Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Десницата като секта
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:130 Предишна Страница 3 от 7 1 2 3 4 5 Следваща »
ole-le
07 Ное 2006 14:05
Мнения: 5,620
От: Bulgaria
bgtopidiot, с кое от това, което казва Просвета не си съгласен ?
Аз само бих добавил към казаното от него, че основното е баланса между наличните стоки и услуги и ПОТРЕБЯВАЩАТА ги парична маса в обращение.
*
Подчертавам "ПОТРЕБЯВАЩАТА ГИ" , защото неравенството в доходите и различната пределна склонност към спестяване (при равни други условия) изсмуква (реално), чрез групата на хората с несъръзмерно на потреблението им високи доходи и спестявания, паричната маса от обращение, влошава пазарната среда и стимула към инвестиции и от там връщането на тази парична маса в обращение, чрез банковата система.
*
Правилната финансова политика трябва да отчита и компенсира, чрез наливане на пари в социални плащания този обективен процес, без обаче да предизвиква хиперинфлация. Тук точната мярка е много важна.

Редактирано от - ole-le на 07/11/2006 г/ 14:07:22

Просвета
07 Ное 2006 14:06
Мнения: 2,958
От: United States
..от топидиот-дворянин, нема начин..Па дори и глупости да дрънкам
bgtopidiot
07 Ное 2006 14:11
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
ole-le, казах го и по-горе, но ще повторя.
Той сам си противоречи. Къде вижда връзката между валутен борд и "Другото необходимо условие е относително най-свобдни пазарни отношения" ?
Изхвърля се като чекия на мокър песък само с идеята да каже нещо умно. та затова го помолих да си трае, докато си довършим разговора. А после нека ръси умнотии, колкото си иска, и да се сравнява с Хърсев, нямам намерения да го конкурирам в тази област. Искам просто да си довърша разговора за "дясното" преди да се накачулят умниците.
Просвета
07 Ное 2006 14:21
Мнения: 2,958
От: United States
..г-н топидиота не употребява 'глупости', а 'не си дорасъл' и 'дворяни - крестьяни', което автоматически го превръща не е в обикновен топидиот, а топидиот по Достоевски
Остави, ole-le.Господинът не чете внимателно, иначе може и да е добронамерен, но определено не му личи..
И за да видиш/г-н топидиот/, че въпреки сериозно заявената ти липсана аналитични възможности съм снисходител към тебе, ще ти подскажа добронамерено, че валутния борд изигра оздравителна роля и по-никакъв начин не е забавял растежа, освен в джобовете на разни 'консултантски фирми'.
bgtopidiot
07 Ное 2006 14:25
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
Продължавам за "дясното" .
Днес гледах при Бареков по БТВ Божидар Димитров и Мозер. Мозер се надява, че тя ще е центъра, който ще бъде лансиран от Европа, и отряза окончателно Костов щото се прегръщал с некви си там, а проф. Димитров пък обяснява, че бат Бойко ще овладее дясното и ще търси начини за примиряване с БСП. Професора се бъзика вероятно, щото като историк най-добре осъзнава, че ще примирява "десния Герб" с абсолютно дясната в момента БСП. което е елементарно да направи - оправят ли боклука положението става тути кольори.
БСП - Най-дясната лява партия в света!
Просвета
07 Ное 2006 14:28
Мнения: 2,958
От: United States
.."чекия на мокър песък"
..за дясното де..
bgtopidiot
07 Ное 2006 14:32
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
Просвета, пак ще те помоля, скатай се поне за пет минутки, напълни бузките с въздух и помълчи. След като се концентрираш по този начин отвори някой статистически справочник и си напълни мъдрата главица с числа. След това сравнявай. Малко над 4% е растежът средногодишно след 97-ма. Сравни с някоя друга развиваща се страна през този период (която не е била във валутен борд) .
Manrico
07 Ное 2006 14:44
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
ole-le, прав си! Но преразпределението е един от видовете намеса на държавата в икономическата свобода. А тъй като е най-лесно измеримо количествено и обикновено си върви в пакет с другите видове намеса, може да се използва за показател.

_______________________
Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват?
ole-le
07 Ное 2006 14:45
Мнения: 5,620
От: Bulgaria
bgtopidiot,
за валутния борд в нормална страна си прав, но за България не си.
Дневния оборот на валутна търговия в България през първата половина на 90-те бе около 10 млн. долара. Това означава ни повече ни по-малко, че средно голям спекулант с малко медийна помощ за всяване на паника може да предизвика фалита на която си банка иска (дори най-стабилната), хиперинхлация и срив на икономиката със сравнително минимални усилия. Е това и направиха през втората половина на 1996 г. и началото на 1997 г. . Причините и мотивите са отделна тема.
*
Що се отнася до "дясното" и въобще до политическото, то масовата безпросветност и марксистки напласявания са огромни. Това с което трябва да се започне е обществената просвета по въпроса.
Дори лидерите на "дясното" доказаха дълбоката си марксистка закалка в начина на мислене. И естествено се провалиха.
ole-le
07 Ное 2006 14:49
Мнения: 5,620
От: Bulgaria
Manrico,
показател, но какво показва примерно, ако един монопол или безкрайно отрегулирани фирми с назначен пазар плащат ниски данъци ? Че вече са разчистили конкуренцията си и са си плетили където и на когото трябва ?
Просвета
07 Ное 2006 14:49
Мнения: 2,958
От: United States
..верно си зле..Не исках да ти казвам.На всичко отгоре се държиш арогантно.
И въпреки това пак ще бъда добронамерен: статистическите темповете на растеж са инертна величина, която в много от случаите няма връзка с конкретния статистически период, а се дължи на предходни събития.
Още по-безрасъдно е да правиш механични сравнения с 'други развиващи се страни'.Те това е верно 'топ..'
Пример, като за топ..: все едно е да сравняваш значението на ориза в потребителската кошница на китаец и българин - нищо общо
......
но ти си продължи 'за дясното де'.Това е между другото и не се замисляй.Явно ти е трудно и се измъчваш..
bgtopidiot
07 Ное 2006 14:49
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
Всяка държавна намеса отдалечава дясното.
... самата дума "борд" в n-тото си значение e "заковавам/наковавам/обковавам с дъски" .
Борд означава рестрикции, ограничения, ква икономическа свобода, кви пет лева...
За България бордът беше добре, тъй като закова тукашните хулигани. Но да се говори, че бордът като цяло подпомага икономическия растеж е нонсенс. Той го ограничава. Истинското дясно се характеризира с икономическа свобода. Дясното позволява на отделния индивид, предприемач, да разгърне своите възможности като в същото време ограничава социалните функции.
От това следва, че Бордът е типично лява издънка! Дори Ленинският НЭП е бил манна небесна в сравнение с ограниченията на борда
Просвета
07 Ное 2006 14:58
Мнения: 2,958
От: United States
..IMF - лява издънка ..оо йее!
ole-le
07 Ное 2006 15:03
Мнения: 5,620
От: Bulgaria
bgtopidiot,
връзката, която правиш между валутен борд и икономическа свобода е дълбоко погрешна. Когато говорим за икономическа свобода или не, то можем да имаме предвид единствено индивиди или техните частни структури, а не държави и политики на финансова и валутна стабилност и баланс. Това е все едно да обявиш Кейнс за "ляв", а монетаризма за "десен" (не че някой "учени" не го правят).
bgtopidiot
07 Ное 2006 15:05
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
IMF не е лява, а крайнолява издънка!
IMF са гепили от Маркс, но са премахнали всички икономически и пазарни моменти
Просвета
07 Ное 2006 15:08
Мнения: 2,958
От: United States
ole-le, те това му сборувам на идиота амъ той си рупа..
А иначе Маркс е преписвал от Смит, а той е 'крайнодесен'
bgtopidiot
07 Ное 2006 15:09
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
ole-le, отделният икономически субект се развива в рамките на държавата (не говорим за мултинационалните корпорации) . Следователно, неговите възможности за развитие зависят от ограниченията и свободите, предоставени от държавното законодателство. Бизнесът му се регулира от държавата (извън сенчестата икономика, макар че и там е малко относително понятие дали държавата не може да регулира или просто си затваря очите) и той е зависим от нея.
Бордът е държавна политика.
помнещ
07 Ное 2006 15:12
Мнения: 3,112
От: Bulgaria
"Иван Костов и неговият екип да платят на Гад Зееви десетте милиона долара, които бе осъдена да заплати България за сделката за Авиокомпания “Балкан”. За това настоява КТ “Подкрепа” в писмо до министър-председателя "
Това е моя коментар за "дясното" В България
hamer
07 Ное 2006 15:16
Мнения: 10,867
От: Bulgaria
Какви леви, какви десни? Останаха шепа лидери, оцветили себе си в червено и синьо. Може в началото под тези червени и сини знамена да стояха милиони, но днес далтонизмът на милионите е безмилостен. Те не виждат себе си в нито един от предлаганите от политиците проекти - били те капиталистически, социалистически, либерални и пр. Затова понятията "десни" и "леви" останаха само като вербално разграничаване между въпросната шепа лидери и техния малоброен антураж.
Просвета
07 Ное 2006 15:19
Мнения: 2,958
От: United States
..за топ.., простичко: най-елементарно/опростено/ свободата на икономическите субекти* зависи от разрешителните режими, лицензии или всякакъв вид административни пречки за свободен** вход/изход към даден пазар /Илиенци - примерно /.
---------
* субекти са лицата и фирмите, примерно;
** не се прави разлика м/у дворяни и крестьяни;
Добави мнение   Мнения:130 Предишна Страница 3 от 7 1 2 3 4 5 Следваща »