Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Защо немаш гащи бе
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:148 Предишна Страница 2 от 8 1 2 3 4 Следваща »
Dinain
05 Авг 2008 12:12
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Каквото казах по-горе, но по Ламбовски:
Но ще си позволя да твърдя, че общества, в които общата бедност се понася по-добре от социалното неравенство дори при по-висок статус на ниските летви, са рискови

Простичко казано, през соца всички бяха еднакво мизерни и нямаше за какво да завиждат на съседа. Затова и ХУЗ е бил щастлив. Сега едни са богати, други са мизерни и има за какво да се завижда - ХУЗ е нещастен. Друг психологически трик за справяне със стреса е самоубеждаването, че спадаш към мнозинството (да си малцинство е по-трудно) - ХУЗ се самоубеждава, че всички хора (или поне повечето) са на неговото дередже.
8krak
05 Авг 2008 12:15
Мнения: 239
От: Bulgaria
Ако говорим с числа - заплатата ми сега е 6 (шест) пъти по-висока от заплатата ми през 1998 г. и трябва да призная, че наистина усещам разликата.
Според мен, проблемът за недоволството е в това, че правим сравнението не между това какво получавахме и можехме да купуваме с него преди и сега, а между това какво получаваме сега и какво ни се иска да получаваме.
Dinain
05 Авг 2008 12:15
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Сократе, няма смисъл, спести си усилията. Вероятно ти не си такъв и не си единствен, но аз не падам от Марс все пак - расъл съм, живял съм и съм работил в България. Голяма част от българите са завистливи и злобни, това е реалността. Виж ХУЗ-а или Параграфът, наричащ емигрантите "дезертьори", и ще ти стане ясно.
генек
05 Авг 2008 12:18
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Съвсем конкретен съм. Говорим ли принципно - естетсвено, че трябва да се търси пътя към богатството. Ако всеки най-напред себе си оправи - за държавата остава малко работа.
Но това е принципът. Реалността и конкретността са други. НАШЕНСКИТЕ богати ли са светлия пример, който трябва да следваме? Има, вярно е - има много забогатели с ум, разтропаност, труд. И техния пример трябва да е водещ. А деянията на комунистическите назначенци на длъжност "богат бизнесмен" и мутрите, трупнали богатство по пътя "труп-труп-труп" - да са интересни за прокуратура и съд.
Така че - нека разделим нещата.
Принципно съм съгласен с автора, но кой знае защо ми се струва, че и той по примера на Райчев, Стойчев и сие се опитва да скрие престъпния характер на НАШЕНСКИТЕ богатства зад морално-укоримата завист.
Демек - засрамете се, не обвинявайте престъпниците, смирете се, признайте ги за пример.
А признаем ли ги за пример...И последваме ли го...
Бончев беше един от ония, дето разбиха държава, морал и закон. Сега ореваха орталъка, че нови кандидати за богатство действали по неговия начин. Ами нали да се учим?
Това е.
Сократ-май
05 Авг 2008 12:26
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Генек
Кво ще речеш, Ламбовски?
Ония приятели взеха - колко? - 400 хиляди лева или евро?
Нека не им завиждаме. Халал да са им.
Инак ставаме завистлива българска пасмина. От която - интересно защо? - ти не си част, Ламбовски.
ЗИТО
05 Авг 2008 12:27
Мнения: 2,864
От: Bulgaria
Това е! Ама май никой не е забогатял с честен труд! Действително богат-мнооого богат.
teabg
05 Авг 2008 12:44
Мнения: 284
От: Bulgaria
Примитивно е да се радваме на нещастието/разбирай, честите отвличания напоследък на личности от "елита"/. Разбира се, че им съчувствам, но за беда, не мога да им помогна...Просто няма как, защото излишни пари нямам, с които мога да помогна за да бъде пуснат на свобода поредният отвлечен богат българин. На мен лично ми е все едно кой има много, много пари, но ме вълнува как ги е "изработил" и дали е спазвал правилата на "играта".
Dinain
05 Авг 2008 12:51
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Демек - засрамете се, не обвинявайте престъпниците, смирете се, признайте ги за пример.

Ами не, Ламбовски казва "засрамете се, не обвинявайте богатите". Точно за това пролетарско схващане говори, че богат = престъпник.
Сократ-май
05 Авг 2008 12:54
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Добре бе, Динаине.
Посочи ми колко производства бяха създадени у нас от добрите богати хора.
hamalin
05 Авг 2008 13:02
Мнения: 1,752
От: Bulgaria
като чета ламбовски, знам защо тухолски е висок
за ламбовски
за сократ
XYZxyz
05 Авг 2008 13:11
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Dinain,
толкова си се вторачил в личната копанка, че мислиш, че всички правят като теб.
Има си официална статистика - средна заплата тогава, средна заплата сега, инфлация и т.н. 10 сегашни лева са горе-долу с покупателната способност на 1 лев от преди 20 години. А сега сравнявай заплати, както ги дава статистиката, а не твоята лична копанка! Ти явно си от демократите дето ни окрадохте и сега подалеч от собствената си банкова сметка нищо не виждаш.
rki
05 Авг 2008 13:17
Мнения: 20,973
От: Albania
България бе окрадена и продължава да се краде от комунистите.
Старшината
05 Авг 2008 13:18
Мнения: 20,650
От: Bulgaria
.. и, в пряка връзка с написаното от автора, да споменем с добро този човек (снимка: натиснете тук)
.. 10 години без него .. R.I.P ..
в ред. .. той поне не крадеше, нали ....

Редактирано от - Старшината на 05/8/2008 г/ 13:21:17

Сократ-май
05 Авг 2008 13:20
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Примитивно е да се радваме на нещастието/разбирай, честите отвличания напоследък на личности от "елита"/

Добре де, да осъждаме похитителите значи?
Не бива така - забогатели са похитителите. Ама пуста нация българска - завижда, щото няма куража да грабне по един чувал, да пъхне вътре някого и да иска откуп.
А, Ламбовски? Да осъждаме ли забогателите?
НЕРВЕН
05 Авг 2008 13:29
Мнения: 4,269
От: Bulgaria
Абе, ХУЗ-е, за каква покупателна способност говориш, като нямаше какво да се купи..
XYZxyz
05 Авг 2008 13:35
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda

Прав си НЕРВЕН - тогава всички бяхме на фотосинтеза, защото ни храни имаше по магазините, нито електроуреди, нито мебели, и бяхме едни нервни, нервни, нервни, ....
Сирена
05 Авг 2008 13:41
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

ХУЗ, за задълбочим малко, кажи моля какво работеше лично ти преди 89-та. Мисля, че това ще допринесе сериозно за изясняване на позициите.

Ристе Лудия
05 Авг 2008 13:43
Мнения: 1,047
От: Bulgaria
Brightman, след няколко месеца до максимум година - две ще се види на какво се дължи това "забогатяване"... Просто народа е затънал до гуша в борчове към банки и нефинансови институции, които с нетърпение чакат балона да се спука и да прилапат жилищата накуп. Малцината, които излязат сухи от пороя, ще бъдат пометени от ООД-тата, в които ще се превърнат блоковете, по-голямата част от които вече ще са собственост на кредиторите. С една дума, никой няма да ет гони от апартамента, просто ще плащаш наем по пазарни цени. Тогава да видим какво ще дрънкат от екрана колко сме забогатели, когато започнат самоубийства заради разорението!
milcho
05 Авг 2008 13:49
Мнения: 13,257
От: Bulgaria
Вчера, отскочих до Балчик, не бях ходил от поне 5- 6 години, смаях се... направили яхтено пристанище, и поне 20-тина високо стойности яхти се поклащаха там, а до сами брега модерни хотели с имена Мистрал, Френсис Дрейк и прочие европейска екзотика и история, богати хора са ги строили и ги притежават, в същото време ужасна смрад...никой не се "сетил" да направи канализация и пречиствателна станция...и това не е само там...Без коментар
НЕРВЕН
05 Авг 2008 13:49
Мнения: 4,269
От: Bulgaria
Сирена,
не какво е работил, щото децата на номенклатурата не работеха.Да каже само на коя улица е живеел...
Добави мнение   Мнения:148 Предишна Страница 2 от 8 1 2 3 4 Следваща »