
27 Ное 2016 20:11
Мнения: 47,690
От: Bulgaria
Благодарение на мащаба и качеството на състезанието добро представяне на МОМ е универсална визитна картичка в математиката, и в частност почти гарантира прием във водещите университети в света - Кеймбридж, Оксфорд, Станфорд, Харвард...


И на мен ми направи впечатление този пасаж. Аз, разбира се съм мноо проста и имам впечатления от представянето на нашата държава горе доле 20 години преди автора, а сега съм родител. Та, децата които струват нещо се справят и моите огромни уважения към г-н Грозев. За съжаление, циганията по нашенски засегна и състезанията по математика, където виновните са много и много години назад. Какво да се прави - пращате детето на всички състезания, ако е грамотно и после решавате къде ще го пращате. Аз няма да го пратя на местата с 4-те главни букви в цитата. Да ме прощава авторът, но не видях да е бил шампион
Manrico
27 Ное 2016 20:50
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Ще туря аз един за редакцията. Дава думата на двама опоненти, всеки от които горе-долу казва "Аз знам едни много лоши факти за другия, обаче няма да ги изнеса с доказателства сега, само ще кажа, че е много лош човек". Ниво махленски клюки, а се публикува.
За данданията между СМБ и МОН - жалко за децата.
onzi
27 Ное 2016 21:04
Мнения: 9,528
От: Bulgaria
Дава думата на двама опоненти, всеки от които горе-долу казва "Аз знам едни много лоши факти за другия, обаче няма да ги изнеса с доказателства сега, само ще кажа, че е много лош човек"
не е съвсем така. първия казва, че втория не искат да го видят в мом, а вторият се оправдава как един трети бил агент на дс. въпросният трети не присъства в статията и не става ясно дс ли му е писала трудовете, дс ли е вербувала мом и прочие.

като цяло - непълно.
маргаритка2
27 Ное 2016 21:25
Мнения: 21,348
От: Bulgaria
Firmin
27 Ноември 2016 19:28

Съгласна съм с това мнение.
PopPaskal
27 Ное 2016 22:01
Мнения: 39
От: Bulgaria
Който разбира да сравни:
https://www.researchgate.net/profile/Petar_Kenderov/reputation
https://www.researchgate.net/profile/Sava_Grozdev/reputation
Това за доносите е глупост. Най-вероятно става дума за инструкциите, които всеки командирован по-дългосрочно в западна страна (Кендеров е бил Хумболдтов стипендиант) трябваше да мине, а след това да пише отчети какво и с кого работил. Техническото разузнаване (клон на ДС) ги отчиташе като своя дейност, а имената на командированите са в списъците на сътрудници на ДС.
Павката
27 Ное 2016 22:03
Мнения: 758
От: Bulgaria
Благодарности на автора и редакцията. Темата е важна. Имал съм късмета и щастието да уча при Петър Кендеров и мога да кажа само добри неща за него. Според фактите за работата на г-н Гроздев, само мога да се радвам, че такъв педагог има в България. Дано намерят начин да заровят томахавките, защото от сегашното положение не печели никой.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Павката
ignis
27 Ное 2016 23:02
Мнения: 175
От: Bulgaria
Съгласен съм с мнението на Han - държавата ни плаща кръвен данък, като участва на тези олимпиади, даже се гордеем с това! Имаме апарат за подготовка на младия ни елит, за да го харижем на по-богатите държави.
Преди 2-3 години националната ни телевизия показа филм за образователната система на Финландия. Там не се работи допълнително с отличниците, а с изоставащите. Ама друго си е златните медали да измият лицето на пропадналото образование.
Incognito
27 Ное 2016 23:14
Мнения: 1,919
От: France
Баба ми ме учеше още като дете, че в математиката две и две винаги е четири. А то какво излиза сега? За едни математици е три, за други е пет...

Прави сте за "кръвния данък". Раждаме таланти, отглеждаме ги, обучаваме ги, а накрая ги лапват чуждите държави! Затова никакви грижи за талантите! Напротив, все по-слабо образование с максимално потискане на талантливите. Онея хитреци в оксфордите да го духат! То натам вървят нещата, де...
rego
28 Ное 2016 01:38
Мнения: 1,846
От: United States
Като бивш участник от национални олимпиади по математика и състезания между ученическите гимназии ( конкурс "А.Радев" в Ямбол, традиционния пролетен конкурс в Казанлък и т.н.) и редовен участник в конкурса на сп. "Математика" за периода 1977-1981 познавам добре и Петър Кендеров ( тогава бе доцент), и Сава Гроздев ( известен уител по математика по това време и един от водещите специалисти по подготовка на кадри за международни олимпиади).
Познавам и лично доста от участниците на неждународната математическа олимпиада през 1981 в САЩ (‌Ив. Драголов от Ямбол, Т.Митев от Русе и др.)
И двамата, Кендеров, и Грозев, са много качествени специалисти и математици в различни области - П.Кендеров главно с постижения в математическите изследвания, а С.Грозев - в методологията и работата по математическо обучение. Изумявам как са настръхнали един срещу друг. Нормално е Кендеров, като водач на националния отбор на България на редица международни олимпиади през онези години, да е бил вербуван от ДС, в което няма нищо неморално и нищо укорително. Това, че Грозев нямал сериозни публикации, е просто несериозно, като се знае целия му принос през годините. Очевидно се плетят поредните интриги, а успехите на нашите ученици през последните 10-ина година висимо залязват.
ManfromUtopia
28 Ное 2016 06:12
Мнения: 1,468
От: Bulgaria
Ееех...
Олимпиади, първенста, медали, пък тая пуста теорема на Ферма още не можем да я докажем.
Защо аджеба хикс, игрек и зет не могат да са едновременно цели числа, ако степенният показател е по-голям от 2?
Да му се не види макар...
Nickolas
28 Ное 2016 06:44
Мнения: 8,500
От: Bulgaria
Тия корифеи ли бяха "прибрали" на децата наградата-фотоапарати от някаква математическа олимпиада в Баку преди време, пък бяха обвинили германската митница, че им ги била взела?
Братя Стругацки
28 Ное 2016 08:56
Мнения: 6,644
От: Russian Federation
ManfromUtopia 28 Ноември 2016 06:12
Ееех...
Олимпиади, първенста, медали, пък тая пуста теорема на Ферма още не можем да я докажем.


Теоремата е доказана преди повече от 20 години от Андрю Уайлз. Вземи прочети малко инфо по темата, че като те нагази Маркса++, просто не ми се мисли...
urupuchi
28 Ное 2016 09:13
Мнения: 2,329
От: Holy See (Vatican City State)
Теоремата е доказана преди повече от 20 години от Андрю Уайлз.
Твърди се, че е доказана. Щото доказателството било толкова завъртяно, че само няколко математика можели да го проверят. Това е все едно някой да напише симфония, която да е приятна за слушане от само трима души във вселената.
ManfromUtopia
28 Ное 2016 09:25
Мнения: 1,468
От: Bulgaria
Теоремата е доказана преди повече от 20 години от Андрю Уайлз.


Чували сме, чували сме за Андрю Уайлз.
Обаче сме чували и това, че Уайлз не е доказал самата теорема на Ферма, а една хипотеза на японски математик, за която пък друг математик доказал, че ако някой докаже тази хипотеза, значи е доказал и теоремата на Ферма.
Освен това чували сме и, че доста хора са чели доказателството на Уайлз, но само няколко души са го разбрали. (Оня с двата плюса няма начин да не е сред тях).
Най-накрая, чували сме и за предположението на Бийл, за което може да се каже, че теоремата на Ферма се явява частен случай. То не е доказано - явно доказателството на Уайлз не върши работа.
Така че тепърва предстои някой да намери доказателство и за теоремата на Ферма, и за предположението на Бийл. И то да е по-кратко и по-разбираемо.
Няма начин да няма такова доказателство...
podanichka
28 Ное 2016 09:28
Мнения: 211
От: Bulgaria
Кръвен данък - измислица. Друго си е да се затрие таланта тук и да се прецака живота на детето. Но като моето дете е обикновено, защо пък даровитото да има шанс да направи нещо за себе си и за света.
Stef8
28 Ное 2016 09:35
Мнения: 11
От: Bulgaria
Аз съм математик и казусът ми е ясен, но няма да го коментирам засега. Обаче ме подразниха две неща от коментарите:
1. Защо да се обръща внимание на изявените ученици? Ами ако всички сме прости, няма да ни искат в западните фирми и в университетите, може би всички ще си стоят в България (а дали няма да заминават като гастербайтери) и всички ще е наред. Така ми звучи мнението за кръвния данък. Но сега светът е отворен и всеки е свободен да следва мечтите си.
2. За Финландия - всъщност и във Финландия има подобни на математическите гимназии и аз лично познавам хора, завършили подобни училища със засилено преподаване на математика. И там имат учени математици и имат Национален отбор с ученици, които също участват в международните олимпиади http://matematiikkakilpailut.fi/english/ . Което все пак показва, че сигурно и там не цари пълна уравниловка (малко грубо казано).
3. Не ми е ясно защо казусът излиза извън математическите среди. Като гледам коментарите, това не е в полза нито на математическата общност, нито на даровитите деца, нито пък на образованието в България като цяло, където математиката е изтикана в ъгъла като нещо ненужно.
Добави мнение   Мнения:33 Страница 1 от 2 1 2 Следваща