Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
България е шампион на ЕС по разходи за полиция и отбрана
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:44 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща
Bacho Кольо
14 Мар 2017 08:18
Мнения: 24,761
От: Bulgaria
Нека споменем за още два, скрити източника на финансиране за МВР.
1. Бюджетът на общините - публична тайна са т.н. дарения - пари, които общинските власти дават на местните РПУ-та, за да си осигурят специфични "услуги" при нужда.
2. Бюджетът на НОИ - пенсионирани служители се преназначават на друга или /все по-често/ остават на същата работа в системата на МВР. Получават пенсия и заплата.
Още няколко десетки милиона към и без това раздутия бюджет на МВР.
И всичко това, за да се поддържа една корумпирана и лошо работеща правоохранителна система, която върши какво ли не, само не охранява правото.
komar1
14 Мар 2017 08:46
Мнения: 7,007
От: Bulgaria
пък вече 2 години полковниците и генералите на военна служба получават И заплата, И пенсия
komar1
14 Мар 2017 08:47
Мнения: 7,007
От: Bulgaria
цицат от две цицки на държавата де
wowbagger
14 Мар 2017 08:56
Мнения: 71
От: Bulgaria
Очевидна е псевдо-демокрацията, създадена от генералите от ДС/униБИТ.
Агентите на ДС се познават по това, че при всеки случай "ритат" НАТО. Заради това "пусто" влизане в НАТО се наложи шефовете им да правят огромната мафиотизирана полиция, за да ги пази от населението.
Преди беше къде-къде по-лесно - армията си беше тяхна, а милицията не свиреше в хора - "Най-добре танковете да дойдат".
Gautama
14 Мар 2017 09:00
Мнения: 81
От: Bulgaria
Поредна манипулативна статия.
Що не направят класация по средна сума за сектор "сигурност" на човек от населението, пък тогава да се коментира.
Иначе никой не спори, че е в България много се краде - включително и от парите за този сектор.
Дежурния
14 Мар 2017 09:43
Мнения: 5,993
От: Bulgaria
Много ми е чудно това усилено производство на фалшиви новини напоследък с какво е свързано - дали с все по-увеличаващото се незнание и неразбиране или с нещо друго. Възможно е някои проблеми на икономическата статистика да убягват на хора усвоявали до вчера тайните на началната педагогика, но изопачаването на мярката от дял в БВП до дял в бюджета си е откровена манипулация и то на много ниско ниво. В цитираните статистики има интересни и поучителни неща, но всичко е избило на евтина сензационност. Всъщност и от такива изопачени неща има смисъл, да се види колко от матрияла кълве на празна кукичка и лъскави звънчета.
toly
14 Мар 2017 10:25
Мнения: 4,974
От: Bulgaria
изопачаването на мярката от дял в БВП до дял в бюджета си е откровена манипулация и то на много ниско ниво.

Ако обясниш и каква е манипулацията може и да се замисля върху написаното от вас. Бюджета е горе долу еднаква част от БВП на държавите в ЕС. Какво искате да кажете?
9101
14 Мар 2017 10:28
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Не запърви път се изнася информация за многото пари давани за българската полиция в сравнение с европейските. И за българската неефективност. Та да се спори че не е така означава че спорещия е от тези дето цоцат от парите.
А истинските цифри са още по-фрапиращи, защото издръжката на полицаите е още по-голяма. Стана дума да пенсиите, което е източване на НОИ, което може да се окаже огромно, и редица други привилегии, да не ги изброявам всичките.
doomchant
14 Мар 2017 10:33
Мнения: 5,611
От: Bulgaria
България е шампион на ЕС по разходи за полиция и отбрана
У нас почти 7% (6.8%) от всички бюджетни разходи отиват за опазване на обществения ред - т.е. за полицията, пожарната, затворите, съдилищата, и това е европейски рекорд, показват новите данни на Евростат.


Не съм проверил Евростат какво казва и дали авторката е разбрала за какво става дума, но Великобритания отделя над 9.5% от бюджета си за отбрана и сигурност. Та поне част от статията е невярна. Както за съжаление често се случва с материалите на г-жа Бончева, в които повече се отделя внимание на внушаването на определени емоции сред читателите на вестника, отколкото на фактите и техния анализ.

Натисни тук

url=http://www.ukpublicspending.co.uk/year_spending_2017UKbn_16bc1n_5030#ukgs302]
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: doomchant
Дежурния
14 Мар 2017 10:45
Мнения: 5,993
От: Bulgaria
Ако обясниш и каква е манипулацията може и да се замисля върху написаното от вас. Бюджета е горе долу еднаква част от БВП на държавите в ЕС. Какво искате да кажете?

Държавните разходи в България са около 40% от БВП, а има държави в ЕС с 50-55 и повече %, средното е 48%. Това е първото. Ред и сигурност е основна функция на държавата и ако държавните разходи са по-малки като дял от БВП тогава делът на основните функции в държавните харчове неизбежно е по-голям. Това е второ. Последното, но не по важност е изкривената статистика. Издаване на лични карти, автомобилни табели,...далеч не навсякъде са в полицията. В нашенската статистика се дават разходите на ведомствата, а трябва да се дават държавните субсидии за тях. Пари за табели, паспорти, съдебни такси и от сорта не са държавни а частни разходи.... има и още, но до тук би трябвало да е достатъчно. Всъщност даже само последното е достатъчно, ако се вземат само бюджетните трансфери за силовите ведомства, правосъдното министерство и съдебната власт нещата си отиват около средното за ЕС 1.8% от БВП.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Дежурния
pigeon2
14 Мар 2017 11:14
Мнения: 1,180
От: Bulgaria
doomchant, не е лошо, преди да се заяждаш, да проверяваш.
В статията си пише, че има държави членки, които харчат повече за отбрана от България - като % от бюджетните разходи, и Великобритания е една от тях.
А в Евростат пише, че въпросните разходи на Великобритания са 5 на сто. Откъде ги измисли твоите 8%, не знам!
9101
14 Мар 2017 11:16
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Дежурния не е съгласен с българската статистика по отношение на силовите ведомства.
Или не е съгласен със структурата на ведомствата?

pigeon2
14 Мар 2017 11:17
Мнения: 1,180
От: Bulgaria
Дежурния, в РУмъния и Естония делът на бюджетните разходи спрямо БВП е дори по-нисък от нашия.
И се справят далеч по-добре от България. Така че всичко е относително ....
Дежурния
14 Мар 2017 12:39
Мнения: 5,993
От: Bulgaria
Дежурния не е съгласен с българската статистика по отношение на силовите ведомства. Или не е съгласен със структурата на ведомствата?

Не е съгласен с манипулативното използване на данните. Примерно разходите на съдебната власт са 508 милиона, но държавният трансфер е 378 милиона, останалото са "вноски" от такси и прочие, дето не са от данъци. Когато ми представят с пропагандна цел 508 милиона вместо 378 като държавен разход ми идва малко в повече.
vesolr
14 Мар 2017 12:44
Мнения: 2
От: United Arab Emirates
Пестеливи и бедни.
pigeon2
14 Мар 2017 13:34
Мнения: 1,180
От: Bulgaria
Няма никакво съмнение, че колкото по-малко пари попадат в ръцете на продажни български политици и чиновници, толкова по-добре!

Скандалите около държавното предприятие "София тех парк" са поредното доказателство!!!
doomchant
14 Мар 2017 13:35
Мнения: 5,611
От: Bulgaria
pigeon2 14 Март 2017 11:14
doomchant, не е лошо, преди да се заяждаш, да проверяваш.
В статията си пише, че има държави членки, които харчат повече за отбрана от България - като % от бюджетните разходи, и Великобритания е една от тях.
А в Евростат пише, че въпросните разходи на Великобритания са 5 на сто. Откъде ги измисли твоите 8%, не знам!


Ами в статията пише че България е рекордьор в ЕС по разходите за "сектор сигурност", което няма как да е вярно след като Великобритания харчи по-голям процент.
Какви са тия 8% които съм бил измислил не мога да отговоря, тъй като нямам представа за какви 8% говориш. В коментара ми става дума за над 9.5% разходи от бюджета на Великобритания за 2017 за сектор сигурност. А откъде съм ги взел тези 9.5% може да се провери като се натисне линка, който съм включил към моя предишен коментар. Тезата на авторката е, че разходите за отбрана и МВР взети заедно са рекордни за ЕС като процент от бюджетните разходи, затова и като натиснеш линка, трябва да сумираш разходите за Defense и Protection и да разделиш на сумата отговаряща на Total spending. От там нататък да се стигне до 9.5% трябва да е лесно.
Nafarr
14 Мар 2017 14:29
Мнения: 2,780
От: 0
Най-смайващ за европейските ни партньори полицаи все пак си остава фактът, че българският учен е със заплата под тази на българския полицай.

delta#4
14 Мар 2017 14:55
Мнения: 411
От: 0
Ако обясниш и каква е манипулацията може и да се замисля върху написаното от вас. Бюджета е горе долу еднаква част от БВП на държавите в ЕС. Какво искате да кажете?
Не. Не четете ли ударния отряд на редакцията ИПИ.
В България преразпределението през бюджета варира през годините, но винаги е едно 10-15 процента надолу спрямо приетите по европа стойности.

Разбира хийтку се прави на умрела лисица.
Виж ако се сравнява по национален, а не по брутен продукт ще стане страшно

Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: delta#4
9101
14 Мар 2017 15:01
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
останалото са "вноски" от такси и прочие, дето не са от данъци.

Със съжаление трябва да кажа, че така може да разсъждават само закоравели чиновници и то защото така им изнася. Демек - "ето, ние не тежим на бюджета, ние сами си изкарваме приходите"...
Много порочна практика, изключително изродена бюрокрация, работеща единствено за себе си!
Администрацията и чиновниците да не са фирма, че да си изкарват приходите? Търговска дейност ли правят държавните чиновници? Ако е - трябва да има конкуренция, пък тук няма. Приходите /таксите/ са записани в държавната нормативна уредба. Демек - задължителни са за гражданите когато се налага ползването на администрацията.
Правилното е всички приходи от държавната администрация да отиват в държавния бюджет, а цялата й издръжка да е за сметка на бюджета. Освен с таксите и с глобите и актовете трябва да е така.
Давам пример на безумието: Държавната марка е законно платежно средство към бюджета. Как обаче може да се плати държавна такса или акт с държавна марка? На практика никак, защото парите ще отидат директно в бюджета, а не в съответното ведомство и последното няма да признае плащането.
С тази порочна практика държавните чиновници вместо да облекчават гражданите и да им вършат услуги работят за себе си. Идеята им е да съберат повече такси и глоби. Даже се води отчетност кой колко глоби е събрал и колко акта е написал. Нещо повече - това е основния показател за работа на държавното ведомство.
Не ми се пише направо...
Добави мнение   Мнения:44 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща