Не е само икономическата наука, всяка социална теория изобщо, която не отчита глупостта (страха, алчността...) е непълна и погрешна, например марксизмът, еле пък ленинизмът Да, имах предвид всяка социална дисциплина, затова посочих социологията като пример. |
Некой по-краен наблюдател вместо "май" би казал, че отчитането на глупостта, страха и алчността са сред крайъгълните камъни на марксизма-ленинизма. И няма да е неправ. Нема как да създадете наука за насилствено преобразяване на света, без да започнете от причините за насилието Нима - мое ли така да дадете некое цитатче от "класиците" дето показва как чисто човешките слабости са инегрирани в теорията на марксизъма-ленинизъма | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
Памфуций 11 Октомври 2017 17:50 "Некой по-краен наблюдател вместо "май" би казал, че отчитането на глупостта, страха и алчността са сред крайъгълните камъни на марксизма-ленинизма. И няма да е неправ. Нема как да създадете наука за насилствено преобразяване на света, без да започнете от причините за насилието" Нима - мое ли така да дадете некое цитатче от "класиците" дето показва как чисто човешките слабости са инегрирани в теорията на марксизъма-ленинизъма "Цитатче" Почни от Das Kapital: Kritik der politischen Ökonomie, глава XXIV. |
П.С. Почваш от там (на български е "Капиталът", том първи), но само почваш. После отиваш много назад, след това вървиш много напред. И, добър е Господ, пак ще си поговорим |
П.П.С. Das Kapital: Kritik der politischen Ökonomie, първият том на "Капиталът", е единственото написано и редактирано от Маркс. Останалото са тълкувания на свидетели и преразкази на очевидци. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Sine_metu |
"Цитатче" Почни от Das Kapital: Kritik der politischen Ökonomie, глава XXIV. Тва не се вмества в понятието "цитат". И къде в тая глава 14 (за абсолютната и относителната принадена стойност и общо взето преразказва Мил) пише такова нещо? Да не се получи като твоето определение за капитализма уж по Маркс? |
Тва не се вмества в понятието "цитат". И къде в тая глава 14 (за абсолютната и относителната принадена стойност и общо взето преразказва Мил) пише такова нещо? Да не се получи като твоето определение за капитализма уж по Маркс? Каква 14-а глава, ве, драги? Какви стойности? Къв Мил и кви 5? Написах ти на чист латински Глава Двадесет и четвърта "Тъй наречената първоначална акумуляция" Извинявам се за превода, но посочвам издание, на което пише "Българска Работническа Партия" П.С. И защо "моето" определение и "уж"? Цитирах го |
Каква 14-а глава, ве, драги? Какви стойности? Къв Мил и кви 5? Написах ти на чист латински И там , у 24та, няма такова нещо. Има един исторически ескиз за първоначалното натрупване на капитала. Когато преразказваш и то непълно се получава твое определение. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
И един мъничък детайл, брате Памфуцийе хареса ми от Бармалея, не се сърдете Маркс анализира стойността в Глава 7 (седма), нататък е, как да кажа, малко трудно за разбиране |
И там , у 24та, няма такова нещо. Има един исторически ескиз за първоначалното натрупване на капитала. Когато преразказваш и то непълно се получава твое определение. Естествено, че няма, драги. Погледни архива. Ясно посочих и цитирах Предговора |
Усещам, че говорим за различни неша. Уточнявам: ОИ-формация, база и надстройка са в Предговора Глава 24 е във връзка с темата Талер или все пак Маркс е открил "ирационалността" на икономическия ред и е променил "моя и вашия живот" Тук бършем една мъжка сълза, ако сметнем, че е Талер За стойността четем Глава 7 |
Няколко думи в заключение. Маркс е онова, без което "човешката история щеше да бъде грешка" Думите са за музиката и на Ниче, но аз нямам доверие на наркомани |
Глава 24 е във връзка с темата Талер или все пак Маркс е открил "ирационалността" на икономическия ред и е променил "моя и вашия живот" Тук бършем една мъжка сълза, ако сметнем, че е Талер Ми няма подобно нещо в глава 24 - вече посочих какво съдържа тя - исторически ескиз на натрупването на капитала. Още повече, аз попитак къде го е интегрирал в теорията си - в обобщяващия 7ми раздел на тази глава той споменава: На известно стъпало той сам поражда материалните средства за своето унищожение. От този момент в утробата на обще- ството се раздвижват сили и страсти, които се чувствуват сковани от него. Той трябва да бъде унищожен и бива унищожен. Неговото унищожа- ване, превръщането на индивидуалните и разпръснати средства за производство в обществено концентрирани, значи превръщането на лилипутската собственост на мнозина в едра собственост на малцина, т. е. експроприирането на земята, на средствата за живот и на работ- ните инструменти на широките народни маси—тая ужасна и трудна експроприация на народната маса образува предисторията на капитала. Тя обхваща цял ред насилнически методи, от които ние прегледахме само епохалните, като методи на първоначалната акумулация на капитала. Експроприирането на непосредствените производители се извършва с най безпощаден вандализъм и под нагона на най-подлите, най мръсните, най-дребнаво злобните страсти. Частната собственост, придобита със собствен труд и почиваща, тъй да се каже, на сраства- нето на отделния, независимия трудов индивид с неговите трудови условия, се измества от капиталистическата частна собственост, която почива на експлоатацията на чужд, но формално свободен труд Съвсем различно от работата на Талер |