Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Учителската стачка придобива масови размери
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:43 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща
СветлоПиво
21 Сеп 2007 04:41
Мнения: 8,839
От: Canada
Въх, колко много се притесних значи пък ............!
FL
21 Сеп 2007 04:51
Мнения: 6,942
От: Canada
Ако мислиш че заплатата ти е ниска напускаш и си намираш друга работа.
Така е в цивилизованият свят.
Но явно че тези малограмотни лентяи комуняги освен за даскали за друго не стават!
Chicho Dr.
21 Сеп 2007 05:54
Мнения: 8,006
От: USA
FL, когато преди няколко месеца бакшишите стачкуваха, ти ронеше крокодилски сълзи, че народът не ги подкрепял в борбата им с/у комунизма. А защо сега, когато даскалите се борят за насъщния си, твоят революционен плам го нема никакъв? Усещаш ли какъв автогол на темата антикомунизъм си вкарваш и как яко подаваш топката на уж омразните ти комунисти. По дедукция от твоите коментари по повод двата синдикални протеста се оформя следния извод: само тъпите и неуки шофьори се борят с/у комунизма; учените хора като учителите не тръгват на борба с този обществено опасен строй.
Вкарал си гол за противника. Браво!
pyte6estvenik
21 Сеп 2007 06:25
Мнения: 1,007
От: Korea, Republic of
фл, кухата манерка си ти приятелю. в целия свят хората стачкуват като са недоволни, а пък и отделните синдикати се подкрепят, чак до национална стачка. за твое сведение аз напуснах бг- предприятието 1990г. и оттогава работя за чужди компании, но такава ми е професията. докторите, да кажем поне част от тях могат да напуснат, ама учителите? а пък не знам дали схващаш колко са важни учителите, не само за образованието, но и те поемат голяма част от възпитанието на децата ни, те определят до голяма степен бъдещето на нацията. започвам наистина да си мисля че има заговор срещу народа ни в който управляващите участват волно или неволно. ниските заплати за учители, лекари, армия и полиция водят в крайна сметка до загиване на народ и държава, и корупцията е следствие на това. така че мисли преди да пишеш глупости.
Lulchev
21 Сеп 2007 06:25
Мнения: 152
От: Bulgaria
Двама върли антикомунисти над мен се скараха кой е по анти- единият бил анти, ама не дотам, а другият се обижда, че не броят в прогресивното анти -комунистическо човечество, представено от шофьори и други интелекти.Темата на статията няма нищо общо с комунизма, обаче явно за тези приятели други дедукции няма.
FL
21 Сеп 2007 07:27
Мнения: 6,942
От: Canada
Чичо[/b...]Не продавай на краставичар краставици!
За таксаджиите не помня!
Ако стачкуващи излизат с ясни политически искания ти можеш да ги подкрепяш или не.Зависи от коя страна на барикадата си.
Стачка за пари обаче не се подкрепя в капиталистическият свят!
Тези държавни служители искат повече пари.
Незнаят и не искат да знаят от кого ще се вземат тези пари.От болни?От бедни?От армия?От полиция?от пенсионери?....
Само собственика на предприятието(премиера в случая) знае колко може и трябва един работящ да получава за предприятието и работещите, да просперират.[b]При капитализъма "класова борба" няма
.
В случая твойте "учители и учени" са комунистите!
Казваш че си живял в Америка.Видял ли си там "учени" да стачкуват.?
Боклуджии да!Учени не!

paragraph39
21 Сеп 2007 07:40
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
FL,
/:/ "Ако мислиш че заплатата ти е ниска напускаш и си намираш друга работа.
Така е в цивилизованият свят..."
......................................... ......................................... .....................................
В "Цивилизования Свят" НЯМА такива НИСКИ учителски заплати, като в България, бе!!!
Chicho Dr.
21 Сеп 2007 08:27
Мнения: 8,006
От: USA
FL, съм и още живея в Америка. Учените не стачкуват, защоот са много, мого добре платени. Естествено, че боклуджиите са много по-ниско заплатени и естествено, че ще стачкуват, когато се налага. Така, че не виждам как (пре)откриваш Америка. И като пишеш нещо помни какво си писал преди, защото написаното остава!
crow
21 Сеп 2007 09:29
Мнения: 773
От: Bulgaria
нека стачкуват, нека си извоюват каквото искат! аз лично ги подкрепям, не може с 240лв. заплата да се живее!
syvorov
21 Сеп 2007 09:45
Мнения: 30
От: Bulgaria
ФЛ предполагам си малограмотен щом говориш малоумни неща.Искаш недоволните учители да напуснат и да работят друго , ако те го направят ти ли с толкова малко мозък ще учиш ДЕТЕТО си .Много жалко за тази държава щом има такива като теб.В цивилизования свят за който ти говориш никой не се подиграва с учителите и заплатите са им са достойни за разлика от България.Поради тази причина децата още от 6-ти клас мислят за заминаване в тези цивилизовани страни, там няма такива като теб и ДЕБИЛЕСТИ министри като Даниел Вълчев и серГЕЙ Станишев.
Bonjorno
21 Сеп 2007 09:53
Мнения: 3,927
От: Bulgaria
Още ли има малоумници, които използват изрази като 'комунисти-некомунисти' в споровете ?
А че учителите искат повишение - това си е тяхно право.
Само за тези, които много от учители, преподаватели, ...: средното образование навсякъде е основно социално дело, а не бизнес (за разлика от висшето). Затова и единствения начин за промяна на заплатите е борбата с тези, които залагат бюджета за образование. За съжаление, за тези, които ни дават пари, ние трябва да сме обслужваща нация, а 'добрите' заплати за учителите винаги водят до качествено подобрение на продукта на труда - разбирайте по-добре обучени и по-отворени за новите неща деца. Е никой не го иска и няма да ни даде пари за това.
И дайте да си кажем защо има сега проблеми с всички области за заплати - защото май никой в правителството нямаше топки и не се опъна на такситата и шофьорите. Сега просто избива негодуванието на хората от това, че най-ниско образованите са с най-високи заплати (своево рода новите 'мутри').
daskala
21 Сеп 2007 10:28
Мнения: 5,537
От: Bulgaria
Суворов, - Генералско мнение! Във Варна 84% ще стачкуват ефективно от 24.9. Радва ме се, че има такива хора като теб, които ни подкрепят! Само така ще уздреят тиквите на онези горе! Може би, мотото на стачката трябваше да бъде " Приказка за стълбата"!
Netspider
21 Сеп 2007 10:55
Мнения: 2,960
От: Australia
FL а какво мислиш за това че накараха децата да носят униформи
АЗ МИСЛЯ ЕТО ТОВА Натиснете тук
Учителите не им дремеше да ги защитят с стачка НО ВИЖ ЗА $$$$ знаят да стачкуват и жалко за децата въпреки това че ги подкрепят.
aminali
21 Сеп 2007 11:01
Мнения: 1,012
От: Bulgaria
Както винаги, проблемът прекалено много се изкривява и политизира. Също подкрепям протеста на учителите, но не и конкретните им искания за 100% увеличение за няколко месеца - това е прекалено. Не може да се подмятат някакви цифри за 800-1000-1200 заплати без никаква принципна база - как ги изчислиха тези суми? Аргументът "Достойно заплащане!" е прекалено разтеглив и става за тема на есе (в България дори за докторат!), но не става да се използва като конкретен повод за стачка!
Нещата трябва да се опростят и да се поставят на принципна база, като най-логичното е учителите да се приравнят към държавните служители на експертно ниво, а директорите - към тези на ръководно (т.е. заплата около 500-700-800 към момента). И оттук се смята много просто - изпреварващ темп на вдигане на заплатите спрямо държавните служители, ако за онези е 10% годишно, за учителите да бъде 20-25-30 според възможностите и така година-две или три докато се изравнят! Това е, какво го умуват толкова!?
XYZxyz
21 Сеп 2007 11:05
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Защо спорите за нещо несъществуващо от 17-18 години?!
Сега имаме демократи и демокрация.
Та при демокрацията демократите-учители са с ниски заплати. Както вчера писах според ресорния зам.кмет в София:
63% от учителите получават заплата под 370 лева
22% взимат около 371 лева
2% взимат над 400 лева.
Остават 13%, които следва да бъдат с заплата мжду 371 и 400 лева.
Стачкува и останалия демократичен персонал работещ в училищата, които обикновено са на още по-ниски заплати - 200-250 лева.
Сега с новия плосък данък и по-високите осигуровки, на практика всички учители и останалите ще имат значително понижение на заплатите и са с правото си да искат поне 100% увеличение, което номинално като реално получавана сума ще е около 80-90%. Като се прибави и инфлацията реалното увеличение пада доста.
_krum_
21 Сеп 2007 11:09
Мнения: 599
От: Germany
Стачка до дупка, министърът - оставка!
Smil
21 Сеп 2007 11:29
Мнения: 131
От: Bulgaria
Забелязва се, че урокът за неминуемото ощетяване на едни съсловия за сметка увеличаването на заплатите на други е добре преподаден и на места даже усвоен и преповтарян. Какво да се прави - колкото повече запада образованието, толкова повече ще хваща корен подобно първолашко мислене: ако в чинийката има 5 ябълки и Иванка вземе 3 вместо 2, колко ли ще останат за досегашния тройкаджия /по ябълки де / Ефелчо? /Не че няма и доста други ябълки, но те са за директора на чинийката /.
kiiamat
21 Сеп 2007 11:33
Мнения: 163
От: Bulgaria
FL, растение малоумно, ти си неграмотен лайномет, който очевидно седи на социални помощи и крета несретния си живот пред компютъра, давайки мнение по всеки въпрос. Малоумно червейче, иди се скрий и в дупката си и яж лайна!
kiiamat
21 Сеп 2007 11:38
Мнения: 163
От: Bulgaria
ФЛ, боклук американски, на български език се пише "ТАКСИДЖИИ", а не "таксаджии". И въобще, нека ти помогна - няма такава дума в книжовния български. Но ти няма откъде да знаеш, защото неграмотността ти е обилна.
ТАКСАДЖИИ са онези дето събират таксата пред вратата на майка ти. ти знаеш за какво, нали?
mumla
21 Сеп 2007 12:04
Мнения: 22
От: Bulgaria


Не издържам вече да чета толкова много негативни мнения за исканята на учителите. При положение, че всеки първи гражданин на България е пряко или косвено завсим от качеството на образованието, би трябвало всички да застанем зад техните протести! Става дума за промяна на СИСТЕМАТА на образование, оценяване и заплащане на интелектуален и тежък отговорен труд, от който зависи настоящето и бъдещето на НАШИТЕ деца! Не ща да си представям какво ще се излее, когато започнат ефективните протести на университетските преподаватели! "Малък, но прост народ", както казва един класик...
FL
21 Сеп 2007 13:10
Мнения: 6,942
От: Canada
"в Америка учените не стачкуват, защоот са много, мого добре платени "

Фактите са други Чичо.От вишистите "учените" в САЩ са едни от най зле платените.
Не вярвам боклуджийте да са по зле платени.
Там а и тука важи само закона на SUPPLY AND DEMAND.
Затова обяснявам на горните глупци комуняги че докато има наплив на учени и учители заплатите им ще са ниски.

Добави мнение   Мнения:43 Страница 1 от 3 1 2 3 Следваща