"защото ислямът е възникнал през VII век и сега е в своя ХIII век." . MNOGO pravilno! |
Азербайджанские шииты отказались от самобичевания [02-03-2004] Мусульмане-шииты Азербайджана отметили День ашура, в который они вспоминают внука Пророка Мухаммеда (мир ему) - Хусейна, убитого на десятый день священного месяца мухаррам. Как сообщило РИА «Новости», тысячи людей во всех мечетях страны проводят во вторник религиозные церемонии, связанные с Днем ашура. Совет газиев Духовного управления мусульман Кавказа обратился к верующим с призывом отказаться в этот день от церемонии самобичевания, приняв вместо этого участие в кампании по сдаче крови больным талассемией. Для этой цели в течении дня в мечетях функционируют передвижные пункты переливания крови, организованные совместно с Министерством здравоохранения Азербайджана. Как сообщило позже ДУМК, сдача крови прошла активно. А са още в ХІІІ век |
Kak beshe onazi pesnicka -Kogato Protestanta beshe mlad ! a kato dete razsipa Bwlgaria, Bosna , cehia i Mediterana! ne slucaino francuzite kazvat kato si opariat prwstite -Bougre! Peste! Eresta e po-losha ot Cuma ! Pwrvite mi vpecatlenia ot protestantite sa moi komshii -protestanti ot Kukush -Bastata vsiaka swbota bieshe trima bratia oy gore na dolu -nai -posleden revvashe malkia Lukco ! -sega e pastor v USA ! Bastata prez 50-te goneshe brat si s bradva po kaldwrwma nareden ot obstia im basta -nai Dimitwr ! sled tih razgovor za dva kvadratni metra pretencia ot podelenata im bastina kwsta vednaga sled kato po-mladia se obwrnal po-staria go udaril v grwb s lopata po glavata ! Umria na miasto ! Tova stana prez 1979-ta ! Basta mi bog da go prosti beshe mwlcaliv tri dni - toi se opital da spasi padnalia FA -mno mozwka mu bil iuztekal ! staria vleze v zatvora i sled 6 godini umria ! no decata i vnuvcite im sa zivi ! Inace i dvamata bratia hodeha na cwrkva zaedno sws Sendovi i mnogo raboteha ! |
Sendo Blagovest si gotvel doktorata na 16 gradusa Celzii-, casha cai i kwsce sirene -kato v onazi basnia ! Basta mu reshil da se sw5evnovacva s edin komunist i da prevwrne 6 dekara v raiska gradina -parcelite granicili ! Vreme 1950-ta ima TKZS ! Tocno sled 16 godini kogato lozeto na Sendovi prastialo ot grozde a nakomuniagata bilo kelemia -vliza niakoi i otsica vsicki 30 vishni sws zviat ot koren ! Na vrwh Velikden -maika mi beshe na svizdane v kazarmata s nehgovata -sluzih s tretia brat i toi profesor -ne proromni swlza ! Bozidar -tretia Sendov -kazal na Zena si da krwsti deteto Hristo na basta si ! Tia obace go zapisala drugoiace -Hvwrlil i buketa v rodilnoto -Tova ti e za zdravei i zbogom ! Povece nito duma ni ston ! Razvod ! A Salemskite Vestici ! Dnes Bill O.Railly i Sie zvucat kato Geobels ! |
Каква ти вяра, Димитри, какви ти излишъци! При нас тук кокошката клоква всеки ден в гърнето. Нема лабаво, ти казвам. Иди да видиш какви миризми се носят от жълтата подводница. Лицемерието го минаваме метър, но шедьоври - с лопата да ринеш. Напразно си се хабил този път. Истините са усвоени отдавна. |
Господин Иванов, поне на днешния свет ден можеше да не отегчаваш с твоята напреднала старческа деменция. Явно вече съвсем си изперкал! Редактирано от - American bastard! на 02/3/2004 г/ 23:10:37 |
Та, какво толкова си им редактирал на горните две изречения? Ето един български виц на трети март. Едно габровче се похвалило на баща си: - Тате, тате, днес не се качих в автобуса, а бягах след него от училище до вкъщи и така спестих 40 ст. Баща му, вместо да се зарадва, казал: - Цял живот ли ще те уча! Другият път да бягаш след някое такси, да спестиш повече! Честит национален празник! |
Както обикновено - претенциозно и без основна идея. Пооскубнато някое и друго биле оттук-оттам - готов чай за гаргара. |
Димитри, за "верския дефицит" съм съгласен, но за "верския излишък" не съм въпреки, че разбирам колажа ти. Сега, верският дефицит ражда много повече злини от изброените и включва всичко до христовата епоха - епохата на езичничеството в различните му форми. "Верският излишък" е нещо много неточно и богохулно според мен - атентатите и порното не са от постигане на нирвана, а са породени от същите причини, каквито са всички атентати в историята на човечеството ( усещането за безсилие пред по силния и желанието да предизвикаш странични реакции за осъществяване на твоята кауза - това е) Ако имаше верски излишък светът щеше да бъде неимоверно по-добър.Няма лоша религия. Трябва да има търпимост към другите - а нашето съвремие има зле прикрита алчност която движи страховити подводни течения, които правят от света месомелачка, без да има обявена официално война. Напротив и в този момент има "верски дефицит" - и резултатите са налице. Безотговрно е да наречеш порното вследсвие на верси излишък. То е просто продукт за продан като много неща, които влизат в яростно противоречие с основни морални устои... Не знам дали знаеш за поверието, че когато египетските сфинксове почнат да се разрушават това ще е началото на края на нашата цивилизация. Започнали са... А моята теория е, че изчерпат ли се моралните регулатори, с цивилизацията е свършено. Християнството, исляма и будизма са изиграли съхранителна роля на огромни маси на различно ниво на развитие, но те вече са изчерпани като предназначение и влизат в противоречие с ценностите на флагмана на цивилизацията САЩ...Тя е единствената страна, която е толкова напред, че е естествено там да се изчерпат най-напред моралните устои - то е логично. И именно за това ислямистите виждат в нея зло. Просто тяхната вяра в средновековен стадий и от това положение няма излизане.. Нужен е катарзис и той няма да е далече... |
Ало, Златния Американец, не се мъчи бе душо, като не ти понася. То си има хора за всичко. Гледам открай време имаш мерак да се правиш на психиатър - ела насам към нашето градче - имаме си специализирана болница със специализирано отделение по любимата ти диагноза. Ще те уредим. и на форума добро ще сторим - ще си четем само това дето ни доставя интелектуална наслада. Бъди жив и здрав и поне по-дребен.[d arkblue]Димитри |
Това е от по-хубавите Джимови писания, проблемите са реални, макар само скицирани, и не винаги коректно, тонът е спокоен и толерантен. Скицираните проблеми са сякаш взети от форума - протестантската етика и духа на капитализма (и на законността), реформацията и контрареформацията като реакция, съответно на тъмна северна и на тъмна южна Европа, на езическото великолепие, хуманизма и злодейството на италианския ренесанс. * Само за исляма ще изразя по-определено несъгласие. Според мене не е основателно да се казва, че той не е имал своята "реформация" - имал е, доколкото е възможно да се пренася механично, има и сега реформистко движение в исляма. И католицизмът е преживял много реформистки движения -говорили сме напр. за клюнийското движение или сега за "социалистическата" латиноамериканска църква. Православието обаче за съжаление не е преживяло почти никаква реформа и е застинало в музеен ступор. Но исляма? Говорили сме за исляма от 9-12 в., когато мюсюлманите били по-цивилизовани от западноевропейците и станали мост между класическата древност и тях. Мюсюлманите били и по-изтънчени, и по-големи хедонисти от западняците. Не религията прави обществото, а обратното. Когато обществото било оптимистично, цивилизовано, и религията му също. Когато обществото бивало в упадък и хаос, причинен, разбира се, не от религията, а от икономиката, политиката, природните условия и други земни фактори, и религията добивала грозни измерения. Не само исляма, но и християнството, и всяка друга религия. Както всички сме съгласни, всички велики религии учат едно и също и разликата в посланието им се крие само в състоянието на обществото, коеъто ги изповядва. * Затова са погрешни обвиненията, че "бездушната" западна цивилизация идела с оръжието на консумеризма и будела възмущението на "духовния" ислямски свят. Алчността и стремежът към матери ално потребление и богатство не са монопол на сегашното време и на западната цивилизация, а са съпътствали човечеството винаги. Новото сега е способността все по-големи маси хора да стават съпричастни на консуматорството благодарение на индустриализация, и най-накрая благодарение на науката. Консумеризмът навсякъде носи и морални пороци, но както сме говорили, той означава не само тъпи филми, мазни чипси и канчета бира на дивана с дистанционното пред грамадния плосък телевизор, но и нови лекарства за всеки болен, тоалетна и баня във всеки дом, елегантност за всяка мома, пенсия за всяка баба, колеж за всяко дете. Съвременната цивилизация има сили да се бори с пороците и вредните ефекти на консумеризна и малко по малко прогресира. Ислямският свят преживява не религиозен конфликт на ценности, а фрустрация и гняв от своята неуспешна модернизация, макар и толкова желана, а неуспехът е причинен от консервативното му политическо устройство, от егоизма и ретроградността на местните традиционни елити, от липсата на свобода, просвещение и добро управление. Сблъсъкът не е на цивилизации и религии, а на новото и старото, свободата и несвободата, разумното и традиционното, просвещението и мрака. И у нас, и на запад, и в арабския свят има добри и лоши хора, алчни и безкористни, материалисти и идеалисти. |
Samuel Goldwyn Hollywood Renegade & Founding Member of The Society of Independent Motion Picture Producers Hollywood Renegade: Samuel Goldwyn, early in his film career. Hollywood's Lone Wolf Samuel Goldwyn was unique among the SIMPP founders, in that he had a hand in busting two major film trusts — the Edison patents monopoly (1915) and the Hollywood studio oligopoly (194. His career spanned multiple generations of film production. He had an instrumental role in the formation of the two largest Hollywood studios, Paramount Pictures and Metro-Goldwyn-Mayer. Yet he opted out of studio executive management, motivated in part by his "lone wolf" nature as well as his inability to deal with partners. A one-time Hollywood mogul archetype, he reinvented himself as an independent producer, forming a production company that became the model for the independents who followed. Samuel Goldwyn was born Schmuel Gelbfisz, the oldest of six children in a family of Hasidic Jews in Warsaw, during summer of 1879. (Previously most published sources including Goldwyn himself, claimed to have been born in 1882.) At age 15, Schmuel’s father died. And the teenager left home on a foot-journey across Europe. He emigrated to England where his name was Anglicized to Goldfish. He lived with relatives until he earned enough money in a blacksmith shop to come to American. The 19-year-old Samuel Goldfish landed in Canada, and briefly lived in Manhattan, before settling in Gloversville in Upstate New York. He worked in a glove factory then became a sales person. Within five years, he was a successful New York glove dealer. In 1913, a visit to a nickelodeon began his thinking about a film career. He convinced his brother-in-law Jesse L. Lasky (then a stage producer) to go into business. They formed the Jesse L. Lasky Feature Play Company with the ambitious dream of filming a feature length movie. They hired the then-unknown aspiring playwright Cecil B. DeMille to go out west to direct their first feature The Squaw Man. While DeMille was in charge of the filmmaking, and Lasky served as producer — Samuel Goldfish had the job of finding buyers for movies before they were completed. Though he never received screen credit, his partners credited him with being the business mastermind behind the operation. The success of the company spawned a merger with Adolph Zukor’s Famous Players. Once Famous Players-Lasky was created, Goldfish no longer wished to be relegated to the role of salesman, and began to take a greater role in the production of films, and in the administration of the company. He alienated his new partner Zukor, his brother-in-law Lasky, and the studio’s biggest star Mary Pickford, and within months of the merger in 1916, he resigned, selling his $7, 500 initial investment for $900, 000. Famous Players-Lasky later evolved into Paramount Pictures. Goldfish left to form a new company in partnership with the famous theatrical Selwyn family. Together they invented the name Goldwyn Pictures for the company formed in 1917. Then Samuel Goldfish decided that he liked the name so much, that he legally changed his name to Samuel Goldwyn in December 1918. As Goldwyn Pictures expanded, Sam Goldwyn found difficulties working within the large studio environment, and its tangle of investors and partners. Again, he faced being forced out. He sold his shares with a desire to become a lone wolf in the industry. Meanwhile, his shares in Goldwyn Pictures were acquired by Metro, and in a succession of mergers, the studio known as Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) was born. Douglas Fairbanks, Mary Pickford, and Samuel Goldwyn - in a photo taken before Goldwyn decided to go independent. In 1923 he became an independent producer and formed Samuel Goldwyn, Inc. He said: "I found that it took a world of time trying to explain my plans to my associates; now I can save all that time and energy, and put it into making better pictures." He became close friends with the other independents, particularly Charlie Chaplin. In August 1925, he began releasing his films through United Artists. While many independent producers failed to weather the uncertainties of film production, Goldwyn survived over thirty years as an active independent. He closely supervised his films. He was a fanatic when it came to story development, insisting that storytelling was the singular element in a successful movie. Many independents who followed, including David O. Selznick, Walter Wanger, and even Walt Disney, operated their businesses after the Goldwyn model. That meant—small units overseen by a single creative producer, only a few films a year, all of them A-class productions. To a large extent, this has remained the model for most of the top independent production companies in Hollywood today. |
What is SIMPP? The Society of Independent Motion Picture Producers is one of the best kept secrets of Hollywood. Commonly known as SIMPP, the Society was formed in 1941 with a mission to protect the freedom of the independent producer in an industry dominated by major studios. There were eight founders of SIMPP — the most powerful independents of the day, and some of the most famous names in film history: Charlie Chaplin, Walt Disney, Samuel Goldwyn, Alexander Korda, Mary Pickford, David O. Selznick, Walter Wanger, and Orson Welles. At the time SIMPP was organized, the studio system dominated the American film industry. Films were mass-produced in large film factories and exhibited in studio-owned theater chains, to audiences whose primary entertainment was a weekly trip to the movies. In contrast to the major studios, the independent producers made hand-crafted quality films. Independents understood that masterpieces were best made by individual artists, not studio committees. Without the studio restrictions, the independents were free to break new ground with such films as Snow White and the Seven Dwarfs, Gone With the Wind, Fantasia, City Lights, and Citizen Kane. The independent producers believed that in order to protect high-quality filmmaking, they would need to eliminate the studio system of Hollywood. The members of SIMPP had diverse talents that included acting, writing, and directing. They became producers in order to secure their creative and financial freedom. During the 1940s and 1950s, SIMPP grew from the exodus of contract talent who left the studio system to turn freelance. SIMPP showed them how to secure their freedom by forming independent production companies. At the same time, the Society brought pressure on the U.S. Justice Department to take the major studios to court. In 1948, the famous Supreme Court Paramount decision ordered the studios to sell their theater chains and to eliminate certain anti-competitive practices that effectively brought an end to the studio system. The never-before-told story of the Society of Independent Motion Picture Producers has been revealed by historian J. A. Aberdeen in the book Hollywood Renegades. Using the original records of the Society, the author has uncovered an aspect of cinema history that has had wide-reaching influence, even though the group has received stark attention until now. About the Archive A Note from the Editor: For the book Hollywood Renegades: The Society of Independent Motion Picture Producers, historian J. A. Aberdeen created a manuscript with enough material for two books. The 336 page version published in October 2000 is the story of SIMPP — how an elite group of independent producers triumphed over the studio system. The unpublished material featured independent profiles of the founders of SIMPP to show how each of the eight filmmakers seemingly spent more time protecting their freedom, than actually making the movies themselves. The author’s extensive collection of material also brought the Hollywood studios into a new light, and illustrated how the major film companies all once struggled as independents before abandoning their independent roots as they entered the realm of big business. The unpublished material, though fascinating, seemed to detract from the engaging story of SIMPP. At the author's own suggestion, he manuscript was reorganized into the book version of Hollywood Renegades — the first and only full-length account of the Society of Independent Motion Picture Producers. Much of the unpublished material, which fell outside the scope of the book, is presented here in the Hollywood Renegades Archive. Since the Hollywood Renegades Archive was begun, it has evolved into a database of information and original documents on such topics as the origin of film, the rise of the studios, the development of the independent movement, and the status of the entertainment industry. Cobblestone Entertainment has been privileged to present information that is constantly growing. In addition to the vast and unique collection of J. A. Aberdeen, we welcome additions to the database from other film fans and filmmakers who are interested in sharing information with the worldwide cinema community. |
The Ecstasy of St. Teresa mojete da vidite za kakvo stava duma , Dimitri e bil pian ili sus sumnitelna kompania http://cgfa.sunsite.dk/b/p-bernini1. |
Има хора, които не харесват Димитри не защото е неясен, а защото не им е ясно под шапката. И си го изливат на автора. Интелектуалната им недостатъчност ги хапе отвътре като краста. Димитри пише нещо, ама кво е то? Абе става нещо. Не можем да оставим тая работа така. И така Американ бастард се изхожда във форума. Като голям бастард. ЗАщо ли Димитри го докарва до бяс? |