Нека първо Църквата да обясни какво и е отношението към Борис І и по-специално някои негови методи спрямо част от болярите му и целия им род, па тогава да говори за насилие и как религията ще спомогне за преодоляването и. |
Е какво да и е отношението - за светец го е обявила. Ама избивал пеленачета наред (което и инквизицията май не е правила), ослепил сина си - няма значение. Пък то излиза, че и това било нахалос, щото сме си били християни от пред това - някои казват от 1 век, но по-вероятно отпреди Христа. _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
Синодът ще спре агресията чрез въвеждането на часове по вероучение!!?? А преди това дали ще да нахрани пенсионерите с (общо) 5 хляба и 2 риби. |
Що ли си мисля, че пак се търси под вола теле, или че се бие магарето по самара.Гледат отблизо следствията, ама задника им стърчи към причините.Ми га черквата ще потърси отговорност от "наш'те"политици? |
Зачестилите насилия в училищата, а и по улиците, са пряко следствие от безбожността на голяма част от българското общество. Религията, нашата православна вяра е колоната, на която се крепи нашето общество.Колкото повече хора държат колоната и я подпират, толкоз стабилно ще е обществото.Считам за абсолютно необходимо въвеждането на часове по религия в началното, основното и средното образование. Учат се какви ли не чужди езици, без да се дава сметка че именно религията е най-голямата инвестиция в бъдещето на един народ. Дордето не се върнем към отколешните православни ценности, опазили народа ни толкова столетия, не ще има никакъв държавен напредък.Всички се оплакваме, че политиците ни са корумпирани, но никой не разбира, че те са отражение на нашето общество.Не може да имаме отговорни държавни мъже, когато те (ние) не сме вярващи. Религията, религията ще ни изведе от падението. |
за това предлагам високо религиозни гърци като коста да ни преподават изнасилване в школата. както се случва с българчетата учещи в гЪРЦИЯ костас разкажи ни за гръцките изнасилвачи и одобрението, което получиха от правоверното ви обществото в гърция |
васко не бързай да подкрепяш православните главорези само защото ти говорят мили думички. разликата между тях и либийците е, че либийците поне се правят, че имат закони... тяхното православие (то е антиславянско) е начин да ни стъпят на врата. после се почва изнасилване след изнасилване... те това го могат |
Училището, улицата, сега и църквата - все някой трябва да отговаря, че ние родителите не сме си свършили работата - да обичаме и възпитаваме децата си. Абсолютно съм несъгласна с тезата, че вяра =морал, както и, че липса на вяра = липса на морал. |
православието, е най-чистата религия, която има приемствеността от времето на апостлите.А тука гледам все протестанчета коментират.Да не би пьк техните религиозни бащи да са по святи.Я да ни разкажат за Ж.Калвин и неговите действия из Женева.Как той е налагал своите протестантски вьзгледи.За св.цар Борис , няма какво да го коментирате, бил е далновиден политик , който е прозрял някой неща, и за да може сега да се наричате Бьлгари. |
Гнусните попове веднага гледат дасе намърдат, ако може още да цицат от тая държава. Час по религия ли, какво ще учат децата - как се правят кланета по заръка на господа? Или как се убиват с камъни другооверци, както призовава библията? Как жените се налагат с тояги ако не се подчиняват? |
В Новия завет на Библията, по повод хвърлянето на камъни е казано само едно нещо: Исус казва на събралите се с камъните: "Който няма никакъв грях, нека хвърли пръв." След тези му думи всички се разотиват засрамени. Всичко най-важно за християнската вяра е казано в Новия Завет, и то (макар и твърде съкратено за целите на този постинг) общо взето се свежда до следното "Обичай ближния си, както обичаш себе си" и "Обичай врага си". На това учи Светата българска православна църква, а не на палежи, убийства и кланета. Нека този, който не е чел православното издание на Светата Библия и не е чувал проповед на православен свещенник през живота си не обяснява на другите на какво учи православната църква. Както не бива да се обяснява на какво учи ислямът, ако човек поне не е прочел Корана. Въпросът дали да има дискусии с участието на интелектуалци и православни отци е абсолютно излишен - такива има и в Европа, и в САЩ, и на Балканите. Въпросът дали да се въвежда обучение по религия в училище е съвсем друг - нашето образование е светско и трябва да си остане такова. Семейството и интелектуалният елит на България са най-отговорни за моралния колапс, в който се намира нашата общоност от десетилетия, както разбира се комунистите с техния безмилостен и тотален начин на налагане на полурелигиозна антихристиянска идеология(най-вече) и идеолозите на българския нацизъм преди тях(в много по-малка степен). |
Popangelov, Kostas, Трудно може да се приеме вероучението в училище - да, ако е като историята на Исус и човешките отношения, но без твърдението, че Бог е създал околния свят и така да не се влиза в противоречие със светското образование. Може ли да се очаква разбирателство между Светия Синод и интелектуалния елит за съставяне на програми и написване на подходящите учебници? Много се съмнявам. |
АЛБЕРТ АЙНЩАЙН, Нобелов лауреат за физика Немският физик Алберт Айнщайн (1879-1955) получава Нобеловата награда за 1921 г. “за своя принос към теоретичната физика и в частност за откриването на законите за фотоелектричния ефект”. Айнщайн е един от основателите на модерната физика и създател на Теорията на относителността. Той е професор по физика в университетите в Цюрих, Прага, Берн, Берлин и Принстън (Ню Джърси). Айнщайн бе избран за “Личност на второто хилядолетие” (Ройтерс, декември 2000). • Айнщайн описва неспособността на човешкия ум да разбере същността на Бога чрез следното сравнение: “Ние хората сме в позицията на едно малко дете, което влиза в огромна библиотека, пълна с книги, написани на множество различни езици. Детето осъзнава, че някой трябва да е написал тези книги. Но то не знае как. То не разбира езиците, на които те са написани. Детето смътно се досеща, че има някакъв тайнствен ред, според който са подредени книгите, но то не знае какъв е този ред. Според мен точно такова е отношението дори на най-интелигентното човешко същество спрямо Бога. Ние виждаме, че Вселената е чудесно подредена и че се подчинява на някакви закони, но само смътно разбираме тези закони. Нашите ограничени умове не могат да схванат тайнствената Сила, която движи космическите съзвездия.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Einstein: A Life” by Denis Brian, New York, John Wiley and Sons, 1996, с.186). • “Колкото по-дълбоко човек прониква в тайните на природата, толкова по-голяма става неговата почит към Бога.” (АЙНЩАЙН, цитиран в Brian 1996, 119). • “Науката без религията е осакатена, религията без науката е сляпа.” (EINSTEIN 1967, 30). • Учените и философите често сравняват всичко, сътворено от Бога, с часовник, а самия Бог – с часовникар, който създава и поддържа сложния часовников механизъм. И все пак, човешкото мислене е твърде ограничено, за да може да си представи неограничения Творец на Вселената. В тази връзка Айнщайн казва: “Разглеждам една картина, но моето въображение не може да пресъздаде външността на нейния творец. Гледам един часовник, но не мога да си представя как изглежда часовникарят, който го е създал. Човешкият разум не е способен да възприема четири измерения, как тогава е възможно да разберем Бога, за Когото хиляда години и хиляди измерения са като едно?” (АЙНЩАЙН 1997, 171). • “Всеки, който се занимава сериозно с наука, постепенно се убеждава, че един Дух се проявява в законите на Вселената; Дух, Който е безкрайно по-могъщ от духа на човека и пред лицето на Когото ние, с нашите скромни възможности, трябва да се смирим. По този начин научните изследвания водят към едно специфично религиозно чувство, което е твърде различно от наивната религиозност.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Albert Einstein: The Human Side” by Dukas and Hoffmann, Princeton University Press, 1979, 33). • “Очевидна е хармонията в космоса, която аз, с моя ограничен човешки ум, успявам да схвана, но въпреки това, все още има хора, които казват, че Бог не съществува. А това, което наистина ме вбесява, е фактът, че тези хора твърдят, че аз поддържам техните възгледи.” (АЙНЩАЙН, цитиран в Clark 1973, 400). • В една своя статия Айнщайн изразява идеите си за Бога и религията, но впоследствие той е критикуван както от фанатични атеисти, така и от религиозни фанатици. В отговор на тези критики Айнщайн казва: “Ето ги и фанатичните атеисти, чиято нетолерантност е от същия вид като нетолерантността на религиозните фанатици и произлиза от същия източник. Атеистите са като роби, които все още усещат тежестта на веригите си, вериги, които те са отхвърлили след мъчителна борба. Атеистите са същества, които поради злобата си срещу традиционната религия – т.нар. “опиум за народите” – не могат да изтърпят музиката на небесните сфери. Но Чудото на природата не става по-малко поради факта, че едни или други хора са неспособни да го схванат чрез стандартите на човешките цели и човешките нрави.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Einstein and Religion: Physics and Theology” by Max Jammer, Princeton University Press, 2002, 97). ----------------------------------------- ---------------------------------- Още от книгата “50 Нобелови лауреати и други велики учени за вярата си в Бога” можете да прочетете ТУК: Натиснете тук |
DILBER TANAS от това което си написал следва само, че има Бог, но това с нищо не доказва, че православието, католицизма, исляма или кой да е друг, имат някаква представа за него или някакво право да ни преподават гледната си точка. сори ма религиите (разбирай шефовете им) са последната институция разбираща от Бога. векове наред използват името Му за да прокарват политически и икономически цели и далавери. защо да им вярваме? не ме разбирай погрешно. не защо да вярваме, че има Бог, а защо да вярваме на някой, който твърди, че е говорил с него? само заради хубавата приказка, която е написал? не е достатъчно, времето на безграничната вяра остана в средновековието... |
Александре, ще ми бъде доста любопитно как се доказват неща като вяра и Бог. Те не се доказват, и са неразбираеми. Защо трябва да вярваш, ще разбереш, като повярваш, не преди това. |
попангелов, аз не искам да ми докажеш Бог, а да ми докажеш: 1. че начинът, по който православието, католицизмът, ислямът... го описват има нещо общо с истината, щото те се разминават леко. 2. че да речем православието го описва по правилно от ислямът (може да размениш местата, все ми е тая). и още нещо, аз не питам защо да вярвам, а защо да ИМ вярвам (на православието, католицизмът, ислямът... и който и да е). и още, защо да преподават на децата ми нещо, което е малко вероятно има нещо общо с Бог? религиите възникват като следствие на невъзможността да си представим Бог. те представляват нечии гледни точки. до тук добре, но те отнемат правото на нови гледни точки. за справка, средните векове за христянството и наши дни за ислямът (все пак е по млада религия). |