Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Гори ли Париж?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:189 « Предишна Страница 9 от 10 7 8 9 10 Следваща
HC11
04 Ное 2005 23:09
Мнения: 445
От: Brazil
Смарти,

не се кахъри за НЙ. Не ща да ти лъха на никакъв местен шовенизъм . Аз по същия начин не харесвам и Лос Анжелос . Миризливи дупки щото няма държава насреща това е истината за големите американски градове. В момента за инфраструктура се отделят по-малко пари отколкото през 70 -те години в абсолютни цифри . Е, няма начин даунтауновете да не се превръщат в мизерни дупки. Чиста математика. След нашия tax cut и потоп така се казва филма. Не знам как свършва.
Eisblock
04 Ное 2005 23:25
Мнения: 9,157
От: Iceland
Канех се да попрочета, да плюя виртуално и ... да подмина. НО....

Не е за чудене когато пишат хора НЕ успели да видят обекта на дискусията. По за чудене е когато хора претендиращи да са "нещо по-така", как така започват да пишат откровенни глупости. Само и само да спечелят няколкото си сребърника от местното ДС.

Подобни изхвъргачи съм виждал и познавал още на времето. В розовите времена когато източноевропейската вълна на пишман "емигранти" още не беше заляла западна Европа. Когато, най-малкото тези от т.н. соц-(конц)лагер, бяха все още на уважение и имаха подкрепата и на населението и на Официалните. Вълната от БГейци след ноември 89-та помете доброто отношение. Естествено е - сам съм се запознал с десетки и дестки случай, как дребните мошеници-кокошкари унишожиха понятието АЗИЛ. Изпразниха го от съдържание.... А сега се хленчи, че отношението било "по-така"!

Вярно е и за "грешката" на "Загнилият" направена с вноса на работна сила от неевропейски държави. Някой етноси са органически неспособни да се интегрират. И тук чета всякакви жалки Дитерамби на политпросветниците от NY-ските гета, опитващи се да скрият действителността. Някой бе писал за определения за Арабите тук по горе. Да. Били са нещо, а сега са напълно "обезкосмени" от затъпяващите ги религия и традиции. По подобен начин се държат и турците в Германия, Австрия и останалите "гнили" страни. Държавите там действително им дават равни възможности, както тези и за местните аборигени. Но на "онези" това не им е достатъчно. Младата им сган е станала и става все по предизвикателно Нагла и Нахална. Нещо което не може да не дразни силно аборигените и доместицираните, интегриралил се чужденци. Конфликтите ще бъдат все по-големи. Лозето не ще молитва, а иска мотика. Истина е, че демокрацията и глобалните интереси на капитала скопяват все по успешно волята на държавите на запада....

Американският хгемонизъм е другата причина за неспокойствие и ексцесии по света - та дори и у Нас. Защо - не е нужно да се предъфква тук и сега.

Не мога да се въздържа да не клъвна "фемелито" за комсомолкият им плам и врещяща некомпетентност по някой аспекти на дискутираната тема. Та само тук ли? Вероятно налице е непреставащо акутно състояние на ... хайде да не уточняваме. Неспасяем случай.

И последна забележка - огромният мегаполис NY, в никакъв случай не може да се сравнява със цитираните и позатъпкани тук от манхатънските токове и токчета, градове. Хеле пък за Мюнхен да се говори по този начин?! Жалка работа дргаре и другарки:

- Айде поздрави от АОНСУ-то. Бехме на кръчма до него. Убаво нещо - кръчмата де, да не помислите нещо друго?!

Дерзайте сите!
Чичо Фичо
04 Ное 2005 23:28
Мнения: 24,838
От: United States
В продължение на 20 г. се местили на по десетина места, понеже не винаги се седи 3 или 4 г. на едно място. Става дума за западни дипломати.
*
Човека, който изнесъл тайните пароли на КуКлукс Клан и написал сценариите за радиото, бил Стетсън Кенеди, южняк и внук на фабриканта на шапките Стетсън (имам и аз такава истинска, велурена, от базара в училището на децата, за 3 долара). Той се записал в клана само да ги научи.
*
През устата им глаголи вековната злоба на роба и принципите "такова жувотно нема" и "я па тоа/таа".
nesnaecht
04 Ное 2005 23:56
Мнения: 15,180
От: France
Фич не ги мисли европейците ти нали си ската гъзъ , що ти пука !
ще скапе Европа в недалечно бъдеще, ако не се вземат бързи мерки.
Eisblock
05 Ное 2005 00:01
Мнения: 9,157
От: Iceland
В никакъв случай Любезни, не ще Те следвам през нея - навътре!! Отвънка ми е много по-добре, за копанкята - ще я прежаля, по-добре да съм на свобода! ....

Пък и нали знаеш:

- Тръгни след Муха, ще те заведе .....

Обичам народните поговорки. Много са изразителни, пък и не само това. Не си ли съгласен?
Душко
05 Ное 2005 00:23
Мнения: 11,027
От: Austria
Съгласен съм с nesnaecht ""... ще скапе Европа в недалечно бъдеще, ако не се вземат бързи мерки. ""

Само се боя, че " Бързите мерки " ще бъдат приемането на Най- Голямата Европейска сторана ( Тупрция ) в Съюза.

За радост на нашите " патриоти демократи" - FL , КуКу, Гаспарини, Зевзека и др.
Решението вече е взето, само Австрия си направи устата да протестира, но кой да я слуша ?!?

Пък и старахът от ГОЛЕМИЯЧ Брат с Дебелата Тояга Чичо Сам и неговия Верен Пудел от Лондон е ОГРОМЕН .

След съседите ни от Юго Изток, явно ще дойде ред и на съседите (по море) на Испания, Португалия, Малта, Италия, Кипър - страните от Магриб до Египет.

Дано само богатите на нефт и пари Норвегия и Швейцария не се набутат и те в Съюза.
Чичо Фичо
05 Ное 2005 00:42
Мнения: 24,838
От: United States
Душански, а ти "че сокрушаешься"? В КНР нали няма да има имигранти.
nesnaecht
05 Ное 2005 00:52
Мнения: 15,180
От: France
Душко неам начин аз да ви скапем , ма ако могех така щех да ви скепем та знае ли се ! Нищо де аз ще изчекам до утре и тогаво ноистина че ви скапем !



Осемдесет и пет автомобила са изгорели при безредиците във Франция

5 ноември 2005 | 00:26
Агенция "Фокус"



Париж. В нощта на 4 срещу 5 ноември 85 автомобила, между които 40 в предградията на столицата Париж и 45 в провинцията, са изгорели при безредиците в предградията във Франция, предаде АФП, позовавайки се на източник от полицията. Органите на реда са задържали приблизително 30 души. На много места полицията е установила присъствието на малобройни подвижни групи, които не желаят да влязат в директен сблъсък, а да нанесат щети по разпръснат начин.
nesnaecht
05 Ное 2005 01:50
Мнения: 15,180
От: France
Натиснете тук
Чичо Фичо
05 Ное 2005 02:37
Мнения: 24,838
От: United States
Как Маяковски видял нюйоркското метро (собвей) в 1925

...
Работа окончена.
Тело обвей
в сплошной
электрический ветер.
Хочешь под землю -
бери собвей,
на небо -
бери элевейтер.
Вагоны
едут
и дымам под рост,
и в пятках
домовьих
трутся,
и вынесут
хвост
на Бруклинский мост,
и спрячут
в норы
под Гудзон.
...

"Бродвей"
Fani
05 Ное 2005 03:16
Мнения: 1,196
От: USA
Нели, не ми пука какво ще каже ситната - ама честно. Защото детето вижда и прави изводи. И е по-голям расист от мене в някои отношения. Коментарът й за собственика на споменатото ресторантче (името му е Katrina's - a taste of New Orleans, между другото) е - Този е бял в черна кожа. Може би това е плод на корупцията в Ню Орлийнз, може би наистина ги мързи повече от нормата, нямам представа. Знам, че по другите места са може би по-различни. Мъжът на братчедката в Атланта, например, разказва, че не може да търпи латиносите. А аз се опитвам да си спомня филмчето, в което мексиканците бяха изчезнали ли беше, стачкуваха ли, и щатите блокираха. Поздрави.
kombat #5
05 Ное 2005 03:41
Мнения: 2,808
От: Bulgaria
Неделка нивгаш нема се научи да изговаря правилно нюйоркските локални понятия.
Оня ден беше разказа за дипломатките без коли дето тръгнали Неделка да ги води с метрото като лели на пазар на Дитмас булевард който се намира в Бруклин. А она твърди че били одили в Куинс...
Днеска след като описва метрото в Париж компетентно нарича електричката до Лонг Айлънд LIR. Не е LIR, Неделке ами LIRR - Лонг Айлънд Рейл Роуд.
Фичлера е по-точен в описанието на проджектите, той живее в такъв...



Заб. никоя жена с образование и мъж дипломат не се вози на метро. Това е правило от което няма изключения.
Нели
05 Ное 2005 05:22
Мнения: 5,661
От: United States
Добре Фани, значи нямаш морални дилеми с наследниците. Поздрави на "ситната", която всеки път познава кой те търси.

Уф, сетих се, изписва се на екрана, за това е толкова осведомена.

Редактирано от - Нели на 05/11/2005 г/ 05:26:25

Mitnicharъ
05 Ное 2005 08:25
Мнения: 6,877
От: Bulgaria
Убийствено... убийствено.
Amilcar
05 Ное 2005 11:23
Мнения: 1,907
От: Spain
Нели, по отношение на Хънтингтън - не ми харесва, че Фичо представя една теория едва ли не като желание, пожелание и т.н. Това, което е направил Хънтингтън е един опит да обясни процесите и на тази основа да предскаже бъдещи процеси. Дали е успял е друг въпрос, но... къде виждаш "Според Хънтингтън не само нас не трябвало в НАТО и ЕС да пускат, ами и Гърция да изгонят"? Според него това не е логично и не се вписва в теорията му, но... не знам да е искал да гонят Гърция...
Освен това - Хънтингтън съвсем съвестно посочва нещата, които не се вписват в теорията му - като примерно позицията на САЩ по време на войната в Босна - и не претендира за непогрешимост - това изрично го е казал. Това, за което претендира е, че теорията му обяснява процесите по-добре от другите съществуващи теории. Тъпо е да показваш изключенията от теорията - които автора изрично е пососчил - като грешки или слабости.
Теорията си е само това - теория. Как ще се чете - дали като дявола евангелието - е друг въпрос и от това никой не може да се застрахова. Важното е, че се е постарал да бъде максимално обективен.
И накрая Нели, ти откога пък взе да се вписваш в понятието "нормален български родолюбец"?
Чичо Фичо
05 Ное 2005 19:25
Мнения: 24,838
От: United States
Хънтингтън е political scientist, няма понятие от историята на обществата, за които претендира да пише. За разлика от него Фукуяма е философ. Шпенглер, от когото се учи Х., или Тойнби, пък са историци, знаят историята, разликата също е голяма. Х. е силен, когато обяснява тънкостите на изборите и политическите системи, но се губи във философстването за историята, няма го.
Meto ot Interneto
05 Ное 2005 20:17
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Гори на баба ви гъза.
Не го мислете толкова. Париж е преживявал много по-сериозни брожения от сегашните вандалски погроми в предградията си.
Интересно как някои коментиращи обсъждат публикацията - като че ли става дума за подземни железници, а не за най-красивата столица в света.
Което ми припомня за нашата, която в последните години очевидно губи характера си на най-красивия град в БГ. Не говоря за дупките и разбитите улици, а за т.н. "мутробарок", който вилнее в новото стрителство.
Нели
05 Ное 2005 20:37
Мнения: 5,661
От: United States
Драги ми Амилкар, спорът за това дали Хънтингтън е прав в статията си (а после книгата си) "Сблъсък на цивилизциите" върви вече 12 години. Забележи, не става въпрос дали той е казвал определени неща за Гърция или не (за всички, които са го чели е ясно, че ги е казвал), а дали той е прав в опита си да напъха всяка държава от ЕС в собствената си еснафска схема за развитието на света. Гърция (а също Турция, за която той казва, че няма да стане никога, ама никога, член на ЕС) е изключително засегната от това, че той я приема за държава "втора ръка" главно заради факта, че е православна държава, която не заслужава да е сред "богоизбраните" западни държави. Нещо повече, той постоянно се опитва да ни докаже, че Гърция няма място не само в ЕС, но и в НАТО. И с чисто сърце я дарява на... "руския блок".


Реч на Хънтингтон :
натисни тук



The old antagonism between Greece and Turkey, suppressed during the Cold War by their shared fear of the Soviet Union and communism, has revived, Greek and Turk fighter planes challenge each other above the Aegean, an arms race is underway on Cyprus, and Greece is becoming, in many ways, more of a partner of Russia than of its allies in NATO.

*
натисни също тук :




Huntington wants the EU and NATO to include all the Catholic and Protestant countries of Europe, while all Orthodox countries (including Romania, Bulgaria, and Greece) he would like to push under Russian rule.

*

опит на гърците за опровергаване Хънтингтън, натисни тук


The aim of the book is apologetic, to protect Greece from insinuations that it is not part of the West by showing that the country has become thoroughly Western. The authors labor to rebut perceived slights against Greece and the Orthodox countries of South-Eastern Europe from scholars such as Samuel Huntington of Harvard University and the late anthropologist and theorist of nationalism Ernest Gellner.

*

и още веднъж по този въпрос, натисни :


And then came Samuel Huntington, who argued that the clash of civilizations was bound to replace the struggle between liberal democracy and communist totalitarianism, and who then proceeded to identify the major fault lines cutting across the European continent.(1) Greece found itself on the wrong side of Huntington's map, because of its Orthodox tradition, not to mention several centuries spent under Ottoman rule. It all made sense, of course; and it was therefore utterly predictable.

*
пак за Гърция и Хънтингтън, натисни тук :


But he goes further than this. In the book Huntington's description of the "West" includes only democratic, western-Christian countries, the kind, presumably in which he feels comfortable, and he goes so far as to state that Greece "is not part of western civilisation", although he does acknowledge rather condescendingly that "it was the home of Classical civilisation which was an important source of Western civilisation." It becomes clear in reading further that the reason Greece is not a part of western civilisation is that it has the wrong kind of Christianity, Greek Orthodoxy, which it shares with Russia.

*


интервю на тази болезнена за Гърция тема, натисни тук


Well it is true that when Samuel Huntington was writing his book, Greece was the only EU member state with a clear Orthodox heritage, and therefore he described it as an anomaly and as an outsider among other European nations.







Редактирано от - Нели на 06/11/2005 г/ 01:16:28

Нели
06 Ное 2005 01:31
Мнения: 5,661
От: United States
Относно родолюбието, Амилкар.

Някога, когато пишех за етническите проблеми на Балканите, Хънтингтън се появи с теория, в която използваше нашироко събитията в бивша Югославия за да докаже негодността на православните държави да бъдат в западната цивилизация. Признавам, това силно ме раздразни. Значи ИРА можеше да залага бомбите си в Лондон, но конфликта на католици и протестанти в Северна Ирландия за него това е, видите ли, един обикновен конфликт в "рамките на западната цивилизация". Докато православните страни, и конфликтите в тях, се оказват кой знае защо плод на съвсем друга цивилизация (славянско-православна, Гърция е била много щастлива от подбна квалификация и наред с конфуцианската, японската, ислямската, индуската, латиноамериканската и африканската (според С.Х. в света има 8 типа цивилизации) са извън кръга на неговата "първата класа". Удобно, и по комунистически подло.

Смятам за съвсем естествено всеки нормален и родолюбив българин да тегли една майна на комуниста Хънтингтън и да не го споменава, освен като автор на куриозни социални теории. България в по-голямата си част е православна (без да коментирам в момента дали това е добре за нея или не), ерго според него негодна за западния свят и достойна само за руския ботуш. Това да ти напомня за Ялтенското споразумение на "тримата големи" в края на Втората световна? Въпреки това ние сме на последната права по пътя за ЕС и не желая да се доказва левичарската болтовня на Хънтингтон на български гръб. Подобна позиция смятам за истински радолюбива. Другото го остави на палячовци като Сидеров.
Чичо Фичо
06 Ное 2005 17:22
Мнения: 24,838
От: United States
Хамилкар според мене не може да коментира смислено не Хънтингтън, ами и Изворът на белоногата.
Добави мнение   Мнения:189 « Предишна Страница 9 от 10 7 8 9 10 Следваща