Лелей, целото форумно татарство е възмУтено от г-н Иванов по турския въпрос. Евала на негово светейшество Никифор, голем дипломат по въпроса за османската "цивилизация". Обаче един негов колега, кардинал Нюман, отдавна го е казал без заобикалки: "The barbarian power, which has been for centuries seated in the very heart of the Old World, which has in its brute clutch the most famous countries of classical and religious antiquity and many of the most fruitful and beautiful regions of the earth; and, which, having no history itself, is heir to the historical names of Constantinople and Nicaea, Nicomedia and Caesarea, Jerusalem and Damascus, Nineva and Babylon, Mecca and Bagdad, Antioch and Alexandria, ignorantly holding in its possession one half of the history of the whole world." А Уилям Гладстоун - в още по-прав текст: "Let me endeavor, very briefly to sketch, in the rudest outline what the Turkish race was and what it is. It is not a question of Mohammedanism simply, but of Mohammedanism compounded with the peculiar character of a race. They are not the mild Mohammedans of India, nor the chivalrous Saladins of Syria, nor the cultured Moors of Spain. They were, upon the whole, from the black day when they first entered Europe, the one great anti-human specimen of humanity. Wherever they went a broad line of blood marked the track behind them, and, as far as their dominion reached, civilization disappeared from view. " |
Да не забравяме и този расистки изблик на автора:
Джимо, отиди в Лисабон - по пътя между аерогарата и центъра, в района дето е средновековния им водопровод, има десетки португалски издания на Шекер махалата в Пловдив, пръснати по хълмовете с вид аха да се разпилеят от повея на по-силен вятър. В момента там текат реки от еропейски пари за благоустройване. Нашите и румънските цигани ще са капка в европейското циганско море. Остави ги да пътуват, да питат, да видят свят, да занаят. И не им завиждай. |
Мето, да не отиваме толкова далеке. Считам от времето на колегата Нюман и от времето на Берлинската конференция са минали веке повече от век години. Най-важното - в Туркия се появи Мустафа Кемал, на когото дължим много. Много. Че не искам дори да си представям Турция начело с Аятолах. Сега, в Европата, трябва по-меко да се пипа, деликатно. Така де, те дори Негово Светейшество Бенедикт 16ти не му дават да критикува остро исляма, какво остава за прост византийски партрярх в емиграция като мен... |
Ачо, тъкмо битката при Лас Навас де Толоса съм имал предвид. Извинявам се ако съм сбъркал годината. ------------------ Нели, не е повод за гордост, това че някой си бил емигрирал някъде си. Това е единствено негов избор. Освен това емигрантите не са добри българи - защото не са в България. Те не са издържали и са се махнали. Разграничили са се. Самоотстранили са се и са свързали съдбата си с историята на друга държава. Техните деца (респективно твоите) вече не са българи, често и не знаят български. Внуците пък със сигурност не го знаят. Децата им са вече американци, канадци, французи и т.н. Претопяват се. Интегрират се и се асимилират. Така че гордостта на емигранта не е гордост че е българин. Тя може да си е негова си лична гордост - че е успял, че се е реализирал. Често основателна. Но тя е далече от българското. Първо физически - от разстоянието. С течение на времето - и духовно. Няма как - там се привиква със средата, тя те попречупва. Емигрантите са свързани с България дотолкова, доколкото имат роднини тук - най-често родители. Когато родителите починат - връзката се къса. Така че, прощавай, не го приемай лично - но да си емигрант не е повод за гордост от това че си българин. |
А, да. Щях да забравя. Новият почин на мекото пипане в кадифените ръкавици набира сила - а той иде от най-прогресивното английско духовенство. Та идеята е в джамиите, както по времето на Пророка, да се пускат и жените. Това ако тръгне из Европа ще е голяма победа. |
страдаме от липсата на адекватни институции и лакомията на назначения икономически и политически елит, естествено е да сме мозъчен донор за прогреса на запада, там само умни ли се раждат, просто са късметлии, родени на точното място, не сме трета категория народ, трябваме им |
Дух е Патриарше, дух е. Те са ми далеч по-симпатични от избралите да си натискат парцалите (и да недоволстват и да стават електорат на Болен Сидеровци) по домовете на родителите си до 21-22 годишна възраст. Не мога да не призная, че тръгналите по света са ми по-близки душевно от нахлебниците, които често се обиждат, ако ги попиташ защо на такава възраст дори не желаят да работят през лятото, след сесията си, и да променят с нещо живота си. Тръгналите по света не викат неволята от приказките, сами да оправят личната си потрошена колца. Другите си дерат гърлата и са основата на така противната ми каста на българските чалга-историци и националисти. Това са два наична на живот, на самочувстване и самоуважение. Не казвам, че трябва да се съгласиш веднага с мен. Предлагам ти да си помислиш върху това. * Сгугньо, не говорим за гордост, говорим за начин на живот. Написала съм го по-горе. Извинявай, че развалям така добре подредента от теб картина, но мен с България ме свързват не само родителите ми, но и приятели на моята възраст, хора с които разделям едни и същи идеи и работя по едни и същи проекти. Това, че Сгугньо от форума на Сега е решил, че той е по-българин от работещите и учещите зад граница е негов личен проблем. Искаш или не емигрантите на България са българи като всички останали, повечето тях след пенсионирането си сигурно ще живеят по половин година в България и по половин година другаде по света. Емигрантите са част от икономиката и духовността ни и така ще бъде поне в слаедващите 50 години. След това може да няма дори и национални държави. Редактирано от - Нели на 03/01/2007 г/ 15:56:11 |
Никифоре, oще по-далеке требе да отидем. Докато има маймуни дето пишат за "т. нар. Освобождение" требе да отидем толкова далеке, колкото требе. |
Ех, Неле. Ти пак с лошото. Едната ми леля живее в Париж. Емигрира 1992г. Другата ми леля, с чичо ми и двамата ми братовчеди, живеят в Лисабон. Емигрираха 1990г. Третата ми леля и до днес бъхте жената в радиото. Е, по я уважавам от другите си две лели. Она се е жертвала, разбираш ли какво искам да кажа, избрала е пред по-добрия живот по-лошия, а е можела и она да избере да си оправи живота. Емигрантството, скъпа Нели, не може да бъде хвалено. То е болестно състояние, но не на индивида, а на обществото. Ако всичко беше наред в България нямаше да го има. Затова и не съдя тези, които бягат.99% от тях след две поколения вече няма да са никакви българи. Но то и така принася на човечеството. Останалите, дето сме можели, ама не сме, и тоа 1 процент дето се завръщат, те са с ДУХ. Другото е от лукаваго внушено. |
Мето, за някоя друга пара има хора, които не Освобождението, ами родната си майка биха продали. Да си продажен не е състояние на едно или друго малцинство у нас. Не е луд Доган, който събра Данчо и Ристьо, ами са луди Данчо и Ристьо, които му прислугват. Не са луди турците, че гласуват за Доган, ами са луди българите, че не гласуват... |
Аз това и казвам, Никифоре, ще се връщат, но когато поискат. Разбираш разликата - святото право на свободен избор от което ни бяха лишили 57 години. Ако съм на твое място бих увжавала всичките си 3 лели еднакво. |
Нели, святото право на свободен избор включва лесни и трудни опции. Не напразно "Време разделно" ми е сред любимите филми и книги. Там святото право се сведе до избор между дръвника и чалмата... А сега кажи ми кое биде лесното и кое трудното в тоа избор? И кой е прав - който реши да остане в България и да страда или който избра да тури своята българщина на дръвника? |
не съм съгласен много с тебе патриарх, винаги е имало хора граждани на света и локални, провинциалисти, които разчитат тримфа да ги открие, а не те него, хората с възможности искат, търсят непознатото, предизвикателствата, те променят времето |
патриарх Никифор Тръгналите по света не викат неволята от приказките, сами да оправят личната си потрошена колца. Нели, моите уважения към емигрантите. Но е точно обратно на това, което казваш. Ти си отшла в една друга, по-добре подредена страна. За тази по-добра подредба ти нямаш абсолютно никакъв принос. Ти се ползваш на готово от сътвореното от "местните" избралите да си натискат парцалите , както се изразяваш ти.На оставащите в България им предстои да си запретнат ръкавите и да си оправят колата. Защото те ще се возят в нея, а не емигрантите (тук не влагам никакъв негативизъм. Емигрирането е въпрос на личен избор, който аз уважавам наравно с избора на другите да останат). Защото едва ли ще твърдиш, че ти ще дойдеш да ни я оправиш. |
Пейчо, дедо ти поп е посетил десетки държави. В някой е поживял. Сега е в България и се опитва това-онова да прави в своята си област. А сега кажи ми дедо поп космополит ли е или упадъчен местен шовинист? Ако е второто като тръгне примерно след един месец на едногодишна специализация дали ще се превърне в първото? |
това, което те е оформило като мироглед е културата, национална, световна, тревожи се, че няма съвременни високи и дълбоки произведения на родната литература, кино, поп музика.... тя културата пази духа |
Та да се върнем на дедовата ви приказка: А сега кажи ми кое биде лесното и кое трудното в тоа избор? И кой е прав - който реши да остане в България и да страда или който избра да тури своята българщина на дръвника? Кажи де, дедо Фори, ке те замолам, просветли ни! Кое е лесното и кой е прав, викаш... |