Посочете ми един политик, който има визия за България за 100 г. напред Посочете ми един политик, който има визия за България за 10 г. напред. Освен идеята за неспирните грабежи... |
Политическият елит само се прави на такъв. Ние не сме имали достатъчно време, в което България да е била свободна. Това, с което разполагаме като политически и икономически елит, в по-голямата си част тези индивиди не носят никакъв идеал. А група, която не носи идеал, не може да произведе и стойност. |
Няма кой да произведе визия за бъдещето на България. Нямаме национални елити, които да се осъзнават в такова качество. Наместо отговорност към народа и нацията при българските елити имаме краткосрочен тарикатлък. Бягство от отговорността. Но това не е случайно..., то ни е по наследство. Това е най-голямата вреда, която ни нанесе болшевишкия период - предотвратяването на текущото образуване на национален елит. При болшевизма издигането в йерархиите ставаше по критерий нагаждачество и витиеватост, а не по способности и естествен авторитет. И днес, сякаш културата, знанието за това какво е да бъдеш елит - е загубено... Превърнаха ни в армия, състояща се само от войници, без офицери и пълководци. Гледаме как да оцелеем, щураме се насам натам, без обща посока. Тук там някой прави нещо, но то е без визия да допринесе за някакво единно развитие и резултатите са разнопосочни. Това е прахосване на националния ресурс във време, човешка енергия и неоползотворени възможности. . |
Стигнах до там, дето нямало политик с визия за България за след 100г и спрях да чета. То няма политик с визия за България за след 1-2 години. (Освен какво да лапнат от Еврофондовете, разбира се) Иначе защо управляващите отстъпват на всеки уличен или външен натиск? А опозицията вдига лозунги, които никой не приема за свои? |
че що ни е визия, нали сме прикрепени към евронатовските ценности, на тях не им трябват местни политици с визии да им мътят водата, трябват им послушни васали и такива си и назначават. |
Доста глупости е наприказвал Галин. Понеже ме мързи да пиша, пък и какъв е смисълът да обяснявам, ще коментирам само заглавията. За да се изгради някаква смислена визия за бъдещето на държавата, трябва тази държава да има повече или по-малко стабилно минало поне за двойно по-дълъг период. България е претърпяла два фундаментални прехода през последните по-малко от 75 години и все още е далеч от някакво стабилно, устойчиво състояние, така че да се иска поглед напред за 100 години е нелепо. Отделно, ние като член (и зависещи от) ЕС, много трудно можем да прогнозираме бъдещето си. Колкото до общественото мнение, то навсякъде се формира от жълтите медии. Галин живее в измислен свят, ако си въобразява, че във Франция, например, общественото мнение се формира от Comédie-Française. |
трудно можем да прогнозираме бъдещето си. Изобщо не става въпрос за прогнози. А за ЖЕЛАНИЕ - как искаш да изглежда държавата ти след 5, след 10, след 20 гг.?. Как искаш да живееш ти тогава? По-добре или по-зле? ... Струват ти се излишни ли тези въпроси? Ами не са. Те никъде не са отговорени. Така че ЩЕ ЖИВЕЕШ ПО-ЗЛЕ защото не си пожелал да живееш по-добре. |
Посочете ми един политик, който има визия за България за 100 г. напред Не става. В България няма политици. |
май много свикнахме с простия изказ и постната семантика. Да верни са нещата, за които Галин Стоев говори. За да се работи с цел поставена по далече от носа и мечти по висши от личното обогатяване, е нужен идеал, хоризонт за нещо много по-голямо. Той възпитава и увлича. Идеалите на тези преди нас и тяхната отдаденост, изправиха България след освобождението и няколко национални катастрофи. Дано дойде скоро новото начало. |
И тук е мястото на културата. Чуждицата << култура >> за нашия светоглед и съответствения му говор, не означава нищо и не предизвиква нищо и звучи като << таковата >>. Отделно, че е широкообхватна и в графа "култура" можеш да поставиш театрални пиеси в които се обсъжда вулвата, примерно (има таква пиеса), или това, че еди кой си опаковал Райхстага.... Точното понятие е << просвето-възпитание >>. Когато използваш това понятие, ще проумееш че в театралната постановка за вулвата или в опаковането на Райхстага няма нито просвета, нито възпитание, а и двете са зрелища на нивото на цирковото зрелище. В миналото, предците ни не са използвали чуждицата "култура" за обозначаване на .... *.. Но това не означава, че са нямали възпитание и просвета произвеждащи съответните им следствени нравствени ценности. Театър трябва да се учи в училище, както физика, химия и всичко останало. И то с идеята не децата да стават актьори или да мечтаят да се снимат в поредната телевизионна сапунка, а да се научат как да гледат един филм, едно представление. Всяко нещо, което се прави се прави по смисъл, т.е. има заложен смисъл в него. За жалост, малко знаят и малко проумяват смисъла на литературата, театъра, в т.ч доста литератори ** и театрални дейци. А смисъла е не да се прави зрелище, шоу, а да възпитават и просвещават. Тогава има смисъл изучаването на тези изкуства, а не само по себе си. Литературата и театъра, трябва да разкриват необходимостите на обществото от нужната ценностна система и да произвеждат съответните творби -- както се казва, изкузството, просвето-възпитанието трябва да бъдат близо до народа, да откликват на нуждите на обществото. Другото е безсмислие. И това безсмислие се разкрива най-често когато се използва не понятието "култура", а понятието просвето-възпитание / просвещение / просветителство / -- тогава на всички, без да са учили, става пределно ясно коя творба просвещав и възпитава и коя творба е обикновено зрелище на ниво цирк или своеволен творчески гъдел, нямащ нищо общо с нуждите на обществото. ----------------------- * няма как да знаем точно какво се обозначава. Такова е и с почти всяко преводно чуждо понятие -- неразбираемо е за говора ни, а с това и за светогледа ни. ** питайте някой литератор или театровед, в какво се състои смисълът -- същностното предназначение на литературата, театъра киното. Същностното предназначение, истинския смисъл, а не видоизмененията / мутациите в разни зрелища, вкарвани в общия кюп "култура". Колко удобна дума -- "култура" -- в нея можеш да вкараш и възпитание и просвета и зрелища, нямащи нищо общо нито с просветата нито с възпитанието. |
Стряскащо е и това, че в България няма никаква идея за дългосрочна перспектива. Ние не можем да си представим България след 70 години. Идеята е ясна -- търси се какво му е нужно на обществото и се правят съответните произведения. Такъв е влижения изначален смисъл на неща като литература, театър, кино. Обстоятелството, че човек имащ се за творец, си е бегалец от страната си и то в трудни за нея времена е показателен за това, колко този човек е творец и колко милее за родното си общество. В живота няма друг смисъл, освен това да съзидаваш в полза на родното си общество -- там където Творението е решило да те има и където си израсъл. В това се състои простичката идея, която багълците "не могат да си представят". И няма нищо стряскащо -- чувствените вълнения се пораждат от липсата на познания -- в случая за смисъла на литературата, театъра, киното и прочие изкуства -- те не са за своеволнически творчески гъдел а за полза роду -- както всяко нещо. |
Гладиатор 10 Ное 2017 19:00 ....... Всяко нещо, което се прави се прави по смисъл, т.е. има заложен смисъл в него. За жалост, малко знаят и малко проумяват смисъла на литературата, театъра, в т.ч доста литератори ** и театрални дейци голяма ти е драмата, Гладиатор |
Големи са ми знанията. А знанието е сила, която изключва неща като "драма" и подобни драматични вълнения -- обичайни за невежите и впечатлителните |
Трябват ни политици или културни дейци, които могат да прожектират визия за 100 години напред. Посочете ми един политик, който си представя България след век и да даде отговор на този въпрос. Такива трябват не само на нас, а на всяка държава. Но къде ги има ? -- държавите, в т.ч. и прехвалените, Западните, са затънали в дългове към частни банкови кланове, а обществата на владеят почти нито един възлов стопански отрасъл -- всичко е разпродадено на разбогатели се частници, голяма част от които са от отбора на Печатарите печатащите хартиените пари -- всичко е ясно -- за тези, които виждат. За виждащите е ясно, че държавите, в т.ч. и нашата се управляват по сбъркан начин, от сбъркани и объркани политици, допуснали такова безумие. Смисления въпрос -- защо това продължава десетилетия е ясен също -- държавите са набутани в "ценностна система", която подбира удобни и невежи политици, които да поддържат сбърканата система Хора, които с широк жест могат да очертаят бъдещето на нацията да се консолидира. Такива хора могат да се намерят извън запада -- там са в желязна робска хватка -- измъкване от дълговете е невъзможно по обичайния начин -- с връщане на дълговете. Живеем във време, което толкова бързо се променя, че ние не разбираме какво се случва с нас. Ориентирите са загубени много отдавна. Нищо ново няма под слънцето, никакви "нови реалности" -- променят се маловажните неща. Важните неща почти не са променени от хилядолетия -- алчност, властолюбие, търговия, войни за суровини и пазари, надлъгване между държавите и нарушаване на договорите, добро-зло. любов-омраза, честно-нечестно, истина -лъжа, Богати-бедни, Хора владеещи и хора владяни ... Винаги е имало хора, които са се борили за власт и надмощие. Алчността им ги е провокирала да извършват ужасни действия предизвикващи много скръб. Алчните и болните за власт са в основата на всички недостатъци на човечеството. Замърсяванията по цялата Земя са в следствие на действията на хора, които са готови с цената на всичко да придобият власт и надмощие над останалите, като привлекат към себе си по-голями средства, сили, суровини, за да станат по-силни. Страхът и несигурността, които хората изпитват, са в следствие на действията на недобронамерените хора, постигайки своето с цената на всичко. Тези хора са съществували и в древността, съществуват и сега. Та, Кое точно, от важното, се е променило, ??? А, да : преди се предвижвахме с коне -- сега с коли, преди общувахме с поща -- сега всеки има лична радиостанция (GSM), преди нещата ставаха по бавно -- сега много по бързо. Е, и -- това са маловажни неща. Ориентирите са си едни и същи, единствено различно е явлението << ускорение >> -- нещата се случват много по-бързо, толкова бързо, че слепците, които не виждат, сега са напълно слепи * --------------- * "Хората се делят на три вида: такива, които виждат такива, които виждат когато им се покаже такива, които не виждат даже и когато им се покаже" Леонардо | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Гладиатор |
Lillian10 Ноември 2017 19:16 Казвам, но не ей тъй, а по причина, смисъл -- в отговор на твоето присмехулничество.щом казваш Присмехулничеството е 'оръжието' на слабите в доводите. Слабо оръжие |
Гладиатор 10 Ное 2017 20:07 * "Хората се делят на три вида: такива, които виждат такива, които виждат когато им се покаже такива, които не виждат даже и когато им се покаже" Леонардо И Древните Китайци имат точно наблюдение: "Покажи на един глупак Луната с пръст и той дълго ще ти гледа пръста!" | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Ганий |
общественото мнение в България се формира от жълта преса Общественото мнение се натаманява не от жълтата преса а от т.н. "официози", почечето които са чужди и ни поднасят новини взети от 2-3 "водещи информационни банки" На дело, едни и същи, нагласени новини, показващи единствената гледна точка -- в днешно време -- Западната, ваят общественото мнение. Това във всички времена се е наричало<< пропаганда >>. И тя не е само у нас, а повсеместна, най-вече сред т.н. евро-атланти. Както се казва: пресата е проробовладелска | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Гладиатор |