Големите в живописта рушат правилата Глупости на търкалета! Где са тези големите, които рушат правилата? Леонардо, Рафаел, Реноар?! Кой от тях, какви правила е разрушил за да стане голям? |
В Краков имах възможността да разгледам съвсем отблизо "Дамата с хермелина". Образът е като жив, той визуално има плът на човек .И хермелинът има визуална плът на бял пор. |
Големият супрематист Кандински ми е идеалът с неговите черни и бели квадрати. Аз пък живописвам трапци /от трапец/. |
Глупости на търкалета! Где са тези големите, които рушат правилата? Леонардо, Рафаел, Реноар?! Кой от тях, какви правила е разрушил за да стане голям? Е точно това ли можа да кажеш! Ще се хвана само с Реноар. Както знаеш великият художник е считан за представител на импресионизма(той самият не се е считал за такъв) и е бил участник в салона на отхвърлените. Ха сега по ключови думи- какво значи импресионист, кой е нарекъл движението така и в какъв контекст? Защо салон на отхвърлените.Защо Ван Гог, така и не е признат за голям художник като жив. И от тук насетне можеш да преосмислиш позицията си, дали конкретно импресионистите не са били приемани като рушители на господстващите "вечни" правила тогава. А при още малко прочитане можеш и да достигнеш до разбирането, че изобразителното изкуство и изобщо икуството като цяло, никога не е стояло на едно равнище, и великите са такива защото са откривали нещо ново, което в повечето случаи не е било приемано в началото. п.п На мен Кандински ми е любим и то точно в Баухаус периода му. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: аиг |