Съгласна с всяка дума от статията. Много е тъжно да си нямаме хубави български филми, и сериали - също. Без добър сценарий и най - добрите режисьори и актьори ще се провалят. А защо нямаме хубави сценарии? Защото на сценаристите им липсва вдъхновение и фантазия. И желание да се учат от опита на добри техни колеги - чужденци. |
Не се сещам за български исторически филм /освен недоносчето на рекламиста/. И уж са все съвременни, пък нещо публиката ги заобикаля... Да не би пък киното да живее в друга съвременност? ---------------------------- Сайтът на Генек |
Все ми е било някак виновно, че не харесвам българското кино, но след прочитането на тази статия - вече не. Не съм си въобразявал, че в почти всички български продукции (само с шепа изключения) просто няма нищо, което да си заслужава да се види, а и онези, които го играят лесно биха могли да бъдат заменени с кукли (от онези марионетните). |
Здравето на литературата ни понастоящем е по-добро от това на киното ни, но въпреки това примерите за филми по литературни произведения се броят на пръсти. Нещо повече, практиката показва, че тези адаптации без изключение са сред най-успешните. "Мисия Лондон" по романа на Алек Попов, ненадминат в комерсиално отношение; "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде" по романа на Илия Троянов - международно най-успешният български филм след 1990 г. и влязъл в шортлиста от 9 за чуждоезиков "Оскар"; "Дзифт" на Явор Гърдев по романа на Владислав Тодоров, общо взето сполучлив опит за черен филм... Бих добавил и "Английският съсед". |
трябва да взема да гледам Т2. Trainspotting е велик филм и това ме спира, ама...и Роберт Карлайл, и Джони Лий Милър, и Юън Бремнър са супер актьори, Юън МакГрегър също е читав, няма начин сикуелът да е кофти. |
Българското кино дори в най-силните си състезателни години страдаше от липса на свежи диалози, но поне имаше достатъчно ум да се възползва от творчеството на големите живи (и мъртви) български писатели. Здравето на литературата ни понастоящем е по-добро от това на киното ни, но въпреки това примерите за филми по литературни произведения се броят на пръсти. Нещо повече, практиката показва, че тези адаптации без изключение са сред най-успешните. Продължавам да лобирам за филмиране на серии по чудесния роман на Павел Спасов "В началото на века [XX]"! Това ще е е българската "Сага за Форсайтови". Анитка, да си поделим правата върху идеята и ти да се заемеш с лобиране в БНТ? Ако не си чела книгата, вземи я от Градската библиотека, моя екземпляр ми го затриха в сп. "Съвременник" преди 30 години. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Дорис |
Всичко е така, но докато сме на етап "Няма да цитирам имената им, те се знаят кои са." няма как да се мръдне от тинята. Не само успехите си имат имена. Провалите също трябва да се посочват и осмиват. А тъжната истина е, че българите като народ просто не го разбираме ни театъра, ни киното. |
"Безмилостно за българското кино" Всъщност сте излишно блага и великодушна. Дори 4-5 сте споменала Ники Илиев. |
Поздравления за статията, г-жо Димитрова! Особено частта за актьорите и декламирането .......... като чуеш и видиш актьорско изпълнение в български филм и ти се доплаква просто! |
Защо като заговорим за кино, за театър или друга форма на сценично изкуство, на първо място охулваме държавата и малкото средства, които тя отпуска? Нали творците искаха пазарна икономика и никой да не им се бърка в създаването на продукт? Защо, примерно, холивудските филми не чакат на някаква държавна субсидия? Всеки режисьор с проект се опитва да намери финансиране от филмовите компании, не от държавата. Нашите обаче, с много малко изключения, смятат, че трябва да получават държавна субсидия, вместо да си търсят продуценти. Вероятно не търсят продуценти, защото не могат да предложат продукт, от който да се извлече печалба. |
Чудесна статия! В качеството си на всеяден любител на фантастиката бих попитал, а защо не малко захарен памук за окото? Чужденците идват тук и правят безумно жалки и евтини конфекция-фантастички, а нашите "творци" хем гледат презрително, хем мрънкат за пари. Ами направи нещо тип "археолози разравят хилядолетна тракийска гробница и събуждат древно зло" или "англичани пенсионери купуват 400 годишна къща в изоставено идилично село, но идилията се оказва измамна (ама не заради ромите)" и от тях ще си избиеш 2-3 трагедийки за дълбоката си душевност! Дано замесените прочетат статията и поне мъничко да се замислят преди да навирят нос и "камера към синьо небе". |
bat izo, Ама много си прав! Митологията ни също е една почти неексплоатирана мина! Братята Хамериканци и Англичани се съсипват да правят по N на брой версии, трактовки и каквото още се сетиш на митове от гръцката митология (оставяме настрана качеството и достоверността, които яко им липсват - от един филм на HBO върху мита за Язон и златното руно например разбрах, че Орфей е негър!) А нашите дори не смеят да си мръднат пръстите и то във време, когато публиката по цял свят поглъща всякакви глупави комикси на Марвел и др. |
@Arisild 02 Февруари 2017 13:07 от един филм на HBO върху мита за Язон и златното руно например разбрах, че Орфей е негър! Само за протокола -- не HBO, а Hallmark. |
Не пари липсват най-отчаяно, а сценарии и отношение към публиката В една от съседните теми се обсъждат в какво са първи нашите деца - ранен секс, бира, цигари, ... И там някой си беше позволил да зададе въпроса: "Какво друго очаквате, когато това им показваме като образец!" Само така, за подсилване на внушението, бяха цитирани и имената на "мастити" актьори, подвизавали се във ВИП-Брадърите. С киното ни е същото - погледнете и ще видите, че единственото което се прави, е да се показва колко е грозно и извратено в България. Искаме грозни неща - много трябва да се постараеме, за да стигнеме англосаксонските продукции. И не защото те са по-добри от нас - не, те просто използват ежедневните сводки на полицията от техните градове, а нашите се мъчат да измислят неща, които не стават така при нас. Затова и не се консумира. Затова и все повече слушам колеги, които с удоволствие гледат руските сериали - ами че там ежедневието, бандитизмът, бюрокрацията, полицейщината е толкова по-различна от при нас (все пак си е тяхна, славянска, а не англосаксонски запартък), че даже е интересно да го гледаш. |
Продължавам да лобирам за филмиране на серии по чудесния роман на Павел Спасов "В началото на века [XX]"! Дорис, заинтригува ме, сетих се, че съм виждал тази книга в къщата в Сливен преди доста години. Тогава я разтворих, зачетох се, но не можа да ме "грабне"; сега вече минал петдесетака сигурно ще ми е интересно. Ето чудесен повод да отида там и да я взема, и без това не съм ходил повече от десет години. Там са и съчиненията на Тургенев, Достоевски, Джек Лондон, Гоголь на руски език, "Парижката Света Богородица" и много други. |
българското кино заслужава безмилостно отношение, опасявам се само да не се окаже мазохист Жанровете Тази точка има пряка връзка със сценариите, тяхното развитие и тяхната липса. Българското кино хал-хабер си няма от жанрове. И как да има, като по соца се правеха основно битови драми в стил соцреализъм и битови комедии - пак в същия. Тук-там по някое историческо платно с преобладаващо пропаганден характер (основен представител на жанра - акад. Людмил Стайков). Тук-там по някоя кримка. Имаме дори опит за черен филм. ето тава не оспорвам, защото нямам професионален поглед, но предполагам, че Анита Димитрова е на възраст, която не й е позволила да гледа български филми от това време, веднага след излизането им на екран, тогава, в тяхната естествена среда , приличащи на времето си и приличащи на нас това е важно за киното, то е в същността му, киното е бързо променливо, всичко се сменя, изразните средства, идеите, всичко следва публиката с което исках само да кажа, че имаше много добри български филми до деветдесетте години, във всякакви жанрове изглежда да си автор на кино, който разполага с пари, не мисли как ще продава и се самопреживява като свободен дух, във веригите на системата, докато дружелюбната публика му се радва,е доста добра формула за правене на кино изобщо да имаш пари и добре и Мей Уест твърди същото никой обаче от окованите духове не можа да преживее освобождаването, никой не направи нищо, веригите бяха насъщни относно Eleanor Rigby - прекрасни текстове , толкова фин изказ и хумор, четях тук когато тя пишеше но тя си тръгна,помня, малко обидена от форумец ,който харесваше първичното и не беше особено защитена от съфорумците помня едни нейни думи/Боже как работи човешкият ум, не знам защо ги помня/ - не съм обидила никого тук и мислех ,че ще ми се зачете -каза тя мъжът разбирам, е завинаги другаде, Господ да прости греховете му, споменаван е, а Eleanor почти никога ако поглежда тук, да знае, че съм й фен |
Чудесна статия. Много добре описано. Само това като прочетох: Няма да цитирам имената им, те се знаят кои са. .. и ми стана жал за сънародниците ми. Този страх (това е страх, не е тактичност - трябва да си признаем), да засегнем някого, че знаеш ли може да опрем до него някой ден. Харесва ми, че мога да казвам истината и да споменавам конкретни имена. Но, може би затова съм предпочел да не живея в България? |