Мишков, Мишков - или нищо не разбираш, или се преструваш.. Що за безумна идея: ислямските терористи се борели за носене на фереджета?! Те съвсем ясно си казват за какво се борят - главно за да се разкарат чуждите военни бази от техните страни! |
терористит използват наи новите технологии на военните за врмето си колкото до свободата на жените от домашните задължения да ражда и възпитава децата и да домакинства то тази свобода се е превърнала в робиня на дрешките купувани от магазините и парадиране като маимуните коя колко дрънкулки има а колкото до фереджетата арабския свят не използва жената за съблазняване с голи пъпчета и минижупи а и тъмните очила са аналог на фереджето защото не може да оцениш красотата на природата а гледаш некакви си очила което е и антиправославно понеже в църквите основен елемент в иконостаса е лицето а не разголеното тяло или атрибута очила |
Interesno samo, che anarhizmut ne e murtuv. Ruskia takuv sushto. A mojeshe da razkaje za vruzkite na Botev s Nechaev i za natrapenia "sotzializum" na Botev. S drugi dumi natzionalistite da hodiat da piat edna studena voda, kogato stane duma za Botev. |
Значи приликата между руските анархисти и ислямските терористи може да бъъде само повъърхностна поради няколко причини: 1. В Русия става дума за организирана групировка с определена политическа насоченост, докато в случая с ислямския тероризъм верската идея за джихада обединява действията на твърде разнородни по своята политическа и дори доктринална ориентация личности и групи. Така че при ислямския тероризъм не можем да говорим за някаква единна партия както в случая с Бакунин и Ко. 2. Възгледите по отношение на държавата въобще не съвпадат между анархистите и ислямските терористи. Докато анархистите се обявяват срещу държавата с нейните институции за упражняване на принуда, мюсюлманските терористи са стриктни етатитсти, като моделът за тях е ранният халифат с неговите "праведни" институции. В този смисъл властта на Талибаните в Афганистан беше експеримент, проведен от Ибн Ладин за възсъздаване на тъкмо такава държава. 3. Ако трябва да търсим аналогии между анархизма и някоя съвременна арабска идеология, най-лесно ще ги открием в учението на Кадафи за "джамахирията". Всъщност връзката тук е непряка и най-вероятно минава през "Държавата и революцията" на Ленин. Там, както е знайно, "вождът на световния пролетариат" заимства от анархизма представата за ликвидиране на "буржоазната потисническа държава" и подмяната на институциите й с общонародни такива - примерно общонародна армия с изборни командири, общонародна милиция, съвети, като органи на пряката народна власт и пр. болшевишки брътвежи. Тъкмо тия бълнувания са възприети от Кадафи, който ги преформулира в концепцията си за джамахирията като "общонародна държава". Така че Кадафи може условно да бъде наречен "анархо-болшевикът" на съвременния арабски свят. |
Авторът на статията е или кретен или провокатор. Това не е свобода на словото , а словоблудство. В България недосегаеми няма така, че си опичайте акъла. Браво на редколегията на Сега, която пуска такива "материали". Видовден наближава... |