Чалга значи... Ами добре, ето ви един текст: "Защо не съм и аз поет, поет като Пишурката, ех че Ода бух написал, на баба си на хурката!" Идеален за "Чалга-рап", стил - "Рап отпреде, рап отзад..."! |
Брайтман, той и циганинът не се страхува да "интегрира" чужди вещи и пари. А в краен резултат си е още по-голяма цигания. Духът няма конкретни измерения - един дух на театър, друг в отношенията с хората, трети върху тоалетната чиния, Чалгизацията не е състояние на духа - има ли чалга, духът е излетял. Утре ще продължим. Отивам на заслужен отдих. |
Ся, демото без паре, за нотите 1000 юро. Айде. Те тая „тънка лайсна” с неговата чалга издъни хамбара. Брайтмана скокна „Ей ма попе” после окна. Баба попадия кат ги набара им дръпна микрофона в кошарата ги закара да ринат обора и подобряват екофона. |
Точно пък на чалгаджиите емоцията им хич не е само тяхна, те я натрапват на всички край себе си. Само един Брайтмен що постинги е напраскал за да покаже на всички какво му е само на него на душата. |
Само надничам ...Да видя дали, и до къде сте стигнали...Тоя спор - за кокошката и яйцето -( морала ли е функция на културата или наопъки ) се води твърде отдавна - откак Ева с културно-образователни намерения? прилъга Адама...Резултата от това мерзко деяние го знаем...Но още от тогава възниква основателното съмнение коя е първопричината - стремежът към познанието или желанието да бъде изядена ябълката... P.S. А др. Улянов го е казал още по-точно: Нам не нужна культура буржуазии, нам нужна культура масс...Понятно _____________________________________ _________________________________________ Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Ако новата идеята е несъстоятелна си оставаш само с твоята, ма вече и тя не само твоя.Така ми звучат нещата с чалгата.И не е проблема в самата чалга, а в това, че тя става алфата и омегата на цялата култура на младите(поне на по-голяма част от тях). |
Manrico А преди да има мутри, защо хората слушаха "сръбско" и Хисарския поп? Същите после преминаха на истинската нашенска чалга. Правилно си забелязъл. Отговарям веднага. Без да приличам на момичето от всеизвестния клип ще кажа, че за всичко са виновни комунистите. До 1989 в България за музикална индустрия изобщо не можеше да се говори.В страната имаше 2 (две!) звукозаписни студия.Едното беше "Балкантон" другото беше в Радиото (сега БНР).За сравнение, когато 1990 година заминах да работя в Югославия, в град с големината на Стара Загора имаше над 10 студия.Повтарям САМО в един град??!! В нашите студия се записваше 24 часа в денонощието и н всеки се отпускаше строго определено време (представи си как можеш да пееш в 4 сутринта, а групите репетираха здраво за да не правят грешки на запис).Преди да се запише парчето минаваше през комисии които го одобряваха или не.Много зорко се следеше защото за разлика от киното или книгоразпространението където филмът може да се спре или книгата да се иземе ако стане грешка, при музиката връщане няма. |
Е, точно тези комисии и официалната цензура върху музиката изкопаха "дупката" в която влезна "сръбското","гръцкото","Попа" и т.н. а после и чалгата, а именно музиката за масово забавление.Музиката за малкия човек, за компания и т.н.По радиото и телевизията такава музика нямаше.Плочи не се продаваха.Нямаше Интернет, компютри или чужди телевизии.По заведенията строго се следеше кой каква музика свири или пуска (за ди джеите).Хората си презаписваха сръбско и гръцко по магнетофони и по-късно касетофони и така.... Така се слушаше и цялата "западна" музика.Апокрифно.Презаписи с лошо качество.Някоя плоча на "Юготон" или унгарска.Можеш само да си мечтаеш да ти дойде "Цепелин" или "Пърпъл".Те стигаха някъде до към Унгария или Югославия.Нашата фолклорна музика звучеше в някакви невъзможни оркестрации с много сложна хармония и абсолютно неразбираемо за обикновените хора.Рок и естрадните ни групи или копираха лошо западните (ако ги копират добре то комисията ще ги спре - измъкване няма) мъчейки се хем да бъдат модерни хем да прокарват някакво "патриотични" звучене.Имаше и явлението "политическа песен". Е това създаде благодатна почва и ниша за чалгата. |
Освен алкохол, чалга и реалити, доскоро на масите се предлагаше и нещо което наричаха малко пресилено "футбол", но се оказа, че и там не стават работите... Няма да говоря за срама на "Левси", но попаднах на друго интересно нещо: Държавата на Маргините Тези дни стана ясно, че миналата събота Николай Маринов, известен като Малкия Маргин, дебютира успешно като футболист. Макар и в селския отбор „Чико – Бяга”, Малкия Маргин успя за първи път от много години насам да напълни стадиона. Зложелатели пък твърдят, че феновете са били предимно дебеловрати гардове, които са пазели неговата и на брат му Красимир – Големия Маргин, неприкосновеност, и джиповете, паркирани направо на тревната площ. Когато новината за обвиняемите за поръчителство на три убийства братя се разчу, кметът на селото Илия Милушев и най-вече треньорът Стефан Маджаров разказаха с подробности за знаменития мач, за участието на Малкия Маргин в него, за заслугата на доскоро болния от епилепсия играч да изработи дузпа за отбора и да подаде за гол. В момента, в който обаче медиите започнаха да се съмняват, че е редно доскорошният арестант да рита за селския отбор, изведнаж тези, които се хвалеха, започнаха да страдат от амнезия. Треньорът изведнъж се усъмни дали наистина Малкия Маргин изобщо е бил играч на отбора му, въпреки красноречивия факт, че той вече е картотекиран. Човекът объркано бръщолевеше по посока на това, че не е длъжен да знае кой точно излиза на терена с фланелката на „Чико – Бяга”. На пазача на игрището му идеше да потъне вдън земя или ако това не е възможно – да се разреве. Той пък си спомни, че имало на терена някакви момчета с джипове, но когато ги помолил да ги изкарат извън него, те веднага го сторили. „Да, аз седях до Красимир Маринов”, похвали се кметът на селото, но когато го попитаха дали Големия Маргин се е превивал от болки в кръста заради коварната дископатия, която го измъкна от ареста, кметът се сопна и навря в лицето на репортера една книга, която описвала богатата история на Бяга. „Това трябва да показвате, а не Маргините”, заповяда селският управник... Натиснете тук |
За съжаление, статията не е политик и съответо не може да и се даде директно заслужената оценка. От нея нищо не следва и никакви размисли не поражда, освен свързаните с автора. Дискусията тук ясно го показва. Ако бяха написали най отгоре само "Вени Марковски", щеше да е същото и като съдържание, и като дискусия. Казването на истини не е достатъчно качество, което да оправдае публикацията на материала. * Приликата с Чичо Фичо се състои във факта, че и двамата дават за пример и аргумент себе си. Това е тънкия момент, който е подразнил читателя - небрежно подхърлените реплики, внушаващи различност. * Пламен Пенев, използвам случая да ти се извиня за неподходящото обръщение, което те е подразнило. Останалите неща се запазват и важат и за днешната ти изява. |
Е6, няма нищо общо между хубавата музика и чалга музиката. Чалга музиката ни вкарва в коловозите на тъпоумието, първосигналните реакции. Тя не подтиква човек към интелигентност и разум, не може да развие и една гънка в човешкия мозък. Вижте кой прави тази музика, този тип култура -мутрите, мутресите, копировачите на сръбската музика, затворниците, бизнесмените, които налучкаха лошия вкус на нашенеца и решиха да направят от това пари, с две думи от изметта на обществото. Харесва се най-много от ромското население и от гуляйджийските компании. Добре, че децата ми не са заразени от тази напаст. Хвала на Бога! Редактирано от - Тънката лайсна на 04/10/2008 г/ 21:52:17 |
" Защо не сме като “на Запад”? ли?! Много просто защо: защото Османската Империя е стигнала само до Виена/оттам-нататък започва Запада, нали!/, а българите сме били под нейно ВЛАДИЧЕСТВО цели 500 години! ВСИЧКИ нации, които са били под Владичеството на Османската Империя НЕ са "като на Запад"!!! АНАДЪНМУ?!? |
Освен това, Мнозинството от българите са били и са/които са!/ ПРАВОСЛАВНИ християни- за разлика от "западните" Народи и Нации! А Религията винаги е формирала "народностните характеристики"! А щом има Разлика между Религиите, изповядвани от Народите и Нациите, НЯМА начин да няма Разлика и в "народностните характеристики" на изповядващите различни Религии Народи и Нации! КАЗАХ! |
Малко по-долу Брайтмана много правилно забеляза, че примерът е най-важният медод на възпитание на децата. Небрежно пропусна да спомене обаче, че чалгаизпълнителите, т.е. най-вече мутресите и такива като Азис, който не можеш го разбра мъж ли е жена ли е, са еталон за поведение на децата на България. Ами тези хора освен за извратен секс и псевдо любов за друго не само не могат да пеят, но и да мислят. Още веднъж заявявам - благодаря на Бога, че децата ми не са заразени от тази болест. Редактирано от - Тънката лайсна на 04/10/2008 г/ 23:13:48 |
Повече от тъжно е, че по-голямата част от децата на България познават с подробности биогрфията на Азис, а не знаят почти нищо за Апостола, за Ботев, Раковски. |
Brightman, виждам че си включил на мултитаскинг и хендалваш доста джобс. Ето ти още една..:-) Чалгата или във малко по възвишения си вид поп-фолка беше по разпространена в бивша Югославия и въпреки че се слушаше в България на места никога преди това не е била така разпространена. Излиза че - първо българина не е имал потребност от нея защото нещо друго я е замествало или второ режима в България я е замествал с нещо друго за българите и в двата случая обаче се доказва че това друго е съществувало и че е могло и без чалгата. Въпросът е какво е било това другото и явно изчезнало впоследствие за да се появи необходимост и място за чалгата в нашия живот. Лично аз смятам че това другото е промяната в културата на българина към едно по ниско ниво за което пък си има други причини ??? |
Ахъ. Разтурването на пионерските и комсомолски организации по местоучене , месторабота и местослужене отвори дълбока празнина в душите на марксистко-ленинско-димитровските възпитаници. Именно чалгата пасна най-добре на подготвените за нея младежки срца. Са! |
VOCI, ако търсиш причините в липсата на пионерските и другите организации - не е там. Има доста хора от ония поколения които също слушат чалга. |