Културтрегерството на интервюирания заслужава уважение, но един от форумците, който вероятно го познава лично, сподели, че бил "антикомунист и в червата" (грубо казано). За мен поне е непонятно как такива възгледи, които не са останали тайна, се съчетават със специализации в Делауеър и лектории в Хелзинки през 70-те и 80-те години, когато ние не смеехме да искаме виза за чужбина, защото знаехме предварително какъв ще бъде резултатът. .......... Не пропускайте заглавието: http://www.knigabg.com/index.php?page=boo k&id=14686 |
Пиша ви ДВОЙКА по история на музиката относно Нибелунгите. Само един форумец ви е намекнал нещо, ама вие си перете гьотьора... Нали така е по-лесно. |
Не вярвам в България да има човек, комуто Австрия да е неизвестна. Има тук един у форумо, дето я прослави изцяло. Der ring des Nibelungen (Пръстенът на Нибелунгите), забранена творба, заедно с "всички нибелунги", поради това, че карашик със самите нибелунги и епосът за въпросните, са били любимата тема, не само в литературата, но и в музиката (Рихард Вагнер), за да бъдат изгорени от комунягите на аутодафе, немедлено след Великата победа 9-тий септембрий Иляду деветстотин и "по-бедната" гУдина, поради причина, че немският гражданин от австрийски произход Адолф Алоис Шикългрубер е слушал и боготворил Вагнер ("Пръстенът на Нибелунгите", "Летящият Холандец" и "Песен на Нибелунгите". Щом са нибелунги, щом са немски, а не руски нибелунги, значи са вредни изчадия. Добре, че авторът е намекнал и за Рудолф Щайнер, за да проумеем защо комунистите изземаха тази литература (Шести отдел, Шесто У-е), а сега техните нещастни копои във Форума се опитват да пропагандират. "Перпетум Мобиле" или "Мото Перпето", но тук идва Паганини. Дано удянъхте к'во ви хортувам. |
не сме най-зле наскоро преглеждах в ютюб записи на бетовен и под тях прочетох няколко пъти, че бетовен бил фашист. |
Спай, Може да те изненадам, но неотдавна открих, че за позицията си на що-годе интелигентен човек съм най-силно задължен на Родната Партия. През 50-те години бяха направени големи чистки в библиотеките. Де що имаше криминална литература, индиански романи и всякаква друга буржоазна книжнина, всичко отиде направо за вторични суровини. За голяма радост на дечурлигата, които прескачаха оградата и се снабдяваха безплатно с тази забранена литература (създавайки сериозен стрес на родителите си, които знаеха какво може да последва при откриване на подобни книги в един дом). Бях малък да се включа, но двамата ми братя носеха от вторични суровини купища книги и благодарение на тях се научих да чета на 5 години. Слава на Партията, значи. |
Структуралистите откриват във всички митове обща "структура", кореняща се в човешкото като такова. У нас Иван Венедиков показа, че митическите песни за историческите герои от 14 в. - Иван Шишман, Крали Марко, Вълкашин, Секула детенце - са повторение на по-стари митически песни, нямащи нищо общо със събитията от 14 в., а произлизащи от древните сватбени игри - един вид с "фройдистка" основа. Новото било само в имената на историческите личности, обикновено приписани погрешно на персонажите. Това било и неизбежно в предписмената епоха. И у нас в 19 в. е имало опити за българска Илиада и Калевала - мистификацията Веда Словена. Австрия е видимо по-бедна от Германия - разликата между Австрия и Бавария е като между Македония и България. Виена прави впечатление по-скоро на възточен град - на всяка крачка чуваш български и сръбски, гъмжи от "талибанки" с черни чадори до петите. Любляна, макар малко градче, сякаш има по-западен вид и словенците приличат повече на швейцарците, отколкото на австрийците. Бях много учуден, че Виена е оставила Дунава в задния си двор, и в какво жално състояние видяхме Пратера. Будапеща според мене е доста по-внушителен град, Прага - несравнимо по-чаровна. |
Без да подценяваме безспорните поетични качества на Песента... - рече нашият култултрегер Агоп - то по повод на цитата " Структурата на "Песен за нибелунгите" е доста своеобразна. Персонажите датират от V-VI век, тоест от суровите езически времена, а в епоса те са вградени в характерната за ХII век християнизирана рицарска среда. Тематично този сюжет е съпоставим със съживените разнообразни интерпретации на мита за крал Артур и особено с жанра "фентъзи", към който в момента явно има подчертан интерес сред по-младите. " можем да споменем че Песента.. е доказан исторически миш-маш. Между другото главните герои почти едновременно се срещат с Етцел - немското име на Атила и с митичните владетели на Киевското руско княжество. Пълен тюрлюгювеч от исторически дати. Което и показва действително, че произведението си е творба на немското Средновековие и няма нищо общо с 4ти или 5ти век. За сведение на аудиторията Атила умира през 453г. когато светът не знае за никакви руснаци и трябва да минат близо 500 год. за да узнае. |
otvrat , виждал съм акварели на Хитлер. Мен не ме изненадва че общоизвестни исторически факти ЗА ТЕБ са изненада. Нивото , братооо , нивото ти е на Мрътво Море. Само не ме питай виждал ли съм го , молим те. |
Ся, аз не ги разбирам тия работи - ни бели, ни черни лунги някакви...Ама доста преди Бояджията да си ги припознае като класическа подпорка на егото, един друг свърх човек, мразещ Христа и цитиращ под път и над път някой си Заратустра, си ги е припознал - тия как бяха - ни бели ни черни за родни братя...Та тъй де... И ние, ако и да не сме у Авропата не сме чукча... _____________________________________ _________________________________________ Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Сократе, преди това да стане, бяха иззети всички книги със заглавия "Том Соер и Хъклбери Фин" и автор Марк Туейн (Twain/Т |
ВОЦИ, не спори с тъпунгери. Все едно е да се бориш с вятърни мелници. Разбира се, че Хитлер е бил високо интелигентен човек и доста добър художник, чиито творби (не всички, но повечето) са добре съхранени и запазени. И с образователна цел, някои от картините на Фюрера-австриец Адолф Алоис Шикългрубер - Хитлер: Натиснете тук Редактирано от - The Spy на 02/8/2008 г/ 22:13:23 |
Интересни цитати от статията: „Немският език съществува от близо 2000 години Персонажите датират от V-VI век, тоест от суровите езически времена Твърди се например, че едва ли не Фердинанд бил изведен от едно виенско кафене и докаран в България” Автора изглежда учен човек и затва само малко да му опресним паметта. Няма немски език от преди 2000 години. Нали? Персонажите в Сагата на нилебунгите наистина датират от V-VI век и поради това са ревностни християни ариани каквато е била модата тогава. Това се отнася както за Атила с неговите хуни и българи, така и за Теодорих Велики с неговите готи и българи. Толкова са биле верващи че чак си носели църквите на поход в палатките. Поне така пишат съвремениците им. Атила го отровили през 453, а Теодорих тръгнал от столицата си в България Нове (Свищов) през 488 година. Казват че в България и главно в Свищов са открити 2/3 от най-характерните римски бойни шлемове каквито са носиби готите и българите – от типа „шпангелхелм” Натиснете тук http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Helm_DSC02149.JPG Target=_Blank id=url>Натиснете тук Останалите 1/3 от римските шлемове са намерени из останалия „цивилизован” свят а най-добре да си гокажем нецивилизован и без кавички, понеже другите наистина са били главно езичници. Сагата на нибелунгите започва да пише през 12 век Конрад фон Фусесбрунен по поръчка на епископа на Пасау. Епископа на Пасау е подчинен на архиепископа на Залцбург. Техните предшественици са били главните съперници и врагове на свети Методий 330 години по- рано. Докат стигне до сегашния приятен на вкус тюрлюгювеч Сагага е маринована няколко века наред чак по времето когато Русия и Прусия влизат в стратегически съюз срещу Наполеон. И двете български царства на Дунав и на Волга отдавна вече ги немало. По тази причина в Сагата и бъкел няма за българите а се възхваляват „Великото Киевско царство” и „Литовското кралство” (по времето на Атила и Теодорих). За Фердинанд е известно, че не е изведен от Виенско кафене, а трима бъдещи министър председатели са му отишли на крака да го молят да спасява България най-напред във Виенската опера и после в двореца „Кобург” във Виена. Натиснете тук При него е живеел много години Йохан Щраус и му е писал виенски валсове, както Волтер е живеел при Фридрих Велики в двореца Сан Суси в Потсдам и за благодарност също му е пописвал нещо. Автора е прав, че Фердинанд буквално са го докарали насила у нас, понеже месеци наред се е опъвал чак до „ултиматома” на Стамболов. Кой нормален човек ша дойде да са оправя с такъв вироглав народ, който даже и от Песента на нибелунгите са го изтрили. Казват че нацистите искали да изгонят Панчо Владигеров от Германия, понеже майка му била еврейка, но Фердинанд нещо им пошушнал и те му разрешили да продължава да изнася при голям успех концерти в Германия и даже бурно му ръкопляскали. Не ми се верва да е било заради майка му а сигурно са открили некаква далечна връзка между „Българска симфония Вардар” и любимата на Хитлер опера „Лоенгрин”. Четах некъде, че първата столица на Теодорих Велики била в Македония, а втората в Свищов и чак третата в Равена ама там се поминал от мъка по родината си и не е могъл да посети „Германия”. |
Не знам за македонската столица на Теодорих , но със сигурност Нове вече е била столица на готите в началото на V век . Именно от там един друг вироглавец ( Аларих , родом от делтата на Дунав ) ги е повел да бастисват Рим. Което и правят в 410 и слагат край на Античността. |
Спайка , тенкс за линка. Не ми се ровеше да го ограмотявам оня изклесяк , па и нема смисъл, честно казано. |
Защо ние трябва да сме запознати с всичко писано и неписано по Германия и Франция?По-добре да си опознаем нашата средновековна литература(доколкото е останала, гаджалите всичко са унищожили).А те дали са чели ВедаСловена?И тя е толкова достоверна, колкото "нибелунгите". |
защо да не ни е нужно да научим нещо за света сами ли сме в него стига ли ни само това което е написано от наши хора толкова ли е много сигурно ли е че само собствените ни виждания трябва да ни интересуват в кой век сме изобщо тук |