Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Сериозно увеличение на заплатите за млади учители
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:158 Предишна Страница 3 от 8 1 2 3 4 5 Следваща »
teafiorka
23 Окт 2007 14:41
Мнения: 68
От: Bulgaria
Извинявам се за пропуснатото в постинга обръщение, касаещо XYZxyz.
dibo
23 Окт 2007 14:53
Мнения: 2,059
От: Bulgaria
Не се гъбаркам,

Не ми е ясно - ако нямате училищен съвет, както е описан по-горе, на какво основание общината Ви одобрява делегирания бюджет?!

Както вече споменах по-горе:

4.2. Пилотните общини утвърждават годишния бюджет на съответното училище и приемат отчета за изпълнението му само ако проектите са придружени от становище на училищния съвет.

А иначе, всеки може да дава становища, но това на училищния съвет би трябвало да е важното за одобряването на бюджета от общината....
XYZxyz
23 Окт 2007 14:54
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
teafiorka,
посипвам си главата с пепел.
Може би трябваше да разделя на две изречението - първата част, се отнасяшв до вас /има полза даже и при българския вариант/, втората част беше обобщаваща - отнася се за всички, които примирено вдигат рамене и казват - да ама ние не сме шофьорите, не можем да създадем неудобство на останалите и никой няма да ни обърне внимание.
Геновева
23 Окт 2007 14:56
Мнения: 24,361
От: Bulgaria
съвършено вярно, виж пенсионерите, редовните им протести и ефекта от тях.
Heat
23 Окт 2007 15:01
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
Mercury,
Ако се тръгне на тълкуване що е "средно образование" кое според Вас ще е валидното - мислите на профсъюзния актив по темата или определението в националните класификации?
Ще бъда дълбоко благодарен за линк към дълбоките реформи предлагани от синдикатите които правителството така нагло потъпква.
Сега за парите - средно 650 което значи 780 за преподаватели със стаж и квалификация според мен е изключително щедро предложение което не отговаря на сегашния етап на реформите и качеството в образованието. При (доброволно и по желание!) увеличаване на паралелките до 30 човека сумата от 780 става на близо 1000. При 4-5 часа седмично допълнително (доброволно и по желание до 25-26 учебни часа седмично!) сумата отива на около 1200 лв месечно, тоест колкото основна министерска и депутатска заплата. 240 депутата все някак ще издържим, ама 100 000 просто няма как.
Когато хората проумеят за какво става въпрос, тези Ваши колежки дето нажежават нещата заради обещаните бъдещи зам. министерски и депутатсски места ще ги гонят с камъни където ги срещнат.
XYZxyz
23 Окт 2007 15:02
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Липсва солидарност Геновева, а и пенсионерите са малко по-различен случай, но и за тях най-важна е солидарността. Все пак всички ние един ден ще станем пенсионери, ако вече не сме или ако не пукнем преди това.
dibo
23 Окт 2007 15:03
Мнения: 2,059
От: Bulgaria
НСОРБ = Национално сдружение на общините в Република България

Иначе реферирам към следното "Споразумение за реализация на пилотен проект за децентрализация на управлението в системата на училищното образование":


Натиснете тук
или
Натиснете тук
XYZxyz
23 Окт 2007 15:03
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
mercury,
НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Геновева
23 Окт 2007 15:04
Мнения: 24,361
От: Bulgaria
солидарни в протестите, солидарни и в резултатната инфлация, само че едни с по-пълни, а други с по-празни джобове ще я срещаме, докато, докато ... не се изравним, тъй като разликата вече ще бъде незначителна.
Успех, значи!
XYZxyz
23 Окт 2007 15:06
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Heat,
така ще докарате заплатите до колкото си искате.
Много по-верочтно е това, което вие давате като стъпки над 780 лева, всъщност да са стъпките от сегашните учителски заплати до 650 лева или за някои 780 лева.
dibo
23 Окт 2007 15:07
Мнения: 2,059
От: Bulgaria
Разбирам....По колективния трудов договор наистина е нормално синдикатите да са страна....но за бюджета на училището?!
paparol
23 Окт 2007 15:08
Мнения: 2,491
От: Bulgaria
mercury!

За лошото управление съм съгласен, но тогава точка първа от исканията ви не трябваше да бъде 100% увеличение на заплатите на всички, а незабавна оставка на правителството поради невъзможноста да извърши реформа в образованието. Тогава аз щях да ви подкрепя изцяло. Сега нещата са размити и не стана ясно какво всъщност искате. Пари, реформи или и двете.
Друго щеше да е ако бяхте отишли с готов вариант за промяна на системата който да го предложите на министъра и според който ще се получи очакваното повишаване на доходите. Знаете ли какво щеша да се случи тогава? Щяхте да сте не повече от 10 000 учители от цялата страна защото много от вас мислено щяха да се впишат в графата непригодни и да предпочитат да получават жалките 280 лв, но да си седят на топло и да им е сигурна работата. А, че така не може да продължава е повече от ясно както е ясно, че няма да ви се удоволетворят исканията и ще се правят "финансови гимнастики" докато ви прекарат съвсем, я с някакви неясни правила за делегирани бюджети, я с нещо друго.
За какво привличане на млади кадри става въпрос след като старите не можеш да ги мръднеш и с топ. Казвате, че имало 6000 незаети бройки в образованието, но къде са те? Ще отиде ли един млад и надъхан човек да преподава в с.Пчелник па макар и за 600 лв заплата или ще носи кафе в някой офис за 400? Това са капани за наивници които поставяте и чрез които искате да придадете друго измерение на протеста, т.е вижте ни какви благородни каузи защитаваме. Не ви упреквам вас, а лидрите ви. Онзи ден излезе публикация според която синдикатите губят 1 000 000 от изкараните с мъка учителски левчета давани за членски внос. Сметнете колко пари сте налели в касичките на такива като Такева през годините и се попитайте защо тези хайдуци не ви компенсират не с друго, а с вашите собствени пари сега когато имате нужда?

Редактирано от - paparol на 23/10/2007 г/ 15:11:06

OLDMAD
23 Окт 2007 15:09
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Манипулации и спекулации относно Стачката на Учителите:
(Сбор от Републиканските Медии...с коментар от меня )
...
1.Много искат! - Опс!, колкото фаянсаджиите или малко повече?
2.Що не стачкуваха през лятото? - Щото г-да Министрите също бяха "отпускари"!
3.Няма кой да гледа децата ни - Ами гледайте си ги бе!
4.Зрелостниците не могат се изучат за Матурата - "Акъл" не се тъпчи в главата, вкл. и с "фуния", но ако е нещо "друго" - Може!
5.Родителите протестират - Учителите също са Родители!
6."Пари нема - действай"! - При 3 млрд.фиск.резерв "Српскио вариант" не се котира!
7.Кога ще се "рИформирате"? - Заедно с МОН!!
8.И т.н.
...
Да продължавам ли?
Heat
23 Окт 2007 15:10
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
Много по-верочтно е това, което вие давате като стъпки над 780 лева, всъщност да са стъпките от сегашните учителски заплати до 650 лева или за някои 780 лева.

Стъпките към 650-780 лв са преминаване от 17.5 човека средно в клас към 24 човека средно в клас + около 20% увеличение на фондовете което е също доста щедро.
dibo
23 Окт 2007 15:12
Мнения: 2,059
От: Bulgaria
Браво! Интересно тогава как работят училищата в тези 45 общини, в които има делегирани бюджети?!

Редактирано от - dibo на 23/10/2007 г/ 15:13:11

XYZxyz
23 Окт 2007 15:24
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Геновева,
не ни плашете с инфлацията. В САЩ като са високо платени, плашат ли ги с инфлацията, за да им смъкнат заплатите. Имаше едно понятие преди време "Рейгъномика" - сещате ли какво означаваше по отношение на заплатите и до какво доведе, въпреки очакваният на повечето икономисти, назубрили част от теорията, но изобщо не я разбрали.
paparol
23 Окт 2007 15:29
Мнения: 2,491
От: Bulgaria
OLDMAD!

1. Стига с тези фаясанджии. Искаш ли да те уредя за фаянсаджия, но знаеш ли колко цимент и лепило има да забъркаш докато започнеш да получаваш заветните 18-20 лв на метър;
2. А, какво им пречеше да стачкуват И през лятото;
3. Ами гледаме си ги, бе;
4. Това за акъла си прав, но какво да правим когато "фуниите" стачкуват;
5. Вярно е, че са родители. Да протестират и те против стачката;
6. Тези три милиарда са мит. Сутринта пускам телевизора и гледам Костов. В нормални условия когато го видя на екран инстинктивно сменям канала, но тази сутрин той говореше за нещо което ме заинтригува. Каза, че милиардите са 4, 5 но три от тях ще отидат за текущи плащания и покриване на разходи. Остава 1, 5 милиарда. Така.....според разчетите, пълното удоволетворяване на исканията ще излезе около 750 милиона или половината. Значи да дадем половината на учителите, а другата остава за всички останали работещи и пенсионери. Много благородно. Можеха да поискат и всичко, сега и веднага;
7. За последното съм съгласен!
4uka
23 Окт 2007 15:29
Мнения: 3,111
От: Bulgaria
Има проблеми в образованието, няма пари, децата не са мотивирани
ОБАЧЕ само 61 гласа против правителството, а останалите до 220 гласа за правителството. Вече всичко ни е наред!
Doctora
23 Окт 2007 15:37
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Този консенсус поразително напомня за онази сцена от класическата вече американската комедия на Мел Брукс "История на света" (1981), в която един римски сенатор (ролята се поверява на Орешарски) става и казва -"Сенатори, имаме тук един бюджетен излишък. Какво да правим с него ? Да построим приют за бедните или да си построим нов палат ? "...
Триумвиратът (СерГей, Духан и Крадлив Симо) и техните сподвижници, съпартийци и сътрапезници отговарят като един "Да го духат бедните!"


Натиснете тук
OLDMAD
23 Окт 2007 15:38
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
paparol, душице мамина...
Май съм те натиснал по "мазолчето"...sorry, без да искам.
Имам само една препоръка - ако трябва...прегледай моите въпроси и ги сравни с твоите отговори!
Ще намериш доста несъответствия!
Добави мнение   Мнения:158 Предишна Страница 3 от 8 1 2 3 4 5 Следваща »