Изречението "Религиозността обаче води до абсолютизиране на понятия като добро и зло" издава само едно - авторът няма понятие от религия. С нея явно е запознат от съветските учебници в секретния и недостъпен за простосмъртните град Дубна. ........................... Книгата без абсолюти - http://www.knigabg.com/index.php?page=boo k&id=14686 |
и сега последно, к'o ша праим: ша вовеждаме власт на църквата и инквизицията или джамията и шарията? шом не е убаво да разделяме религия и власт... |
Дубна никога не е бил секретен, още по-малко недостъпен. Секретните и недостъпните нямаха имена, а номера, които също бяха секретни. |
Тотев, с налучкване изпит не се взема. Може някой да ти прошепне отговора. Прави се уравнение, което става квадратно и трябва да помниш формулата по която се решава. 4000/100-х/./100-х/ ---------------------- = 2250 " х" е процента намаление 100 . 100 Хайде, намери справочник по математика и целуни ръка. |
майкъл макроун:маркс казва, че религията е опиум, а не опиат за народа-разликата е малка, но си струва да й бъде обърнато внимание солженицин остави на човечеството планина за размисъл както няма като ърнест хем някой да е писал за уискито и да ти се допие, така няма като а с някой да е написал в един ден на и д за тютюна и да ти се допуши |
Бе той авторът хубаво ви е казал вместо от "аз съм този, който съм", да почнете от аксиомите на Пеано, ама пусто на.... _______________________ And if I spend somebody else’s money on somebody else, I’m not concerned about how much it is, and I’m not concerned about what I get. And that’s government. Milton Friedman, Fox News interview (May 2004) |
Бавно загряващ, Прав си и разбира се, твоите условия са част от задачата. Не съм я чел, а ми бе разказана от автора и в контекста на един разговор, който доведе до идеята за съвместен проект. Самата задача изисква малко акъл и време и не изисква да си чувал за Гаус. Просто сумата от първите 10 естествени числа (от 1 до 10) е 55 и единствената възможност за 56 е ако се замени 10 с 11. Т.е. отговорът е 11. |
Йори, Задачата има много решения, ако е позволено числата да не са различни. Освен това в условието трябва да се каже дали числата трябва да са поредни или не, защото ако са само различни, но не и поредни, пак има няколко решения. Но ако трябва да са хем различни, хем поредни цели естествени числа... |
Хамалин, Ама много хубаво е описал в "За кого бие камбаната" как освободените селяни гордо трепят свещеника. |
Автора малко знае какво говори. Снобизъм и skin deep повърхностно мислене! Немога да изчета статията докрай затова само едно |
Християнският морал и ценности са прекрасно нещо, още повече, че никой не е измислил още по-добри морални императиви, който да въздействат на толкова голяма част от населението. Всякакви други (като вид) морални императиви (устои) се споделят от отделни групи хора, но не и масово. Поради туй, нема лошо в насърчаването на християнския морал, в неговото изучаване и прилагане масово! Лошото, обаче е, че християнският морал и ценности обикновено се придружават от християнската религия и църкав!!!!! От което вече почва лошото, откъдето вече идват вредите и проблемите! Защото Христос не е казвал че друговерците са лоши, но виж църквата (която пък въплътява религията на практика за мнозинството) го е казвала, и неведнъж. Требе да се намери начин да се изучава и разпространява християнският морал и ценности, без това да е свързано с църквата!!!!! И ако това стане, тогава, както дума леля Буба Карадочева, предвиждам такъв живот, че само си викам - Дано! |
И дъщеря ми, която наскоро завърши седми клас, реши задачата като Кракатау: няколко пъти единици плюс оставащото число. Между другото сега си спомних, че това е едно от нещата, които е трябвало да научат питагорейците като аритметически математа (сиреч знания за числата) още в първите дни на встъпването си в някоя от общностите на математическите медитации - в Кротон, Метапонт, Сибарис, Регион или Месина. Трябвало е да могат мълниеносно да пресмятат най-малкия общ делител на две произволно взети цели числа и да знаят наизуст много неща за числата от 1 до 10, защото те са не просто 1 и 10, а МОНАДАТА и ДЕКАДАТА. Измежду нещата, които са научавали наизуст за числата от монадата до декадата, са били и сборовете на целите естествени числа от 1 до 10, от 2 до 11 и т.н. Сборът на първите десет цели естествени числа, както току-що форумецът е написал по-нагоре, е 55, а сборът на поредните цели естествени числа от 2 до 11 е 65. Демек получава се разлика от 10, сиреч декада. И оттук като са почнели едни мистификации и спекулации за монадата и декадата... ум да ти зайде. От Питагор чак до Ямблих и неговите "Теологумени на аритметиката". ... Съжалявам, всъщност темата е друга, ама Йори като я пусна въдичката на задачката |
Както вече са отбелезали преждеговорищи, Солженицин беше писател- а не политик, философ и пр. Ин мемориа: първия соц-поп-хит Натиснете тук |
Азъ Върна ми готини спомени от море, тъмни маджарки със сини очи и унгарската АББА Натиснете тук |
Задачата на Йори я нямаше в тазгодишния тест за кандидат-гимназисти, но имаше подобна: 42. Ако сборът на тринайсет различни естествени числа е равен на 92, то сборът на най-малкото и на най-голямото от тях е равен на: А) 15 Б) 18 В) 21 Г) 26 Смятайте сега, като сте толкова мераклии Обаче изявените математици много мрънкаха защо са дали ей тази "сложна" логическа задача, която много ги затруднила: 41. Един от тримата братя Алеко, Борил и Велин убил ламята. На въпроса на баща им кой е сторил това, те отговорили: Алеко: „Велин уби ламята.” Борил: „Алеко уби ламята.” Велин: „Аз убих ламята.” Кой в действителност е убил ламята, ако един от тримата братя казал истината, а другите двама братя излъгали? А) Алеко Б) Борил В) Велин Г) не е възможно да се определи Което показва и ограниченията на математическия интелект, който според Караджов можел да се справи с всичко. |
Ако в условието на задачата на Йори е написано РАЗЛИЧНИ, то задачата е повече математическа и неговият отговор е верен. Ако няма думичката РАЗЛИЧНИ, задачата е повече закачка за досетливост и е верен отговорът на Кракатау. Учителите по математика невинаги са добри математици... |
Не съм нито скромен, нито религиозен, нито мисля, че Солженицин е голям писател. Но да река като Караджов, че Солженицин е безпомощен, не съм в състояние. Александър Исаевич е морален еталон и това прави всяка негова мисъл важна, независимо дали се харесва на някого или не. И е най-добре колумнистът на "Сега" да продължи да занимава читателите с впечатленията си от Дубна, Калифорния и Казахстан, а не да дава оценки на хора като Солженицин. И да разбере, че "християнски ценности" и "религиозност" не са едно и също нещо. |