Ако приемаме, че Даян е Даян, а не Диане, то защо тогава Фатих е Акън (по турски), а не Акин (по немски)? |
Фатих Акин споделя пред Variety, че за него "Без милост" е изключително личен филм. "По някакъв начин аз се оказвам в групата на "другите" в Германия, заради произхода си. Имам черна коса, родителите ми са от Турция – аз съм сред перфектните мишени за подобни ксенофобски атаки. Преди няколко години се появи списък в един уебсайт на име Nuremburg 2.0, там бяха изброили политици, артисти, хора на изкуството, и моето име фигурираше като мишена за нео-нацистите. Именно това ме провокира да напиша сценария и да снимам този филм – това е моят своеобразен ответен удар на безумието, на което сме свидетели…" Прочети още на: https://www.dnes.bg/sofia-film-fest/2018/01/09/bez-milost-na-fatih-akin-idva-na-sff.364507 Пресрелийз... можеше да е от всеки друг сайт. Когато се връща, всичко е свършено - сградата е в руини, и двамата са жестоко разкъсани от самоделна бомба. Всичко това е разказано в кратък пролог, а по-голямата част от 95-те минути са посветени на безмерната мъка на Катя и желанието й да постигне справедливост - чрез откриване на виновниците и съдебен процес. Анита премълчава естествено, че бомбата е поставена от неонацисти. Което, как да не е честно, като знаем в съвременна Германия, Белгия, Франция и Великобритания кой поставя бомбите и гази хората с с 20 тонни камиони. Що честния да не направи филм за реалните жертви на бомбите и куршумите на терористите, вместо да го пречупва с обратен знак в художествените си реалности? Та да, точно в политкоректното е този филм... и режисьора му. Политкоректното което в Германия не позволява на полицаите да си вършат нормално работата, да не бъдат обвинени в разисъм. до там са стигнали... |
Чукча, чукча Диего, да беше прочел предното изречение " "Без милост", в който мъж от турски произход и невинното му дете стават жертва на неонацистко престъпление." |
Да де, пипнали сте пресрелийза Гледам, че не опонирате за "честността" на режисьора, който решава, че за навременност и художествено регистриране на действителни обществени процеси може да преобърне палачинката... така де, колко бомбени атентати срещу мигранти и мюсюлмани в Европа има? На това му се вика творчески поглед. От къде накъде ще извършва "документалистика" използвайки реалността, за да разкаже за ксенофобията, расизма и прочие любими тематики... в Европа става все по опасно да си бял, ама това е факт, не художествен поглед, нали така? |