Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Трети март дойде точно когато му беше времето
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:736 « Предишна Страница 29 от 37 27 28 29 30 31 Следваща »
Зе Мария
04 Мар 2007 22:32
Мнения: 2,227
От: Bulgaria
Докторе Тормозчиян,
Аз съм ви върл фен, но нещо пак се нуждая от дообяснение. БТВ, аз все съм недоразбрал, щото хващам филмите от средата, та съм втръснал на жена ми да ми обяснява кой-кой е. То и сега, простете, ако сте разгледали въпроса и пак досаждам. Мотивите, казвате. Аз пък твърдо съм за резултата. Ако резултатът е убийство, вътре си в панделата, и може да сме почти сигурни, че за убиеца е комахай все едно двайсет години, ако мотивите са били разбираеми, или доживот, ако е настъпил яко нашите норми. Ами ако е невинен, ами ако е герой? Значи иде реч за познаване на доказателствата, което пък означава да познаваш всички обстоятелства около престъплението.
И да се върнем на казуса.
Разгледахте ли мотивите на защитата-примерно на Димитрова.
Александър не искал за почне война по други причини: руската армия не е била готова за война, изоставала с въоръжението си от турската армия, предстояли реформи. Последващите събития потвърдили опасенията – победата е получена с цената на големи жертви и материални загуби. Но Александър е бил принуден да вземе това трудно решение под огромен и разширяващия се натиск на общественото мнение.Той нямал съюзници в Европа и благожелатели

Всичко това е абсолютен факт.
Е, пита се, може ли в тези условия, а точно тогава Русия е имала доста други вътрешни и външни проблеми, да се мисли за проливи и прочие? И ако да, за какво иде реч-логично ли е?
Или е по логично
Руски писател ХІХ век граф В.А.Соллогуб е казал:”Народите като хората не прощават оказаното на тях благодеяние, и рано или късно ние ще срещнем от българите, които сме спасили, черна неблагодарност.” За същото предупреждавал и Достоевски и някои други здравомислещи политици в тогавашната Русия. Обаче, . Но главното, как пише А.Солженицин: ”Две нещастни идеи измъчвали всичките наши правители до един: да помагат-да спасяват християните на Кавказ, да помогнат-да спасят православните на Балкани. Може да се признае възвишеността на тези нравствени принципи, но не до пълната загуба на държавния смисъл и не до пълното забравяне за нуждите на собствения , същото така, християнски народ…” И назовава тази война престъпление срещу руския народ. На колко години назад е върната Русия след тази война? Колко години Русия е възстановявала тази загуба на генофонд?


Фичо,
Съгласен съм за всичко друго, освен за това

Трябва ли да е официалният ни национален празник? - Не, защото разделя българските граждани на русофили и русофоби, респ. американофоби и американофили, комуняги и седераси, а също и на българи и турци.
Обаче отговорът е въпрос на по дълъг коментар.
suhar
04 Мар 2007 22:37
Мнения: 6,222
От: Bulgaria
Glupavo momce - turce. От казаното от теб разбирам, че освен за много умен, се имаш и за голям красавец. Машалла!
rki
04 Мар 2007 22:37
Мнения: 20,973
От: Albania
Пактурчин, ти да не си поляк?
И оная вечер, като ти казах да пиеш една ракия, за да разпуснеш, нямах предвид да се наливаш - внимавй с алкохола, че по лош път си тръгнал
хунвейбин
04 Мар 2007 22:37
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Няма такава глупост за мотивите ?Това са някакви измишльотини?

Човека е разумно същество.Днес сме 2007 година.


Съзнание-Отношение-Поведение.
Цел-Мотив-Действие
Избор-Решение-Постъпка.

Такива еднозначни измислици няма.Може при конските лекари и конете да ги има , но при хората ги няма.

Достатъчно е да ги приложите и да видите , че знак на равенство между действията на руският войник освободил България и имперските амбиции няма.

Само смахнат може да допусне , че руският войник е накаран да се бие , като са му обяснени имперските амбиции.
А от имперските амбиции най важното е, че се получава освобождението на България , освобождение отвоювано от руския богатир и войник.

Слава вечна слава и признателност на този руски войник.
fierce
04 Мар 2007 22:40
Мнения: 10,605
От: Bulgaria
Пактурчине, земи питай майка си или баба си,
да не са прегрешили с некой комшия!
Medovina
04 Мар 2007 22:42
Мнения: 704
От: Bulgaria
24 май и кирило-методиевото дело далеч не са толкова безспорни, чичо Фичо. По мое мнение, датата е 6 септември. Собствено производство и малцинствата доволни, и националното его погалено, и лошите съседи наказани, и на велики сили среден пръст показан, и с англосаксонците в хармония, и сезонът традиционно еуфоричен. Това е датата.
Пейчо Пеев
04 Мар 2007 22:45
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
pakturcin, не ми харесваше желязната завеса, комунистическата репресия и несвобода, а за зеленчуците е малко смешно, с нефта им търгувахме.... но сега и българия и русия вървят по пътя си, натегачите ги няма, защо омраза
Зе Мария
04 Мар 2007 22:48
Мнения: 2,227
От: Bulgaria
Неблагодарността е основна човешка черта. Когато някой ти направи добро, той те задължава. Морално. Отхвърляш доброто, отхвърляш тегобата на задължението. Човешкият характер и народният характер са общо взето едно и също-иде реч за масовия, азбира се. Льо Бон го е описал като национален склад, национален душевен капитал.
Не са ли мотивите ни да отхвърлим освобождението като именно такава проява на индивидуалния човешки хакатер?

У нас се смята за задължително, ако си, примерно, десен, да си яростен русофоб, същевременно върл американофил, верен на линията, дори когато е крива. Съответно-Трети март-долу. Ако си ляв е обратното „Здравствуйте братушки” И празнуваме според линията на централите, или обратно на враговете ни. Оказа, че след като си отиде соца с неговата идеологическа подредба на значимостта им, ние нямаме единно мнение по абсолютно никакви важни за нацията въпроси. Всички дати в историята ни са повод да си извадим комплексите и да си премерим верността към сегашните ни визии и клишетата-независимо национални или партийни.
Защото ключът за палатката е именно това-в преценяването на конкретните условия и конкретните интереси и в конкретните личности, поставени в точна историческа среда. Ако ги преценяваме след време-резултатът е друг
Защото ние се бихме рамо до рамо с турците през 1916 именно срещу руснаците, а конницата на генерал Колев срази синовете на казаците на капитан Бураго, нахлул в Пловдив. Руснаците, победили през ВСВ получаваха помощи от победена Германия през ВСВ.
Само че, голямата патология, големият абсурд и големия проблем е, че ние не преценяваме престъпление, а хаир. Не нещо лошо, а донесло нещо хубаво. Тоест, сменени са полюсите на батерията.
Ако ние прилагаме тази логика, то на всяка проява на доброто, ще е е користна. независимо лична, народна или дори освободителна война.
Което си е проблем..
И нямат никакво значение мотивите!

Редактирано от - Зе Мария на 04/3/2007 г/ 22:51:42

Д-р Тормозчиян
04 Мар 2007 22:50
Мнения: 8,152
От: Botswana
Примерът със съдиите бе даден за обяснение на общата теза или конструкция - възможното преценяване на каквото и да било действие според мотивите, или според резултатите. И конкретно за това, че дори в модерните общества действията не се преценяват само според резултата, без да се гледат мотивите. И това бе пределно ясно за всеки непредубеден. Но като не ти отърва и искаш на всяка цена да излезеш прав, почваш да правиш некоректни размествания и изопачавания и се опитваш да се измъкнеш с евтини реторични хватки и квалификации. Щом Ви устройва, залъгвайте се.
Тази година бяхте жалки, за догодина по-добре се подгответе - все пак е 130-годишнина, сражението ще бъде люто, ще трябва да се отсрамите поне малко.
Пейчо Пеев
04 Мар 2007 22:55
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
сражение с човечноста водеше ти тормозчиян, немаш и един мотив за неблагодарността си, че си освободен от русия, мъка не мъка история е
Зе Мария
04 Мар 2007 22:58
Мнения: 2,227
От: Bulgaria
Не твърдя, че съм прав непременно. Говорим си, питам. Не знам защо се засегнахте толкова. сигурно не вярвате, че съм абсолютно добронамерен фен. Но съм непреклонен, че разсъждаваме като цяло в клишетата на дясно-ляво условности, без много много да вникваме в същността.
Не съм измислил аз приципите на Риъл политик, но истината е, че те идват известно време след Александър Втори...

Редактирано от - Зе Мария на 04/3/2007 г/ 22:59:24

pakturcin
04 Мар 2007 23:02
Мнения: 616
От: Bahamas
fierce-Можеби, но ако гледам повечето вългари те техните баби със анадолски комшии май са прегрешавали или Индийски може би?
Д-р Тормозчиян
04 Мар 2007 23:03
Мнения: 8,152
От: Botswana
Не, отговора ми е за госпожите - Калина Малина и Асол. След като го пуснах, видях Вашия въпрос. От него не съм се засегнал. Сега ще отговоря.
Асол
04 Мар 2007 23:03
Мнения: 47,690
От: Bulgaria
"Оказа, че след като си отиде соца с неговата идеологическа подредба на значимостта им, ние нямаме единно мнение по абсолютно никакви важни за нацията въпроси. Всички дати в историята ни са повод да си извадим комплексите и да си премерим верността към сегашните ни визии и клишетата-независимо национални или партийни. "

******************************
е те тва е лично мнение ...и също така - собствена позиция!
тва не означава, че при следващите избори ще имаме еднакво мнение за тва кой са кво ше гласува...и, е ли възможно да очакваме изненеади

Редактирано от - Асол на 04/3/2007 г/ 23:09:55

Пейчо Пеев
04 Мар 2007 23:04
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
нямам нито десни нито леви условности и не ми пука за правилното говорене, имам си глава, сърце, господар на мисленето не не се натягах едно време на съветския съюз, и там не съм ходил, имаха много братя, сега ми е смешно, че трябвало да ги мразя, пламенно, както ги обичаха правилните
pakturcin
04 Мар 2007 23:05
Мнения: 616
От: Bahamas
Пейчо- Защо омраза към Турция тогава, неси ли играхте с живота на достатъчно турци за последните 130 години а?

hubavo momce ama turce
Асол
04 Мар 2007 23:08
Мнения: 47,690
От: Bulgaria
съгласна!
на всеки непредубеден, със сигурност ще му стане ясно, ако този който му предлага примерите е достатъчно непредубеден...а не да се измъква по бели гащи за догодина
Calina Malina
04 Мар 2007 23:10
Мнения: 6,931
От: Bulgaria
Примерите, докторе, или се вписват в смисъла на тезата или ... в подсъзнанието. Тези работи Вие като психотерапевт ги знаете. И не се налага нищо да размествам, когато сте избухлив. Тези два дена Вие търсихте мотивите за Р-Т война от позицията на съдия (вече наясно с престъпния характер на един от участниците в нея), не на учен. Когато сте непредубен учен аз винаги Ви се възхищавам и не се срамувам да го заявя.


Редактирано от - Calina Malina на 04/3/2007 г/ 23:25:56

udi
04 Мар 2007 23:12
Мнения: 618
От: Turkey
Пактюрк, що винаги в тоя "kisirdongu" се въртиш бе братле...толкова ли ти пука, че те / ни мразят..."кескин сирке кюпюне зарар"...важното е , ти , себе си да опазиш от омраза, тя само назад и надолу дърпа...оцелели сме, въпреки омразата, и да продължават да ни мразят, пак ще сме си ние...
pakturcin
04 Мар 2007 23:14
Мнения: 616
От: Bahamas
udi-Прав си но трябва да гледаме в бъдещето, ще сме много по добре ако не се мразим!

hubavo momce ama turce
Добави мнение   Мнения:736 « Предишна Страница 29 от 37 27 28 29 30 31 Следваща »