В събота отидох с приятели до Оборище. Нямаше никой, нито един човек. Част от надписите по паметника бяха окрадени. Отстран и захвърлени увяхнали венци и боклук. Тъжна картинка. Е очудва ли ви тогава, че за този младеж кумира не е Ботев, а примерно азис. |
Калина, не е това, което търсиш, но поне е от същия автор. http://tafricanski.hit.bg/ese.htm |
Да, новий Сидеров, ама поне малко по-интелигентен. Значи, вече се разбрахме, че Ботев и Априлското въстание са глупости. Кажете нещо за Пътя към Голгота, моля. |
Благодаря, Brent. Получих откъслечна представа за начина на мислене на автора. И това затвърждава мнението ми. Този млад човек не е глупак, заслужаващ снизходително отношение. Той има Аз-позиция и я защитава интелигентно - рядкост дори за възрастни писачи. Не съм съгласна с нея, но ми е интересна. За разлика от написаното от Ламбовски. Още на ниво заглавие. |
Е очудва ли ви тогава, че за този младеж кумира не е Ботев, а примерно азис. Учудва ни, че си мислиш, че ако Ботев не е кумир за младежа, то непременно трябва да е Азис. И че смяташ, че е задължително човек да има кумири. И че се Очудваш. _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
Не съм казал непременно, а примерно. А азис защото и той е с "физиономия с необщ вид". Иначе всеки си има кумири - един христос друг момона. |
Само наивник ще възприеме , тези мисли -като мисли на този Теодор.Очевидно е копие , вярно с родителският оригинал, този родителски оригинал, който днес изражда и ражда конюнктурата на прехода. Ботев с тези мутренски ефекти , това е пределно ясно , няма как да се родее. Унизителното не се състои в опровергаването.Мутра и мутренски копия не се опровергават. Унизителното е , в индуктирането на масово поведение , което трябва да опровергава една мутра и неговото отроче Оплюването на титаните, на гениалните хора , това е днес физиогномиката на мутрата , това е ефектното поведение, конюнктурното поведение . А ?Титаните затова са титани , да падат върху тях всякакви гръмотевици. Какви ли просташки ЕФЕКТНИ неща не видяхме и не се гледахме. Ефективното , а не ефектното , него предстои да го наблюдаваме и да продължаваме да го наблюдаваме.Титаните на човешката мисъл са го гарантирали. |
"Не смятам за нужно да ги опровергавам, всеки може да го направи." Аз пък не мога. Сигурно съм тъп. Бате Бойко (извинявам се за това обръщение, въобще не те сравнявам с онази куха лейка), хайде в следващата си статия да отделиш няколко реда и да ги опровергаеш. lilliola Brent, благодарности за линка. Ако трябва да се гордея, че съм българин, то ще е преди всичко заради момчета като Теодор. |
млад, умен, различен Глупости. Продажен, без ценности, безотговорен. Роден нихилист. И тук се намират "личности" да толерират, а даже и да възхваляват простотиите на това недоразумение. Ботев му бил крив, защото имал чувства. Сравняване имало ценно между чувства и разум. Ай сиктир от продажни нихилисти и псевдоинтелектуалци. |
Едно момче, което се опитва да мисли.Едно 17-годишно момче , което тъси своята индивидуалност.Вероятно прави впечатление, понеже има смелоста да каже на глас собствените мисли, естествено формирани от средата и възпитанието.Обикновенна форма на младежки бунт срещу статуквото на възрастните.Толкоз нищо повече.Явно, обаче да чуеш , членоразделни мисли от младежи на тази възраст в съвременното ни общество е екзотично, и за това се обръща такова внимание, от автора .Прави впечатление и форума, изказват хора които изобщо не познават публицистиката на БОТЕВ, и изказват глупави енциклопедични мнения.Плюенето днес по Ботев , много ме "радва", защото то доказва едно мое мнение, че Ботев е сякаш наш съвременик.Има хора от нашето общество , които сякаш са герои на Ботев.Той наистина е велик, и малцина могат да се похвалят, че са живяли живота си както са искали, и получили в него това за което са мечтали: "Та кога възстане роба, в редовете на борбата, да си найда и аз гроба." Та Ламбовски не е толкова до пътя.Грешно разсъжадаваш за живота, пътя , че пътя, в него , извън него и т.н.Още древните са казали, че всички пътища водят до Рим.Всеки си има собствен път, и може ти да изглежда , че дадена личност е извън пътя, но той само извън твоя път.Истината е в движението, а то се определя със посока, скорост, ускорение.Още Анибал Картагенски е казал:"Ако няма път, ще го прокараме!/ и тогава африканскитеслоновете за първи път видели снаяг./"Та деленето на "хора в пътя" и "хора извън пътя" е некоректно откъдето и да го погледнеш, допада ми делението на Робърт Пърсинг/ американски философ/ , на "кръгли" и "квадратни", с "кръглите " е трудно да построиш една сграда примерно, за това ти трябват "квадратни", но човешкия прогрес се дължина на "кръглите" и на колелото. .Много от "квадратните" искат да се направят на "кръгли", защото им изглежда по гот или прочие, нещо като от брюнетка да станеш блодинка, или от рода да пробваш и ти та поне за един ден, и тогава има много смешни образи.После се връщат към удобната си квадратност.Винаги съм казвал , че по своята същност "кръгът", всъщност е "квадрат" , който толкова са го удрали, че са му изчезнали ръбовете. .Та Пърсинг има и друго делене на "рационални" и "ирационални", и те са естествено независими, т.е. един "кръгъл" , може да бъде и "рационален" или "ирационален" и обратното. P.S.По принцип има и имагинерни понятия, които абсолютно не са в противоречие с гореизказаните мисли.Иначе българската народна поговорка е :"Който не ще да хваща пътя, да хваща гората.", която в случая не кореспондира по никакъв начин с другата българска поговорка:"Такована жена води хорото, такован мъж става хайдутин."Това последното към темата за деление на хората, на видове.Иначе Ботев е разбирал световните критерии! |
(Имам предвид интерпретаторската физиономия, физическата не съм я виждал). Тази физиономия може да дразни с чепатост и несресаност, ала има едно голямо преимущество - изглежда много по-собствена от останалите. Физиономия на човек, който не върви в пътя. Видяхме я физическата физиономия. Лакомо захапала кокала. От тези, дето биха захапали всеки кокал. За тях няма значение какво и как, важно е да има далавера. Да си направим реклама на гърба на отмиращия у нас патриотизъм и загубилото се родолюбие. Чепатост и несресаност, или мазно зализан перчем и тежкарско костюмче, а др.Ламбовски? Или ти не се интересуваш от носителя на едно послание, за теб самото послание е важното? И къде го тоа път, за който говориш? Младите отдавна, повечето от тях поне, не са в пътя. Иначе нямаше да се колят едни други, да са опитали половината от тях наркотици, а една четвърт да употребяват редовно. И това ли е "кривване от пътя"? |
е извинете , ама тая теза , или по скоро гледна точка , за Ботев и неговото дело са ни я разяснявали у у-ще преди 20тина и повече години, нищо толкова самобитно не виждам в ученическото съчинение, с изключение на смелоста да се противопостави на даскалицата си! |
Натиснете тук Ето го носителя, а да видим посланието: Лудост е и да отидеш на борба, която дори не е борба, защото в борбата имаш шанс да победиш, с идеята, че ще умреш. По този начин обричаш делото си на неуспех (...) Ти пропиля шанса си да помогнеш наистина на България! България прекара цели 500 години под турско робство заради такива като тебе, които не мислят, а чувстват (...) Какво собствено иде да ни каже момчето с шишчето? Че Ботев е балама. Че саможертвата му - него и на другите, които умряха, за да го има това пишлеме, че те са едни балами. Защото не са си седяли вкъщи, ами са почнали революция да правят. Че не са "помагали" на България, ами са се самоубили. Как, според този млад аналитик, е трябвало да помогнат на България Ботев и другите патриоти? Като си седят вкъщи? И този нескопосан опит за противопоставяне на Ботев и Левски. Ботев и Левски са едно цяло. И всеки опит да избираме между тях и да сравняваме е дълбока интелектуална перверзия. Революциите се правят от народи. А водачите на Априлското въстание са си давали сметка, че отиват на сигурна смърт. И че въстанието никога няма да може да победи османската армия. Целта му е била друга. Но Теодорчо най-вероятно в часовете по история е ял шишчета или е практикувал други африкански номера. |
Днес лицето, удобно прикрито зад "смелите" си и "разумни" тези, според някои тука във форума, ни убеждава, че трябва да турим една черта и Ботев да го отпишем от пантеона. Защото имал чувства и бил луда глава. Отишъл на смърт. Ами утре това лице ще ни каже, че хан Аспарух е излишно разточителен, защото е дошъл на Балканите, вместо да си седи в Украйна, и че Баян е за предпочитане, защото останал и смъкнал гащите пред хазарите. Баян постъпил разумно, а Аспарух бил един авантюрист. По логиката на лицето цар Симеон Велики и той е балама, защото тръгнал да завладява Византия, когато било ясно, че това не може да стане. И изобщо тръгнем ли по пистата на Теодорчо трябва да си плюем едно хубаво на сурата и да кажем изобщо защо ни е да сме българи. Защо ни е да имаме история. Ами да бъдем разумни и да смъкнем гащетата, пък каквото ще да става. Нали сме захапали кокала. |
според скромното ми мнение, коментара трябва да се раздели на две:-първо за реакцията на момчето, и второ за автора на статийката.Теоретично съм съгласен с младежа, че макар Ботев да е Гений в литературата (и в поезията и в публицистиката), далеч не е гений в революцията.И въпреки , че за смисъла на саможертвата много може да се спори, най-важното за мен е в нейното конкретно безмислие в ботевия случай.Ако това , което виждам около себе си е народа, за който той се е жертвал...е явно е безмислено.Вторият план е за увлечението на автора за младежкия"бунт". Дотам ли я докарахме, да се изумяваме когато някой има собствено мнение(това, което ми е особено интересно, е дали ако собственото мнение беше, че Ботев е велик революционер щеше да има такъв отзвук???), иначе "младостта се себеутвърждава Единствено чрез упорита борба срещу старото".Ницше. Нещо се увлякох.С две думи-съгласен съм с тезата на детето, но не съм съгласен нито с мотивите и доказателствата нито с прикритото възхищение от автора. |