Голям мерак да превърнем и други територии в пущинак. |
Не съм специалист по български език (кат наш Сула Стамболов), та не смея много да коментирам. Все таки, в исторически текстове не е ли разрешено да се ползват само следните две граматични форми: (1) Сегашно историческо време: И в деня на подписването на мира руски войски има (2) Минало време в преизказно наклонение: И в деня на подписването на мира руски войски има Както е написано излиза че професора е бил там и помни. |
Санстефанска България е един от държавотворните митове на модерната българска държава. Излишно ще е, струва ми се, да повтарям, че Санстефанска България не е съществувала дори за момент, тя е един огън на св. Сан-Стефанска България е съществувала в мирния договор между Русия и Турция. И децата от първо отделение знаеха това по наше време. Берлинският конгрес е я премахнал.В края на балканската война сме имали около 85% от Сан стефанска България. Оставал един спор за една територия около Скопие, който е трябвало да бъде разрешен от Рускипя цар. Обаче дебилът Фердинанд решава да се отвърне от Русия и сключва заем от Австр-Унгария (заемът е трябвало да бъде от Русия). Той решава с война с бившите съюзници да реши въпроса, като се надявал на поддръжка от Австро-Унгария. И ние знаем докъде стигнало това. След това ни намества във Втората световна война на страната на Австро-Унгария и Германия, и загубваме запдните територии. Вуйчо ми, който е бил лигионер, дълбоко ненавиждаше българските монарси. Сега чакам книгата на академик Георги Марков за тези наши катастрофи. |
Че и преди два-три дни българоговорещите мюсюлмани в Южните Родопи, които никога не са посещавали българско училище и не са били в българската армия, посрещнаха Ердоган като свой водач Някой може ли да ми поясни този текст? Че нещо чета, чета, и не разбирам смисъла... |
Mitnicharъ11 Декември 2017 09:39 Че и преди два-три дни българоговорещите мюсюлмани в Южните Родопи, които никога не са посещавали българско училище и не са били в българската армия, посрещнаха Ердоган като свой водач Някой може ли да ми поясни този текст? Че нещо чета, чета, и не разбирам смисъла Тук проф. Илчев малко се е поувлякал, в района Гюмюрджина/Ксанти "българоговорещи мюсюлмани" няма (или почти няма). Там са си турци. Такива има по на запад, около Драма, Кавала, Серес. Това са същите българомохамедани, които не се имат за турци и които според Атина гоеорят на "помашки език". Впрочем, пак според Атина, в гръцка Македония се говори на "славянски" език За гърците е ОК да се признае, че там живеят помаци, славяни, само не и българи. Санстефанска България не е просто безобидно понятие от учебниците по история. Това е едно проклятие, струвало на българите безброй беди и жертви, все още тегнещо над настоящето и дори бъдещето ни. |
Да ти кажа, Бат Ваню, и ти като професора не си съвсем наясно с националното самосъзнание и териториите на населението от мюсюлманско вероизповедание в Гърция - ако тях Илчев визира в цитираното изречение. Драма, Серес... нито мюсюлмани, нито джамии са останали там, още след трийсетте на ХХ век. Има компактно българомохамеданско население, 20-30 хил. души, говорещо на архаичен български от 18-19 век, което живее в села в югоизточните Родопи над Ксанти и Гюмюрджина. Допреди 10 години изолацията им от българската част на Родопите беше тотална, едва откриването на първия гпаничен пункт в региона, край Златоград, позволи преки контакти на българи с това население. Статистически, гърците ги водят труци. Самите те се смятат за помаци - ни турци, ни гърци, ни българи... Само дето не си спомням Ердоган да е бил на посещение в Ксанти и Гюмюрджина, та да са го посрещали, и не виждам връзката с българската армия и българското училище. |
За Гюмюрджина не знам , ама в Ксанти и околията половината население говори български . наречен за по - удобно от гръцкото управление "помашки език". Поне така беше през 2013 год. |
Само дето не си спомням Ердоган да е бил на посещение в Ксанти и Гюмюрджина, Беше там преди 3 дни На втория ден от започналата напрегнато визита в Гърция турският президент Реджеп Тайип Ердоган смекчи тона си, пише Kathimerini. Турският лидер посети Комотини, в североизточната част на Гърция, където се срещна с членове на мюсюлманската общност. „Вие сте граждани на Гърция и трябва да се стремите към нейното благоденствие“, каза Ердоган пред стотици мюсюлмански поддръжници, събрали се пред местно училище, за да го посрещнат. https://www.vesti.bg/sviat/evropa/erdogan-uspokoi-gyrcite-6077063 Ердоган стъпва сериозно на Балканите. През октомври бе за два дни в Белград. На 7 декември в Атина хвърли бомбата – поиска актуализация на Лозанския договор от 1923 година, който урежда границите на Турция и Гърция и статута на малцинствата (Договорът касае 11 държави, в това число и България - б. р.). На 8 декември уважи петъчната обедна молитва в Старата джамия в Комотини и отправи силни послания към 150-те хиляди турци и помаци, които живеят в Северна Гърция. https://fakti.bg/bulgaria/274593-prez-2018-g-erdogan-idva-v-sofia-i-kardjali |
Казах, че "почти няма", прав си за остатъчните "помаци" в региона. Да на забравяме и хилядите "обикновени" българи, емигрирали оттам след 1919 (дядо ми е от този край). Хемингуей, който е пишел дописки като военен кореспондент в района, споменава: "...в далечината се виждаха българските планини" А бих добавил "...долу в ниското бяха турските села, гърците живееха на брега на морето" Санстефанска България, а? |
Благодаря, Тормозчиян; така е, Бат Ваню. Така са ги "емигрирали" гърците нашите, че едни близо 30 хил. са погубени в процеса на "емиграция"... В едно съм съгласен с Бойко Борисов (сам не вярвам, че го пиша! ) - ако на Балканите не почнем да гледаме реалистично в бъдещето, и не спрем да се взираме прекалено усърдно в миналото, обезателно ще се изпоизколим отново. |
В най-голяма степен този факт важи за българите мюсюлмани, заминаващи за Турция. Потокът им не спираше десетилетия след създаването на самостоятелно българско княжество. Тук вината на София към това население е огромна, но това е друг въпрос. Каква точно е вината на София? Доколкото знам това е било уреждано с изселнически спогодби. Не с кланета и прокуждане, какъвто е случая на българското население на турска територия. Колко християни има днес там? Изобщо, кой днес оспорва факта, че Санстефанска България е била неосъществима? Или, както писах по друг повод, и тая статия си е част от кампания срещу химерния български шовинизъм. |
Коритаров трябва да го обсъждат специалистите, а не историците... А Сан-Стефанска България е идея... Но някои не виждат идеите от хладилника си... |