Съгласен съм с теб .Скоро да си гледал нов интересен български филм ? Но и тези тъпи американци ли са , евреи ли , ни взеха за мезе . Наскоро гледах филм с Жан Клод ван Дам - незнам правилно ли го написах -сниман при нас. То не бяха взривове и преобърнати трамвай , то не бяха чудеса ! А смисъл никакъв .Важното е да се гърми и да се вика . И това ако е кино ! ! ! |
Оказва се, много объркан този свят, брей! И мъка. по "изкуството". Права си, Анита, ще си гледат печалбата и пет пари няма да дават нито за националните (какви, моля?) интереси, нито за "творческите успехи". Абе уж споменаваш, че става дума за развлекателен бизнес, и уж го разбираш, пък после пак проплакваш със сълзи културтрегерски. Мдам, бизнесът е for profit. Правят пачка хората и колкото по-дебела става тя, толкова по-големи шансове имат да направят някога филм и за твоя изискан вкус. Другите, които мислят за киното само като за изкуство (седмо?), правят, разбира се, само шедеври, дето никой не гледа. Същите тези "творци" (у нас и в чужбина) разчитат предимно на нетърговско финансиране - така, заради единия талант. Чакат да капне бюджетче я от държавата, я от проектче, я нещо целево... Любопитното е, че в страните, популярни с масовото прилагане на тези практики, скубането на коси заради мощната американска кино-инвазия е най-болезнено сред интиликтуалцити. Но не им остава нищо друго освен да вият срещу културния империализъм. Вместо да си стегнат задниците и да излязат на пазара. Там побеждава читавото. Ето защо "Бояна" е в добри ръце. |
оИо, не си в час. Къде в Европа киното ( с изключение на някои телевизйонни продукции) се финансира от държавата? В същото време именно независими студии, например "Мирамакс", правят филми, които са с висока художествена стоиност, и касови в същото време. Това че търговчетата от "Ню Имидж" не могат да правят добро кино ( гледал съм няколко филма - ужас), е толкова са им силиците. То и "Баваря Филм" не е пуснала нещо свясно през последните 15-20 години. Но в този случаи държавата не може да се ръководи само от финансови интереси. Ако купуването на "Бояна" от "Ню Имидж" означава да се сложи кръст на българското кино, то има над какво да се замислим. А щом казваш, че всички български филми са тъпи, означава че възприемаш киното с гръбначния си мозък. Как да се прави по-добро кино без пари, без техника, с един гол ентусиазъм? |
До д-р Но Мирамакс уж е независима компания, но все пак е на Уолт Дисни, ако не знаеш. И какви, ако не финансови да са критериите за продажба на киноцентъра? Тия, дето са на второ масто в класирането, да не би да се ръководят от творчески критерии? Като продадем на загуба киноцентъра на Баварияфилм и изведнъж започва да цъфти едно творчество, почват да снимат едни страшни български филми. Пак някой трябва да даде пари за българско кино. Кой? Държавата? Както досега - съвети, комисии, фаворити, приятелства и ... тъпи филми. |
Dr. No - по-добро кино без много пари и техника се прави с по-добри сюжети и актьори - справка сръбското кино от последните две десетилетия. Който си има от гъз измислен сценарий с звезди от съзвездието Средно голям Витиз, парите му пречат! - А тук става дума преди всичко за пари. И тези жалостиви статийки са само част от цялостното лобиране на заинтересуваните кръжоци. Защо никой не рева толкова като откриха процедурата за приватизация при тези параметри и условия? И когато Евгени Михайлов се надяваше да гепи баницата с РМД-то си, уж подкрепяно от Ийстман Кодак? Защо не реваха после, когато, ура!, идваха Бавария и Ийлинг? А сега рев, че спечелили тези, дето предложили най-много пари. Ами да прекратят процедурата тогава. Да излезат сите български кинаджии да си поиграят на Суходол пред Бояна пък да видим. Ама когато преди 8 години се чудеха повечето какво да ядат и "Ню имидж" бяха единствените, които правеха нещо тук, беше май друго... Тъпа работа. |
Платили били смешна цена, а питате ли ги колко са платили, за да я има тази смешна цена и в чии джобове са тези сумички. |
Това което пишете са пълни глупости! Ню имидж са долни измекяри, които ще повторят нещата с Балкан! Ето за всезнаещите няколко примера: 1. В цяла Европа филмопроизводството е финансирано и има протекции от държавата. Това е европейската система за произвеждане на филми, за разлика от американската. Справка – вгледайте с в надписите на който искате европейски филм – осъществени с подкрепата на национални филмови центрове, регионални фондове, европейски фондове и тн. Втора справка – в цяла Европа държава стимулира показването на своите филми- във Франция всяко кино ще бъде затворено, ако не показва по закон минимум 25 % френски филми. 2. Бавария филм е един от най-големите европейски филмопроизводители и дистрибутори – имат много филми с Оскари, Златни мечки и тн – пример “Никъде в Африка” – Оскар за чуждоезичен филм 2003, Срещу стената - Златна мечка 2004 и още много... 3. Цялата работа с Ню имидж и гнила – сделка в последния момент, лобиране на депутати и кандидат депутати като Николай Сотиров и др. 4. България не е в Холивуд, а в Европа – кино може да се прави нормално ако сме част от европейската система за финансиране и дистрибуция на кино. Продажбата на Ню имидж е престъпление! |
stephan-e, въпросната държавната подкрепа за местното кинопроизводство чрез държавна киностудия ли се осъществява или чрез (съ)финансиране на проекта, който може да бъде реализиран след това при пазарни условия, къдети творягата си иска или намери за рационално с оглед бюджета си? Или смяташ, че Бавария ще прави БГ кино без пари? Или че Ню Имидж ще върне някой български проект, за който се плаща? Щото сигурно са част от юдеоамериканския заговор за затриването на епохалната българска кинокултура - враг № 1 на Холувид |
Не говорете смешки! Киностудията не дава никого директно пари за филм – тя участва като копродуцент с услуги... И това е важна част от бюджета. Хайде сетете се кога Ню имидж ще участва така в снимане на БГ филм... Държавната подкрепа е чрез финансиране – това включва финансиране на производство и финансиране на ДИСТРИБУЦИЯ. Това второто е също толкова, ако не и по-важно. Пример: бюджета за реклама в БГ на един американски филм е колкото бюджета за производство на един български филм. А без добра реклама – няма и зрители.... Относно Бавария – прост пример – ако Бавария стане европейски дистрибутор на български филм – то съдбата на този филм ще е доста по-различна... Това означава, включване в ПАКЕТА филми, които Бавария дистрибутира – така ще се върнат и повече пари обратно, които ще се използват за нови филми. Защото, когато говорим за пазарни механизми – парите от фондовете се връщат при продажба... А това за заговори и епохални култури са приказки за болни мозъци – всяка нормална европейска държава си пази културата – без да смята, че е епохална... |
Както Ню Имидж, така и Бавария ще участват така в снимане на БГ филм само ако (а) имат интерес от това или (б) са задължени. Всичко друго е балсам за наивни очи и лоби бар "Наздраве". |
Не мога да разбера, защо трябва да пишете за неща, от които нищо не разбирате? Толкова ли се чудите какво да правите или търсите да си чешете езиците... Разликата между двете компании е огромна: 1. Бавария е европейска компания. България и Германия са членове на програмата за аудиовизия на ЕС Медия и Евроимаж - оттам основно идват пари за европейско кино. Непрекъснато се правят копродукции между двете страни – конкретни примери, особено за БГ филми бол – писмо до америка, филмите на ничев, два филма, които се снимаха скоро – на Иглика Трифонова и на Невена Андонова. Тези немски пари се дават със задължението, част от тях да се изхарчат в германия (напр. постпродукция) или при снимките – със германски партньор. Така че, естествено се минава през примерно Бавария. Които, за да получат тези пари правят отстъпки и то големи... Това за Ню имидж не важи... 2. В копродукциите (български филми) с европейски страни, съотношението между български и чужди пари е едно към много. Просто идват пари, без които не може нормален филм да стане... А си помислете кога БГ ще филм ще получи пари от американски фонд за кино??????? 3. Относно лоби бара – явно ти е много симпатично цялото задкулисно лобиране и далевераджийство, което води до продажбата на Ню имидж. На кой му пука за българското кино... Напомням – в Европа киното за разлика от Америка не е просто развлекателен бизнес... Нямам време повече за глупости... |
Покорно благодаря за височайшото благоволение, почитаеми! Наистина няма смисъл повече да си хабите, цитирам, глупостите за безпросветните тук, тъй като просто говорим за различни неща, но вече няма смисъл да ги дефинираме. А упреците ми за лобирането се отнасят и до двамата кандидат - купувачи. По стечение на обстоятелствата днес тук (както и винаги) има само едната страна. |
Много уважавам евреите, особено руските, с които съм имал вземане-даване и получавал помощ от тях. Последните в много случаи се държат по-руснаци от руснаците, за което им свалям шапка. Когато обаче става въпрос за бизнес осъществяван от евреи в БГ ми настръхват косите. И не знам дали само тяхната нечестност или и нашенската продажност и простотия са виновни за това. |
stephan, има нещо, което изглежда трябва да изясним. Т. нар. от тебе "европейска система" е губеща и безперспективна. Във всички европейски страни (без изключения) отдавна пищят от американската киноиндустрия, която с лекота се налага на пазара. И това става при масовото убеждение, че Холивуд прави само "бози". Как ще обясниш този парадокс? Как тъй "тъпото" американско кино помита всичко по пътя си? Прочие, прибягването до отчаяни антипазарни мерки, като например, задължителни прожекции на "родни" филми, само отлага предизвестения крах на държавно покровителстваните европейски кинематографии. Така вероятността в Европа да дочакат и евентуална хегемония на китайското кино, се увеличава. Като знам как "обединена" Европа управлява делата си, не съм оптимист и за европейското кино. Но защо в България да не тръгнем по нормалния, доказан, пазарен път? |
1. НЮ ИМИДЖ храни 600 български семейства. При това при доста над българските стандарти. 2. С разрастването на дейността им те ще станат хиляди. 3. По този начин НЮ ИМИДЖ доказват, че ТУК И СЕГА може да се работи, да се произвежда, да се живее... Кого би могло да дразни това? P.S. Колкото до ВЕЛИКОТО ИЗКУСТВО: само ако се храниш и работиш, би могъл да се надяваш, че ще се пръкне ГОЛЕМИЯТ БЪЛГАРСКИ РЕЖИСЬОР. Така или иначе, пак някои като НЮ ИМИДЖ ще инвестират в него... И заради собствените си интереси, разбира се, защото ако фалират или се преместят в Румъния (която им предлага всичко, което поискат) - КАКВО ПЕЧЕЛИМ НИЕ, БЪЛГАРИТЕ??? И кой е българинът в случая... |