Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Психологът на ДПС: Симеон не става за премиер
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:37 Страница 1 от 2 1 2 Следваща
афориз
21 Ное 2003 22:05
Мнения: 333
От: Burkina Faso (Upper
От интервюто разбрах, че Надето се е състарила, Сергей не е порасъл, Симеон се е вдетинил и най-вече, че всеки си има цена (нъл тъй, професоре)
PICKWICK
21 Ное 2003 22:42
Мнения: 2,228
От: Bulgaria
За някои неща (вероятно, които разбира) човекът е изключително прав и създава впечатление на умеещ да формулира мислите си. За други обаче изглежда се е надценил и това се вижда от самолет. Може би това се дължи до известна степен на твърде фантасмагоричната специалност "политическа и етническа психология". Като за етническа съм склонна да приема в известен смисъл реалното й съществуване, но за политическа - това е все едно да разделиш мозъка от главата и да очакваш да функционират заедно, но независимо.
stone
22 Ное 2003 00:14
Мнения: 1,591
От: Bulgaria
Аз пък имам чувството, че е давал интервюто на 3-4 твърди питиета.От всичко гореизложено разбрах, че всички политици не стават, ама и народа не става, командуват ни външни централи, Доган е учител, но ученикът му не струва...
Абе я ходи да удариш един айрян!!!!
stone
22 Ное 2003 00:15
Мнения: 1,591
От: Bulgaria
Пък и тая цигара само усилва махмурлука
Наум
22 Ное 2003 00:36
Мнения: 1,666
От: Bulgaria
Стигнах до третата стратификация и развях белия байряк; да ме извиняват интелектуалците-политиканти, ама бая коджакафалии са се насъбрали в днешния беобахтер и ми дойдоха нанагорно. Ще отида в Литернет да преговоря бой Алеко или Чудомир...
Tim
22 Ное 2003 01:08
Мнения: 6,853
От: Bulgaria
Доста читав анализ!
Браво!

Не съм сигурен дали наистина Доган е чак такъв учител спрямо Симеон. За някои работи в местните нашенски води може би да.

Също не съм съвсем съгласен, че народът ни бил сбор от индивидуалисти.
Това е масова заблуда, щото ни се ще все пак да имаме положителни качества. Да изглеждаме като можещи сами да се оправяме като нация.

За съжаление истината е доста по-уродлива.
Това, което психолози и социолизи означават като "индивидуализъм" у българина си е жива и здрава дивотия и липса на елементарна цивилизованост и зачитане на другия, мизерна национална солидарност и изобщо не става дума за индивидуализъм.
Диващината не е индивидуализъм, а си е диващина и туй то.
Липата на възпитание също не е индивидуализъм.
То си е липса на възпитание.

Българинът уви е много повече антииндивидуалист в цивилизования му аспект. Индивидуалиста сам се оправя, цени личното и специфичното у себе си, но и у другите. Успехът на другите го амбицира за действие, но той има и силата да им каже "Браво на успеха!". Няма такова нещо у нас. Чуждият успех ни унищожава, завистта ни обсебва, место не можем да си намерим.
Падне ли ни власт или макар и няколко конски сили над хала ни и ние ставаме други хора. Я ги виже тия с по-мощните автомобили какво правят - Требят невини пешеходци като мухи по улиците.
Това за индивидуалисти ли ги броите?
Това са си чиста проба двукраки говеда с книжки за масови убийци.
Масовия вандализъм, хвърлянето на индивидуални боклуци през прозорци и тераси за индивидуализъм ли да го броим?
Или за чиста проба диващина и говедарщина?

Индивидуалиста зачита другите индивиди.
Нищо подобно не е валидно за дивака. Той обрулва каквото му падне на пътя и третира всичко извън себе си и мизерния си личен интерес като вражеска територия дето следва да се окраде, профука и толкоз.
Т.е. това, което ние всекидневно много по-често правим един срещу друг и заедно спрямо територията наречена България, но пък умираме някой друг да ни е виновен, че се била разсипала и била окрадена.

В този смисъл съвсем уместен е коментара, че Царят навярно съжалява, че се хванал с диванета като нас. Но той и Стамболов горчиво заключава навремето, че един народ не следва да се освобождава, а да се остави или сам да се освободи, или да си погине.

Уви от векове ние все гоним другите, цивилизацията и все не можем да я стигнем. Петко Славейков е обичал да казва "напънала ни е една цивилизация..."

А не можем да я стигнем, щото сме си диванета, за съжаление.
Нас цивилизацията ни влачи, не ния да я бутаме напред.

Сами си изяждаме кълновете на цивилизоваността и после хрупаме по старому.
Правим го и индивидуално, и колективно.

Царят в крайна сметка ще се окаж един човек, който може би съвсем съзнателно похарчи огромната си популярност с надеждата, че ускорено ще ни вкара в ЕС, пък след това за какво му е тоя рейтинг?

Щото и той като другите ни държавници усеща, че трябва да се бяга прекалено бързо за да не се изпусне последния влак. Зер те диванетата докато се накрадат на воля, светът няма тях да чака я?

Проблемът в случая е, че зорлън гюзелик ол мас!

Царят най-накрая ще бъде намразен точно защото иска да ни направи отговорни индивиди, а ние като народ искаме да сме дивашки безотговорна пасмина. Тълпа, първо безотоворна спрямо ближния, а после и спрямо държавата си. Така го разбираме ний народовластието и т.н. републиканство.

Тъжничко е, но не губим надежда, де.
Перчемлиев
22 Ное 2003 02:27
Мнения: 697
От: Canada
Днес вестникът май е посветен на Доган и ДПС. Тук една от подлогите им дала интервю. Бил е поркан, очевидно ежедневно се налива. Не е лесно да си подлога на фес. Вече станаха цяла команда подлоги от СУ начело с проф. Минчо Семов. Психолози като тази подлога, социолози като Райчев, политолози като Пиргова. Все от философския факултет, откъдето е и доктора на науките Доган. Някои като последните тъпаци се писаха в листата за общинари на ДПС в София, намериха се само 4 хиляди мисюльмани, които гласуваха за ибрикчии като тях. Но взеха някой лев. Предани марксисти-ленинци, завъртяли задниците към СДС и цопнали накрая в кенефа на ДПС. Един ден ще ги завият в общ целофан с розова панделка.
Тим, излагаш се днес, обиждаш българите. Гаче си от философския ф-т или си рязан евреин. Но и такъв да си, пак е срамота.
BG_TR
22 Ное 2003 02:45
Мнения: 894
От: Bulgaria
Браво на г-н Георгиев. Много точен и коректен анализ.Един ден ще го поканя да ми бъде съветник. В близко бъдеще разбира се.
Tim
22 Ное 2003 03:43
Мнения: 6,853
От: Bulgaria
Перчемлиев, съжалявам, но напоследък нещо много ме отчайват нашенците.

Много дивотия ходи по българско, за съжаление.

Разбира се, дай Боже да не съм прав в момента, но по-добре е да сме по-критични спрямо себе си отколкото да се баламосваме с евтини комплименти.
Не съм от философския факултет. От физическия съм.

Що се отнася до еврейските работи ей ви нещо интересно.

Имам няколко колеги, дето като си отида в БГ и като се емнат да ми говорят за еврейските мафии, за това как объркват света и т.н. неща дето сме ги чували и с които човек може и да се съгласи.

Това, с което не мога да се съглася е следното.
Същите тия дето ми приказват тия философии - лабораториите им са тотални бардаци. Не са виждали метла от една петилетка. Там е кочина безподобна. Царството на Плюшкин пар екселанс.
Аз видях, че в кабинета на шефа на департамента не е чистено от поне 1995 година. Изобщо!
Сега аз се мъча да им обясня, че не е световния еврейски заговор, който е виновен за това, че тях ги мързи да си почистят работното место и са се оставили да живеят като прасета барабар с всичките си докторати и претенции на интелектуалци.

И това, което ме отчайва е, че за времето, за което ми пре-потретят историите си за еврейските заговори, ако се бяха понапънали можеха да си изметат лабораториите и кабинетите, да не пафкат вътре като цигански кюмбета и т.н.
Уви, не би!
Схващате ли за какво говоря?
Наум
22 Ное 2003 03:45
Мнения: 1,666
От: Bulgaria
Пълна бозица е това интервю-не заради журналистката, разбира се. Стари лафове и "дебели приказки", казани на "висок" стил-абе направо ме е яд, че се прекарах на втори напън да го дочета докрая, че и да го разнищвам. Тежко му и горко на Ахмед, ако чака на такива психолози и търси акъл от тях, ама като за дебют в "Сега" от барче на културни дейци и като за ДПС кадри бъйвает..

Но да видим по същество.
Първия въпрос е разнищен в сферата на психополитическата алабалистика. Моментално може да се копи-пейства в Славишоу-да черпят една резлива за идеята.
Вторият е разнищен преди половин век от Буров и още по- преди от една сюрия писатели, политици, журналисти так далее публицисти-дет се вика, "Добрутро, Станке, но това е положението" ; тук обаче заслужава кратичък коментар само пасажа:
Заедно с това е налице и културната представа, че ние като народ и общност искаме много бързо да постигнем това, което други страни и народи са направили за векове
Ми например да вземем разграждането на тоталитарните режими в бившите соцстрани и държавите приети преди нас в ЕС и евроинтеграцията и Нато-хората за няколко години сториха туй, дето ние с Румъния и Молдова искаме да сторим за векове, нали така, професоре...
Продължава кабинетното куфеене..
Политиците също слизат на това елементарно ниво от гледна точка на привличането на избиратели. Примерно Надежда Михайлова, която е лидер на дясното пространство, казва: "Държавата ще бъде докарана до всеки." Глупости на търкала! Напротив, модерната държава се освобождава от все повече функции, това е дясната позиция.

Ся Надка такова нещо не е казала. Тук се чудя дали професорът е имал впр. "По близо до хората"-лозунгът на предизборната кампания, или теорията на Дайнов-за новата кауза "За чиста държава".Добре, ама по-близо до хората на НМ няма нищо общо с държавата, едно, че изборите са общински, друго, че Надка не е държавен лидер, а лидер на партия -аутсайдер, която е на обратната на властта позиция, трето, че каузата Дайнова е за нещо хептен друго като идея и разбиране от професорското тълкуване, което си мяза направо на интерпретация на хамалите от каналето. Най-вероятно кабинетните занимания из дебрите на психо- политологията и ожесточените спорове с колегата Михайлов от Седем са го объркали и той е сътворил тази компилация, подходяща повече за магаданския университет.
Сега нагазваме дълбоките води.
ДПС направи нещо твърде съществено на тези избори и ми се струва, че то тепърва ще бъде оценявано - то стана национална партия.
- Т.е. на базата на резултатите от местните избори ДПС може да претендира за по-голямо участие във властта?
- Смятам, че [i]претенциите са основателни
. Друг е въпросът дали самата коалиционна формула на управление между НДСВ и ДПС не е изчерпана. Аз не знам, това са решения, които се взимат на висше политическо ниво. Но от експертна гледна точка мога да кажа, че ако е така, тогава няма смисъл да се разширява участието на ДПС в управлението

ДПС не е станала национална партия сега...Първо, че това не е много вярно и клони към пропагандни локуми, второ че ДПС са имали българи(Нейчо Неев, Евгени Матинчев, Иван Палчев)в управлението и ръководството от десет години, а не от тези избори.
Нататък говори взе познати и банални неща, дотолкова банални, безинтересни и обговаряни, че дори и опитите му да анализира Надка, Станишев и Панайотов и познатата теза за баткото отвън, дето кат реши, ще ни набие канчетата и ще ни позволи да избираме предсрочно, са на едно и също посредствено равнище на набор- културтрегер, около час преди затваряне на ведомственото кръчме.
СветлоПиво
22 Ное 2003 05:42
Мнения: 8,839
От: Canada
И аз мисля, че тая статия е пълна БОЗА......Единственото нещо което е смислено, е че се прави реклама на ДПС и Доган. Предполагам, че хонорара е бил добър.... . Или е имало голо парти ..........
Bay Hasan
22 Ное 2003 06:32
Мнения: 8,555
От: United States
Браво, всичко е казано ясно и простичко.Много са и истините, казани от Тим.Но, разбира се , както винаги ще има и такива, които ще говорят за ибрикчии, предатели и фесове, защото за тях не е важно какво се казва, а кой го е казал(и ако е от ДПС или турчин-горко му).
Боли ме за настоящето и бъдещето на България много повече от някои пишман патриоти тук и си мечтая за деня, в който ще бъдем наистина европейска държава.
НА ДОБЪР ЧАС, БЪЛГАРИЯ!
Бат
22 Ное 2003 10:55
Мнения: 4
От: Bulgaria
Абе навремето Луканов регистрира движението за да откъсне гласовете на турците от гласовете за СДС. После седесарите непрекъснато козеха комунистите с Възродителния процес. Типичен пример за поставяне на партийните и личните интереси над националните. "Вола рие и на главата си хвърля". А Меди си има твърд електорат който винаги ще си го има щото е етнически-нека в Кърджали българите да си гласуват за СДС и БСП и за куп други клубове по симпатии и интереси.Резултата е- "Голям политик" , че вече и "учител".Малкото кърлежче се охрани и става все по-алчно и се впива все по-здраво. А иначе браво на Станишев. Време беше някой точно да определи политиката на Меди-"алъш вериш" .
Димитър Шопов
22 Ное 2003 12:54
Мнения: 5
От: Bulgaria
Почитаеми професоре, не СДС, а Конституцията не позволи Монката ІІ да се кандидатира за президент ! А Вие, впрочем с това ли ниво на ученост подготвяте бъдещите психолози ??? !!! Тежко им !!!
Chovek!
22 Ное 2003 14:01
Мнения: 13
От: Bulgaria
в-к "СЕГА" IN , в-к "Монитор" OUT
Doctora
22 Ное 2003 15:25
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Лакърдийки.
На нивото на университетската кръчма "Яйцето", от 1988 година.
Този май е професор по дървена философия - колега на Грациан .
SultanBg
22 Ное 2003 15:30
Мнения: 5,458
От: Bulgaria
Професорът е ясен, точен, откровен, искрен, аналитичен, прецизно пресяващ брашното триците, няма хъкъта-мъкъта и тинтири-минтирита. Всякакви кръстевчета, минчевчета, дайновчета, андрюшковчета изглеждат дребни дребни джуджета в сравнение с титана на социалната и политическа психология.
Лично на мен не ми се нрави, това едновременното споменаване и лансиране, в тандем с Райчев, името на оня лумпения подпалвач, прототип на Ван дер Любе, уличния пропаганден фюрер Йозеф Гьобелс, наречен още Емил Кошлуков, и да го свързват с бъдещето на ДПС. Ако това е истина, може да се очаква настъпване на края, апокалипсиса, на движението.
Petyr4o
22 Ное 2003 16:17
Мнения: 2
От: Bulgaria
Моите почитания към знанията на г-н професора, но не мога да си обясня как човек от подобен ранг си позволява да употребява език, който е типичен за учебниците по история, които децата наизустяват в 5 клас. Особено пък от специалист по политология.
Ще бъда щастлив да чуя някой, който е прочел нещо повече от учебника по история за 5 клас - и то не само избрани уроци. Но дори и в тези учебници вече не се говори за робство, защото такова нещо просто не е имало в тези исторически времена - нито византийско, нито османско. За турско пък съвсем, защото, да ме извините, но Турция е държава, която съществува едва от 1922 година. Нито византийците, нито тогавашните османци са били варвари и вампири, каквито ги представят посредствените исторически писания. Всеки етнолог си дава сметка за сложните културни влияния и пластове, които изпълват душите на съвременното население.
Аз се смятам за българин и в този смисъл съм националист. Затова бих посъветвал всеки българин, преди да обяви етническата си принадлежност, да се взре в историческите си корени. Ако погледът му е достатъчно силен, ще види как тези корени се проточват към същите азиатски територии, към онези тюркски ловни полета, от които векове по-късно са дошли няколко племена, завладели Мала Азия и Балканския полуостров. Така, че ако не уважавате историята, то и тя няма да ви уважава, господа!
Като се вземат предвид няколкото наукообразни термина, то от интервюто определо лъха на кръчма.
Не виждам смисъл от друг коментар.
Eisblock
22 Ное 2003 17:39
Мнения: 9,157
От: Iceland
Tim, няма да те обичат много тук, драги. Бъркаш и сипваш морска сол в отворена, гангранясала рана. Нищо, че на нея се бае без пауза, а и почти всеки се мъчи да не я забелязва. Затщитният рефлекс сработва винаги - безотказно!...

След като си карал в интензивното и съвсем не алтруистично улично движение в "Загнилият", първите ден, два обратно в Софето си шокиран. Ако ли пък си и по-чувствителен, Шокът ще ти държи няколко седмици топло. Но, от веднага, си изправен пред две алтернативи:

1. Караш като "европеец" - с всичките големи минуси на такава кауза пердута.
2. Караш като останалите от Коневръза! Тази точка има два варианта:
2.1 Ти си много добър шАфьор - оставаш ти и возилото ти (обезателно с местен номер!!!) читави. Дори им събираш очите на дебеловратите аборигени, понеже си свикнал да не се помайваш на кръстовищата и да се оглеждаш дали някой (случайно) не те "аплодира" заради возилото ти.
2.2 Ти си като 80% от "загнилите" шофьори (т.е. като влезеш в тясно, пълзиш с 20км/ч. понеже нямаш никакво чувство за габаритите на колата). И тогава си за Мустака! Ще ти оправят тенекетата на файтоня много бързо!

За Дупките? За Фобийте? .....

За мръсотията? - Хайде да не ме намразват отново....

....Вътрешната уреденост на човека рефлектира винаги навънка! За ВСИЧКО.

Колкото до "Памфлета" на Професора (не говоря за Поповски!) по-горе, не си струва труда той да се коментира - Написаното говори само за себе си!
Cruella de Vil
22 Ное 2003 19:26
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
С някои от констатациите съм съгласна - като например това, че в момента СДС и БСП нямат достатъчно силни и популярни личости за лидери. Оценката за Симеон също е вярна. Но пък напъните на професора и "Сега" да лансират ДПС като кой знае колко демократична партия и лидера й Ахмед Доган като кой знае какъв политик ми се струват напълно непонятни. Ми погледнете само как това ДПС управлява Министерството на земеделието - задава се криза за зърно. Доган се напъва да играе по-голяма роля в политиката и проявява по-голям апетит за власт, отколкото е процентното съотношение на неговите поддръжници. Нищо чудно, при такъв министър-председател.
Не мога да разбера как хем българинът е индивидуалист, хем разчита на държавата да му оправи положениието. Това за мене е противоречие в разсъжденията на професора. Истината е, че българите процентно са толкова индивидуалисти, колкото и другите народи. Разликата е в това, че другаде индивидуалистите имат поле за изява.
Постингът на Тим си е чиста проба мазохизъм. Нито сме диваци, нито варвари, а най-обикновени хора като всички останали по света. Да се принизява цяла една нация с цел да "блесне" величието на една единствена личност, ей Богу, това не мога да го разбера.
nesnaecht
22 Ное 2003 20:37
Мнения: 15,180
От: France
Ура другари Трегери , ние от СДС сме дясна партия със леви убеждения и нямаме нищо със Доган , още по-малко със НДСВ ! Най-много си обичаме да бъдем това което не сме !?!?!?!? ЧЕСТНИ
Хи хи Крюела , а да знаеш за коалицията на СДС със ДПС преди години мила ?!?!?!? Не нали , значи нищо не знаеш !
Добави мнение   Мнения:37 Страница 1 от 2 1 2 Следваща