Брайтман: "Чалгата си е съвременният ни фолклор." ... и е напълно в унисон с деградацията на съвременното ни общество ! |
Причината да не сме като "на Запад" е, че сме маса от високомерни некомпетентни хора, които не уважават можещите. Горделивост, високомерие ... емоции. Затова рушим възможности, затова рушим тракторите и комбайните, за да си седим всички нещастни, но заедно и равни в първобитността на нашата завист. А като видя и как някои незнаещи "еколози" като брайтмана тука се вихрят ... и ми става ясно, че няма никаква надежда за нищо. |
Едно подозрение ми се явява, че April = oshte imigranti, но за това друг да му мисли... Какво значение има дали си имигрант или не си ако имаш да кажеш нещо стойностно по темите във форума ? |
..че няма никаква надежда за нищо.. "Девять грамов в сердце, постой не зови..." Другата възможност е: "Насрать в рояль.." Избирай, Скаличански... |
Причината да не сме като "на Запад" е, че сме маса от високомерни некомпетентни хора, които не уважават можещите. Горделивост, високомерие ... емоции. Затова рушим възможности, затова рушим тракторите и комбайните, за да си седим всички нещастни, но заедно и равни в първобитността на нашата завист. Николай , Такива сме ! А какви са причинините за да сме такива? И не мислиш ли че кучето игарае според тоягата ? |
Caravaggio, аз за себе си съм избрал, а и кой е толкова уникален и незаменим на света, та да се плаши било от 9 грама или дупка в пода. Рано или късно все ще се мре. А и при Сталинград се е доказало, че рано или късно мунициите свършват. |
XGan4ev, Не се имам за куче, не имам и теб за куче, нито пък народа, който критикувам. Пиша му на българско писмо, белким си отвори очите, когато тогава. Да критукивам някой не означава, че го имам за куче. Напротив, с кучета се действа само с тояга, аз такава не използвам. Така че не съм сигурен, кой точно тук уважава народа си, за брайтмана това не може да се каже, нито пък за сегашните управници, надявам се, че ти все пак си от моята порода. |
Brightman, Не реве гения за себе си, той Ботев е написал всичко вече. Голяма работа като умре още един юнак. Тъжно е, за отминалато време, за ненаучените уроци, за повтарящата се история. Ама де светлейшата ти разбираща от екология глава да усети тази разлика. |
Айде и аз да пусна един линк - поздрав към форумците. Pink Floyd - Time. Само гледаш и мислиш.И се наслаждаваш на свободата на мисълта, на инвенцията, на фантазията.А ако разбираш и текста - удоволствието е пълно. Натиснете тук |
Хората не са кучета... Така е и много добре знаете че казаното е в преносен смисъл и има предвид условията в които човека/индивида е поставен. Да вземем една имигрантска държава като Канада например... (важи и за други) Всички познати българи които живеят там потвърждават факта че всички имигранти независимо откъде са дошли са принудени да спазват законите и да си плащат данъците и зависта ако искат нека си е имат пак но тя не прави никаква голяма разлика. |
Brightmaп, По-паметливите още помнят глупостите ти относно глобалното затопляне, дето една елементарна грагика не можа да разбереш, що за корелации и изводи от тези корелации дава. Редактирано от - Николай Скаличански на 05/10/2008 г/ 16:25:52 |
Едно време много говорехме за чалгата, Грациан я анализираше музикално. Чалгата не е фолклор (творчество на любители), а индустрия, комерсиален жанр, както правилно казва Е6, правен често пъти професионално, по западни стандарти. Чалгата не е сватбарски жанр като "сватбарската музика" от 80-те години, а телевизионен и клубен жанр. Не е селски, а градски жанр. Чалгата не е = циганска музика, циганска музика са също и фламенкото, и руския романс. Не е = близкоизточна "народна" музика - турската и арабската народна музика са меланхолични. Неапол и Испания са преживели също голямо арабско влияние. Чалгата, макар финансирана и потребявана от мутри, не е бандитска музика, андърграунд, а е "мейнстрийм". Тя е социално всеядна - не дискриминира по възраст и пол, децата и шкембестите им родители, жените и мъжете еднакво я харесват. Естетически е също всеядна (естествено във времето на сателита, айтюнс и тубата), но най-много има от османското наследство - общо за Балканите и Предна Азия, но и с по-стари елементи от древния гностицизъм от региона, познат у нас чрез богомилството: удоволствието е порочно нещо, секса е господство и наказание, порядъчния живот е от лукаваго. Чалгата е музика на объркания от "прехода" социалистически труженик - изразява ценностния му хаос и лекува безпомощността и срама с цинизъм и вулгарност. Вулгарността й е забележителна - няма такава нито в африканския сукус, нито в прословутото кънтри на реднеците, нито никъде на земята. Доколкото се отърсва от цинизма и вулгарността, тя престава да е чалга и става нормален поп, може да има и възпитателно значение - младата жена пее на детото си "сладичък, татлъ сен, ще ти купя играчки" - а няма да го хвърли на улицата или да го учи да проси. С нормализирането на душевността на бившия соц труженик ще пресъхва и чалгата - вече почна да пресъхва. Една полза от чалгата е, че измести сръбския попфолк - Азис събра 30 хил., Цеца - 3 хил. Друга полза е, че българина открито хареса един предрешен и пребоядисан като Снежната царира "пидерас", който обаче "има страхотен глас" - т.е. мистериозно излъчване като костинбродски Фреди Мъркюри. |
".че няма никаква надежда за нищо.." <<<<<<<<<< Айде пък сега нямало надежда. Проблемът не е в надеждата, а в цялостната и повсеместна поляризация. Преди 1989 - активни борци партийци срещу безпартийни ; след 1989 - бсп срещу сдс; преди 2004-та - про-нато срещу про-друго; преди 2007 про - ЕС срещу ... Сега - българи в България срещу други българи извън/вътре в България.От "нас" и "вас" прокопсия няма. Противопоставянето яде ушите, ама кой да мисли? четете тук: http://www.slovo.bg/pisateli/index.php?ar =426 Една статия на Юлиян Попов ви дадох да прочетете, гракнахте като да съм ви дал проспект за изпит. Ей, не му се вижда краят. Човекът точно и ясно го казва: нещата вървят назле, като не знаем как да се оправим, да се поучим от опита на препатилите..Ама били те имигранти...Айде пак противоборство - имигранти срещу неемигранти. И пискат като ущипани госпоици на мегдана. |
"По-паметливите още помнят глупостите ти относно глобалното затопляне" *** .. то да беа само тез глупости ..а иначе откак "стартира" глобалното затопляне.. умреаме от студ |
Брайтман, Скаличански, през цялото време мен обсъждате - генек това, генек онова Та викам да се явя напреде ви. П.П. И съм напълно съгласен с мнението на Грациан, поднесено от Фичо. Чалгата е духовният отпадък от съвременното обществено разстройство. |
..а иначе откак "стартира" глобалното затопляне.. умреаме от студ Верно ! То ъслъ за големите мозъци - световни и форумни нема значение черно/бело затопляне/застудяване и т.н. като говориш просто си мислиш филосовско-математически че нещата мое да имат и знак +/- отпред а ако некой ти опнира отиваш и на комплексни числа или още по нататък. То възможностите са безкрайни за локума... и това му е хубавото де ! |
Пинк Флойд е първо, блус (Пинк и Флойд са двама черни блусмени от старо време) - паразитира върху последната (родена преди радиото и грамофона, но увековечена от тях) истинска народна музика, уникален постколониален синтез на африканско и европейско, истински "народна" музика - на "унижените и оскърбените" (subsistence-level dispair), пята от слепи* Омировци; второ, музика на образовани градски деца от 60-те години - космически ракети, антично звучащи електронни гласове; трето - бунтовни бейби бумери от 60-те години - бийт, хип, асид, Age of Aquarius, Трюфо, почит към holy primitives (блусмените, джазмените), презрение към квадратния еснафски свят (hanging on to quiet desperation is the English way), характерно за децата от обществото на първото всенародно охолство. Войната още се помни (when the tigers broke free), но е далече. ______ * Защо толкова слепи блусмени - Блайнд Блейк, Блайн Лемън Джеферсън, Блайнд бой Фулър... та до "Blind man cries" и "the blind man shooting at the world" на Пърпъл? - явно защото слепите негри били единствените, оставени да "музицират" на воля с едно парче канап и консервена кутия, дъска за пране или вехтата китара на господарката, вместо да се гърбят на тутуня; второ - слепите певци са древна традиция по панаирите, те виждат с вътрешни очи. *** Синтеза на чалгата (османски синтез) също е отпреди радиото и грамофона, но липсват другите елементи, за да се получи Пинк Флойд (даже ролята на наркотиците е съвсем друга). Липсва интелектуализма, ентусиазма от ракетите и др. детски работи, Age of Aquarius, социалната и възрастова критичност, липсва и традицията на рицарската балада. |
Ба, Грациан беше много по-толерантен към чалгата - той като музикант смята, че каквото публиката харесва, трябва да го има. |