Само така! Бой по каската да се усетят! Друго си е в "сезона на дините" да кажеш "ей това чукане очаквах"! |
Вчера пък редица институции в Бургас изразиха възмущение от творението, без да са го гледали. Дежа ву. |
Натиснете тук Не видях порно, но филма изглежда доста гаден. |
Понятието "Порнография" е като понятието "Несъобразена скорост"- зависи кой преценява! Прието е да се счита, че"порнографско" е онова, което предизвиква и събужда сексуални желания! Да, но у различните хора се случва И различни неща да събуждат и предизвикват сексулни желания- в което няма нищо лошо, ако е "по взаимно съгласие" и НЕ накърнява Морала на другите! Та нима НЕ е "Порнография" кълченето и жестовете на хомосексуалистите по време на "Гей парадите"- нали това кълчене и жестове предизвикват сексуарни желания у "сродните" души?! "Педофилията" е укорима НЕ толкова и НЕ само, защото има у педофила Желание / и действие!/ за сексуален контакт с малолетни и непълнолетни, а защото се приема, че малолетните и непълнолетните "НЕ разбират свойството и значението на /из/вършеното"! Т.е., приема се за Презумпция/като НЕоборима за лица под 14 години-малолетните и оборима за лица от 14 до 18 годишна възраст/, че ако те разбираха "свойството и значението" на /из/вършеното, те НЕ биха го /из/вършили! Сиреч, става въпрос за Презумпция за НАСИЛИЕ над Личността на малолетните и непълнолетните! И, кто всяко Насилие, трябва да бъде забранено и наказано, ако е извършено! Ерго, сексуалните педофилски действия/ и производителите и рзпространителите на "порнографска педофилска продукция/ с малолетни и непълнолетни ТРЯБВА да бъдат наказвани най-СТРОГО! Но също така строго ТРЯБВА да бъдат наказвани И българските Граждани-ЦИГАНИ, които противозконно заживяват "семейно" и "консумират" СЕКСУАЛНО противозаконния "брак" с малолетни- НЕ Властта да се прави на ни чула, ни видяла-тя си знае защо /и аз знам- зариди циганските Гласове на Избори!/, когато става въпрос за "Педофилия" между цигани-български Граждани!!! НЕ може да се правиш ЛИЦЕМЕРНО на ужасен и загрижен, че в някакъв си филм имало "педофилско" съдържание, а да си затваряш очите, когато виждаш 13-14- годишно циганско момиче да държи в ръцете си собствена рожба/ да не би да е забременяла "непорочно" от Господ, като Дева Мария, а?!/ Или, пък, да вдигаш неистов вой до Небесата- и до Европейския Парламент!- когато депутат от Партия "Атака" заяви публично ИСТИНАТА, че на пазара в Димитровград се ПРОДАВАТ за "съпруги" малолетни мургави момиченца!!! Хайде, стига "демократично" Лицемерие", де! ВСИЧКИ педофили- в Затвора! И "съпрузите" на малолетни "съпруги"-циганки, също! КАЗАХ! |
Той заяви, че ще поиска от интернет да бъдат премахнати всички клипове на филма. бе това да не са бонбони исипани на пода цхе да ги събересх |
В интервю, Алексо Петров казва, че положението на децата от домовете е много по-лошо от показаното във филма. Защо го упрекват хора, които са дали зелена светлина на чалга-културата и наливат толкова пари в нея. Позова се на направена анкета сред гледалите филма.На въпроса с какво свързват името "Баклава", отговорът е бил "България". Филмът е отвратителен, може би, но, не и недостоверен. Интервюто си струва да бъде прочетено! |
ДО МЕДИИТЕ ДО ПРАВИТЕЛСТВЕНИТЕ АГЕНЦИИ , ВЕДОМСТВА И ИНСТИТУЦИИ ДО НЕПРАВИТЕЛСТВЕНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ОТВОРЕНО ПИСМО От Алексо Петров, продуцент и режисьор на българският игрален филм „Baklava” УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА, Това писмо е провокирано от една медийна изява на загрижени и възмутени граждани от „порнографските клипчета с български сираци” появили се напоследък в интернет / http://www.focus-news.net/?id=n856434 /, както и от някои коментари под същите тези клипчета в българските видео сайтове / http://www.vbox7.com/play:47b3b31b, http://www.vbox7.com/play:770e4358 / Става въпрос за трейлърите и промо-клиповете на българският игрален филм „Baklava”, качени и разпространили се в YouTube, Vbox7, Clip4e, GoogleVideo и други... Признавам си - този път не успях да въздържа гнева и отвращението си и ще се опитам да бъда поне толкова искрен, безкомпромисен и директен колкото и във „Baklava”. Като продуцент и режисьор на филма аз изразявам не само собствената си позиция на гражданин и мислещ човек, но и тази на хората от екипа и организациите които стоят зад проекта „Baklava” / http://b-a-k-l-a-v-a.blogspot.com /: -Лост Вулгарос продъкшънс -Фондация “Креативен център за обмен - България” -Червен кръст - Бургас -Филмова компания “Две и половина” -сдружение против насилието в училищата „Лумена” По време на потготовката и снимките на филма помагаха също така държавни служители, общински съветници, главни редактори на печатни издания, директори на: училище, дом за култура, читалище, полицейско управление, летище, противопожарна отбрана и... обикновени бачкатори от Бургас, Меден рудник, Царево, Варна и София. Същите тези хора, които за огромно съжалeние може би няма да видят филма, поради цитираната по-горе „загриженост” на някои институции и медии... Такъв най-малкото странен и различен филм не би бил възможен по критериите на Българската Национална Телевизия и Националния Филмов Център, където всяка година хитреците, които са в комисията разменят субсидии със тези, които са в комисията на следващата и след това си се самонаграждават по българските фестивали. А зрителите обръщат поглед на другата страна когато чуят за български филм...Позната родна картинка. Но не самия филм, а пътуването, приключението е наи-важното за мен и за всички нас от екипа, но най-вече за децата от Дома в Бургас, за самодейците от театралния състав на Царево, за актьорите и приятелите - за всички които се докоснаха до магията и се оставиха тя да ги води...Поне за осем седмици. Влизам за първи път в Дома (“Ал. Георгиев – Коджакефалията” – Бургас), във фойето насядали няколко деца. Не знаят кой съм, за какво идвам...И едното от тях посочва към мен с показалец, после посочва към себе си и кима уверено. След няколко кастинга именно той се оказва нашия Коце. Нямам какво просто да направя – тои ме избра мене. Христо и до днес си е в Дома, бяга редовно за по няколоко седмици, скита нощем, не спи, пропушил е (на 9 години)..ама такъв си е той– авантюрист. И това е точната дума за снимачния период – ужасяваща, стъписваща Авантюра! Разказите и случките на които бях свидетел и умело изиграните сцени от малките актьори говореха сами за мъката на тяхното безпътно съществуване. Един от актьорите се самозапали в кадър, два пъти ни задържаха охрани на заведения и обекти, няколко пъти губихме техника, единия “главен актьор” се загуби за 12 часа и след престой в полицията ни го върнаха на другия ден, от една правителствена Агентура се опитаха да ни цензурират и няколко дни имахме забрана да снимаме с децата, Христо стачкува няколко дни, нагледахме се на малолетни крадци на коли, непълнолетни проститутки, местни поети и всякакви образи, скитници, пияници, чалга звезди, фенове, обикновени мошеници, гларуси и пенсионери-мечтатели... Луда работа! Този „документален кошмар” на който бях свидетел след завръщането ми в България се превърна в „игрален трилър” след приключването на монтажа на филма. За съжаление, това което може би ще видите ако гледате целия филм, не е художествена измислица, а ужасяваща картина на действителността, която вие или не можете или не искате да видите в заобикалящия ви живот. Не искам да обяснявам какво съм искал да кажа с филма – за зрящите той не само говори, а крещи. Крещи от болка, безверие, безизходица... За останалите – може би на моменти забавлява, шокира или изчервява, но и най-малкото показва какво наистина се случва в момента в България. На улицата, в панелките, по спирките, на тв екрана, на препълнените стадиони на попфолк концертите, в баровете, в домовете за сираци и изоставени деца, наречени евфемистичтно „домове за деца лишени от родителска грижа” - съкратено ДДЛРГ /вж. някой от многобройните правителствени официални доклади” по обществения проблем”/. Един документален поглед на човека дошъл си вкъщи след години „навън”. И невярващ на очите си. Нещо повече – това, което се случва по улиците на българските деца е далеч по- ужасяващо от показаното във филма. Пристигайки в София с готов сценарий – още от първия ден започнах да го променям. Със нещата, които виждах, които виждаха и приятелите останали в България, но за тях тук всичко беше „нормално” сякаш това е нормалното състояния на нещата. И вместо да огранича разказа с веселото пътуване на двамата братя, добавях нови образи, случки, звуци. Някои от тях доста неприятни на вкус... Не мога да си позволя да давам рецепти или решения, да поучавам или съдя. Едничкото ми желание е колкото се може повече хора да прогледнат, да видят това, което подминават всеки ден или оправдават с израза „българска работа”, да се замислят. Ще си позволя обаче да задам няколко въпроса на засегнатите от „сексуалните сцени” загрижени граждани, на заинтересованите институции и на хората в костюми, парадиращи с гръмки обещания и загрижени физиономии: -Откога и защо държавата рекламира официално попфолк – културата и поощрява политици, които се снимат с чалга звезди и промотират чалга-моделът на възпитание? -Каква държава е тази, в която виреят депутати, които причакват малолетни деца в подлезите на гарите и протектират бизнеса с легални и нелегални наркотици и хазарт? -Докога ще си затваряме очите пред нерешените проблеми на „децата от улицата”, пред затъващотото образование и липсата на възпитаващи стойности в масовата култура, пред крайната бедност и капсулиране на „аутсайдерската класа” като най-многобройното малцинство, пред детската проституция и липса на сексуално образование и култура, пред наркотична зависимост, насилие и престъпност в детска възраст характерни за Бразилия или Юар... и още и още и още... Няма да продължавам. Мисля, че не бедната икономика и глада, а отвращението от политиката и липсата на елементарна култура в българското общество прогониха огромна част от мислещите българи в чужбина. В резултат не само намаляваме като нация, но и ставаме все по-некачествени като морал. И ако икономиката рано или късно ще се оправи, то едва ли може да се каже същото за мисълта, за духа, за морала... Лицемерието на хората в костюми, тупащи се в гърдите уморява. Приспало е българина в следобедната дрямка на забравата... Истината e… че нищо не зависи от нас. Политически коректно изиграното доверие на народа, унищожаването на ценностите на българина го праща да търси щастието си във временни и лесни за придобиване пространства. Най-зависими са децата и то децата без родителски надзор. На една от закритите прожекции на филма зададохме въпроса „Какво значи за вас Баклава?” на излизащите зрители. Деветдесет процента от тях отговориха с една дума: „България”. Алексо Петров филмов продуцент и режисьор alexopetrov@lostvulgaros.com http://www.baklava-themovie.com |
Загрижените и възмутени граждани не са ли тия, които е трябвало да се погрижат за децата!!!! или...Крадецът вика- дръжте крадеца! Виновният крещи до бога...за да отвлече вниманието от собствената си вина |
Относно педофилството: В условията на сексуални действия, за които то не е узряло нито физически, нито психически, детето се чувства като предмет: освен това изпитва трудност да си обясни в каква ситуация е попаднало - оттук крайно чувство на несигурност, и, разбира се, често заплахите и противоречивото поведение на педофила. Всичко това нанася тежки поражения на психиката на детето, които трудно се лекуват- те правят по-нататъшния му живот крайно труден, и, нерядко, оформят у него педофилска нагласа - да върне на други страданието, на което е било подложено. Това казва науката психология и психиатрия. Така че "удоволствията" на педофилите крият заплаха за нас и за нашите деца. Не случайно на въпроса се гледа сериозно. |
Да се продуцират, показват или симулират педофилски или сексуални сцени с деца, за да илюстрира, видите ли, каква е действителността в България и в нейните домове за деца без родителска грижа и това да бъде разпространявано по Интернет, е отвсякъде извращение на болни за отстрел мозъци, освен че е абсолютно подсъдно, съгласно законите на България и най-вече Закона за закрила на детето! Що за нонсенс наблюдаваме? И как е възможно този филм да бъде допуснат и прожектиран на фестивала "Любовта е лудост"?!? |
Всъщност този филм и филма на ББС са претворяване в действителност на известната българска поговорка "Каквото повикало- такова се обадило". Такава държава, такава политика, такива управници не могат да очакват друго - всички художествени произведения, появили се през този период на демокрацията по нашенски са подобни на тези два филма - вижте романите на Х.Калчев, А.Томов, В.Зарев, Хр.Стоянов вижте филмите "Граница", "Откраднати очи"... Вижте и чалгата, затъпяващите игри на щастието и още по-ужасните реклами по медиите, безумните шоута на С.Т., Азис, липсата на каквито и да било стойностни и възпитаващи в морални ценности предавания, статии, книги... Авторът на "Баклава" е прав в едно - ако този филм не беше се появил, какво щеше да предизвика интерес към тези домове, какво ще се промени с филма или без него, оскотяването там ще да продължава, инкубаторите за аутсайдери продължават да работят с пълна сила... А институциите се разцполагат в кабинети, дават интервюта, движат се със скъпи коли и приемат обаждания чрез секретарките си.... И с това се изчерпва дейността им. |
Човека показва какво става по българските улици с българските деца какво недоволствате не мога да разбера ? Всъшност всички бучат защото ги е страх от истината, браво на режисьора. |
До Елисавета Къде живеете, госпожо? Филмът е ДОКУМЕНТАЛЕН! Това е България! Ако Ви е по-удобно да си затваряте очите, правете го. Но ако има и други като вас, ще има още по-драстични филми от БАКЛАВА! ДОКУМЕНТАЛНИ!!!! |
hamer, все си мисля, че има тънка, но много съществена разлика между филмите "Баклава" и онзи на ББС напр., въпреки че и при двата филма главните действащи лица са деца, показват се покъртителни сцени и се засягат сходни проблеми. Начинът на поднасяне е различен, като при "Баклава" той е напълно в разрез с нормативната уредба на страната и следва да се търси наказателна отговорност! Това си е в чист вид порнография, замаскирана зад закърнелите проблеми и нещастието на децата в тия домове, за да изкарва еди-кой-си пари от разпространение и реклама. Ами вземете възрастта на акьорите в "Баклава", най-напред. Фактът, че по домовете има извращения и никому не му пука от това, не дава право и не оневинява продуцентът и режисьорът на филма, че използват за актьори непълнолетните и малолетни деца, които симулират секс, издевателстват насилствено едно над друго, пушат... Това е грозната, но ясна за всички картинка по домовете, която обаче, за да разбуни духовете, не се нуждае от подобен род онагледяване, освен ако не преследва комерсиални цели, както споменах по-горе. Не се подвеждайте по акъла на един емигрант, отишъл в Канада, за да прави пари! Журналистическата практика, служеща си понякога с характерните прийоми за заблуждаване или изопачаване на истината, показа как се прави документалистика - отиваш, снимаш в реални условия, показваш скелетите на децата, взимаш интервюта от охранените от порциона на децата "възпитателки", снимаш размазаната мутра на Петчо или Драганчо; записваш думите на директорката, че почти всички момичета са дефлорирани; че стаите им се заключват нощно време, през който отрязък от време никой не ги надзирава; че не им се оказва навременна лекарска и друга специализирана помощ за работа с деца в неравностойно отношение, което е в нарушение на конституционните им права и т.н. и т.н... Така че, моля, моля - правете разлика между сиренето и изварата и не ми разправяйте какъв голям режисьор е тоя на "Баклава"! А обясненията на заинтересованите, че на прословутите сцени са присъствали представители на "Червен кръст", общината и училищата, са меко казано бабини деветини, които могат да ги използват... знаят за какво! |
Елисавета, въобще не става дума какъв режисьор е този. Та съвсем наскоро се дигаше патърдия, че Ню имидж в Бояна са използвали деца за статисти без разрешение на Инспекцията по труда и щяха да ги глобяват. Някой поинтересува ли се тези деца-статисти в какви сцени са участвали, на вкакви сцени са били свидетели? Ами това, което казваш е чист формализъм - да, не трябва деца да участват в подобни сцени, да, не трябва деца да гледат подобни сцени... Но това ли ще подобри положението на децата в дома, това ли ще накара родителите на децата-статисти а и самите деца да се откажат да припечелят някакви пари? Защо трябваше да има процес срещу Кузов депутата, за да разберем, че на гара Подуяне и на още много други места деца проституират? За дома в Могилино не е ли елементарно да се монтират кадрите по начин, който да представи нещата да изглеждат ужасяващи? А Мартин Карбовски онзи ден в Отечествен фронт излъчи интервю с 9-годишно момиченце, с което някакъв чичо или вуйчо е блудствал многократно - детето разказваше какво точно му е правил, какво е искал от него? Това не е ли издевателство над детското съзнание? Изводът от всичко това е, че в обществото ни и най-вече в специализираните институции цари лицемерие и властва демагогия. Истината е, че на държавата не й пука и е разграден двор, джунгла, в която всеки оцелява поединично, в вт.ч. и изоставените деца. |
hamer, репликата ми за режисьора не беше отправена към теб. Както и да е! Ти сам го каза: "Изводът от всичко това е, че в обществото ни и най-вече в специализираните институции цари лицемерие и властва демагогия. Истината е, че на държавата не й пука и е разграден двор, джунгла, в която всеки оцелява поединично, в вт.ч. и изоставените деца." Това касае и филма "Баклава", и подобни, които ще се снимат с такова съдържание. Иначе това, което казвам, не е с формален, а с конкретен х-р - не се разрешава на малолетни и непълнолетни лица да се снимат във филми със съмнително или порнографско съдържание! Който подбужда към такъв вид дейност, носи наказателна отговорност съгласно Закона. Редактирано от - Елисавета на 09/1/2008 г/ 15:51:33 |
Филма изглежда супер по клиповете. Алексо Петров е явно можещ и разбиращ-видно и от 'писмото' му. как може да се намери филма в САЩ? |
Елисавета - само така! Браво! И Пазолини да го забранят! Какви са тези извратени сцени с участието на непълнолетни? |