Църквата иска да жени, но бяга от развода Познайте кой е изпуснатия глагол! |
Ако беше написано: Църквата иска да мъже, но бяга от развода, щяхме да си послим, че става въпрос за джамия. |
Цялото това двусмислие щеше да се избегне, ако беше използван правилния от съдържателна гледна точка глагол, а именно:.....бракосъчетава...Човек жени дъщеря си. Човек понякога жени и жена си ( за неин колега да речем), но Църквата/службата към районния съвет бракосъчетават. |
Чичата Др, Доста си НЕточен. Човек жени сина си, а ОМЪЖВА дъщеря си! Сега чакай коментарите на бай Асан относно забележката ти за джамиите . |
Вижте сега, в езика доминантно е именно действието с -жен, защото за общите понятия се казва женитба, а не омъжба, казва се - те се ожениха, а не омъжиха, и други примери, интересно защо така езикът е взел женското начало като основа на производните, ах, где го д-р Тормозчиян да задълбае по проблема... |
Нещо не ми стана ясно какво общо има Министерството на отбраната и църковния брак, че ще дава становище по въпроса?? |
*****
Редактирано от - bot на 21/2/2006 г/ 12:08:15 |
Туй дето го написах си е така....не беше правилно, господин администратор...но за да се изразя по- меко ще напиша: "Стига бе, узаконени църковни бракове - само ще се налеят пари в джобовете на поповете." Тя църкавта, че има нужда от пари, има, ама чак пък толкова...това е много стара традиция вече...
Редактирано от - bot на 21/2/2006 г/ 12:17:34 |
ей го пак проблема кой да държи монопола. в момента държавата е завардила здраво монопола над едно от най-важните тайнства в живота на човека. обаче църквата (съвсем разбираемо) иска парче от баницата. имало е времена когато брака без поп е бил незаконен, така че няма да казвам че църквата е онеправдана. обаче все пак не би било зле, в интерес на човешкото право на избор (което самата църква не признава) църковния брак да стане законен сам по себе си. уважавам правото на избор на вярващите, нищо че те рядко уважават моето. впрочем за да не мислите че безобразията на могъщата църква са история от миналото и към такива въпроси може да се подходи леко вижте в словакия какво става заради един папски конкордат |
Че то и сега, който иска и църковен брак, си плаща, и си го венчават с церемонии, тайнства и т.н. Само че преди това трябва да е минал през гражданското да се регистрира брака там. Та какво точно се предлага? Църквата да направи алтернативни регистри, да изпраща и получава информация от държавните (все пак многоженството е забранено) и други такива сложнотии. Па както е тръгнало, да направят и да може да се плащат данъци и такси в местните клонове на църквата, и в това имат дългогодишна история. |
deteto, няма нужда нещата да са толкова сложни колкото казваш. макар че с църковния брак двойната работа е неизбежна. може например когато двама души се явят при администрацията със свидетелство за църковен брак той да бъде автоматично регистриран без повече увъртане и процедури. но несъмнено възникват проблеми като споменатия от теб - че например многоженството така става доста лесно, освен ако поповете не станат компютъризирани бюрократи. все пак в други държави това се прави и не е чак такъв проблем - ако не познаваш някого достатъчно че да знаеш че е вече бракуван сигурно така или иначе не е трябвало да се жените Редактирано от - Pavlik Morozov на 21/2/2006 г/ 15:53:59 |
Та по темата - Църквата не бяга от развода, а следва едно правило: "Което Бог е съчетал, човек да не разлъчва." Да не говорим колко са писали светите отци по темата против развода. Така че развод се избягва, освен при прелюбодеяние, което осквернява светоста на брака и анулира тайнството (т.е. премахва Божията милост над дома). |
Та по темата - Църквата не бяга от развода, а следва едно правило: "Което Бог е съчетал, човек да не разлъчва." Да не говорим колко са писали светите отци по темата против развода. Така че развод се избягва, освен при прелюбодеяние, което осквернява светоста на брака и анулира тайнството (т.е. премахва Божията милост над дома). Това твърдение предполага три неща: а) Съществува бог б) Този бог е точно този който е описан в библията и другите църковни писания в) Светите отци са легитимни посредници между хората и бога Аз лично не вярвам на тези неща, и най-вече на последното. Няма нищо свято в пиян поп, който разлива виното върху булката по време на церемонията. |