Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Успехът на зрелостниците скара МОН и директорите
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:79 « Предишна Страница 4 от 4 2 3 4
Calina Malina
05 Сеп 2008 20:16
Мнения: 6,931
От: Bulgaria
Велчев, назначаването, както и съкращаването, разпределение на часове би следвало да се извършва съгласно ППЗНП и една Инструкция №2 от 29.07.1994г. за изискванията за заемане на длъжността "учител" и "възпитател" съгласно придобитото образование, професионална квалификация и правоспособност на Министъра на образованието и науката.
Значи виждаш в тази инструкция къде точно попадаш с твоя казус и си търсиш правата. Никой на контролира разпределение на часове или съкращения, освен при някакви предизвикани тотални проверки на училищната администрация. Но ако имаш право, пишеш в съответния инспекторат и МОН и после ... ти трябват здрави нерви и характер, за да издържиш на феодалната война.
probuzhdane
05 Сеп 2008 20:16
Мнения: 1,243
От: Bulgaria
no comment

Безсмислено е тогава да те питам и за концентрационните лагери.
Sta
05 Сеп 2008 20:21
Мнения: 5,780
От: United States
Напълно разочароващо поведение на генека. Надминал е предишния си рекорд. Сократя не го коря - той е гъвкав. Такъв му е днешния водач. Подозирам, че Бог го е надарил с прекрасен слух.
*
По същината на въпроса - министъра е най-отговорен за всички грешки, подчинените му - по-малко. Най много е виновен, че не направи една седенка с Орешарски да използват излишъка за екскурзии по по-подходящ начин. Първия ход е негов - вдига още заплатите и поставя изисквания за какво ги вдига. Що се отнася до конспиративната теория, че съсипвал образованието заради частния си бизнес - чудя се как може човек, уж с претенции че разбира от пилешки мозък да я схване. Ако бяхте казали, че вуйчо му има хотели и затуй настоява парите от излишъка да са за екскурзии - можеше и да повярвам.
Сократ-май
05 Сеп 2008 20:24
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Ста, драги,
Кажи кой ми е днешният водач, за да знам.
Sta
05 Сеп 2008 20:28
Мнения: 5,780
От: United States
Генека.
Не беше ли негова първоначалната идея за аргумента "птичи мозък"? А за конспиративната теория за мотивите на Вълчев сам ли го измисли или от друг чу?
Сократ-май
05 Сеп 2008 20:37
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Съжалявам, Ста.
С Генека често сме на еднакви позиции. Нищо повече. Уверявам те, че следвам единствено собствената си съвест - не че това гарантира кой знае какво, но е истина.
Генека е вътре в професията, аз съм отвън. Имам общуване с няколко добри учители - може би това изкривява преценката ми.
Но във всеки случай съм умерен националист и държа на три неща в България: култура, образование и православие. Всичко това, разбира се, след най-главното - ПРОСПЕРИТЕТ за народа.
Колкото до училището на Вълчев - няма да те убеждавам. Изчакай една година и ще го видиш как приема "даровити" деца.

Редактирано от - Сократ-май на 05/9/2008 г/ 20:38:40

Сократ-май
05 Сеп 2008 20:40
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Засега се оттеглям. Отивам да гледам (олеле!) руски филм по Канал 1.
Sta
05 Сеп 2008 20:50
Мнения: 5,780
От: United States
Нищо лошо не казвам за целите ти, Сократе. Подкрепям ги. Даже ако си забелязъл, аз съм подкрепил мнението, че Велчев е по-виновен. Не прави необходимото за учителите - поне в областта на заплащането. Обаче специално за несъответствието на оценките е прав. Аз ако бях на негово място щях и финансово да ударя лъжльовците и да не дам 13-та заплата на учителите с драстични разлики и на съответните директори.
*
И няма за какво да съжаляваш. По скоро е добре да допускаш, че и другите имат твоята цел, макар и да имат различно от твоето и на генека мнение. При всяко положение, обидните квалификации със сериозен тон считам, че си ги прихванал от другаде. Лоши приятели, може би. Няма начин да не знаеш, че не са от полза за изброените от тебе основи на бъдещия просперитет. В края на краищата, нещата не са черно-бели тук. И накрая, наличието на мотив не е аргумент по същество за виновност. Особено хипотетичен мотив. Честно. По съществото на спора може и да греша, но за другото предполагам твърдо си съгласен.
Сократ-май
05 Сеп 2008 20:56
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Ста,
Още не ми е почнал филма, та да ти отговоря.
Винаги се стремя да бъда консенсусен човек. Загрубявам само когато срещна неподправена тъпота. С теб можем да сме опоненти, но винаги ще стигнем до компромис и евентуално уточняване на твърдо противоположните позиции.
Например никога не съм казвал, че всички учители са свестни. Вероятно такива са около 30-40% - моя лична преценка на пълен лаик.
Но не мога да понеса селските номера на Вълчев - типични батебойковщини - които незнайно защо ВИНАГИ минават. Досега САМО УЧИТЕЛИ застъпват тезата, че този човек трябва и да ръководи, освен да се жалва.
samweims
05 Сеп 2008 20:57
Мнения: 1,005
От: Bulgaria
bm1914ls
Sta
05 Сеп 2008 21:16
Мнения: 5,780
От: United States
Добре де, не ти харесва персонално. Първо има разлика между Вълчев и тези, които подържат едно или друго негово решение. Така че, не може негативизма към Вълчев да се пренася върху тях. Все едно казваш, че каквото и да направи Вълчев, все е лошо. Генерално казано, винаги трябва да дадеш на опонента вратичка да отстъпи. Иначе никога не печелиш.
*
С другия ти аргумент, че само учители казвали нещо си - категорично не съм съгласен. Замисли се - ако само шофьори казват, че примерно ситроена не става за нищо, няма ли да ти светне лампичка, че наистина има нещо не в ред - поне откъм където професионалистите го гледат? Няма ли да си помислиш, че може би са го направили меко да вози, но без да им пука, че не му се върти геврека? Или ще решиш, че шофьорите са долно племе? Учителите, учениците и родителите са най-меродавни по въпроса. "Само учителите..." - означава: имаме проблем, който може би само те могат да видят. Лесно е да ги обвиним че са слепи, понеже не се вижда от нашата камбанария каквото те са видели.
Сократ-май
05 Сеп 2008 21:35
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Ста,
Чакай, нещо не се разбираме. Като казвам "само учители", имам предвид, че почти всички неучители, засягащи тази тема, застават на тотално нихилистични позиции: даскалите са тъпи и алчни. Защо те не променят нещо, а чакат промени от министерството?
Всеки нормален човек разбира: отдолу нагоре промени не стават (изключвам редките случаи на успешни избори). Личността Вълчев не ме интересува с друго, освен с пълната неспособност да промени каквото и да било.
Много често се повдига въпросът с матурите. Да, имаше масова съпротива (не само от учителите, но и от родители и ученици). Съпротивата идваше преди всичко защото министърът зае позицията: "аз тъй казвам и тъй ще бъде". Забелязал си вероятно, че след като започна сериозно разискване по въпроса за ползата от въвеждане на матури, учителите постепенно приеха.
И какво се получи в крайна сметка? При първия опит - а първият опит във всичко е почти задължително неуспешен - министърът пак завъртя любимия си трик: учителите са виновни.
Ако наистина учителите са толкова некадърни - нека да уволняват най-некадърните.
Но в момента един министър, желаещ да промени нещо, би имал златен шанс. Изчистване на гнилото. Материално стимулиране на кадърното. Създаване на престиж на учителската професия, което би привлякло към педагогическите специалности кадърни млади студенти - те ще се дипломират тъкмо когато мине кризата и се появи ОСТРА нужда от учители.
Все простички неща.
Но по-лесно е да се повтаря като ББ: Ние ги хващаме, те ги пускат.
И потресаващото е, че трикът минава. Винаги.
morehappyman
05 Сеп 2008 21:43
Мнения: 2,666
От: Austria
Това че номерът минава не е потресаващо, а е ТЪПО. Щото крайният резултат накраят ще е че накраят ще останат само тъпи даскали, които ще изучат едни тъпи деца, които ще станат накраят едни още по-тъпи даскали....и после знаете, те хората са му дали едно много звучно определение: Спиралата на смъртта. Минеш ли веднъж критичната точка, нема измъкване.
Sta
05 Сеп 2008 21:53
Мнения: 5,780
От: United States
Мда. Посипвам си главата с пепел и си признавам без бой.
Схванал съм грешно "само учителите".
Calina Malina
05 Сеп 2008 22:10
Мнения: 6,931
От: Bulgaria
Извинявам се за намесата във вашия диалог, още повече опитвате се да стигнете до някакви общи позиции. Но Сократ-май, ти твърдиш: "отдолу нагоре промени не стават". И не е ясно за какви промени става дума. Има промени организационни, които наистина зависят от министъра. Нооо има и такива, които зависят от учителите или по твоему "отдолу". Учителите имат самостоятелност да: избират учебни помагала, да използват разл. методики на преподаване в зависимост от нивото на учениците, да оценяват и т.н. Могат даже да отхвърлят предложения на директорите. Нищо не пречи да излизат и с предложения по програмни въпроси, непрекъснато се провеждат анкети по съдържание на уч.предмети. Аз мога да ти кажа, че по всички тези теми има пасивност, едно очакване отгоре да се случи, някой да нареди, да спусне. Има и една вътрешна скрита борба вътре в самата учит.гилдия - какво и колко да се учи, което си е борба за оцеляване, водена с непочтени средства. В крайна сметка, обединението се осъществява при външна заплаха - матури, родители и най-вече пред лицето на общия враг, наречен министър. Не е вярно, че "в крайна сметка учителите приеха матурите". Примириха е може би по-вярно, макар че масовите опити за преписване бяха форма на скрита съпротива. И да, заплащането на учит. труд е мижаво, но увеличението автоматично няма да доведе до промяна. Необходимо е разръчкването на системата отвън.
Паисий
05 Сеп 2008 22:31
Мнения: 3,940
От: Bulgaria
При средния успех от дипломите обаче се взимат само тези, които имат диплома, т.е. които са издържали матура. Така в единия случай в сметката влизат и двойкаджиите, а в другия - не.

Всеки който разбира от математика от трети клас ще ви каже, че се получава изкривяване на информацията, но министъра на просветата си прави генерални изводи. Всичките им анализи са такива! А е толкова просто да се направи вярна статистика с точни изводи!!! Но явно качеството на материала в МОН е по-малко и от учителите. За съжаление на тези хора е вменено да контролират учителите дори и по математика?!
генек
05 Сеп 2008 22:35
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Именно, Калина Малина - отвън!
Точно това твърдя - никога не съм говорил за "всички учители". Нито за добри, нито за лоши.
И винаги съм твърдял, че учителите /както и всички други наемни работници/ трябва да се интересуват от две неща: личен професионализъм и заплащане. При първото контролът трябва да е отвън, при второто може и да се обединяват.
Но - стачки заради програми, реформи, учебници...Хайде стига, кой наемен работник ще се загрижи за забогатяването на господаря? Още повече - да каже "Шефе, ако ме уволниш и направиш ей-така - ще спестиш пари". Цинично? Да, страхотно цинично. И реалистично. Пазарна икономика. При която чорбаджията гледа да плати по-малко за по-качествена работа /прословутото "Ама на учителите да се плащаза свършена работа!"/, работникът - да получи повече с по-малко работа.
Ако не сте разбрали - Възраждането отдавна е свършило. И от възрожденски мислещите учители са останали много малко.
СТА,
би ли уточнил в каква посока ти е недоволството? От мненията ми, от мен самия, от нещо друго?
Защото чайката с птичия грип се появи преди известно време и веднага започна яростно плюене по ВСИЧКИ учители /виж досието му/. Никаква дискусия с това човече не може да се води - то не слуша, то каканиже своето и не иска и да схване дори, когато и другата страна е съгласна с него.
Та - какво означава, че съм надминал себе си? Блгаодаря предварително!
Sta
05 Сеп 2008 22:40
Мнения: 5,780
От: United States
Калинке, ти учителка ли си?
Виж как хубаво сте си подредили къщичката: имате право на доста инициативи и собствени решения. Чудя се отвън какво ви трябва, освен пари и ясни и еднакви критерии за всички. Де да знам какво, но матурите изглежда са обективни и еднакви критерии. На една система като и се натресе някой отвън, шансовете са той да е лаик в областта със самочувствие на победител и да си натресе познанията и манталитета примерно от управлението на профсъюз, металургичен комбинат или космически кораб.
*
От нещата които казваш изглежда сте на прав път, ама далеч още от целта. Трябват нови хора, които не са пасивни и имат идеи какво да правят. Така че да станат мнозинство и да надделеят над пасивните наблюдатели. Които ще дойдат, ако професията е престижна и привлекателна. Която ще стане привлекателна ако ... и т.н.
Добави мнение   Мнения:79 « Предишна Страница 4 от 4 2 3 4