Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Семейните лекари няма да са на линия денонощно
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:61 Предишна Страница 3 от 3 1 2 3
fenland
04 Сеп 2006 15:10
Мнения: 356
От: Bulgaria
Хипократ2006 Мъка ми е за състоянието на българския лекар и българската медицина, защото мога да сравня нещата от първа ръка.
Heat
04 Сеп 2006 15:12
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
1. Пари има. Но са в разположение на министъра на финансите.

Докторе, с цялото ми уважение, но се промъкнаха данни, че от онзи резерв вече са останали около 250 млн лева.
Хипократ2006
04 Сеп 2006 15:26
Мнения: 1,564
От: Bulgaria
Не знам доколко сте в течение с нещата по нашия край, но истината е, че целенасочено се насаждат от управляващите отрицателни настроения спрямо лекарското съсловие Понякога ме е яд, че навремето отказах да ставам GP в Англия
сип
04 Сеп 2006 15:38
Мнения: 881
От: Bulgaria
Готови са на всичко, само не и да повишат заплатите на работещите в Бърза помощ, да им осигурят нормални условия за работа , почивка и специализация.
Семейният лекар има регламентирано работно време по договор с касата, не може да е пълноценен 24ч. и да поема спешност по време, когато трябва да почива.
Федя
04 Сеп 2006 15:50
Мнения: 7,159
От: Bulgaria
Хипократ2006
Всеки по подразбиране е компетентен в сферата на медицината

Ами, приятел, аз в качеството си на пациент съм част от тази сфера. Или ще имаш нахалството да твърдиш, че вие лекарите, можете да упражнявате вашата професия и без пациенти? Ставали са и такива неща. Например в концлагерите в Германия и в СССР, където са се правили медицински експерименти без да питат "пациентите". Но, в страните, които и вие коментирате и за огромното болшинство от лекарите трябват реални пациенти, т.е. такива като Федя.
За старата осигурителна система ти писах. Намери някой по-възрастен, който си е запазил Осигурителната книжка от онези години. Аз я познавам от Осигурителната книжка на баща ми. Вътре всичко е написано. Предполагам, че по архивите също може да се намери. Наистина е интересно четиво. Дори за лаици в медицината. Всъщност една осигурителна система няма за цел да прави от всеки човек лекар. Нито да учи лекарите как да лекуват. Нейните цели са основно да регулира взаимотношенията между лекар и пациент. Условията, редът и на услугата. Ако прегледаш моите мнения, никъде няма да намериш и дума за чисто медицинската страна на въпроса ( каво да правиш, какви изследвания да назначиш, каква терапия да препоръчаш и т.н.). Аз си ПОЗВОЛЯВАМ да коментирам отношенията между човек, който търси дадена услуга и човек , който я предлага. Вярно е, че медицината предлага една специфична услуга, но отношенията между двете страни са актуални и тук. Никога до сега не съм коментирал злоупотреби от страна на лекари. Никога и никъде не съм изказвал съмнения в медицинската компетентност на българските лекари като цяло. Аз се възмущавам от отношението на някои лекари към своите пациенти и от липсата на уважение към тяхното мнение именно към правилата на играта. А затова съвсем не е необходимо да разбирам от медицина.
OLDMAD
04 Сеп 2006 16:05
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Докторе, аз съм лаик във вашата област, затова ако може да ви попитам - от колко години в медицинските ни университети се изучава публична администрация, т.е. откога горе-долу подготвяме и разполагаме с управленски кадри в здравеопазването?
Знайно е, че от добър лекар не става добър администратор, а масовата практика е малко по-друга, май
Doctora
04 Сеп 2006 16:08
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Уважаеми Heat, тук има други цифри:
Натиснете тук


Уважаеми OLDMAD,
До 89-та, обучението на ръководни медицински кадри се извършваше в Икономическия институт - катедра "Икономика, организация и управление на извънпроизводствената сфера". Там завършихме три годишен учебен курс, писахме дипломни работи и полагахме държавен изпит. В последствие, дейността се пое от Катедрата по социална медицина на Медицинска академия- "Здравен мениджмънт". Полага се изпит за специалност. А само двамина сме завършилите "Застрахователна медицина".



Аз лично предложих (бях ги и подготвил) да се изработят няколко здравно-осигурителни "пакета", които да се продават на принципа на застраховането. Идеята ми бе, че освен стандартното осигуряване, човек може да си купи индивидуална здравна осигуровка. Но тук вече става дума за договор
И възможността да съдиш неизправната страна по този договор в съда със всички произтичащи от това последствия. Шефът на здравната комисия по това време -д-р Михайлов гневно отхвърли такава опция. Всеки чиновник в тази държава бяга като дявол от тамян от понятията прозрачност и контрол. По принцип точно тук е заровено кучето

Редактирано от - Doctora на 04/09/2006 г/ 16:22:28

9101
04 Сеп 2006 16:10
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Само за информация на пишещите: Темата не е медицинска, а политическа.
Още веднъж: Реформата в здравеопазването е политическа тема. Следователно всеки може да коментира.
kashaia
04 Сеп 2006 16:21
Мнения: 582
От: Bulgaria
Може ли един личен лекар да обслужва денонощно 1000 и повече пациенти.Разбира се че не.Някогашните така наречени семейни лекари са обслужвали 2-3 фамилии най много така че са били в състояние да им помагат по всяко време на денонощието.Питам защо здравната каса допусна това състезание между лекарите кой повече пациенти да набере.За куриоз в Пловдив известна лекарка обслужва повече от 5000 пациента.Тогава за какво говорим ясно че тук вина има касата.Трябваше добре да се помисли колко пациента са по сили на едно джипи след като ще бъде на разположение 24 часа.Коментарът мисля че е излишен.
Doctora
04 Сеп 2006 16:28
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Това са различни понятия. Старият английски домашен лекар (по Арчибалд Джоузеф Кронин) няма нищо общо нито с участъковия лекар, нито с дженерал практишънъра (G.P.).
Отделно вътре в бранша, приоритетите на работещите в болничната и доболничната помощ са различни. Както и на терапевтите и тесните специалисти. На големите болници и районните болници. Неразбирането на специфичните организационни проблеми ражда ветрове, а те -бури.
OLDMAD
04 Сеп 2006 16:35
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Благодаря Докторе
Прав е 9101, пак става дума за пари, политика, пари и пак...пари.
Много пари!
И тяхното управление в най-лошия за пациентите вариант - защото за здраве човек дава мило и драго и да се възползуваш от този факт ми се струва доста нечистоплътно и ниско(за военно време има едно определение - "мародерство", ама нали не сме във военно време - търпим)!



televiz
04 Сеп 2006 16:36
Мнения: 636
От: Bulgaria
Бройката на записани пациенти е огромна, защото такива са условията, наложени от НЗОК.При няма и лев на записан пациент трябва да си с поне 1200-1500 човечета за да си в бизнеса.В смисъл да печелиш нещо след разходите.Засега не се плаща за дейност.Мислите ли, че ако имаше по-добро заплащане някой щеше да е луд да си даде мобилния телефон и ЕГН то на повече от 2000 човека?Правилата на играта засега са такива.Има голям брой незаети практики , защото са нерентабилни.Какво казва д-р Гайдарски на тези хора, които имат задължение да плащат осигуровки, но не и реален достъп до мед.помощ?
Федя
04 Сеп 2006 16:39
Мнения: 7,159
От: Bulgaria
Doctora
Федя
04 Сеп 2006 16:48
Мнения: 7,159
От: Bulgaria
Какво казва д-р Гайдарски на тези хора, които имат задължение да плащат осигуровки, но не и реален достъп до мед.помощ?

televiz, това верно ли го е казал Гайдарски? Щом дори той го е проумял, то има някаква надежда нещата да се раздвижат към по-добро.
Heat
04 Сеп 2006 17:17
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
Докторе, имах предвид тези числа към днешна дата Натиснете тук
The BANKER
04 Сеп 2006 17:39
Мнения: 251
От: Bulgaria
Doctora -
!
а за предложението ти да има няколко здравно-осигурителни пакета 10 * !!!

Хипократ2006:
Като говорим за идеи според мен промяната трябва да започне от 2 малки редчета в Закона за здравното осигуряване: а именно че всеки здравноосигуряващ се определя къде точно отиват парите му.


Абе формално погледнато то и сега определяш къде ще отидат парите ти - чрез избора на личен лекар. Въпросът е че не можеш пряко да влияеш на качеството на услугата която получаваш! Вероятно имаш в предвид да се съзаде нещо като "здравна" сметка в която да посъпват осигуровките ти и след това когато имаш нужда да разплащаш от нея. Такава идея подкрепям напълно !!! Както и това че държавата (ч/з НЗОК) трябва да изпълнява само регулаторни фунции - главно методики за оценяване качесвото на медицинските услуги и методики за оценяване на необходимостта от назначаването на дадено изледване или лечение (за да не злоупотребяват лекарите с незнанието на пациента)

Принципът:"Здравите плащат заради болните" трябва да се замени с "Докато си здрав се осигурявай за дните когато ще се разболееш"!
fenland
04 Сеп 2006 18:12
Мнения: 356
От: Bulgaria
Чиновниците от здравната каса се държат като феодали, шефовете на здравни каси сменят политическата си принадлежност само за да се задържат на шефския стол, липсва морал защото няма пари и нормална съдебна система чрез която всеки ощетен да потърси справедливост било то лекар или пациент Законите и правилата на здравната каса са параграфи 22 в същността си.Пациентите се плашат с некомпетентните лекари-престъпници и се гонят вещици по вестниците.И сега вместо да поощтряват , тези GPта които ще бъдат на разположение 24ч, те ще "наказват" тези , които са преценили , че не могат да работят по този безумен начин, политика на репресии и наказания типично за строя от който вече половин век България не може да се освободи.
Т_Живков
04 Сеп 2006 22:00
Мнения: 5,459
От: Bulgaria
Баси тъпия банкер! Ква е тая глупост, бе -"Принципът:"Здравите плащат заради болните" трябва да се замени с "Докато си здрав се осигурявай за дните когато ще се разболееш"!
Ако не е валиден принципа "всички плащат, болните ползват", мoйто момче, за какво осигуряване говориме? Ако ще ползваш само това, което си платил, по-добре си ги слагай на влог(нали уж си банкер) - нема да издържаш и армията от гладни здравнокасовици...
Хипократ2006
04 Сеп 2006 22:54
Мнения: 1,564
От: Bulgaria
До Банкер:
Не си прав за избора на личен лекар, избиройки го ни само посочваш щой ще изпълнява задължителният пакет дейности на КАСАТА. Иначе нямаш избор, братко, кинтите ти отиват в КАЦАТА на КАСАТА. Имах предвид всеки сам да определя в коя каса ще отиват парите му и какъв точно пакет здравни услуги ще ползва. Нямам нищо против да има и определен обем задължително осигуряване, на базата на което държавата ще осигурява някакъв ограничен пакет дейности, като например Спешната помощ, но всичко останало трябва да бъде частно и осигуряващият се да носи ОТГОВОРНОСТ за своите действия или бездействия. Това ще даде могъщо оръжие на консуматорите (четеш ли ми Федя) да контролират качеството на медицинското обслужване, което получават и същевременно остър шип в задника (да ме прощава воt) на лекарите подсещаш ги непрекъснато да са в час с новостите. Иначе за всичко останало мога да кажа само едно :
гацо
05 Сеп 2006 15:54
Мнения: 1
От: Bulgaria
Няма нужда лекарите да обслужват денонощно пациентите. Те и сега намират врати като плащат на разни мед. центрове да им поемат луфтовете извън работно време . Държавата да не се прави на улава ами да бъде любезна да си възстанови звената за спешна мед. помощ които разби през 2000г. и да си ги финансира . За справка в София имаше такива в Нови Искър , Казичане , Панчарево оборудвани с линейки и екипи от лекари които дежуряха 24ч. .Сега технически 150 не може да обхване столицата и кварталите. Но прав е предишния че темата е политическа . А политиците като не отбират за какво иде реч трябва да се подбутнат леко с остена.
Добави мнение   Мнения:61 Предишна Страница 3 от 3 1 2 3