Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
12 г. затвор за катастрофата при Бяла
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:109 Страница 1 от 6 1 2 3 Следваща »
OnE61811301
05 Апр 2007 02:35
Мнения: 793
От: Martinique
Тц тц тц... примитивно средновековно общество- "дайте казана с катрана- той е виновен щото няма друг"... жалко за народ, който претендира за европа :/
Zavinagi CSKAR
05 Апр 2007 04:40
Мнения: 9,630
От: Bulgaria
12 години...малко е...за 18 убити и още няколко осакатени...
След 12 години ще излезе на свобода, ще се кефи на живота, семейство може да си създаде, деца да има...след още три, ще може да застане пак зад волана, а убитите от него един автобус хора...два метра под земята-храна за червеите...а родините им да се спасяват кой как може...

Минавайте технически преглед без "помощта" на познати, роднини и аверчета, отстранявайте повредите на МПС-то си и няма да попаднете в подобна ситуация...
aleksandar
05 Апр 2007 04:50
Мнения: 2,506
От: Japan
не си прав ЦСКАр
до вчера бучеше, че няма да го осъдят. е ето осъдиха го. сега 12 години са малко. ти какво предлагаш? публична екзекуция? не забравяй че става дума за причиняване на смърт по невнимание. когато е ставал сутринта не е имал намерение да убие 18 души. присъдата ми се вижда максимално строга и справедлива, а 12 години са достатъчно време да премисли живота си.
прав си обаче за прегледите. никога не съм минавал на преглед с помощта на някой. ма то направо смешно. ако колата ми не може сама да мине смешния преглед в КАТ - то аз трябва да съм луд да се кача в нея. винаги съм плащал за допълнителен преглед в СБА на всичко, за което мога да се сетя.
Zavinagi CSKAR
05 Апр 2007 06:16
Мнения: 9,630
От: Bulgaria
александър...за теб ще има ли значение ако в следствие на катастрофа убия примерно жена ти и детето ти, че съм нямал намерение да ги размазвам с МПС-то си...Ще те топли ли факта, че съм го направил без да искам, само защото МПС-то ми е неизправно или само защото съм пийнал 5-6 бири?

Отговори ми какво наказание ще искаш ако ти беше на мястото на роднина от загинал в автобуса, за да знам колко струва за теб живота на близките ти?
rego
05 Апр 2007 06:22
Мнения: 1,846
От: United States
Понякога животът е просто жесток. Според аршините с които се мери в България присъдата изглежда сурова. Но става дума за смъртта на много хора, причинена от небрежност.
Преди месец-два в Рочестър(САЩ) осъдиха бившия национален състезател по спортна гимнастика Мариан Пенев също на 12 години, и то по съдебно споразумение(т.е. възможно най-лекия вариант). Осъдиха го заради секс(по взаимно съгласие, без изнасилване)с 14 годишна негова състезателка. Заради това, че била малолетна, нищо че го направила доброволно. Различни държави, различни съдебни практики....
Filosofa
05 Апр 2007 06:33
Мнения: 1,376
От: Bulgaria
Това което е работа за съд, е за съд. Най лошото в случая е, че пътя продължава да е в същото състояние.
Г-н Моллов, пиши и какво са направили община и държава, за да няма там катастрофи.
aleksandar
05 Апр 2007 07:10
Мнения: 2,506
От: Japan
значи публична екзекуция... ок
през последната година в България умряха над 1000 души по пътишата.
значи над 1000 екзекуции... ок
мисля че присъдата е сносна. това не е ли максималната разрешена за такова престъпление, не само у нас а и на доста други места в ЕС?
кажи ми за кое от повдигнатите обвинения не е осъден и какво още е отежняващо вината обстоятелство?
мисля си че следващата по тежест възможна присъда е за предумишлено убийство. е как да бъде доказано такова?
разбира се не съм убеден... изказвам лично мнение...
П.С. полов акт с 14 годишно дете си е съвсем съзнателно и целенасочено престъпление... и според кое да е законодателство 14 годишно дете не може да взима решения - вината е 100% на възрастния...
krasnoselo
05 Апр 2007 07:25
Мнения: 1,787
От: Bulgaria
Мисля, че присъдата е справедлива.Не защото е причинил нарочно катастрофата, а защото е карал с неизправен камион и не е предприел правилно маневрата.12 години не са много за 18 живота, но да не забравяме, че катастрофата не е била умишленна
Ann
05 Апр 2007 07:25
Мнения: 51
От: Bulgaria
начи публична екзекуция... ок

през последната година в България умряха над 1000 души по пътишата.

значи над 1000 екзекуции... ок


Мисля, че наистина щеше да бъде ок. При това още след първата екзекуция броят на убитите невинни хора по улиците щеше да намалее.

Колкото до тази присъда- споко на тия които плачат за "горкия" Синан. Тепърва ще има обжалване... и може изобщо да се измъкне с условно. Така, че не го оплаквайте предварително.
Chicho Dr.
05 Апр 2007 07:27
Мнения: 8,006
От: USA
1. Аз вшчера писах, че не с ее отървал с 8 години. Ще видим какво ще реши Апелативният съд. Не знам дали след него има друга инстанция. Но и да останат 12 години няма да са 12, а на половина при добро държане. Ако пък има и някоя друга амнистия може още по-малко да лежи. Но без 'ич съвсем, не бива! За шофьора е лошо едно - от съвестта си няма да може да избяга. Тя ще го преследва цял живот.
2. Рего, за кой Рочестър става въпрос? Минесота, Ню Йорк? Мисля, че беше Минесота, но не съм съвсем сигурен.
Drug
05 Апр 2007 07:45
Мнения: 8,635
От: Bulgaria
Chichko Mihale - за това че няма да са дванадесет години си повече от прав - пример келемето от Ливърпул. За съвестта обаче си в голяма грешка - за каква съвест може да става дума след като докато съдът заседава, а неколцина далавераджии с адвокатски титли разсъждават колко дявола могат да седнат върху една игла, правоверният си чете вестника на мегдана и единственото което е казал е: "Само не ме вкарваите в затвора!" Снимката е в миналия брои и говори достатъчно за това що за гюбре е т.н. шофьор.
Zavinagi CSKAR
05 Апр 2007 08:17
Мнения: 9,630
От: Bulgaria
александър...не ми отговори на въпроса. Не сучи и не мажи-отговори...
Chicho Dr.
05 Апр 2007 08:27
Мнения: 8,006
От: USA
Друг и аз като онзи древен наивник Диоген, все търся човека. Явно трябва да постъпя като него - да го търся всред бъчвите, т.е. по кръчмите - там са истинските хора. А съм убеден, че с тебе сме били заедно преди години по такива места, или греша?
Федя
05 Апр 2007 08:29
Мнения: 7,159
От: Bulgaria
Ще подкрепя александър. В абсурдната държава България, където на убийци не се налага никакво наказание (да си спомним за гъбаря в пазарджишко, по-рано синчето на следователя от Монтана, което пияно прегази двама души и още много примери) 12 г. затвор за пътно произшествие (при 15 макс) си е справедлива присъда. По-важното е, че все пак са го осъдили.
Zavinagi CSKAR, не искам да се меся в спора ти с александър, нека той ти отговори. Но ми се ще да те попитам, ако казусът, който му поставяш се сбъдне (пфу-пфу, не дай боже) и тебе те изправят пред съда, каква присъда ще поискаш да ти бъде наложена?

Редактирано от - Федя на 05/4/2007 г/ 09:02:16

Zavinagi CSKAR
05 Апр 2007 08:29
Мнения: 9,630
От: Bulgaria
един от близките на убитите в автобуса току що по БТВ каза най-главното което е сторил Синан, освен, че е карал неизправен камион.:
По време на инцидента не е направил нищо за да запази живота на хората в автобуса. Всичките му реакции зад волана са стремеж единствено да спаси собствения си живот и да спаси камиона на баща си-тоест пораженията върху камиона-бръкма да бъдат минимални
астра
05 Апр 2007 08:36
Мнения: 85
От: Bulgaria
Цесекар, съдът наказва, съдът не възмездява. И 1001 години да беше наложил, това щеше ли да изкупи вината му? Нищо не може да върне 18-те човека отново при нас. Вината му и тежестта на извършеното от него ще съществуват во веки, докато някой си спомня за тях. Не бъркайте наказанието с възмездието. Възмездието е Божие дело, и няма нищо общо с наказателната система на държавата. Задачата на съда е да прецени според събраните доказателства: има ли престъпление, какво е то, обвиненият ли е извършителя и какво наказание заслужава според НК. Все пак сме в 21 век и отдавна трябваше да се научим да не бъркаме Божиите дела със светските. Ти от каква присъда би бил доволен? Да го обесят 18 пъти? И това ще облекчи ли близките на 18-те загинали?
ostavime
05 Апр 2007 09:01
Мнения: 282
От: Bulgaria
Една такава трагедия на никой не носи нищо добро. И какво, вкарват го човека за 12 години. Ебават му майката на живота, който и без това не е бил китка. Сега вече става грозна картинка. И обвинителите, ако чувстват, че това по някакъв начин ще ги облекчи?!? Аз не ги разбирам много точно тези неща. Разбирам да е дело за изнасилване или предумишлено убийство, ама тука е друга хавата.
Даже щели да искат 15 години. Тия са няаккви озверели, което до някъде е разбираемо.
ЪФ1
05 Апр 2007 09:03
Мнения: 395
От: Bulgaria
За последните 17-18 години у обикновените люде(какъето съм и аз) се насади едно измамно чувство за безнаказаност.
Няма да си платя глобата, данъците, ще карам като бесен и т.н. Няма наказани, няма страх. Страхът от репресия е в основата на демокрацията.
Наистина не знам как ЕС се излъга та ни прие под крилото си.
На където и да погледнеш все абсурди и безмислици. Вчера в "Господари на ефира" даваха как някъкъв офицер от КАТ е накарал един младеж да напише адреса на web site върху колата си на кирилица, та накрая се стигнало до "компромис" http://www.име на фирмата(кирилица).com.
И това е една дребна, та дребна случка от ежедневието ни.
Та сега не се чудете за присъдата и за изявленията на виновния, респ. адвоката му.
Muktadasaxkoburgidiotski
05 Апр 2007 09:11
Мнения: 14,528
От: Mali
Не е вярно , че /Божието/ възмездие "нямало нищо общо" с наказателната система на едно общество. Правото е малко или много - отражение и на морала и ценностните системи на обществата. Така че размерите на присъдите , в най-приблизителен вид , отразяват и тежестта на провиненията на членовете на обществото. В случая присъдата е можела да бъде 15 години. Дали му 12 . За 18 избити "по непредпазливост" ... Малко или много ? За близките му - много . За роднините на убитите - малко /по 9 месеца за убит.../ Според мен - справедливо. И най-вече в рамките на Закона Като излезе след 6-7 години, реално , времето ще е притъпило болката и на едната и на другата страна...
Zavinagi CSKAR
05 Апр 2007 09:12
Мнения: 9,630
От: Bulgaria
Федя...ако аз застана пиян зад волана и убия хора или подкарам колата си като съм наясно, че спирачките ми не са в ред или пък карам с превишена скорост двойно по-голяма от позволената на пътя, съм готов да си понеса наказанието-а то трябва да бъде доживотна присъда. С това отговарям и на въпроса на "астра".
Вие не правите разлика между катастрофа възникнала на пътя по някакво стечение на обстоятелствата-засичане, лошо време, намалена видимост от палене на стърнища от селяните, внезапно прилошаване на шофьора, заспиване зад волана или нещо друго от този род и катастрофа предизвикана вследствие на това, че шофьора сяда зад волана в МПС, за което той напълно знае, че не е в изправност. Има разлика-Огромна...а вие приравнявате всички катастрофи под един знаменател.
Синан е знаел, че камиона му е бръкма, че спирачките му са под всякаква критика, работят на 20% от капацитета им и въпреки всичко в името на печалбата
застава зад волана. Камиона не е минал и адекватен технически преглед под зоркия поглед на Синан.
За мен дори, престъплението да седнеш зад волана на неизправно МПС е по-голямо от това да седнеш пиян зад волана. Когато си пиян, си един вид невменяем и не си наясно много какво вършиш, докато трезвен да подкараш камион убиец-това си е напълно осъзнато престъпление. Друг е въпроса, че аз имам приятел, който кара често пиян и когато кара пиян шофира по-добре отколкото в трезвено състояние. Веднъж дори пред очите ми паркира колата си в пияно състояние между две коли, като разстоянието между колите беше толкова малко, че съм сигурен, че шофьорите които успеят да паркират така се броят на пръсти. Почти постоянно караше пиян-никога не катастрофира и накрая, жена му която пък никога не пиеше блъсна колата в един висок бурдюр при извършване на ляв завой.
shtoto
05 Апр 2007 09:18
Мнения: 349
От: Bulgaria
Явно гусин Параграфчо или стриктно спазва православната забрана да се работи през Страстната седмица, или вече е във великденска ваканция, та ни лишава от "компетентния" си коментар. Дай Боже да е жив и здрав! И да внимава днес кат вапсва яйцата...
Добави мнение   Мнения:109 Страница 1 от 6 1 2 3 Следваща »