Джордано Джорджано! |
Ся, според скромното ми мнение, ако човек иска да се изказва високомерно за културната долница, трябва да принадлежи към и да познава горницата. И понеже ми се е случвало, макар и по-малко, отколкото ми се иска, да попадна във Виена в Музикферайн или Щатсопер - роклите с голи гърбове са само в прочетеното-недопрочетено или изфантазирано от авторката. Ходят си хората с нормално вечерно, не бално облекло, даже повечето са със следобедни дрехи, а има младежи или интелектуалци и по дънки. Те така... |
.. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Manrico |
Ясно, щом видя възрастен по дънки в операта, значи априори ще го считам за интелектуалец. А аз, простата, нося цветя и си обличам новите дрехи! Колко било просто да си интелектуалец, само си купуваш дънки и това е! Да не е само във Виена така, че да взема да се изложа другия път като си разрифча дънките и се явя на струнен концерт? Въпроси, въпроси... |
Да ме извини Анита, но претенцията, доминираща в текста ми идва малко в повече... Развигор Попов, защото става въпрос за Мими Иванова, е класен музикант и за какво издевателство иде реч - фен съм на Stix между другото. За Криско, Гери Никол и чалгата - искахте мултикултурализъм - You don't understand that you get, you get what you need пее Глен Хюс в God of Money от последния му албум! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Vatamov |
Анита, скъпа, ако поне в рубриката "Култура" на любимия вестник вместо "водната феерия" на "Малката морска сирена" с хепиенда й по холиуудски и треторазрядни холиуудски филмчета се появяват по-често статии за големите български оперни певци по световните сцени, на които вече и имената им няма къде да прочетем /освен на Соня по изключение/, за наистина стойностни театрални спектакли по световните сцени, по-подробна, освен заглавието, режисьора и евентуалните номинации, за некасови филми и т.н., може пък полека-лека да почнем да се преборваме с чалгата? Естествено самотна битка би била, ако националните божем тивита не започнат да предават оперни спектакли, симфонични концерти, класически шедьоври на световното кино и пр. в праймтайма вместо реклами, комици, гали, сериали... Щото се докарахме дотам, че 18-годишните не са чували името дори на Чаплин. На Вас ли да обяснявам, че вкусът на публиката се възпитава и отглежда. Четвърт век стана, я възпитават със славчовци, гали, комици, реалитиформати, ивани, николи, калинтерзийскита и прочее. Кво друго да се очаква. А през 70-те "Дзен и изкуството да се поддържа мотоциклет" е била бестселър, представяте ли си. Именно за това иде реч. За отглеждане и култивиране на вкусовете на читатели, зрители, слушатели,а не за единствения киносалон в МОЛа с пуканките и колата, тоест в голямата тенекиена барака в полето. Ми няма как да стане. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: SvSophia |
" не за единствения киносалон в МОЛа с пуканките и колата, тоест в голямата тенекиена барака в полето." Ако имаш предвид бургаския МОЛ, там киносалонът изобщо не е единствен. Не съм ги броил, ама са поне пет... |
Имам предвид нормален киносалон на подходящо място - "Смирненски", "Тракия", "Родина", "Култура", "Септември" - голям салон и студийно кино, ако нещо ти говорят. А не кат се измориш да си пазаруваш гащи и други, значително по-скъпи отколкото в останалите магазини, парцали, да седнеш да си хапнеш и пийнеш, дорде зяпаш някое муви в тенекиената барака. Щото кинофилмът е a piece of art Се пак, а не поредният консуматив. В Париж в киносалоните например публиката става права и ръкопляска дори след края на филма. Поне в нормалните киносалони, де. Които не са наврени единствено в моловете. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: SvSophia |
Ако вулгарното и нагло излъчване, струящи от лицето на Гери-Сопол, са пример за красива визия, тръпки ме побиват какви са ни стандартите за визия! За гласовите възможности на това кресливо, пъпчасало тийнейджърче не ми се говори! Авторката има претенции и... това е! |
Да бе А високото се излъчва по Хоризонт БНР Някой да чуе за какво пеят популярните групи от тукашния "елит" Не съветвам- не е за слушане |
Имам предвид нормален киносалон на подходящо място - "Смирненски", "Тракия", "Родина", "Култура", "Септември" - голям салон и студийно кино, ако нещо ти говорят. Живея повече от половин век в Бургас, тъй че няма начин да не ми говорят. Ама не разбирам какъв ти е проблемът, ако дават хубав по твоите разбирания филм, да го гледаш в голямата тенекиена барака? Е, няма кинопрегледи като едно време, ама... |
И понеже ми се е случвало, макар и по-малко, отколкото ми се иска, да попадна във Виена в Музикферайн или Щатсопер - роклите с голи гърбове са само в прочетеното-недопрочетено или изфантазирано от авторката. Щом Манрикото се изказа, нека и ази да кежем нещо. Един мой шеф разправяше, че като отишъл на опера в Ковънт Гардан- Лондон (за съжаление аз не съм ходил в Лондон) бил потресен. Точно в антракта лондончани извадили бухчите и започнали да нагъват това, каквото са си донесли от къщи. Сигурно и чесън са яли, които го обичат. Зеле, обаче в никакъв случай, защото англичаните не ядат този зеленчук. Те обиждат германците на "зеле". За голи гърбове не разправяше. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Mrx++ |
Да ме извини Анита, но претенцията, доминираща в текста ми идва малко в повече... Развигор Попов, защото става въпрос за Мими Иванова, е класен музикант и за какво издевателство иде реч - фен съм на Stix между другото. Малко се е оляла Анита с този глагол: Мими Иванова издевателстваше над "Лодка в реката" на "Стикс" От контекста е ясно че става въпрос само за неплащане на авторските права, но тогава не изпълнителите ги решаваха тези въпроси. Творци като Развигор Попов и Мими Иванова са антипод на това срещу което Анита се бори, и каузата ѝ доста е пострадала от неуместното използване на думата "издевателствам". https://www.youtube.com/watch?v=6e3O8b0bRJw Мими Иванова - Ах, този дъжд! https://www.youtube.com/watch?v=21DMGr3jH2I Лодка в реката - Мими Иванова | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: unperson |
От контекста е ясно че става въпрос само за неплащане на авторските права, но тогава не изпълнителите ги решаваха тези въпроси. "Лодка в реката" не се ли води композирана от Развигор Попов? Значи и композиторите излиза да не са ги решавали тези въпроси. Е, кой тогава ги е решавал? И по-скоро проблемът не е, че са покраднували социзпълнителите, а че са го представяли, а някои и досега представят, откраднатото за свое, авторско. |
"Лодка в реката" не се ли води композирана от Развигор Попов? Значи и композиторите излиза да не са ги решавали тези въпроси. Е, кой тогава ги е решавал? И по-скоро проблемът не е, че са покраднували социзпълнителите, а че са го представяли, а някои и досега представят, откраднатото за свое, авторско. Не се води композирана от Развигор Попов. И не са представяли чуждото за свое (може да има някакви изключения) но, в интерес на истината, чуждите автори и изпълнители често се премълчаваха (на плочите вместо името на автора имаше едно странно триъгълниче). Разбира се изпълнителите имаха интерес от това, но не те бяха въвели тази традиция. Все още има песни на които не знам оригинала. Ето тази например: https://www.youtube.com/watch?v=_wjn-nSXFIU Сутрин рано Това да се крие оригиналът не е само соцпрактика. Например имаше една страхотна песен изпълнявана от Паша Христова, и се знаеше, и не се криеше, че оригиналът е на Мина: https://www.youtube.com/watch?v=vBfZcbDXVQ8 Паша Христова - Една година любов https://www.youtube.com/watch?v=r21yAe13jlM Un anno d'amore - Mina Оказа се че оригиналът все пак е бил скрит - и в България, и в Италия. Ето го (много по-лошо звучи но така или иначе това е оригиналът): https://www.youtube.com/watch?v=r4Q1Zk_WpEc Nino Ferrer - C'est Irréparable | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: unperson |
"Лодка в реката" не се ли води композирана от Развигор Попов? Значи и композиторите излиза да не са ги решавали тези въпроси. Е, кой тогава ги е решавал? И по-скоро проблемът не е, че са покраднували социзпълнителите, а че са го представяли, а някои и досега представят, откраднатото за свое, авторско. Единственият по-ярък случай за който се сещам - за мое огромно съжаление, защото съм им страшен фен - е "След десет години" на ФСБ... и все пак това е аранжимент на традиционна италианска песен, мисля с неизвестен автор /не съм съвсем сигурен/. С "Лодка в реката" - нищо подобно, тъкмо обратното - ето оригиналната плоча - http://audiobeat.ru/music-mp3-data/album/4329580/4.jpg За незнаещите - Томи Шоу е вокал и китарист в бандата, която се споменава - Стикс. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Vatamov |
Vatamov 21 Декември 2016 12:16 Оригиналът е на Le Orme - Amico di ieri. Натисни тук За протокола - за първи път песента се появява под името "След десет години" в първия им студиен албум "Non-stop"(1977). Но на самата плоча е само общо записано "Музикална обработка, оркестрация и аранжименти - ФСБ". Текстовете на песните обаче са посочени чии са. Та така, спестявайки чия е музиката, народа я припозна както тяхна...Впрочем още една композиция от този албум не е тяхна - "Free hands". Но поне са запазили оригиналното заглавие, иначе музиката е на Gentle Giants. Осем години по-късно в "ФСБ на концерт" само е отбелязано български текст - М.Белчев, обработка - ФСБ. Който се сетил - сетил... (Впрочем от Тома Спространов за първи път научих чий оригиналът на "След десет години", някъде ранните 80-те. И много спорове съм водил за това, ама нямаше нет тогава и доказателства - йок |
уест коуста на жълтите павета. Анита рулз но пък соцносталгията и православния гняв се е отприщил в коментариЙте |